Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 18:52   #351
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

2220/3000

Plan for resten av januar:

26.januar:
60 minutter stram opp puls
60 minutter yoga

27.januar:
60 minutter corebar
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga

28.januar:
60 minutter zumba
30 minutter yoga

29.januar:
60 minutter sh`bam vs zumba
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga

30.januar:
60 minutter zumba
30 minutter yoga
60 minutter corebar

31.januar:
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qigong

930 minutter på planen.....

Jihaaaa!!! Følger planen så det synger etter og nå er det jammen kun to treningsdager igjen av denne måneden!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:03   #352
ToreH
Gjest

29.januar:
I dag har jeg gjort følgende:

Video av Hypah på sykkeltrening

Treningsfilen kan du se her. Som dere ser så økte jeg litt mot slutten, bare for å få litt gugge uit av beina.

Noe mer statistikk fra økten.

Ser jeg på mengden og intensitetssonene jeg har lagt opp til i januar og frem til nå, så ser det bra ut. Viktig å ikke presse for mye, nå er det mengde som teller, så får vi ta kondisjonen i mars april og heller øke på med intervaller, fartstrening osv da. Har ikke fått med alle filene, da klokka gikk til h....en tid, men progresjonen har vært der.

Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 00:22   #353
Røsslyng
Medlem

Røsslyng sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 37
Røsslyng er på en erverdig vei

Da ble det 50 min på mølla igjen i kveld.
20 min oppvarming, 4x1+2 jogg, 10min rask gange med 1.0 helling, 2x1+2 jogg med 1.0 helling, 2 min nedtrapp. Tøying av delvis stive føtter

Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 00:23   #354
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Æsj, i dag gir denne tråden meg dårlig samvittighet! Men dere andre er supre, takk for motivasjon!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:41   #355
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

29. januar:

Fridagen endte med 1,5 time tur som føltes som en polferd og 1200 kalorier borte (eller utjevnet med helgens innntak ).... STØL!

Planlegger i hodet mitt en skitur i kveld.. den sitter laangt inne, men det er vel da det er så ekstra godt etterpå om man gjennomfører.

Og apropo, må huske og avmelde spinning.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:45   #356
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg har bestemt meg for at denne uka så skal jeg ikke tipp-toe rundt kroppen med dødsskrekk for å stresse den! Jeg skal stresse den som bare F!! Og skremme den til å slippe kiloene. Så jeg har gitt den beskjed om at jo høyere puls = jo bedre! Jo høyere puls, jo mer fettforbrenning.

BØ!!

Startet i dag med 1 time og 20 minutter på mølla. 20 minutter oppvarming også
intervaller 1 minutt på 3 minutter av.
5 x 9.0 km/t,
2 x 9.2 km/t,
2 x 9.5 km/t,
2 x 10 km/t og
et FSF (fort som banneord) Begynte vel på 12 km/t og endte opp på 11.3.
12 intervaller blir vel det. Også 9 minutter nedtrapping (for å nå 1 time og 20 minutter)

Klokka sier at makspulsen var 92%.. Men den var nok oppe i 95% for jeg kjente på terskelen på den siste der.. Klokka krangla veeeldig i dag... Gjennomsnittspuls på 75%.

Også avsluttet jeg med 20 rolige minutter på ellipsemaskin.

Gjennomsnittspuls 70%.

Tilsammen 978 kalorier forbrent hvorav 48% fett.

Gammel 30-01-12, 15:45   #357
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har bestemt meg for at denne uka så skal jeg ikke tipp-toe rundt kroppen med dødsskrekk for å stresse den! Jeg skal stresse den som bare F!! Og skremme den til å slippe kiloene. Så jeg har gitt den beskjed om at jo høyere puls = jo bedre! Jo høyere puls, jo mer fettforbrenning.

BØ!!

Startet i dag med 1 time og 20 minutter på mølla. 20 minutter oppvarming også
intervaller 1 minutt på 3 minutter av.
5 x 9.0 km/t,
2 x 9.2 km/t,
2 x 9.5 km/t,
2 x 10 km/t og
et FSF (fort som banneord) Begynte vel på 12 km/t og endte opp på 11.3.
12 intervaller blir vel det. Også 9 minutter nedtrapping (for å nå 1 time og 20 minutter)

Klokka sier at makspulsen var 92%.. Men den var nok oppe i 95% for jeg kjente på terskelen på den siste der.. Klokka krangla veeeldig i dag... Gjennomsnittspuls på 75%.

Også avsluttet jeg med 20 rolige minutter på ellipsemaskin.

Gjennomsnittspuls 70%.

Tilsammen 978 kalorier forbrent hvorav 48% fett.

Herlig nellie! Føles digg ikke sant? Bedre enn noe annet digg, nesten.
Du er jo råsprek jo!
Blir glad av å se slik vilje og innsats!

Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 15:52   #358
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hehe, ja jeg er så sprek at det nesten renner over

Nei altså. Det er ikke det at jeg er sprek, men jeg har en fantastisk treningspsyke! Den er jeg stolt over altså! Det er aldri noe "Neeei, dette klarer du ikke". Utrolig hvor uredd jeg er når det gjelder trening, for ellers i livet er jeg redd for det meste.

Gammel 30-01-12, 18:23   #359
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Rygg og skuldre i dag, oppvarming med ellipse og tabata, kjernemusklatur med tabata. Pressa meg under styrkeprogrammet og avslutta med ellipse og tabata

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:34   #360
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Og så har jeg pådratt meg et eller annet virus igjen... Var i slalombakken i går og plutselig var det full stopp og seng/do i natt/dag. Men, slalom ble det i går og kjenner igjen at det hjelper med mer styrke, selv om beina ikke er helt enig med meg. Verker i foten et sted og tærne sklir for langt fram... Tror jeg sliter med strammingen av støvelen, men for hardt så nytter det i hvert fall ikke... Er vel egentlig mest for langrenn jeg da, men for ungenes og mannens del så er det jo greit å variere... Og så har jeg vært sykt støl etter fredagens ridetur! Bruker noen andre muskler når man tar bort stigbøyler ja...
28/1: 75 min ridetur
- 25 min Jillian
- 10 min bekkenbunn
- ekstra strekk
- rokkering
29/1: 65 min slalom

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:57   #361
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Jeg tar ikke tiden og måler ingen makspuls altså. Men er såre fornøyd med å ha hatt telemarkskiene på beina tre ganger sist uke. To av de med feller under skia og tråkking opp i terrenget med nydelig skogstur ned mellom trærne. En tur i skiheis med eldste poden en av dagene. Ut i upreppa underlag når anledningen byr seg. Jeg er støl i hele kroppen, er gladere og har mer overskudd til ungene. Så å sette av tid til egen morro av og til er helt klart viktig og noe jeg har gjort minimalt siden barna begynte å poppe ut for snart elleve år siden.

Gammel 30-01-12, 22:04   #362
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

30. januar:

40 min gå til jobb
66 min ski: 1000 kalorier forbrent, så klokka var oppe i 99% den ene bakken. Stakkar kroppen....
40 min yoga melt down og litt strekking.

Totalt forbrent i dag: 1748!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:13   #363
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

30. januar:

40 min gå til jobb
66 min ski: 1000 kalorier forbrent, så klokka var oppe i 99% den ene bakken. Stakkar kroppen....
40 min yoga melt down og litt strekking.

Totalt forbrent i dag: 1748!

Heiaaaa, men du bør nok justere makspulsen på klokka ingen kommer opp i 99%

Gammel 30-01-12, 22:19   #364
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Den er nok ikke helt stø nei, har bare lagt inn maxpulsen etter formel, ikke testa.

Heart rate max, 186. Men justering eller ei, ski er et helvetes slit for meg! Hehe....

Gammel 30-01-12, 22:32   #365
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Hadde dere sett meg nå hadde dere blitt glade, for den auraen som omgir meg nå.... den må være helt RÅ! Det er en av de villeste spinningtimene jeg har vært på. Intervall bygd opp som en pyramide: 1 min - 2 min- 3 min- 4 min- 5 min- 4 min- STÅENDE PAUSE- 3 min (2 min stående)- STÅENDE PAUSE- 2-min (stående) - STÅENDE PAUSE- 1 min (stående) og fordi vi var så flinke så gikk vi rett fra stående til sittende i "dobbelt tempo". Det var bare helt konge, helt rått, jeg svetta fra ansiktet (skjer to ganger i året), jeg er egentlig skikkelig ekkelt svett men jeg er så tørst og svinaktig fornøyd med egen innsats.

Så mange flinke her, selv skigående mennesker, jeg bøyer meg i virtuelt støv (godt man ikke er allergisk) og ønsker alle en fortreffelig kveld i "ræstittusjonsboksa"!

Gammel 30-01-12, 22:39   #366
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Den er nok ikke helt stø nei, har bare lagt inn maxpulsen etter formel, ikke testa.

Heart rate max, 186. Men justering eller ei, ski er et helvetes slit for meg! Hehe....

Jaa, det er god trening for pulsen siden både armer og bein er i sving! Du kan legge til ca 5-10 slag, så har du sånn ca makspuls! Hvis ikke du er toppidrettsutøver da. Men det er du jo egentlig, når jeg tenker etter.

Gammel 30-01-12, 22:40   #367
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Hadde dere sett meg nå hadde dere blitt glade, for den auraen som omgir meg nå.... den må være helt RÅ! Det er en av de villeste spinningtimene jeg har vært på. Intervall bygd opp som en pyramide: 1 min - 2 min- 3 min- 4 min- 5 min- 4 min- STÅENDE PAUSE- 3 min (2 min stående)- STÅENDE PAUSE- 2-min (stående) - STÅENDE PAUSE- 1 min (stående) og fordi vi var så flinke så gikk vi rett fra stående til sittende i "dobbelt tempo". Det var bare helt konge, helt rått, jeg svetta fra ansiktet (skjer to ganger i året), jeg er egentlig skikkelig ekkelt svett men jeg er så tørst og svinaktig fornøyd med egen innsats.

Så mange flinke her, selv skigående mennesker, jeg bøyer meg i virtuelt støv (godt man ikke er allergisk) og ønsker alle en fortreffelig kveld i "ræstittusjonsboksa"!

!!

Gammel 30-01-12, 22:44   #368
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Jaa, det er god trening for pulsen siden både armer og bein er i sving! Du kan legge til ca 5-10 slag, så har du sånn ca makspuls! Hvis ikke du er toppidrettsutøver da. Men det er du jo egentlig, når jeg tenker etter.

Nå er jeg ikke helt med.. legge til 15 på hva?
186 var max i dag på skituren...

Toppidrettsutøver ja! Der har du meg!!!

Gammel 30-01-12, 22:44   #369
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Dyktiiiiiig!

Og jeg som lurte på åssen skia dine ble i dag? Om du traff med smøring og sånn...???

Gammel 30-01-12, 22:45   #370
ToreH
Gjest

30.jan:
Ikke treningslyst i det hele tatt i dag. Sykkelturen i går satt i beina og jeg visste det står hardkjør med over terskelintervall i dag. Det at jeg sovna i senga på en skikkelig cowboystrekk hjalp vel ikke akkurat på lysten heller....
Men på med godskoene, et par Adidas Adizero Tempo og kompresjonsbuksa fra Skins. Så følte man seg ihvertfall bedre. Beina ble bedre jo mer jeg løp også. Det er et godt tegn.

I dag stod det 6x1200m intervaller på programmet. De løpes slik: De første 1200m i sone 4 deretter direkte over på neste 1200m uten pause imellom, men da i sone 3 dvs i lavere fart. For meg så innebærer dette på nåværende tidspunkt 15 km/t og 12km/t. Slik fortsetter det så man i praksis løper kontinuerlig i 7200meter. Totalt ble økten på ca 10-11km inkl oppvarming og nedgåing.

Hele økten ble avsluttet med sideplanke og styrke. Nei, hadde ikke skjorte, og nei jeg er ikke eksibisjonist, ja jeg er varm og svett.

Forbanna sliten blei jeg iallefall.

Sånn Qliq, nå er det din tur til sideplanken litt! ;-)

Treningsfilen vedlagt:

Sist redigert av ToreH : 31-01-12 kl 17:22.
  Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:46   #371
ToreH
Gjest

Kremt, kremt....du glemte en pitteliten øvelse....

Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:48   #372
svingstangdeluxe
Medlem

svingstangdeluxe sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Fyrrig intervallspinn med 5 reale drag. Blir fortare og fortare restituert mellom draga ooooo fryd!! Det aller beste med å vere utrent er dei enormt gode resultata ein får (på relativt kort tid) når ein begynner igjen.
Har også trent etter utrekning på klokka når den var ny. Men når eg oppnådde 104% av max måtte noko gjerast. Fekk hjelp på treningsenteret mitt og no er det meir realistisk
Godfølelse på sofaen og klar for krim!!

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:50   #373
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Nå er jeg ikke helt med.. legge til 15 på hva?
186 var max i dag på skituren...

Toppidrettsutøver ja! Der har du meg!!!

Det står så mye forskjellig rundt omkring om makspuls, så jeg blir helt svimmel. Tenkte at å komme opp i 99% av makspuls var ganske usannsynlig. Men noen steder står det at det ikke er. Jajja, whatever internett - you suck. Ser på spinninga så er det ofte folk som er oppe i 105% av makspulsen sin. Det er imponerende!

Gammel 30-01-12, 22:53   #374
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Kremt, kremt....du glemte en pitteliten øvelse....

Jeg har personlig trener!

Sideplanke utført:

• 50x50 sekunder
  • 35x35 sekunder
  • 30x30 sekunder

Gammel 30-01-12, 22:54   #375
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Det står så mye forskjellig rundt omkring om makspuls, så jeg blir helt svimmel. Tenkte at å komme opp i 99% av makspuls var ganske usannsynlig. Men noen steder står det at det ikke er. Jajja, whatever internett - you suck. Ser på spinninga så er det ofte folk som er oppe i 105% av makspulsen sin. Det er imponerende!

Når du er rød i toppen, ikke klarer å snakke, knapt nok klarer å tenke og egentlig litt klar for å spy på naboen..... da er du veldig nær makspuls.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.