| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Hmm...
skjønner hvor du vil Sist redigert av vimseguri : 13-11-10 kl 23:02. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#27 |
|
Juniormedlem
![]() |
jeg hadde akkurat gått ned 40 kg da jeg ble gravid...og da gikk det galt... jeg hadde planer om hold vekten kurs og hele pakka,men kom aldri så langt...ingen unnskyldning,men sånn ble det. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du trives med mager mat, sultfølelse og hele tiden måtte "passe på" hvor mye og hva du spiser så er jo GR helt fint. Lavkarbo derimot - er for meg kostholdet der jeg kan spise så mye jeg vil av så sinnsykt deilig mat uten å gå opp et gram. "Kun" når jeg ønsker å gå ned må jeg passe mengden. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hmm...Det jeg ikke skjønner er hvorfor du i det hele tatt prøver lavkarbo om du ikke er glad i fett og om GR funker fint for deg og du ikke har problemer med det.. bare nysgjerrig på lavkarbo da eller noe sånt? Ikke ta det ille opp, jeg bare lurer på hvorfor du testet det ut om du syns GR gikk fint.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
|
|
|
#30 |
|
Juniormedlem
![]() |
Ser mange gode poeng i det du skriver,så det gjør meg enda litt mer usikker |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Så flott - at jeg har fått deg til å tenke mer! Ikke stress, bruk tiden på å lese deg opp på lavkarbo, lån bøker på biblioteket, les på forumet, les blogger osv. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Hmm...Gratulerer med å ha gjennomført 2 uker! Det er en flott start:blomst: |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
|
|
|
#33 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hmm...Hør på Imse!
Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
|
|
|
#34 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Men kjære deg - det finnes da mange forskjellige gode lavkarbobrød - selv sverger jeg til dette:
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#35 |
|
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hmm...Takk for alle svar fra dere |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Juniormedlem
![]() |
Jeg liker å kunne ta litt sokolade,smågodt eller potetgull på lørdagskvelden,og dette er noe jeg savner. selvfølgelig,skjønner jeg at dette kan man ikke dytte i seg uansett hvilken slankekur man går på,men nå kan jeg liksom ikke ta bittelitt engang...og det savner jeg litt... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Du kan jo spise LITT 70% (eller mer) sjokolade, sukkefri sjokolade, baconkrisp, hjemmelaget marsipan, nøtter og mandler, krem med kakao og bringebær, Gerds ostekake (eller bare ostefyllet som en slags fromasj), hjemmelaget dip og grønnsaker.... Det er egentlig masse du kan kose deg med som er lovlig og som smaker godt. Og bortsett fra sjokoladen, så trenger man ikke begrense seg så masse. Da tenker jeg ikke at man skal fråtse, men at man kan spise til man er behagelig mett.
Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
|
|
|
#39 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Sv: Hmm...Hva med å fokusere på det man kan spise istede for det man ikke kan spise? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#40 |
|
Juniormedlem
![]() |
Jeg prøver jo selvfølgelig å tenke sånn også da....er bare akkurat nå at de andre tankene har kommet sterkest fram.... er ikke bare bare å bli så usikker som jeg har blitt nå...og vi er ikke alle like skjønner du. |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Sv: Hmm...Vil bare skyte inn med at det kan være lett å glemme at lavkarbo ikke bare er ketolyse/ketogent kosthold med høy andel fett. F.eks. er Fedon og South Beach eksempler på litt mer moderate lavkarbodietter hvor det er tillatt med flere matvarer og hvor man ikke skal ha så mye fett som ved f.eks. ketolyse, men hvor man likevel vil ha nytte av den helsegevinsten (stabilt blodsukker, forebygger diabetes etc) man får ved å kutte karbohydrater. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
|
|
|
#42 |
|
Juniormedlem
![]() |
Takk for bra innlegg |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Juniormedlem
![]() |
Hadde hørt så mye om dt av fler på jobb så ble litt nyskjerrig og ville teste ut. derfor beg jeg. |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|