Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hmm...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-11-10, 22:52   #26
vimseguri
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
vimseguri er på en erverdig vei

Sv: Hmm...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

To uker er litt lite å ta en avgjørelse på om dette er rett kosthold for deg. Nå vet ikke jeg hvor mye du har satt deg inn i lavkarbo og ketolyse? Det kan ta fra 2-8 uker før fettforbrenningen er i gang - ønsker du å bruke lavkarbo kun for å gå ned et par kg - eller er dette noe du ønsker å leve på resten av livet? Lavkarbo er ikke en hurtig-kur, hvor man kan gå tilbake til høykarbo-kosthold etterpå. Vel -du KAN - men mest sannsynlig vil du ende opp med å gå opp i vekt - det viser mange historier.

Vær tålmodig, jobb også mentalt med denne kostholdsendringen. Bruk forumet, søk opp det du lurer på - de fleste spørsmål er spurt fra før av - og besvart

Se også om du kan finne annen motivasjon enn vekttap, feks at du blir mindre i omkrets, at du får helsemessige bedringer osv. Vi er alle så forskjellige - du er så heldig at du har gått ned 5 kg første uken, jeg har nå gått ned 10 kg siden april... og de første 6 MND på lavkarbo gikk jeg ikke ned et gram... nå har jeg bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet - og jeg tror det har berget meg fra å "gi opp". I tillegg til at jeg blir fryktelig syk av vanlig mat nå da... Dette kostholdet er ikke en lettvint løsning på overvekt - det er en livsstil som gir mange fordeler. Som alltid når man skal lære seg noe nytt tar det tid å sette seg inn i, enda mer tid å bli vant med, og litt mer tid før det føles som en naturlig del av hverdagen - så...

Be patient my friend...

skjønner hvor du vil er nettopp det jeg ikke vet,om jeg vil leve på lavkarbo resten av livet...derfor jeg er så usikker nå. vil at det skal føles riktig for meg....jeg personlig føler ikke at lavkarbo er en livsstil med mange mer fordeler enn f.eks.GR. ikke for MEG iallefall

Sist redigert av vimseguri : 13-11-10 kl 23:02.
vimseguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 22:59   #27
vimseguri
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Hmm, skjønner at du liker GR. Det er et veldig godt resultat. Men 10 mnd=40 uker= vekttap på 1 kilo pr uke i gjennomsnitt. Det er rått mye. Jeg kan drømme om et slikt resultat, menmen... hva skjer etter slankekuren? Høres ut som om du har lagt på deg like mye?

Og jeg er ikke nedlatende, langt ifra. Jeg har gått ned bra på Atkins, og så begynte jeg å spise "vanlig" igjen. Det var jo så mye "styr" med lavkarbo. Det endte opp riktig galt, jeg la på meg hvert kilo og masse mere, ble trett og i elendig form. før jeg visste hva som skjedde, spiste jeg altfor mye. Her kan du lese hvor j----ig jeg spiste den siste tiden: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...7&postcount=25 Jeg må antagelig spise et lavkarbokosthold resten av livet, hvis jeg ikke vil gå opp i vekt.

Problemet skjer etter en slankekur, når en kan spise "vanlig" igjen. Nei, en kan ikke gå tilbake til å spise som før. Du bør tenke over om du liker lavkarbo-mat og vil leve på et lavkarbo liv også etter slankekuren. Du kan spise litt mere karbo, men bør ikke gå over på et karbohydratbasert kosthold.

Hvis du velger GR, så må det være fordi du liker den maten bedre enn lavkarbo. Og da bør du regne med å være veldig forsiktig med å øke matmengden. Kroppen vil være på sparebluss, og klar til å prøve å øke vekten igjen. I realiteten må du endre kosthold for livet der også, og være veldig strikt med utskeielser.

Etter det jeg har lest, så går en lettest ned i vekt første gangen en slanker seg. Det er ikke sikkert du vil gå ned så fort og så mye nå, uansett hva du velger. Bare at du må ha litt is i magen.

jeg hadde akkurat gått ned 40 kg da jeg ble gravid...og da gikk det galt... jeg hadde planer om hold vekten kurs og hele pakka,men kom aldri så langt...ingen unnskyldning,men sånn ble det.
Vet godt at GR er like mye livsstilsendring resten av livet som Lavkarbo er. men velger jeg GR nå igjen,så skal jeg selvfølgelig komme meg på hold vekten kurs etter slankekuren,noe som jeg tror gjør det lettere å klare seg også etter at kiloene er borte... jeg liker veldig godt den magre maten som er en stor hoveddet av GR sitt kosthold,derfor jeg vakler litt nå... føler liksom at GR kostholdet er noe jeg vil leve emd resten av livet og føle at det er greit... selvom lavkarbo passer for mage andre,så trenger det n ødvendigvis ikke være løsningen for meg... vet at 2 uker er lite og har tenkt å prøve litt til,men ettersom tankene drar meg mer mot GR så føles det mer riktig.. dette går ikke på vekttap i det hele tatt,men hva som er komfortabelt... hvis du skjønner hvor jeg vil??

Gammel 13-11-10, 23:19   #28
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimseguri, her.

jeg hadde akkurat gått ned 40 kg da jeg ble gravid...og da gikk det galt... jeg hadde planer om hold vekten kurs og hele pakka,men kom aldri så langt...ingen unnskyldning,men sånn ble det.
Vet godt at GR er like mye livsstilsendring resten av livet som Lavkarbo er. men velger jeg GR nå igjen,så skal jeg selvfølgelig komme meg på hold vekten kurs etter slankekuren,noe som jeg tror gjør det lettere å klare seg også etter at kiloene er borte... jeg liker veldig godt den magre maten som er en stor hoveddet av GR sitt kosthold,derfor jeg vakler litt nå... føler liksom at GR kostholdet er noe jeg vil leve emd resten av livet og føle at det er greit... selvom lavkarbo passer for mage andre,så trenger det n ødvendigvis ikke være løsningen for meg... vet at 2 uker er lite og har tenkt å prøve litt til,men ettersom tankene drar meg mer mot GR så føles det mer riktig.. dette går ikke på vekttap i det hele tatt,men hva som er komfortabelt... hvis du skjønner hvor jeg vil??

Hvis du trives med mager mat, sultfølelse og hele tiden måtte "passe på" hvor mye og hva du spiser så er jo GR helt fint. Lavkarbo derimot - er for meg kostholdet der jeg kan spise så mye jeg vil av så sinnsykt deilig mat uten å gå opp et gram. "Kun" når jeg ønsker å gå ned må jeg passe mengden.
Ta også med fordelene med lavkarbo helsemessig, da tenker jeg på at man får i seg livsnødvendig fett feks - som ikke er en stor del av GR kostholdet. Personlig har jeg også blitt kvitt 95% av alle symptomene mine på chrons, dvs diare og magesmerter som jeg hadde etter hvert eneste karbofylte måltid. Ledd- og muskelsmerter er vekke, humørsvingninger pga blodsukkersvingninger er borte, og energinivået er nå endelig balansert.

2 uker er veldig liten tid til å bli komfortabel med lavkarbo. De aller fleste har hatt utfordringer i starten ved å måtte spise mer fett etter å ha gått på GR. Jeg anbefaler deg å sette deg mer inn i de helsemessige fordelene ved lavkarbo før du tar et valg. Boka "Bedre uten brød" av Lutz er en fin kilde til saklig faktainformasjon.
Jeg feks har nå ikke lengre B12 og folatmangel - noe som skyldtes for mye karbohydrater og for lite fett. Stoffskiftet mitt var ekstremt lavt og har økt helt utrolig bare de første mnd på lavkarbo. Jeg er sterkere enn noensinne - styrketrening er nå faktisk gøy - fordi jeg vet at når jeg nå trener er det faktisk fett som forbrennes - ikke karbolagrene

Du skjønner kanskje at jeg er lavkarbo-fan på min hals. Jeg har spist lavkarbo siden i fjor høst og fått endret livet mitt totalt. jeg har kanskje ikke gått ned så raskt som ønsket, men de helsemessige fordelen er uvurderlige for meg.
Jeg har gått på 5 GR kurs , og gått ned på alle med unntak av det siste. Jeg husker de som svært krevende - fordi jeg måtte bruke viljestyrken til å klare å holde kuren - mest pga sultfølelse og søtsug. Viljestyrke vil aldri vinne over kroppens behov for mat når den er sulten - kanskje en stund - men så skjærer det seg. Søtsug kommer av for lite fett - og så mye fett kan man ikke spise på GR uten å komme over kcalori-begrensningene. Jeg har over 20 års erfaring med diverse slankemetoder, og for min del vil aldri GR føles "naturlig" for meg etter en slankekur. Jeg HAR allerede funnet metoden jeg kan spise resten av livet - for jeg går nemlig nå ikke opp i vekt uansett hvor mye lavkarbomat jeg klarer å pakke i meg

Valget er uansett bare ditt - tenk bare gjennom om du har all informasjonen om alle alternativene før gjør et valg, ikke gjør et valg utifra at det ene er kjent for deg og dermed vil bli lettere å gjennomføre på sikt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:28   #29
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du i det hele tatt prøver lavkarbo om du ikke er glad i fett og om GR funker fint for deg og du ikke har problemer med det.. bare nysgjerrig på lavkarbo da eller noe sånt? Ikke ta det ille opp, jeg bare lurer på hvorfor du testet det ut om du syns GR gikk fint..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:34   #30
vimseguri
Juniormedlem

Hvis du trives med mager mat, sultfølelse og hele tiden måtte "passe på" hvor mye og hva du spiser så er jo GR helt fint. Lavkarbo derimot - er for meg kostholdet der jeg kan spise så mye jeg vil av så sinnsykt deilig mat uten å gå opp et gram. "Kun" når jeg ønsker å gå ned må jeg passe mengden.
Ta også med fordelene med lavkarbo helsemessig, da tenker jeg på at man får i seg livsnødvendig fett feks - som ikke er en stor del av GR kostholdet. Personlig har jeg også blitt kvitt 95% av alle symptomene mine på chrons, dvs diare og magesmerter som jeg hadde etter hvert eneste karbofylte måltid. Ledd- og muskelsmerter er vekke, humørsvingninger pga blodsukkersvingninger er borte, og energinivået er nå endelig balansert.

2 uker er veldig liten tid til å bli komfortabel med lavkarbo. De aller fleste har hatt utfordringer i starten ved å måtte spise mer fett etter å ha gått på GR. Jeg anbefaler deg å sette deg mer inn i de helsemessige fordelene ved lavkarbo før du tar et valg. Boka "Bedre uten brød" av Lutz er en fin kilde til saklig faktainformasjon.
Jeg feks har nå ikke lengre B12 og folatmangel - noe som skyldtes for mye karbohydrater og for lite fett. Stoffskiftet mitt var ekstremt lavt og har økt helt utrolig bare de første mnd på lavkarbo. Jeg er sterkere enn noensinne - styrketrening er nå faktisk gøy - fordi jeg vet at når jeg nå trener er det faktisk fett som forbrennes - ikke karbolagrene

Du skjønner kanskje at jeg er lavkarbo-fan på min hals. Jeg har spist lavkarbo siden i fjor høst og fått endret livet mitt totalt. jeg har kanskje ikke gått ned så raskt som ønsket, men de helsemessige fordelen er uvurderlige for meg.
Jeg har gått på 5 GR kurs , og gått ned på alle med unntak av det siste. Jeg husker de som svært krevende - fordi jeg måtte bruke viljestyrken til å klare å holde kuren - mest pga sultfølelse og søtsug. Viljestyrke vil aldri vinne over kroppens behov for mat når den er sulten - kanskje en stund - men så skjærer det seg. Søtsug kommer av for lite fett - og så mye fett kan man ikke spise på GR uten å komme over kcalori-begrensningene. Jeg har over 20 års erfaring med diverse slankemetoder, og for min del vil aldri GR føles "naturlig" for meg etter en slankekur. Jeg HAR allerede funnet metoden jeg kan spise resten av livet - for jeg går nemlig nå ikke opp i vekt uansett hvor mye lavkarbomat jeg klarer å pakke i meg

Valget er uansett bare ditt - tenk bare gjennom om du har all informasjonen om alle alternativene før gjør et valg, ikke gjør et valg utifra at det ene er kjent for deg og dermed vil bli lettere å gjennomføre på sikt

Ser mange gode poeng i det du skriver,så det gjør meg enda litt mer usikker jeg var aldri sulten da jeg gikk på GR,så det tror jeg ikke skulle bli noe problem men skal sette meg enda litt mer inn i dette så får jeg se det jeg savner nå er å kunne ta meg ei brødskive innimellom,eller ta meg litt frukt...kose meg bittelitt på lørdagskvelden... er sikkert mye god kos å lage på lavkarbo også,så skal se litt på det også

Gammel 14-11-10, 00:32   #31
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Ser mange gode poeng i det du skriver,så det gjør meg enda litt mer usikker jeg var aldri sulten da jeg gikk på GR,så det tror jeg ikke skulle bli noe problem men skal sette meg enda litt mer inn i dette så får jeg se det jeg savner nå er å kunne ta meg ei brødskive innimellom,eller ta meg litt frukt...kose meg bittelitt på lørdagskvelden... er sikkert mye god kos å lage på lavkarbo også,så skal se litt på det også

Så flott - at jeg har fått deg til å tenke mer! Ikke stress, bruk tiden på å lese deg opp på lavkarbo, lån bøker på biblioteket, les på forumet, les blogger osv.

hvis du sier litt om hva du vanligvis har kost deg med på lørdagene, så kan jo vi hjelpe med å finne alternativer

Ønsker deg lykke til, og ikke nøl med å bruke den visdommen som finnes på forumet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:11   #32
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Gratulerer med å ha gjennomført 2 uker! Det er en flott start:blomst:

Ikke se på vekta, nå skal du bare spise riktig og ikke bry deg om vekta går ned eller ikke. Skal du spise deg ned i vekt på hormondiett må du la kroppen ordne opp og gi kroppen minst 3mndr før du tar noen som helst avgjørelse. Det kan ta tid å både venne seg til nytt kosthold og for kroppen å kommer over i effektiv fettforbrenning. Prøv bare å slapp av, stol på kroppen og ikke tenk så mye på vekta.

Lykke til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 11:52   #33
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Hør på Imse!
Kroppen bruker 2-4 uker på å komme seg over på fettforbrenning (altså at den skjønner at det er dette den kan holde på med framover) og man bør uansett gi et nytt kosthold tre måneder før man vurderer om dette var veien å gå.

Helsegevinstene på lavkarbo er i allefall merkbare etter noen ukers tid

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 13:39   #34
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Men kjære deg - det finnes da mange forskjellige gode lavkarbobrød - selv sverger jeg til dette:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...lsikkebrd.html men har i en slant kruskakli i tillegg for jeg synes røra blir så tynn ellers.

Litt frukt kan du spise om du er på lavkarbo, men ikke ketolyse. Jeg unner meg 1-2 klementiner etter lunsjen innimellom f.eks., eller litt eple eller noe.

I går kveld spiste jeg lavkarbo-brownies med sjokoladekrem (krem, kakaopulver og sukrin)! Mmmm... Ble alt for mye selvfølgelig og jeg var kvalm etterpå... Med bittelitt sukkerfritt bringebærsyltetøy eller rene bær oppå blir det friskere og ikke kvalmt.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 13:56   #35
vimseguri
Juniormedlem

Takk for alle svar fra dere ikke helt bestemt meg for om jeg skal fortsette med ketolyse enda eller ikke...så vi får se
Dere har gitt meg noe å tenke på iallefall

Gammel 14-11-10, 14:00   #36
vimseguri
Juniormedlem

Så flott - at jeg har fått deg til å tenke mer! Ikke stress, bruk tiden på å lese deg opp på lavkarbo, lån bøker på biblioteket, les på forumet, les blogger osv.

hvis du sier litt om hva du vanligvis har kost deg med på lørdagene, så kan jo vi hjelpe med å finne alternativer

Ønsker deg lykke til, og ikke nøl med å bruke den visdommen som finnes på forumet!

Jeg liker å kunne ta litt sokolade,smågodt eller potetgull på lørdagskvelden,og dette er noe jeg savner. selvfølgelig,skjønner jeg at dette kan man ikke dytte i seg uansett hvilken slankekur man går på,men nå kan jeg liksom ikke ta bittelitt engang...og det savner jeg litt...

Gammel 14-11-10, 14:08   #37
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Stek noen osteskiver i micro`n med det krydderet du liker best og knask Lavkarbosjoko finnes, hva med denne? Smash... ?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:10   #38
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg liker å kunne ta litt sokolade,smågodt eller potetgull på lørdagskvelden,og dette er noe jeg savner. selvfølgelig,skjønner jeg at dette kan man ikke dytte i seg uansett hvilken slankekur man går på,men nå kan jeg liksom ikke ta bittelitt engang...og det savner jeg litt...

Du kan jo spise LITT 70% (eller mer) sjokolade, sukkefri sjokolade, baconkrisp, hjemmelaget marsipan, nøtter og mandler, krem med kakao og bringebær, Gerds ostekake (eller bare ostefyllet som en slags fromasj), hjemmelaget dip og grønnsaker.... Det er egentlig masse du kan kose deg med som er lovlig og som smaker godt. Og bortsett fra sjokoladen, så trenger man ikke begrense seg så masse. Da tenker jeg ikke at man skal fråtse, men at man kan spise til man er behagelig mett.
Det er da mye bedre enn den stinne, kvalme følelsen man gjerne satt igjen med etter altfor masse sjokolade eller potetgull og lignende

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:20   #39
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hva med å fokusere på det man kan spise istede for det man ikke kan spise?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 17:50   #40
vimseguri
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hva med å fokusere på det man kan spise istede for det man ikke kan spise?

Jeg prøver jo selvfølgelig å tenke sånn også da....er bare akkurat nå at de andre tankene har kommet sterkest fram.... er ikke bare bare å bli så usikker som jeg har blitt nå...og vi er ikke alle like skjønner du.

Gammel 14-11-10, 22:49   #41
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Vil bare skyte inn med at det kan være lett å glemme at lavkarbo ikke bare er ketolyse/ketogent kosthold med høy andel fett. F.eks. er Fedon og South Beach eksempler på litt mer moderate lavkarbodietter hvor det er tillatt med flere matvarer og hvor man ikke skal ha så mye fett som ved f.eks. ketolyse, men hvor man likevel vil ha nytte av den helsegevinsten (stabilt blodsukker, forebygger diabetes etc) man får ved å kutte karbohydrater.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 16:10   #42
vimseguri
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Vil bare skyte inn med at det kan være lett å glemme at lavkarbo ikke bare er ketolyse/ketogent kosthold med høy andel fett. F.eks. er Fedon og South Beach eksempler på litt mer moderate lavkarbodietter hvor det er tillatt med flere matvarer og hvor man ikke skal ha så mye fett som ved f.eks. ketolyse, men hvor man likevel vil ha nytte av den helsegevinsten (stabilt blodsukker, forebygger diabetes etc) man får ved å kutte karbohydrater.

Takk for bra innlegg

Gammel 17-11-10, 16:11   #43
vimseguri
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du i det hele tatt prøver lavkarbo om du ikke er glad i fett og om GR funker fint for deg og du ikke har problemer med det.. bare nysgjerrig på lavkarbo da eller noe sånt? Ikke ta det ille opp, jeg bare lurer på hvorfor du testet det ut om du syns GR gikk fint..

Hadde hørt så mye om dt av fler på jobb så ble litt nyskjerrig og ville teste ut. derfor beg jeg.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.