Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 22:58   #376
ToreH
Gjest

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det står så mye forskjellig rundt omkring om makspuls, så jeg blir helt svimmel. Tenkte at å komme opp i 99% av makspuls var ganske usannsynlig. Men noen steder står det at det ikke er. Jajja, whatever internett - you suck. Ser på spinninga så er det ofte folk som er oppe i 105% av makspulsen sin. Det er imponerende!

Ja, da blir jeg også imponert. 105% i makspuls er jammen ikke verst må jeg si
Det mest unøyaktige målet på makspuls, nest etter gjetting, er å ta 220 minus alder. Men den der er i beste fall litt bedre enn å gjette da

Løp en bakke til du spyr i 5 min, deretter løper du samme baken ca 3 ganger til og spyr enda mer. Siste gangen så måler du pulsen mellom spyklysene
Da har du sånn ca din makspuls

Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:02   #377
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Når du er rød i toppen, ikke klarer å snakke, knapt nok klarer å tenke og egentlig litt klar for å spy på naboen..... da er du veldig nær makspuls.

Jupp, helt korrekt, egentlig et veldig bra bilde på det.

Qliq, bra med planken, du har jo hatt kjempeprogresjon! Jeg er imponert, du har ei knalltøff spinningøkt i kroppen også nå. Tenk det, at det er mulig å få så mye trening ut av så kort tid!

Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:03   #378
svingstangdeluxe
Medlem

svingstangdeluxe sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Det står så mye forskjellig rundt omkring om makspuls, så jeg blir helt svimmel. Tenkte at å komme opp i 99% av makspuls var ganske usannsynlig. Men noen steder står det at det ikke er. Jajja, whatever internett - you suck. Ser på spinninga så er det ofte folk som er oppe i 105% av makspulsen sin. Det er imponerende!

Det var, som sagt meg for nokon år sidan... Kry som ein hane med ny klokke...

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:06   #379
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jupp, helt korrekt, egentlig et veldig bra bilde på det.

Qliq, bra med planken, du har jo hatt kjempeprogresjon! Jeg er imponert, du har ei knalltøff spinningøkt i kroppen også nå. Tenk det, at det er mulig å få så mye trening ut av så kort tid!

Ingen var mer overrasket enn meg. Jeg holdt hånda over klokka og bestemte meg for at jeg skulle holde så lenge jeg klarte. Merker at jeg kan legge sperre på meg selv (nææ, klarer bare 30 sekunder jeg). Dødskult, gliser enda mer nå!

svingstangdeluxe; om det motiverer så tenker jeg det er greit. Viktigste er jo at man kommer seg opp av sofaen?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:30   #380
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

svingstangdeluxe; om det motiverer så tenker jeg det er greit. Viktigste er jo at man kommer seg opp av sofaen?

Jaggu! Jeg tar det med en klype salt jeg. Så lenge det bidrar til at jeg går til jobb og trener hver dag, teller jeg timer og kalorier med stor iver. Om det ikke er nøyaktige tall, er det jaffal bedre enn og daffe seg gjennom timene uten noen som helst kontroll.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:56   #381
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Yess! Det er ikke alle som reiser til Toppidrettssenteret, men jeg applauderer alle som reiser seg opp fra sofaen i denne tråden! Og jeg digger å se antall kcal forbrukt!

Gammel 31-01-12, 00:16   #382
svingstangdeluxe
Medlem

øh...skreiv i tidl innlegg at eg fekk orden på klokka, altså. Driv ikkje og rota med over 100% puls lenger (hvis eg oppfatta svaret ditt rett?

Er vel egentlig et bilde på kor ramlande galt det kan gå med "utrekningsmetoden" - eg er ingen gj.snittdame når det kjem til dette. Er av dei som dreg snittet opp.
Tok ein slags maxpuls-test i samarb med spinninsktruktør - den er rett nok for meg (spy-følelsen slår inn på rett tidspunkt i forhold til kva klokka seier) Det er nokon år sidan og lever fint med den pulsen eg har

For øvrig imponert over spinninga di!!! Gleda meg til eg kan makte noko slikt igjen!!!

Syns forresten at klokka er kjempemotiverande - ser framgang og kan "utligne" ev kaloriunderskudd :P men resultatet av treninga er jo stort sett det samme..

Gammel 31-01-12, 01:40   #383
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

Det var, som sagt meg for nokon år sidan... Kry som ein hane med ny klokke...

Var FT60 du hadde? Har kjøpt slik til kona og i bursdagsgave.....hysj ikke si det til henne...

Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 09:08   #384
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

......siste dagen i denne måneden! Her var min liste som jeg skrev opp da jeg endelig kunne begynne å trene igjen etter å ha passet på husets sofa i en uke på grunn av sykdom:

2220/3000

Plan for resten av januar:

26.januar:
60 minutter stram opp puls
60 minutter yoga

27.januar:
60 minutter corebar
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga

28.januar:
60 minutter zumba
30 minutter yoga

29.januar:
60 minutter sh`bam vs zumba
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga

30.januar:
60 minutter zumba
30 minutter yoga
60 minutter corebar

31.januar:
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qigong

930 minutter på planen..... OG jeg kommer i mål! Jeg har ryddet plass for dagens treningsøkt (til tross for at jeg har bursdag - sånn i all beskjedenhet) og kommer i mål!

Det betyr at jeg i løpet av januar har lagt bak meg 3150 minutter med trening på 24 dager! Jeg klapper meg selv på skulderen og tar fatt på februar.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 09:45   #385
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Gratulerer med dagen! Og klapp på skulderen for vel gjennomført program

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 09:49   #386
svingstangdeluxe
Medlem

Ft 40 har eg - heldig kone du har og eg er ein rev til å holde på hemmeligheter (men har ikkje pokerfjes )

Gammel 31-01-12, 09:49   #387
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Ja, da blir jeg også imponert. 105% i makspuls er jammen ikke verst må jeg si
Det mest unøyaktige målet på makspuls, nest etter gjetting, er å ta 220 minus alder. Men den der er i beste fall litt bedre enn å gjette da

Løp en bakke til du spyr i 5 min, deretter løper du samme baken ca 3 ganger til og spyr enda mer. Siste gangen så måler du pulsen mellom spyklysene
Da har du sånn ca din makspuls

Min er 204 Og det er ganske langt i fra 220-alder, som ville gitt eeeeen-to-treeeeee... 194. Selvom 194 vel høres mer sannsynlig ut.. Men what can I say. Pulsen min er snål. Ille lav hvilepuls (til å være en fat girl) og SVOPP der oppe i evigheter uten å merke noe til det.

Gammel 31-01-12, 09:50   #388
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Hipp hipp for Lindemor! Gratulerer så mye med dagen!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 09:53   #389
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg har ryddet plass for dagens treningsøkt (til tross for at jeg har bursdag - sånn i all beskjedenhet) og kommer i mål!

Gratulerer så mye med dagen, hurrahurraaaa!!

Gammel 31-01-12, 10:01   #390
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 42
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Denne tråden har gått meg hus forbi!!

Jeg meldte meg inn på sørlandets største treningsenter torsdag i forrige uke, allerede fått unna 3 økter og skal i bresjen igjen idag

Igår var det boksing og sykling på menyen, (hamsterhjulet var opptatt) idag blir det slynge og bodycombat, gruer meg litt allerede

Merker at jeg er i sykt dårlig form!! Og merker at det berømmelige vannet har satt seg i kroppen.....

Gammel 31-01-12, 11:57   #391
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Hurra for Lindemor med dagen men aller mest for alle gjennomførte økter! For bursdag hadde du jo hatt uansett, mens treningsøktene er gjennomførte (noen kanskje også bare på trass?). Superbra!

Albatrossen..... hva kan jeg si? Du tar virkelig tak og sparker avgårde! Pass nå bare på at du ikke går ut så hardt at du ikke gidder mer i mars?

Aner ikke hva jeg skal gjøre i dag? Men jeg har lyst til å finne på noe med ungene. Ake, kanskje? God trening å løpe OPP bakken etter heftig snøsprut?

Gammel 31-01-12, 12:01   #392
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Min er 204 Og det er ganske langt i fra 220-alder, som ville gitt eeeeen-to-treeeeee... 194. Selvom 194 vel høres mer sannsynlig ut.. Men what can I say. Pulsen min er snål. Ille lav hvilepuls (til å være en fat girl) og SVOPP der oppe i evigheter uten å merke noe til det.

Høh - max-puls etter 220-alder er bullshit. Jeg skulle ha hatt 182 i så fall, men 182 er ikke engang der jeg vurderer å spy på naboen. Det er "ja", "nei", "kanskje", "vet ikke"-tempoet for meg. Og hvilepulsen min er 70-72 uansett. Målte 194 som maks i fjor og tror vel faktisk jeg kunne klart å dra den 1-2 slag opp om det løp noen bak med pisk.

Lindemor: gratulerer!

Gammel 31-01-12, 12:23   #393
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Hurra for Lindemor med dagen men aller mest for alle gjennomførte økter! For bursdag hadde du jo hatt uansett, mens treningsøktene er gjennomførte (noen kanskje også bare på trass?). Superbra!

Albatrossen..... hva kan jeg si? Du tar virkelig tak og sparker avgårde! Pass nå bare på at du ikke går ut så hardt at du ikke gidder mer i mars?

Aner ikke hva jeg skal gjøre i dag? Men jeg har lyst til å finne på noe med ungene. Ake, kanskje? God trening å løpe OPP bakken etter heftig snøsprut?

trener bare ca 3 ganger i uka i børjan ble 2 dager på rappen pga andre planer imorgen og synes 1 time er lite så derfor trener jeg litt mere

Gammel 31-01-12, 12:40   #394
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Målte 194 som maks i fjor og tror vel faktisk jeg kunne klart å dra den 1-2 slag opp om det løp noen bak med pisk.

Eller noen foran med en STOR Snickers (jeg er glad i snickers)

Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:09   #395
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Eller noen foran med en STOR Snickers (jeg er glad i snickers)

Frityrstekt?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:57   #396
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Ja-a. Da har jeg vært på intervallspinninga mi. Lada opp med ei banan.. Selvom jeg VET at det er for lite. Men det gikk greit da..

Gjennomsnittspuls 76% og makspuls 94%.

Måtte slite som fy for å få pulsen opp der, pga det manglende næringsinntaket. Men fikk det da til. Gulpa BCAA etter den siste intervallen, og da vet man vel at man har jobba hardt? Jillian hadde vært stolt!

Skulle gå 30 minutter på ellipse etter, men hadde så syyykt hold i siden. Så ble bare 10 minutter med gjennomsnittspuls 71%.

Gammel 31-01-12, 15:00   #397
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

En tur på ca 1 mil i dag. Opp halve veien og ned tilbake mer eller mindre. Tilbakeveien vekslet jeg på og løp på de fleste flater (fikser ikke å løpe nedover og oppover blir raskt for tungt...) Skulle gjerne hatt ski i det flotte været, men med gårdsdagen friskt i minne ville jeg starte litt forsiktig og se an formen. Fornøyd med dagens innsats.

Inspirert av dere her inne har jeg vært og bestilt meg pulsklokke fra polar. Så ut til å ha greie omtaler i test, om enn ikke alverdens funksjoner...
http://www.klikk.no/helse/dinkropp/t...icle654204.ece Så var det den makspulsen, der har jeg ikke peiling, og å løpe til jeg spyr tviler jeg på at jeg klarer... Men kan jo gi en pekepinn da håper jeg. For min del blir det vel mye for moroskyll i begynnelsen.

27/1: 75 min ridetur
- 25 min Jillian
- 10 min bekkenbunn
- ekstra strekk
- rokkering
- 7012 skritt
28/1: 50 min Jillian
- 5211 skritt
29/1: 65 min slalom
- 2787 skritt
30/1: 2596 skritt
31/1: 30 min rask gange / løping utendørs

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 17:33   #398
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Inspirert av dere her inne har jeg vært og bestilt meg pulsklokke fra polar. Så ut til å ha greie omtaler i test, om enn ikke alverdens funksjoner...
http://www.klikk.no/helse/dinkropp/t...icle654204.ece Så var det den makspulsen, der har jeg ikke peiling, og å løpe til jeg spyr tviler jeg på at jeg klarer... Men kan jo gi en pekepinn da håper jeg. For min del blir det vel mye for moroskyll i begynnelsen.

Så flott da! En pulsklokke er motiverende og i tillegg så kan den hjelpe deg med å trene riktig også.
Du vil bli fornøyd med en slik sak.

Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 17:44   #399
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Nå kommer du til og elske Jillian enda mer! Er helt RÅTT hvor mye man forbrenner på de øktene! Mye mer enn jeg noen gang har fått på treningsenter timer. (unntatt spinning da)

Gammel 31-01-12, 21:07   #400
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Da er combat timen unnagjort, kommer til å kjenne dette imorgen ja

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.