Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysepølser i Oslo?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-07-08, 13:01   #26
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ketolysepølser i Oslo?

Egentlig så tenkte jeg mer synd fordi det er så innmari koselig på Torshov, ikke butikken sånn sett... Bodde på Rodeløkka før og savner det litt.

Men altså, jeg er en av dem som ikke tåler melk så godt heller, så da er det jo bare å styre unna.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 13:59   #27
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 60
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Jeg har vært på Jacobs i dag. De har Ketolysepølsene

Så bra! Jeg har vært på ferie, og ennå ikke fått vært på Jacobs å sjekket jeg da.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:20   #28
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 59
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

I dag har jeg spist argentinske lammepølser fra Gilde, med 2gk pr 100g. De var faktisk veldig gode! Kunne ha vært ost i de, da hadde de blitt favoritter!

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 22:27   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Mamma og pappa hadde sånne hjemme, jeg varma opp noen som var grilla dagen før med et par osteskiver over, og spiste med sennep og salat. Åhåhååå! Mmmmm!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:31   #30
nattergal
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2008
nattergal er på en erverdig vei

har selv laktoseinntoleranse- og kan derfor ikke spise eller drikke noe som inneholder melk. MEN det finnes tabeletter ( og dråper ) på apoteket som heter Kerutabs (100stk i en pakke ) som en kan ta før en spiser eller drikker melk, og da blir en ikke dårlig Bare til informasjon til dere andre som holder dere unna melk- det er ikke nødvendig ,selv om en har laktose int.

nattergal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Målet er å prøve ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 07:04   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jo, om man går på ketolyse er det nødvendig å holde seg unna melk
Men det er jo noe laktose igjen i ost, fløte og rømme, så da funker jo tipset sånn sett!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 08:45   #32
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av nattergal, her.

har selv laktoseinntoleranse- og kan derfor ikke spise eller drikke noe som inneholder melk. MEN det finnes tabeletter ( og dråper ) på apoteket som heter Kerutabs (100stk i en pakke ) som en kan ta før en spiser eller drikker melk, og da blir en ikke dårlig Bare til informasjon til dere andre som holder dere unna melk- det er ikke nødvendig ,selv om en har laktose int.

Takk for tips, men... JO, det er nødvendig å holde seg unna melk!
- Dette enzymet du nevner som man kan innta i pille- eller dråpeform vil aldri kunne virke perfekt og erstatte kroppens egen evne til å produsere dette enzymet...
- det vil derfor alltid være en viss belastning på kroppen å innta melk selv man man gjør det samtidig med disse dråpene elller pillene
- Det er enorm forskjell fra en laktoseintolerant person, til en annen, hvor mye kroppen selv klarer å produsere av dette enzymet naturlig, om kroppen i det hele tatt klarer det, da - her er folk forskjellige
- Needless to say, for de som da har minst eller ingenting av dette enymet naturlig i kroppen, vil det å spise melk sammen med disse dråpene/pillene være en større belastning enn for andre laktoseintolerante - her er folk forskjellige

For alle laktoseintolerante generelt, gjelder det at det er svært lite smart å hele tiden helle i seg noe som kroppen egentlig ikke tåler, her er den viktigste grunnen:
Når kroppen jevnt over får i seg melk med melkesukker i, som den ikke klarer å bryte ned (fordi den hos en laktoseintolerant mangler dette enzymet til å spalte det) så vil det typisk resultere i løs mage/diare/et fordøyelsessystem i ulage - dette vil slite på tarmtottene i tynntarmen, som vi trenger så sårt til å suge opp næring fra maten som vi fordøyer. Går man med løs mage /diare over lang tid, vil disse tarmtottene kunne slites ned helt - og da har man et problem - disse vokser nemlig ikke ut igjen av seg selv...

Det er sikkert en rekke andre negative konsekvenser på kroppen i tillegg til dette, som dårligere immunforsvar etc., men her er ikke jeg ekspert.

Når kroppen sier klart i fra at visse ting ikke er bra for den, så tenker jeg at det er bra å lytte til det, og ikke bare si "hysj!" til den, hehe. Som Photobscura sa et annet sted her inne, kroppen vår er en skjør sak, ta vare på den!
Som en nødløsning på ferie, hotellopphold e.l. der det blir nærmest umulig å få i seg en laktosefri kost, kan disse pillene og dråpene sikkert være en hjelp for mange dog.

Gammel 04-08-08, 10:46   #33
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

T viktigste grunnen:
Når kroppen jevnt over får i seg melk med melkesukker i, som den ikke klarer å bryte ned (fordi den hos en laktoseintolerant mangler dette enzymet til å spalte det) så vil det typisk resultere i løs mage/diare/et fordøyelsessystem i ulage - dette vil slite på tarmtottene i tynntarmen, som vi trenger så sårt til å suge opp næring fra maten som vi fordøyer. Går man med løs mage /diare over lang tid, vil disse tarmtottene kunne slites ned helt - og da har man et problem - disse vokser nemlig ikke ut igjen av seg selv...

Hva mener du egentlig? Har aldri hørt/lært at diare ødelegger tarmtotter.
Cøliaki ødelegger tarmtottene dersom man spiser glutenrik kost, men de vokser da ut igjen dersom man holder seg unna gluten! Er jo derfor man ikke skal gå over på glutenfri kost før man har tatt gastroskopi, man ville i så fall ikke kunne stille diagnosen fordi tottene da ville se helt fine ut!

Har du dokumentasjon på det du sier, vil jeg gjerne ha en link!

Gammel 04-08-08, 13:31   #34
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva mener du egentlig? Har aldri hørt/lært at diare ødelegger tarmtotter.
Cøliaki ødelegger tarmtottene dersom man spiser glutenrik kost, men de vokser da ut igjen dersom man holder seg unna gluten! Er jo derfor man ikke skal gå over på glutenfri kost før man har tatt gastroskopi, man ville i så fall ikke kunne stille diagnosen fordi tottene da ville se helt fine ut!

Har du dokumentasjon på det du sier, vil jeg gjerne ha en link!

Jeg holdt på å skrive det i innlegget mitt over, at kildene mine til dette er min mor, operasjonssykepelieren, og det hun har lært gjennom sin jobb, og min hubby, den laktoseintolerante, og det han har lært av diverse spesialister han har vært hos og fått hjelp av. Så det er kildene mine, ingen link dessverre Kanskje noen andre har?

Mamma var den som fortalte meg at disse tottene kan bli så nedslitt over lang tid (med belasting, som f.ek.s diare) at de til slutt ikke vil kunne vokse ut igjen, hun har det fra jobbsammenheng.
Det var dette argumentet som til slutt fikk min bedre halvdel til å være strengere med sin laktoseintoleranse, for han tok det ikke altfor seriøst, og gikk og var mye dårlig. En lege han var hos, bekreftet dette når han spurte.

Bortsett fra det obvious negative med å gå rundt med diare hele tiden (...), så skal det selvsagt svært mye til å ødelegge tarmtottene, kroppen vår tåler jo mye hersing, det vet flere av oss her inne...
Men poenget mitt med å fortelle dette, er at som alt annet: en negativ belastning på kroppen fungerer bare så og så lenge, det har sin grense.
At kroppen tålerer løs mage/diare en periode, er ikke det samme som at det er så bra for den i lengden.

Nå handlet ikke innlegget mitt om cøliaki, og jeg vet svært lite om det.

Gammel 04-08-08, 15:55   #35
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Takk for presisering!
Er sykepleier selv og vet en del om laktoseintoleranse både gjennom jobb og av egen erfaring, men har aldri før hørt det du sier.

Poenget med å nevne cøliaki, var å si at tarmtottene i de fleste tilfelle faktisk vokser seg helt fine igjen!

Gammel 04-08-08, 16:05   #36
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Takk for presisering! Bare hyggelig.
Er sykepleier selv og vet en del om laktoseintoleranse både gjennom jobb og av egen erfaring, men har aldri før hørt det du sier.
Å, kult - kunne ikke du spurt en av legene der du jobber om dette, om du jobber på en gastro-avd. e.l. - så får vi flere kilder? Gøy å vite.

Poenget med å nevne cøliaki, var å si at tarmtottene i de fleste tilfelle faktisk vokser seg helt fine igjen!
Mulig at jeg har uttrykt meg upresist, men dette var jo nettopp mitt poeng også - at de i de fleste tilfeller vokser seg fine igjen....
men ikke som en selvfølge, ikke alltid, og at man kan drøye strikken for langt!

...

Gammel 04-08-08, 16:49   #37
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Lenge siden jeg jobbet i somatikken, desverre. Tror ikke noen av psykiaterne på jobben kan svare på noe sånt! Men, jeg skal lete litt rundt i litteraturen og se om jeg finner ut noe mer. Ble jo nysgjerrig!

Du skrev at "disse vokser nemlig ikke ut igjen av seg selv" (tarmtottene). Derfor min lille digresjon om cøliaki! Egentlig mente vi vel det samme!?!?

Gammel 05-08-08, 21:45   #38
sivmp
Juniormedlem

sivmp sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Finnmark
sivmp er på en erverdig vei

Paradis-Oscar tusen takk for nyttig informasjon om hvordan kroppen oppfører seg etter lang tid med lakt.intolleranse.
Jeg fikk diagnosen etter mye press på legene, de tok meg ikke seriøs når jeg klagde på mye smerte i mageregionen. Det viste seg at jeg hadde gått så lenge med denne intolleransen at jeg haddde fått svært iritabel tykktarm. Så min kropp tåler veldig lite laktose, kjøper til og med laktosefri ost og salami fra Finland for å avlaste magen så mye som mulig.

Et tips når man er ute på restaurant eller i utlandet: når man har hatt denne lidelsen en tid lærer man seg å se og smak hva som har melkeprodukter og hva som er uten. Og er man usikker velger man en annen rett. Rent kjøtt og rene grønnsaker er jo det vi skal holde oss til
Jeg vet at dette ike er enkelt men man må lese mye varedeklerasjon og stille mange spørsmål

sivmp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:56   #39
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jacobs er uansett verdt en sight seeing.

Og deres egne pølser er det ingen som matcher i smak, syns jeg. Har ikke sjekket karbene, for skal jeg ha pølser en sjelden gang ( en gang i året eller noe) så blir det Jacobs sine uansett.

En annen ting...ikke bare varene, men personalet er også utrolig hyggelige, kunnskapsrike og hjelpsomme.

En fryd å stikke innom av og til

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:27   #40
Pocahontas
Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Pocahontas er ny på veien

Heisann!
Jeg ringte Jacobs forrige uke, og da hadde de ikke pølsene inne, men de kan ta i mot bestilling, sa de.

Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 11:08   #41
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Jeg snakket med Meny på Kaldbakken i dag. De hadde ikke fått tak i Ketolyse pølser, men da jeg sa at Meny på Oslo City hadde de, så ble de veeeeldig interresert. Han lovet å prøve å få tak i de han også. Jeg skal ringe han i slutten av uka.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 11:39   #42
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Det var gode nyheter!

Skal snart dit og foryne vitaminbeholdningen.

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 18:26   #43
Adriane
Medlem

Adriane sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Jacob`s på Holtet i Oslo hadde ketolysepølser i dag. Skal prøve de i morgen. De hadde også grisetarmer LOL.. Skal nå forsøke å lage pølser selv
Må bare vente til helga, for på hytta står det en gammel Kenwod med kjøttkvern og pølsehorn. Har funnet endel oppskrifter på nettet, og tror jeg har en Schønberg Erken på loftet.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 22:10   #44
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Var på Meny Oslo City i dag, og de hadde IKKE ketolysepølser. Det hadde vært noen innom i går også og spurt om de samme pølsene... Rare greier...

Tror nok det kan være lurt å ringe før du setter deg i bilen å kjører til butikker langt unna...

Har såååå lyst til å prøve disse pølsene!

Go' kveld!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 08:58   #45
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Har heller ikke funnet noen Menybutikker her i Oslo som ha slike.
Og nå i sommer har jo utvalget av pølser vært spinnvilt. Jeg tror jeg brukte en halvtime her om dagen på å snu og vende på absolutt alle pølsepakkene på Meny. Men intet hell.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:37   #46
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Var på Meny Oslo City i dag, og de hadde IKKE ketolysepølser. Det hadde vært noen innom i går også og spurt om de samme pølsene... Rare greier...

Det var jeg som var innom å spurte etter de på tirsdag. Har skrevet ett eget innlegg om Meny på Oslo City. Sa de noe til deg om de hadde hatt de, eller fikk de inn?

LilleRosin sin journal
Gammel 14-08-08, 09:44   #47
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Et alternativ til ketolysepølsene kan være Storfebratwurst fra Henriettes Smaksopplevelser. De har 0,1 gram karbohydrat per 100 gram. De er dyrere enn ketolysepølsene, dog, og bare 4 pølser per pakke - men veeeldig gode Bør finnes i Meny-butikker. Jeg har i alle fall kjøpt dem på Meny på Oslo City, og på Centra.

Gammel 14-08-08, 11:09   #48
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det var jeg som var innom å spurte etter de på tirsdag. Har skrevet ett eget innlegg om Meny på Oslo City. Sa de noe til deg om de hadde hatt de, eller fikk de inn?

De sa ingen ting om de hadde hatt det inne, eller om de skulle få det inn igjen...
Jeg spurte, men det var i går ettermiddag og da var vel ikke de rette lederne til stede...

Dersom noen er der på dagen og får snakket med butikksjefen kan det hende at han/henne har mer svar å gi...

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 12:59   #49
Bindi
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Bindi er på en erverdig vei

Ikke melk?

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 16:32   #50
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Å, jeg kom på nå at på Centra har de noen pølser som er laget av Jacob's som er veldig rene kjøttvarer, bare kjøtt og krydder stort sett.

Da må de vel være ganske så lav karbo? Hm...skal huske å sjekke neste handletur..

- både jeg med candida og min laktoseintolerante hubby kan spise dem, så de er virkelig rene produkter - og skikkelig gourmet greier!
De heter Ungarsk pølse, provenvalsk pølse og noen flere typer...

Ligger ved siden av Grøstad-pølsene (som ikke er fullt så karbovennlige)

Var på Centra i går, og typisk nok...de hadde ikke Jacob's pølsene inne. Men jeg spurte, og de får de inn hver uke sa de, var bare utsolgt, så da kommer de jo til å fortsette med dem heldigvis.

Men om noen skulle reise et stykke for å kjøpe de, så kanskje en kjapp telefon først kan sikre at de har når man kommer!

..skal visst ikke være lett å finne gode og sunne pølsevarer - det er visst meget eksklusivt!

Nå har jeg endelig fått et svar fra Centra ang. disse Jacob'c pølsene: de har det visst bare om sommeren! Jeje, da vet man det.

Da bærer det til Jacob's i dag, sal opp hestene!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysepølser Trolljenta Ketolysekuren 24 08-05-11 19:55
Kebab i Oslo reodorfelgen Spørsmål og svar 4 25-05-08 14:46
Er det noen som kan anbefale et flyttebyrå i Oslo ? Nille Generell diskusjon 5 02-04-06 22:21
Atkinsprodukter i Oslo Emmelin Atkins kosthold 2 28-02-05 19:46
Fins Atkins Bakemix å få kjøpt i Oslo? finna Lavkarbo generelt 2 08-02-05 23:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.