![]() |
Ketolysepølser i Oslo?
Hei
Det går rykter om at butikken Jacobs , Ekebergveien 145, 1178 Oslo 23 18 01 00 Har tatt inn ketolysepølsene. :D Ring før du drar ditt i tilfelle det bare er et rykte, MEN de har tatt inn bakemiksen, og bare den? :confused: Det er en lavkarbobruker som har fikset dette. Hun beskriver Jacobs som Norges flotteste butikk, så det alene kunne jo vært en tur verdt. Vennlig Hilsen Torkil:) |
Sv: Ketolysepølser i Oslo?
Jacobs er en flott butikk!
Ketolysepølser...heter de det? Og hvilke andre typer pølser spiser folk og kaller det lavkarbo? Jeg har ennå ikke funnet lavkarbopølser som har mindre enn 6gk pr 100g. Liedl hadde, men de likte jeg ikke...og dessuten er de nedlagt, tror jeg... |
Hei
Ketolysepølsene finnes som wiener, grill, ostegrill og middagspølse ( og julepølse i desember) De er merket med tydelig ketolyselogo. Karbohydratinnhold ; 0,2 gram pr 100 gram. Smaken er som andre pølser. Vennlig Hilsen Torkil :) |
Jøss, så bra! Jacobs er en flott butikk, men den matcher ikke alltid lommeboka mi, dessverre...
En kompis som bor på Nordstrand har sett folk på Kiwi o.l. fylle varene sine i gamle Jacobs-poser, ser vel litt flottere ut, da:lol: Man kan også kjøpe slakterpølser med forsvinnende lite karber, forresten. Ikke at jeg aner hvor det finnes slaktere her i byen, da :o |
Sitat:
Hvilke andre butikker finnes det ketolysepølser? Nå fikk jeg lyst på pølser... :hungry: |
Så bra! Drar på Jacobs i morgen for å sjekke! :D
|
Glimrende rosinen :klem:
|
jeg har lett mye etter pølser med lite karbo, og har bl annet funnet Bratwurst røkt (urter og hvitløk) fra Grilstad, med 1 karbo pr 100 gram
Og Mills har kommet med laksepølser og lakseburger 2gk pr 100g, men de synes jeg er ganske smakløse Skulle ønske at det ble solgt Ketolysepølser i ålesund også |
Og jeg som trodde Jacobs var den på Torshov... :confused: Så feil kan man ta, sa piggsvinet.
Venter på rapport jeg også Rosin! Bor ikke så veldig langt unna Ekeberg, så det kan hende det blir en ekskursjon dit hvis du skyter blink. |
Slakter Strøm-Larsen ligger på Torshov, i hovedgata Vogts gate, der trikken kjører.
Jacob's ligger ved trikkestoppet Holtet, 19-trikken. :) Strøm-Larsen har melk i absolutt alle sine pølse og blandede kjøttvarer, ble litt skuffet av det (bor sammen med en laktose-intolerant), litt gammeldags synes jeg. Jacob's har en fantastisk kjøttdisk og fiskedisk! Bra butikk, men de er så dyre at det nesten er latterlig på vanlige ting, frukt osv. - og det kommer fra meg, som handler på Centra som nærmeste butikk..:rolleyes: :p Også ligger det en slakter på Adamsstuen (trikkestopp m samme navn) som er helt ok. Det ligger jo innvandrer slakter-butikker i området rundt brugata/youngstorget/grønland/trondheimsveien/lakkegata - de har mye supre varer! Lammekotelettene der er fantastiske, like bra som de importerte fra New Zealand de har på Centra til dobbel pris...:) |
Har kjøpt pølser hos strøm-larsen, og mulig jeg er litt "picky" men synes de var alt for grove. Synes det er ganske ekkelt når jeg finner brusk i pølsene mine! ick!! I begge to faktisk! :( Kjæresten min sier jeg tar alt for små biter og tygger for godt! hehehehe! Ellers var det god smak på pølsene da, men lavkarbo er de nok ikke som noen over her også sa.
|
Hvordan kan de ta det inn, når de som lager pølsene ikke kan levere? Eller har jeg misforstått helt, var det ikke kjøling under frakt som var problemet? Jacobs har forøvrig eget pølsemakeri, så hvis dette skulle vise seg å ikke stemme syns jeg godt de kan få lage de pølsene.. På lisens, ellerno.
|
Sitat:
Da må de vel være ganske så lav karbo? Hm...skal huske å sjekke neste handletur.. - både jeg med candida og min laktoseintolerante hubby kan spise dem, så de er virkelig rene produkter - og skikkelig gourmet greier! De heter Ungarsk pølse, provenvalsk pølse og noen flere typer... Ligger ved siden av Grøstad-pølsene (som ikke er fullt så karbovennlige) :) |
Takk,Oscar!
Da skal jeg se om jeg finner en Centrabutikk! |
Sitat:
Kan jo ta det på en Oslo-tur kanskje? Også ta med Idsøe -pølsene på Gutta på haugen i sammme slengen kanskje, og possibly slå på stortromma og dra på selveste Jacob's? - selveste Moderkilden til pølsene :p |
Hehe...pølsetur til Oslo!!!!
|
Hei!
Jeg fant dessverre ingen Ketolysepølser da jeg var der på torsdag...:( Marianne |
Meny på Oslo City skal vissnok ha ketosepølser!
Marianne:p |
Sitat:
(Jeg spiste ostepølser og krydderwürst fra Gilde med bare 3 gr kh i helga, og har lyst på meeeeer! Men om man finner noe tilsvarende uten noe som helst skit i, så må det være det aller beste!) |
Var på Centra i går, og typisk nok...de hadde ikke Jacob's pølsene inne. Men jeg spurte, og de får de inn hver uke sa de, var bare utsolgt, så da kommer de jo til å fortsette med dem heldigvis.
Men om noen skulle reise et stykke for å kjøpe de, så kanskje en kjapp telefon først kan sikre at de har når man kommer! ;) ..skal visst ikke være lett å finne gode og sunne pølsevarer - det er visst meget eksklusivt!:p |
Jeg har vært på Jacobs i dag. De har Ketolysepølsene :)
|
Sitat:
|
Det stemmer at de har ketolysepølsene på Meny på Oslo City. Der ble de i alle fall observert for noen dager siden. :)
|
Sitat:
Det blir nok ikke noen tur dit uansett, bor ikke så nære Torshov som jeg gjorde før.... hvilket er litt synd. Rubens - Manglerud senter har Meny og Rimi. Tror det må være en stund siden det var noen Centra der... og ingen av de to har ketolysepølser dessverre. |
Sitat:
Sitat:
Nå tåler jeg personlig å spise melk til det tyter ut av ørene mine, men det betyr ikke at det er så godt på smak å ha det i kjøttprodukter likevel....og det er dessuten mange andre enn meg som ikke tåler den melka så godt. Når du legger til at det i de fleste land utenom oss ikke er vanlig å ha melk i kjøttvarer, så ble dette for meg litt....tåpelig, og gammeldags. Bare sånn for å være dagens gledesdreper... :p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10. |