Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Karbohydrater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-06-07, 22:01   #1
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Karbohydrater

hvor finner man ut hvor mye karbohydrater man skal ha om dagen?

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:13   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

hvor finner man ut hvor mye karbohydrater man skal ha om dagen?

Det kommer an på hvilke diett du bruker det. På ketolyse er det 15/20 pr dag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:15   #3
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

ok, men det er ikke slik på en lavkarbodiett da? jeg skal ikke gå på diett jeg men skal kutte ned på karbs å så kom jeg over en diskusjon der jeg ble fortalt av en som går på lavkarbodiett at han går på 5gr karbs om dagen...

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:31   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

ok, men det er ikke slik på en lavkarbodiett da? jeg skal ikke gå på diett jeg men skal kutte ned på karbs å så kom jeg over en diskusjon der jeg ble fortalt av en som går på lavkarbodiett at han går på 5gr karbs om dagen...

Nå er ikke jeg kjent med alle typer lavkarbo dietter.

Ketolysekuren er en såkalt ketogen diett. Dvs at vi spiser veldig lite karber for å få fett-forbrenning.

Ser i filosofiruta di at du har kostplan fra treningsinstruktør. Han vet vel hvor mye du skal ha?

Men det står godt forklart her på forumet om de forskjellige diettene: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=39

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 23:35   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det er jo så mange forskjellige lavkarbodietter at du nesten må velge deg en og lese om den, det går ikke an å si at på lavkarbo spiser man så og så mange karbohydrater.

På Ketolysekuren er det mellom 15 og 20, på Atkins begynner man med 20 og øker etterhvert, på Skaldeman er det vel rundt 5-10, avhengig av hvor ekstremt man velger å leve, på Lutz er det maks 72 gram daglig, på OE er det veldig varierende osv osv.

Gammel 30-06-07, 10:21   #6
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Les boka "bedre uten brød" Så lærer du en god del.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aftenposten om for lite karbohydrater leenam Lavkarbo generelt 11 20-05-07 22:12
karbohydrater i Valrhona? SjokoMons Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 08-05-06 13:07
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 18:06
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.