Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte spiser dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-07-10, 12:14   #51
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hvor ofte spiser dere?

Jeg spiser 3 hovedmåltider som regel, frokost, lunsj og middag. Av og til en neve mandler, og av og til en osteskive eller noen bær til kvelds...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 12:53   #52
Borghild
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

[quote=Photobscura;901859]Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett .[/q

Jeg jubler over den friheten dette kostholdet gir oss. Yeeeessss

Gammel 13-07-10, 13:57   #53
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett .

okei takk

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:48   #54
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Synes antall måltider om dagen er skikkelig vanskelig, siden jeg har stått stille så lenge nå (ett år). Jeg spiser som vanlig 2 måltider om dagen, lunsj og middag. Ved siden av drikker jeg en del kaffe med fløte, så jeg er egentlig mett hele dagen.

Jeg har prøvd å spise mindre (en gang om dagen), og jeg har prøvd å spise mer (tre ganger om dagen). Ingenting virker inn på vekten min....

Bare lurer på om du har vurdert å telle kcal for å se om du ligger lavt eller høyt? Jeg spiser 5 "små" måltider om dagen - ca 1500 kcal. Spiser jeg mye mer står jeg stille...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:59   #55
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare lurer på om du har vurdert å telle kcal for å se om du ligger lavt eller høyt? Jeg spiser 5 "små" måltider om dagen - ca 1500 kcal. Spiser jeg mye mer står jeg stille...

Kan jeg spør deg om hva en typisk dagsdiett er for deg??

Jeg sliter med å gå ned i vekt når jeg kommer for høyt i kcal-inntak. Teller for harde livet nå men har en tendens til å havne noe høyt for jeg er støtt sulten. Ser ikke ut til at jeg mister sultfølelsen denne gangen. Du må gjerne sende meg en PM dersom du ikke vil dele det her på forumet, jeg er bare nysgjerrig på hva folk spiser men fremdeles holder seg mette og lavt i kcal

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 20:24   #56
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Alder: 45
Fofa er ny på veien

Er det sånn at vi bør telle kalorier og???
Jeg har ikke tenkt på kalorier engang... Regner med det blir endel pga smør, cocosa, fløte, bacon og alt det der i tillegg til kjøtt, fisk, egg,grønnsaker osv

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 20:27   #57
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Da jeg var på ketolyse spiste jeg 2-3 måltider om dagen og var veldig fornøyd med det. Nå på eurodiett spiser jeg 5 og av og til 6 måltider.

Gammel 13-07-10, 20:40   #58
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Jeg har tenkt det samme som deg jae-ols...

Gammel 13-07-10, 21:23   #59
Grolla
Medlem

Grolla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Grolla er på en erverdig vei

Jeg har skjønt det slik at hvis man plages med å gå ned i vekt/ikke har så mye overvekt burde man forsøke å få i seg mindre kalorier. Jeg har ikke så mye overvekt, er 174 (kraftig beinbygning) og veide 87,9 da jeg startet. Har nå gått ned 7 kg på 2 månder, men jeg teller ikke kalorier. Men vi er vel alle forskjellige og det er vel enkelte matvarer noen ikke tåler. Tror bare man må prøve seg fram og finne ut hva som ikke passer for hver enkelt.

Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 22:02   #60
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Fofa er ny på veien

Jo, jeg skjønner at det nok kan variere mye fra person til person... Men når det gjelder mine kalorier, så blir det nok masse pga fettet jeg får i meg. Har ikke veid meg på lenge så, så jeg vet ikke hva vekta mi er nå..men om jeg ikke ser vektnedgang neste gang jeg går på vekta, så får jeg heller starte med kaloriregning da..
Forresten, det blir ikke "feil" da, om jeg går ned på kalorier? Kanskje jeg ikke får i meg nok fett da??

Gammel 13-07-10, 22:34   #61
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Hvor: Jevnaker
Alder: 38
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

æsj, håper ikke jeg må telle kalorier... da blir jeg surrete i hue :S har BMI på 24,1 el noe.. vil ned 9 kilo cirka. har ekstra på magen og sidene. litt her og der ellers bare.

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte spiser dere lavkarbo snacks/kaker? Mercy Spørsmål og svar 30 13-03-10 22:06
Hvor ofte spiser jeg når jeg er på lavkarbo-diett? litemeg Spørsmål og svar 1 10-03-10 23:09
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 10:38
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.