Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 10:26   #451
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Gratulerer med vel overstått Birken! Enormt bra jobba altså!

Her har det også vært mye karber i helga, og desto mindre trim.. hehe.. så i dag er det vel ingen bønn. På'n igjen med strenge regler.
Middag tror jeg får bli en kjøttdeigform med gratinert blomkålmos på. Fikk dilla på det forrige uke.
Også lurer jeg på om jeg skal lage et lass omelett muffinser så jeg har froost og bare plukke med meg..

Ha en strålende mandag i solen!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:37   #452
Hulder
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Hulder er på en erverdig vei

Jeg slenger meg på her Jeg skal ned 25 kg, og ønsker å kunne gå ned minst 1 kg i uken. Etter utallige mislykkende ketolyse-forsøk de siste 3 årene, begynte jeg igjen i sommer. Jeg er nå på min 6 uke i lavkarbo igjen, og har "kun" gått ned rundt 5 kg, så jeg tviler på at jeg er i ketose (der ble det gjerne 7 kg på kun 2 uker i ketose tidligere, men etter det stagnerte alt hver gang). Jeg klarer rett og slett ikke å spise så lite som 10-15 g kh (for å komme i ketose) lenger, og er også ekstremt lei av fett, så jeg tenkte jeg skulle utforske om et vanlig kaloriunderskudd + karboreduksjon fungerer bedre om jeg følger noe SB-aktig. Hovedsakelig er det snakk om at jeg vil tillate meg selv sukkerfri yoghurt, mer grønnsaker og pittelitt frukt, muligens også litt bønner (har fått en uhyre karboskrekk nå, men det gjelder også fettet), samtidig som jeg da vil spise mye magrere når det gjelder kjøtt, bruk av rømme/fløte o.l.

Det har blitt snakket veldig lite om SB innpå dette forumet, så jeg håper folk vil oppdatere når de opplever god vektnedgang, matplaner, osv, jeg er sikkert ikke alene om å ville gi opp noen ganger, så det er utvilsomt en inspirerende å lese

Hulder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 19:22   #453
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Hipp Hurra for flere her! Velkommen!!!
Håper også vi kan komme skikkelig i gang her igjen og oppdatere og tipse om mat underveis. Fantastisk motiverende og lese om folk som får gode resultater. Anette var jo helt rå i "forige omgang".
Jeg skal så smått prøve meg på et prosjekt jeg nå som består av og spise litt mere fett. Mistenker at jeg har nok også vært litt sparsommelig både på karbo og fett og at man derfor har havnet litt i sparebluss... skal sjekke litt og fortelle hvordan det går.
Starter nå med og lage moussaka med saus av fløte og philadelphia... oioioi... time will show!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:56   #454
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Off... veldig usikker på dette prosjektet kjenner jeg... syns det er kvalmende! Må finne andre kilder, osteknekkis feks fra de kavli... evt bare bite tennene sammen og kjøre South beach fult ut selv om det tar tid... er nok det som er best for meg altså.. VAAANSKELIG!!! Kan man ikke bare nå målet man har satt seg NÅ!

Gammel 30-08-10, 22:15   #455
anette76
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 49
anette76 er på en erverdig vei

Jeg har hatt skinkegratneg til middag i dag , litt ost og nøtter til mellommåltid.
Ingen trim i dag siden bena fortsatt er slitne etter helgens trim

Har laget en skinkesalat i dag som jeg skal ha til middag i morgen.
Fant oppskriften på bloggen til Lena Beatrice. Jeg tenkte litt som deg Victory at jeg skal ha litt mer fett enn "forrige runde".
Jeg har heldigvis holdt det meste av vekttapet av men jeg trenger fortsatt å få av mer..
So here we go again.

Sov godt..

anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:42   #456
anette76
Medlem

Dagen i dag har gått rimlig greit tror jeg

Egg til frokost , middagsrester til lunsj og skinkesalat til middag.
Kveld ble en liten blåbærsmoothie.. ikke helt etter planen men sønnen i huset hadde vært på blåbættur og da måtte vi jo lage noe godt av dem

Har vært på spinning også..

Relativt fornøyd med dagen så langt ja. Nå er det straks tv og avslapping på sofaen.

Ha en fin kveld og kos dere med "gullrekka" i kveld..

Anette

Gammel 31-08-10, 19:55   #457
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Hei hopp!

Her har dagen også godt greit tror jeg, kokt egg, laks og paprika til frokost, salat og sei til lunch, litt mer laks og egg før sykkeltur og litt moussaka rester nå. Hmm.... kanskje litt mye?

Hvordan har du tenkt og gå frem for og øke fettet? Tror jeg i første omgang skal fortsette omtrent som før, men kanskje gå over til vanlig ost istedenfor light og sånn. Blir spennende og se om det gir resultater, da er det bare og holde seg i skinnet og ikke sprekke hvertfall!

Ha en fin kveld, nå tusler jeg bort til en venninne.

Gammel 31-08-10, 20:17   #458
anette76
Medlem

Jeg har gått over til de fetere meieriproduktene og har litt god olivenolje i dressingene.
Men så mye mer kommer jeg nok ikke til å gjøre.
Passe litt på kaloriinntaket må jeg nok..
Og selvfølgelig på karbene da..

Gammel 03-09-10, 07:45   #459
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Hipp hurra så var det fredag!
Jeg ser frem til en rooolig helg, helt uten alkohol, riktig mat og trening så jeg kommer meg inn i sporet igjen skikkelig. Skal fortsette litt på dette mer fett prosjektet en periode til, men jeg merker at jeg tror kanskje gode gamle south beach fungerer bedre. jeg er så tålmodig til og finne ut også vettu.. hehe..
Frokost på jobb nå, jeg har laget Benedictes lavkarbo rundstykker og de er utrolig kjekke og ta med seg. Middag er uklart enda, men jeg føler det må bli noe skikkelig spicy!

Ha en flott fredag!!

Gammel 03-09-10, 12:25   #460
anette76
Medlem

Endelig fredag ja
Denne helgen skal bare nytes i fred og ro. Mannen og jeg skal på kino i dag , men først er det taco med barna.
Tror det er meldt pent vær hele helgen så litt ute aktiviteter vil jeg tro det blir

Må vel kanskje vaske huset mitt litt også ser det ut til.. Ingen alkohol her heller og bare mat som passer til dietten Blir fint det.

God helg alle sammen

Gammel 06-09-10, 11:30   #461
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Så var det mandag igjen! Hvor blir det av helgene lissom...kunne gjerne gått litt tregere. Sånn matmessig har det ikke gått sånn halvgæærnt i helgen, kjøttdeigform med blomkålmos til middag alle dagene ble det vist. Og jeg har bakt et nytt brød:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31007
Og den ble knallgodt. jeg tok halvannen oppskrift i en form, men med min form kunne jeg godt tatt dobbeloppskrift i en form.

Har nok blitt litt for mye godteri denne helga, selvom alt var labkarbo og sukkerfritt er det jo ikke bra, så jeg får prøve og skjerpe meg med det i helgene fremover. Jeg bakte snickerskake som jeg fant her, og når den var iskald var den faktisk veldig god... den kan jeg ikke lage for ofte. Men et godt alternativ til jul faktisk, for jeg skjærte den i små konfektbiter og puttet i fryseren, og det var DIG! Fint og ha noe "lovlig" liggende..

Bra med trim også, joggings, sykle og gåtur - jeg er fornøyd.
Håper dere andre har hatt en fin helg!
Spist noe dig dere vil tipse om????

Gammel 06-09-10, 14:32   #462
anette76
Medlem

Mandag og blanke ark
Denne helgen har ikke gått noe fint matmessig for meg altså..
Tror jeg bare må sette en strek over den og prøve å glemme

I dag er jeg i gang med blanke ark ja. Spinning intervall rett etter jobb også kommer jeg hjem til ferdig middag.. Deilig.
Kylling gryte hos meg i dag.

På lørdag var vi på en fantastisk deilig fjelltur og i går ble det en sykkeltur med de søte små Deilig å kjenne at man har tid til barna i helgene. Ukendagene flyr jo bare unna med lekser , skole og aktiviteter.
I tillegg har jeg startet noen små oppussingsprosjekter på kveldstid så dagen flyr..

Ha en fin mandag

Gammel 07-09-10, 15:02   #463
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Så dig med fjelltur da.
I dag blir det en tusletur på meg bare tror jeg, har blitt forkjøla igjen så jeg sitter her med et sprengt hode.. Frister ikke med noen treningssenter, men litt luft kan vel ikke skade.
Nå har jeg akkurat spist et mellommåltid.. kokt egg og skinkeskiver. Ikke min favoritt syns jeg, så jeg skal heller forske litt på disse skinke og ost rullene, kanskje med litt salat inni.

Nå har jeg snart drivd med mer fett prosjektet i en uke, og jeg merker ikke noen resultater jeg. Tror jeg går over til vanlig south beach etterhvert, føler jeg har mer kontroll da på en måte. Tilfelle man skulle sprekke er ikke fallhøyden sånn enormt stor. Krysser fingrene for litt hyggeligere tall på fredag, er jo enda noen dager til!

Gammel 09-09-10, 12:55   #464
anette76
Medlem

Veiedag i morgen Spent på det ja..
Håper "feriekiloene" er helt borte snart så man kan få ett realt vekttap igjen. I dag hadde jeg tenkt å trene Zumba men det ser ut til at det blir å stable ved isteden.Typisk at den kommer når mannen er bortreist...Ja ja det blir jo iallefall god trening for kropp og sjel..
Tror jeg får sette sønnen min i gang også Han trenger kontantkort til mobil så han er nok villig.. he he

Middag får bli noe enkelt tror jeg.
Hadde kyllinggryte rester til lunsj i dag. Ost og nøtter til mellommåltid kl 14.
Synes det går greit med maten om dagen. Har kun fått trent en gang denne uka , men blir litt i dag da , en økt i morgen også er det hyttetur i helgen og da blir det trening. Det er 100 trappetrinn fra veien og opp til hytta...Så blir det en tur i stampen og ett glass rødvin på kvelden vil jeg tro..

Ha en fin avslutning på uka folkens.

Gammel 10-09-10, 12:30   #465
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

God fredag! Endelig kom helgen, det blir deilig!
Driver med lunchen min nå rester av tacokjøttdeig og brokkolimos med salat, snadder vettu!
Blir hyttetur på meg i helga også, så da er det bare og holde seg i tøylene, men det blir deilig da. Da blir det noen gåturer vertfall. Har kjøpt meg en Fedon bok jeg nå, skal forske litt på hva han sier. Er vel ganske likt som South Beach, så det blir for og få noen forklaringer på ting og tang, og lære meg bedre og sette sammen måltidene. Blir spennende.

God helg alle, kos dere masse!

Gammel 14-09-10, 09:18   #466
anette76
Medlem

Ja ja da er denne uka godt i gang da
I går gikk veldig greit matmessig og jeg trente en herlig spinn intervall økt.
Intervall er den type trening jeg liker best Den gir raske resultater og får økten til å bare fly av sted.
I kveld skal jeg ha ett party hjemme hos meg. Har ei venninne som selger barnetøy så det kommer til å fly penger i lufta da ja. Forrige gang var vi 14 jenter som til sammen handlet for nesten 30.000,- he he.
Vi elsker å handle til våre søte små
Jeg serverer grønnsaker med dip i kveld så slipper jeg å falle for noen fristelser

Jeg drar til Palma neste helg og når jeg er tilbake fra den turen skal jeg begynne på ren south beach igjen.
2 uker på streng fase 1. Få litt fart på dette vekttapet igjen nå.

Hvordan går det med dere andre?

Gammel 15-09-10, 08:31   #467
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

God dag!

Så var vi halveis til helg - jeg blir salig.... Og solen skinner!
Her har også uken gått temmelig greit med hensyn til mat, helgen var ikke så verst heller, unntatt at jeg røyk på to taco lefser akkurat på tampen, søndag kveld faktisk. Flott når man har vært flink resten. Jaja... Ikke noe godteri heller, utenom sukkerfritt og det får jeg lov til i helgen.

Hvordan gikk det i går, er du konkurs nå?? Heheh.. Gøy med sånne party da. I går var jeg fornøyd med egen innsats også, nesten 1,5 time løping i skogen. Ekstremt sliten etterpå, men det er så deilig! I det jeg satte meg i bilen kom det verste pøseregnet! I dag blir det litt diverse, er åpen dag på ene treningssenteret her, så skal ned og teste litt forskjellig og se om jeg bytter over dit.

Palma høres HELT NYDELIG UT!!!!!!!

Gammel 15-09-10, 09:48   #468
anette76
Medlem

I dag våknet jeg til blå himmel og strålende sol
Deilig og klar høstluft men merkes godt at det blir kaldere ja

Joda party gikk fint det. Ikke konkurs ennå men det ble da litt ja.
Vi har 7 jenter ( litt frafall i siste liten) og handlet for 15.000,- så vertinnen var godt fornøyd og ikke minst hun som holdt partyet.. he he
Jeg laget dip og kuttet opp grønnsaker, hadde litt potetløv til de som spiser sånt og litt sjokolade. Jeg spiste litt grønnsaker og røyk på en liten smell med 3 ruter sjokolade ja..

Ble ikke noe trening på meg men ryddet og vasket huset før gjestene kom så litt bevegelse ble det iallefall

I dag vet jeg ikke helt hva det blir av trening men i morgen blir det Zumba...gleder meg..

En løpetur i skogen hørtes utrolig deilig ut.Kanskje jeg skal prøve det i kveld

Gammel 16-09-10, 10:28   #469
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Jammen meg marker man det er kaldere ja! Våknet i dag til en rar og irriterende lyd... viste seg at det var folk som skrapet is av bilene!!! Hjeeeelp vinteren kommer!!! Sjokk hvert år jo!

Syns du var flink på kvelden deres jeg, mørk sjokolade er jo ikke det verste og det er litt jobb og komme inn i det skikkelig igjen.. I går laget jeg en ny dose chilligryte. Puttet oppi en boks brune bønner og en med kikerter. Har blitt skikkelig glad i kikerter merker jeg. Alt med "erter" i navnet sitt har vært negativt for meg tidligere, men jammen så hjelper det og prøve!

Trening i går ble jeg fornøyd med: halvtime høypuls, halvtime sirkel og en time spinning. I dag er det fin sol og blå himmel igjen så da slipper jeg ikke unna jogging.. booooring.. eneste som er positivt med jogging er at man ganske fort merker at man orker mer.

Sitter og varmer meg på min nye favoritt yogi-te nå, ble plutselig noe voldsomt kald!
Ha en strålende dag, i morgen er det fredag. har du fortsatt fredag som veiedag? Kjenner jeg er litt spent på morgendagen...

Gammel 16-09-10, 12:37   #470
anette76
Medlem

Takk for oppmuntrende ord Victory

Joda jeg har fredag som veiedag ennå ja , og er spent på morgendagen. Mangler jo litt for å være der jeg var før ferien..Burde kanskje oppdatere tickeren min men.... Tror den får stå på stedet hvil til jeg når den vekten igjen

I dag er det spinn intervall igjen på meg. Deilig måte å trene på synes jeg. Kjenner at det er på høy tid å komme i gang med styrketreningen igjen også ja. Får starte opp igjen etter Palma. Gidder ikke å traske gatelangs i Palma og være støl.. he he

Gammel 17-09-10, 09:08   #471
anette76
Medlem

Fredag og solen skinner
Veiedag i dag og det helt store resultatet ble det ikke Men jeg føler at jeg er på rett kjøl iallefall..

Denne helgen skal nok inneholde masse kos med mann og barn. Men kun ett barn! Har sendt vekk den minste for helgen , hun skal kose seg med mormor og morfar. Vi skal kose oss med taco i kveld , ett glass rødvin og x-factor. Sønnen i huset er 9 år og digger x-factor. Lørdag skal jeg på mamma kveld og det blir servert indisk mat. Vet ikke helt hva det innebærer men noe kan jeg sikkert spise. Prøve å få en treningstur på formiddagen så går det nok greit

Ha en strålende helg alle sammen :-)

Gammel 17-09-10, 09:15   #472
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Good morgen! Hipp Hurra for fredag!
Veiedagen her hadde heller ingen voldsom jubel over seg, 300 g ned, men får vel tenke at ned er ned, og som du sier at man er på vei inn på rett kurs.

Høres ut som en koselig helg, her blir det en helt rolig slappe av helg, uten alkohol, men med trening. (Er planen her jeg sitter nå vertfall) Indisk høres dig ut, jeg har hatt indisk to ganger i det siste og det har gått bra det altså, første gangen skal jeg innrømme vi hadde litt villris til, men forrige gang var det bare blomkål, brokkoli og kålrot stekt i form i ovnen. Så lenge de har tenkt på grønnsaker ville jeg ikke tenkt så nøye på sausen og sånn, er vel begrensa hva skade den kan gjøre. Kos deg! Funderer på scampi i dag jeg, i masse chilli og hvitløk..mmmmmmmmmm.....

Gammel 20-09-10, 14:52   #473
anette76
Medlem

Ja da var helgen over og uka igang

Helgen har gått passe greit tror jeg. Ble litt ris og nan brød på jentekveld lørdag og kinesisk mat på søndag ( uten ris)

Ikke ble det mye trim da men jeg gikk til og fra fest iallefall
Også jobbet vi i hagen på lørdag så litt ble det jo.
I dag er det spinn intervall på programmet , og det skal bli godt. Få svette ut litt ja. Må prøve å få til 3 trimøkter før fredag formiddag.
Palma i helgen Deilig! Gleder meg til litt varme igjen. Blir nok en del gåing skulle man tro , men ikke den helt store trimmen. Men vi er jo på kjærstetur

Ha en fin uke alle sammen

Gammel 21-09-10, 12:22   #474
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Aaah...tenk at du skal til Palma!! SÅ utrolig deilig!!

Helgen gikk ikke så verst for min del heller, tok litt av på godterifronten på lørdag, både lovlige og ulovlige faktisk.. Men tror jeg tok det igjen med trening, ble masse gping og jogging i helga. Hodet mitt er fornøyd, men ikke kneet! Jeg har et kne som ikke er helt vennlig, mangler hele menisken og korsbånd, så nå klager det litt.. Får roe ned litt og se om det blor bedre.

Hørtes godt ut med indisk, tror jeg må ha det igjen snart.. Her ble det kjøttdeigform som vanlig og scampi på søndag. Yummy!

Knallvær i dag, så da blir det en fjelltur, bare gå ikke jogge!
Ha en strålende dag!

Gammel 24-09-10, 09:42   #475
anette76
Medlem

Fredag

I dag går turen til Palma og jeg håper vi får ett nydelig solskinn og behagelig temperatur. I dag er det 5 år siden vi giftet oss..
Utrolig så fort som tiden går..

Ha en fin helg alle sammen.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 21:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 20:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.