| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Generell diskusjon Ordet er fritt. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Gjest
|
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?
Vet dere hva jeg bruker si? |
|
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 72
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor er kosthold og livsstil et sårt punkt for deg om du er sikker på at det er det rette? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det utsagnet gir vel de som mener lavkarbo skader hjernen vann på mølla....
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#29 |
|
Gjest
|
Nei, det er bare å statuere eksemplets makt. Fysiske bevis er fremdeles det eneste ene som er umulig å motbevise. Alt annet er oppspinn. Men for å si det slik, jeg har enda ikke opplevd at noen har fått mer lyst til å kritisere min lavkarbo etter å ha møtt seg sjøl i døra. |
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
De fleste vil vel heve seg over å gå i en diskusjon hvor motstanderen åpner med så usaklige argumenter. Du ville sannsynligvis fått mye mer fruktbart ut av det om du ikke angrep først, men heller diskuterte fakta.
|
|
|
|
#31 |
|
Gjest
|
Hvorfor beskytter man ungene sine for omverdenen selv om man vet de klarer seg selv? |
|
|
|
#32 |
|
Gjest
|
Jeg angriper først? Carisma sorry, men kanskje du må argumentere med masse gode ord. Men akkurat det slipper jeg. Jeg ser fit ut pga kosthold og trening. De som kritiserer meg ser IKKE fit ut og trener ofte ikke. Da gidder jeg ikke gå inn i en diskusjon men lar heller fysiske bevis tale sitt ord. Du bør prøve det, it does work ser du. Har ingenting med å gå ned på lavt nivå. Men hvis du absolutt skal gidde å kverulere over dette også, så please, be my guest. |
|
|
|
#33 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Sjelden andre enn diabetikere forteller meg at lavkarbo er farlig, og da diabetikere som er helt klippefast overbevist om at det er nødvendig og spise så og så mye karbohydrater for og ikke få føling. De samme diabetikerne mener det er supert og ha et langtidsblodsukker mellom 7 og 8, og tror helt seriøst at det ikke er skadelig med høye topper på blodsukkeret så lenge gjennomsnittet er bra
Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
|
|
|
#34 |
|
Gjest
|
Interessant, det samme med meg også. Mine største kritikere er diabetikere med diabetes 2. Altså livstilssykdommen. De sier jeg lever farlig, jeg har alltid lurt på hvordan de vet det siden de aldri har prøvd. Altså jeg vet det er farlig i et land som Afghanistan uten å ha vært der. Men nå har jeg vært der og det er faktisk farlig der....men man kan fint overleve også. Så hvorfor kan da ikke en diabetiker prøve leve litt farlig da og spise lavkarbo og kanskje bli frisk? Jeg mener hvor mange diabetikere med diabetes 2 dør årlig i verden fordi de går over til lavkarbo kosthold? Og hvor mange dauer med diabetes 2? |
|
|
|
#35 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Jeg har diabetes 1 og har fått et nytt liv med lavkarbo. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
|
|
|
#36 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Hvorfor mange med dia 2 kritiserer deg, Hypah, lurer jeg på også. Når de har dia 2 er det rart de ikke har lest alt som er om kosthold og helse og vet at det ikke er farlig å spise naturlig fett.
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#37 |
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Er det bare meg her inne som ikke har fått en eneste kritisk tilbakemelding på at jeg spiser lavkarbo? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
|
|
|
#38 |
|
Seniormedlem
Du er ikke den eneste. Mamma spurte meg en gang om det var sunt å spise så mye mettet fett, men hun stoler på at jeg vet hva jeg snakker om så da jeg informerte henne litt ble hun positiv til lavkarbo. Det en del ikke tenker på er at det er ikke fett i seg selv som er farlig men måten vi har behandlet det på. De fleste har hørt at det er forskjellige fett-typer og at man skal tenke litt på at man skal få i seg disse i et balansert forhold men mange er ikke klar over i hvilken form fett bør inntas. Om man i tillegg ikke kjenner til GI kan man lett tråkke feil.
|
|
|
#39 |
|
Seniormedlem
Jeg tror det skyldes at leger og diabetessykepleiere henger igjen i det de har lært, nemlig at fett er farlig, diabetikere får høyt kolestreol, grovt korn og potet er sunt og kroppen trenger karbohydrater.
|
|
|
#40 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 36
![]() ![]() |
jepp, min søster fikk beskjed da hun fikk påvist dia2: Spis minst en frukt om dagen, epler er bra. Kutt smør, fett og spis grovt brød, med så magert pålegg som mulig. Spis mindre og beveg deg mer. omtrent det var eneste beskjeden hun fikk, ifølge henne selv. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
|
|
|
#41 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Jeg svarer dette: Jeg har to valg 1) Lavkarbo 2)Insulin. Jeg velger lavkarbo for å slippe alt tullet med å sette insulin, føling m.v |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
|
|
|
#42 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 72
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har kanskje forskjellig "definisjon" av hva et sårt punkt er? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
|
|
|
#43 |
|
Seniormedlem
men legen er jo ingen ernæringsekspert og burde virkelig ta den med diabetes på alvor og gi minst 1 time hos en dietiker!
|
|
|
#44 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Jeg har heller ikke fått noe særlig kritikk til at jeg spiser lavkarbo. Eneste jeg har fått høre noen ganger er at folk stusser over at jeg slanker meg eller sier jeg ikke må bli for tynn. Sier da at jeg ikke spiser lavkarbo for å slanke meg selv om jeg har tatt av noen kilo.. Spør de noe utover det svarer jeg gjerne, men kostholdet mitt er ikke noe jeg er spesielt interessert i å diskutere med folk. Er jo fint hvis de spør fordi de er nyskjerrige eller vil lære mer om lavkarbo generelt, men kritikk og "angrep" på kostholdet mitt er jeg ikke interessert i å bruke som utgangspunkt til noe diskusjon. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Seniormedlem
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?Jeg var hos ernæringsfysiolog etter at jeg fikk diabetes for halvtannet år siden. Ernæringsfysiologen var mektig imponert over kosten min; hjemmelagde grove brød, all mat laget fra bunnen, mye frukt og grønt, grov pasta, brun ris, bønner, poteter etc.
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvis noen sier ja men egentlig ikke vil | Yrla | Generell diskusjon | 17 | 23-11-11 23:58 |
| Er det her jeg sier hei, jeg er ny? | SnartGudinna? | Ketolysekuren | 14 | 08-09-11 00:32 |
| Hvorfor går dere på alt kostdoktorn sier? | Anna And | Lavkarbo generelt | 18 | 04-01-11 15:40 |
| Hva sier dere til barna? | going down | Barns kosthold | 21 | 24-04-09 21:27 |
| Og dere sier at motedietter ikke virker | Spirea | Lavkarbo generelt | 33 | 07-01-05 10:51 |