| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg fikk beskjed av fastlege om at jeg skulle spise 5-6 måltider om dagen, der 3 av de er frokost, lunsj, middag og enten 2-3 mellommåltider.
Sist redigert av TinoEzio : 01-07-10 kl 00:19. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?
Hehe! Du følger vel ikke de rådene, vel? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer deg på alle punkt... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Eg et når eg er svolten, rett og slett. Nokon dagar kan det verta ørten småmåltid (då går eg kanskje og smået heile dagen), medan andre dagar (som i går) inneheld eitt (evt. to) litt større måltid. Det kjem heilt an på dagsformen, og eg trur nok at kroppen seier ifrå på ein heller ubehagleg måte (svimmel, sliten, trøtt, med meir...) om den får for lite!
Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming!
|
|
|
#30 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg er nok litt som Cherry, tidvis, og ser på mat stort sett som næring. Faktsk har det vært litt praktisk for meg, for før var jeg innmari dårlig på å spise, og kunne svime rundt med blodsukkeret nedi anklene i evigheter, mens nå kjenner jeg kroppen min på en helt annen måte, og prøver å behandle den bra ved å gi den mat når den trenger det. Så jeg har redefinert mat på en måte. Klart, i perioder smaker maten meg veldig bra (stort sett når jeg slipper å lage den selv |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#31 |
|
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg spiser stort sett tre faste måltider; frokost, lunsj og middag, men det hender det blir et lite mellommål eller to, om jeg er sulten av en eller annen grunn. Det er som regel hvis jeg har spist mangelfulle måltider ellers...
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
På vanlig mat, altså høykarbo, kunne jeg nok glatt kjørt nedpå 6 måltider om dagen. Nå holder det med 3 vanlige (frokost, lunsj og middag) og noen ganger noe til kvelds, da ofte noe med bær om kvelden, jeg er vanvittig glad i bær med krem! Nå hadde jeg hatt store problemer med 6 måltider om dagen, men det kommer jo an på hva man definerer som et måltid da. Tok en liten mellomsnack i formiddag bestående av en liten neve valnøtter og to biter tørket frukt, men regner ikke det som et måltid akkurat (det er ikke noe jeg tar hver dag, men i dag hadde jeg så lyst på
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#33 |
|
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Det er nok det jeg kaller for et mellommåltid....eller en babybell el to...eller en halv avokado osv
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
|
|
|
#34 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Det er vel egentlig det smarteste å spise når man er sulten, kroppen sier selv fra når det er tid for å fylle på energi når man går på lavkarbo. Selv spiser jeg kun når jeg er sulten (mao smart i egne øyne
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
|
|
|
#35 |
|
Seniormedlem
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Jeg er heller ingen kokk, men med de flotte råvarene vi boltrer oss i på lavkarbo er det jo nesten umulig ikke å få til noe godt! Raskt går det også når man slipper å vente på at potetene eller risen skal bli ferdig.
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#36 |
|
Juniormedlem
![]() |
Jeg vet nesten ikke hva jeg skal følge jeg. Folk sier så mye forskjellig, så en blir jo helt forvirret. Er jo klart at det er smart å spise ihvertfall 3 ganger, frokost, lunsj og middag. Da kommer det jo ann på hvor mye du spiser de tre måltidene. Hvis du ikke spiser så mye så er jo mellommåltid greit. Folk er jo forskjellige, noen må ha mer mat en andre uansett hva slags matkultur en følger. Da må en bare utvide med små mellommåltider om de tre store måtidene ikke er nok.
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#37 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 55
Sv: Hvor ofte spiser dere?5 ganger om dagen, frokost, lunsj og middag og to mindre måltid. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
|
|
|
#38 |
|
Supermoderator
Hvor har du dette fra? Det som er den vanlige anbafalningen er å spise når du er sulten til du er behagelig mett, enkelt å greit. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Spiser når jeg er sulten. Noen ganger betyr det 4 ganger om dagen, andre ganger 2. Jeg har blitt veldig god til å høre på hva kroppen min vil ha. Og det er mye lettere å vite at man er sulten istedenfor fysen når man spiser lavkarbo.
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light
|
|
|
#40 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg spiser når jeg er sulten, og da varierer det fra 1-4 måltider daglig, men om det er 4 måltider er de som regel mindre enn måltidene jeg spiser når jeg lander på 1-2, etc. Det er på en måte veldig betryggende å observere at kroppen signaliserer at den vil ha mer mat på dager jeg er aktiv enn dager jeg ikke klarer å bevege meg så mye.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
|
|
|
#41 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg merker igrunnen at jeg har et større behov for mat rundt eggløsning og mens....så jeg tror kanskje kroppsykluser har mye å si i tilegg til bla annet fettprosent osv i måltidene |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Synes antall måltider om dagen er skikkelig vanskelig, siden jeg har stått stille så lenge nå (ett år). Jeg spiser som vanlig 2 måltider om dagen, lunsj og middag. Ved siden av drikker jeg en del kaffe med fløte, så jeg er egentlig mett hele dagen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg spiser frokost omtrent før jeg har stått opp av senga. Jeg MÅ starte dagen med fiber så da blir det som oftest et par skiver med fiberrik med kokt egg og majones. Jeg drikker kun vann til frokosten; tør ikke drikke melk for da har jeg drukket opp hele kartongen før jeg får sagt "amen". Jeg ELSKER melk!!
|
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
|
|
|
#44 |
|
Supermoderator
Er du ikke sulten på morran, så behøver du ikke spise før du blir det, nei. Jeg pleier å stå opp i åtte-tida, og som regel er jeg ikke sulten før rundt elleve, litt avhengig av hva jeg spiste dagen før, og hvor sent jeg spiste. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Seniormedlem
Hvor: Horten
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?litt vanskelig å spise når man er sulten i jobb med strenge pausetider, og hvor lenge jeg er mett varierer jo etter hva jeg spiser... men jeg spiser som regel kl 6:30, 9, 11:15, og middag når jeg er sulten, mellom 4 og 8 ett sted |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lchf
|
|
|
#46 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?2, maks 3 ganger om dagen. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo
|
|
|
#47 |
|
Medlem
Hvor: Sandnes
![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?I ukedagene spiser jeg tre måltider for dagen. I helgene blir det to med kanskje liten påfyll med noe små snack midt på dagen. I helgne spiser jeg alltid egg og bacon til frokost og det sitter lengre i enn ostekjeks med kalkunpålegg som jeg spiser i ukene |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt!
|
|
|
#48 |
|
Seniormedlem
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?hei, kan jeg spørre om når på dagen man burde slutte å spise? er det noe spesiell tid av døgnet man ikke burde spise på lavkarbo-diett? takk! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
|
|
|
#49 |
|
Supermoderator
Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Seniormedlem
Alder: 45
![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?Jeg spiser vanligvis 2 måltider om dagen, men legger inn litt småsnacks et par(av og til 3) ganger i tillegg. Det kan være 6-8 mandler, en osteskive eller to. 4-5 paranøtter, en kaffe med en skvett fløte og cocosa.
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvor ofte spiser dere lavkarbo snacks/kaker? | Mercy | Spørsmål og svar | 30 | 13-03-10 22:06 |
| Hvor ofte spiser jeg når jeg er på lavkarbo-diett? | litemeg | Spørsmål og svar | 1 | 10-03-10 23:09 |
| Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? | Iselilja | Lavkarbo generelt | 12 | 09-07-09 19:45 |
| Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? | lokkebiff | Generell diskusjon | 17 | 06-03-09 10:38 |
| Hvor ofte spiser dere? | Kinsy | Generell ernæringsdebatt | 3 | 19-08-04 08:44 |