Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Soyamel vs keto bakemix?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-11-10, 23:04   #1
Timiane
Seniormedlem

Timiane sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Soyamel vs keto bakemix?

Lurer på om det bare er smaken som er forskjellig eller om de er ulike på binde evnen?
Har lyst å lage noe som inneholder soyamel og har bare bakemix.

Gammel 14-11-10, 23:23   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel vs keto bakemix?

Soyamel inneholder vel mye mer karber enn bakemixen som er mest basert på soyaproteiner, om jeg ikke husker helt feil!
Jeg hr brukt soyaproteiner der det står soyamel og det har fungert helt fint!

Gammel 15-11-10, 09:30   #3
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Bruk bakemixen, men ta hensyn til at den inneholder litt mere karbohydrater. Er det Torkilds bakemix? Den inneholder 8 g k pr 100 gram, og soyaprotein 2.8. Det er ikke store mengder det er snakk om, men er du på en kur med veldig lite karbohydrater så bør du vurdere hvor mye du spiser i forhold til om du brukte bare soyaprotein.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 09:42   #4
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Kan man bruke mandelmel som erstatning for sojamel og bakemix?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 09:51   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Bruk bakemixen, men ta hensyn til at den inneholder litt mere karbohydrater. Er det Torkilds bakemix? Den inneholder 8 g k pr 100 gram, og soyaprotein 2.8. Det er ikke store mengder det er snakk om, men er du på en kur med veldig lite karbohydrater så bør du vurdere hvor mye du spiser i forhold til om du brukte bare soyaprotein.

Det var snakk om soyamel, ikke protein!

Min soyaprotein inneholder kun 0.2karber!

Gammel 15-11-10, 09:53   #6
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Hmm... Ja, jeg tror det. Jeg tar forbehold om at jeg ikke baker så mye. Jeg syns all "bakst" på lavkarbo er dårlig i forhold til høykarbo, så jeg har ikke mye erfaring med det.
Mandelmel gir søtlig smak. Jeg liker det bedre enn kokosmel i frokostlappene jeg steker. De er nesten den eneste vellykkede lakvarbobaksten jeg har prøvd. Vellykket i forhold til smaksopplevelse.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 21:09   #7
Timiane
Seniormedlem

Timiane sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Takk for svar. Blir nok å gå til innkjøp av soya protein.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soyamel-ketolyse bakemix Monen Ketolysekuren 12 20-02-07 00:59
Forskjellen på soyamel, ketoylse soyaprotein og ketolyse bakemix?? Thse Ketolysekuren 2 29-05-06 12:55
Keto-Diabursticks som er utgått på dato Albertine Lavkarbo generelt 1 27-02-05 19:01
CKD diett (keto for de som trener vekter) NK Andre dietter 13 07-06-04 21:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.