Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du verden...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-04-07, 13:03   #1
Sprudle
Gjest

Du verden...

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/27/499028.html

Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:10   #2
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 48
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Du verden...

Det må jeg si....

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:22   #3
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Jada,bare vent til den STOOORE sensasjonen kommer nå
wow det funker,kroppen har det bra osv osv
før eller siden må de nok bite i det sure eplet(kremt..poteten)

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:25   #4
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jøss, det må jeg si ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:55   #5
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 57
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Du verden dog greide de ikke å la vær å drite bittelitt på draget:

Sitat:

Vi vet at et økt inntak av mettet fett kan øke risiko for hjertesykdom, og at et høyt proteininntak over tid vil slite på nyrene. Det er en av grunnene til at våre helsemyndigheter ikke vil anbefale dette som en god måte å slanke seg på, sier Arsky.

Gammel 27-04-07, 14:12   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sitat:

Avfallsproduktet av denne prosessen heter ketonlegemer (aceton). De gjør blodet vårt surt

Jeg tror de blander litt?

Gammel 27-04-07, 14:23   #7
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Når kroppen danner ketonlegemer av fettsyrer dannes det tre ulike typer. To av dem kan kroppen bruke som energikilde, men den tredje typen som er aceton, kan ikke kroppen utnytte og den blir skilt ut som et avfallsprodukt. Det er derfor vi puster ut aceton under ketose.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 14:30   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Når kroppen danner ketonlegemer av fettsyrer dannes det tre ulike typer. To av dem kan kroppen bruke som energikilde, men den tredje typen som er aceton, kan ikke kroppen utnytte og den blir skilt ut som et avfallsprodukt. Det er derfor vi puster ut aceton under ketose.

Ja, men de påstår blodet ble surt? Mener å ha lest her inne at det er noe helt annet.

Gammel 27-04-07, 14:54   #9
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

I den artikkelen står det:

- "gjerne mye mettet fett, som bacon, fløte, rømme".

Men det gjelder ikke alltid, gjør det? Feks etter Fedons metode er det ikke fløte og rømme som gjelder, men magrere produkter?

Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 15:06   #10
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men de påstår blodet ble surt? Mener å ha lest her inne at det er noe helt annet.

Ketonene er syrer så det stemmer at de kan gjøre blodet surt. Men i hvor stor grad det skjer tør jeg ikke si noe om.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 15:09   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

I den artikkelen står det:

- "gjerne mye mettet fett, som bacon, fløte, rømme".

Men det gjelder ikke alltid, gjør det? Feks etter Fedons metode er det ikke fløte og rømme som gjelder, men magrere produkter?

Nei, hvis du leser linjen over så motsier de seg selv kraftig i løpet av de to da
Magre oster, cottage cheese -> fedon
Bacon, fløte rømme -> Atkins, ketolyse

Gammel 27-04-07, 15:38   #12
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, hvis du leser linjen over så motsier de seg selv kraftig i løpet av de to da
Magre oster, cottage cheese -> fedon
Bacon, fløte rømme -> Atkins, ketolyse

Ja, det var sånn jeg hadde forstått det ja

Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 15:47   #13
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Og det jeg lurer mest på.. De sier de har nå et alternativ både for lavkarbo og lavkalori... Men utfra det de presterer i artikkelen, hvordan er da rådgivningen man får i selve opplegget??

Gammel 27-04-07, 15:56   #14
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

men altså hva med oss som ikke får aceton ånde under ketose ? hvor blir det av ? gjennom svetten (merker ingen forandring jeg..... eneste er at jeg får en mild (ekkel) søtsmak i munnen ....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 16:28   #15
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Jo, de er nok på gli, men lurer også veldig på hvordan disse rådene vil arte seg i praksis for dem som altså velger "lavkarbodietter" hos dem.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 16:47   #16
Sprudle
Gjest

Du sier noe der, Manina... Jeg har helt klart ikke nok tillit til dem til å satse på vektklubben deres, men det var artig å se at noe er i ferd med å skje der ute

Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 17:44   #17
kokkeline
Medlem

kokkeline sin avatar

Alder: 66
kokkeline er ny på veien
Cool

meld dere på et gratis 12 ukes kurs så får dere se hele uke menyen det er utregnet med karbo , prot og fett,,,,,,,, det gjorde jeg av ren nyskjerrighet ... da må du velge mellom lavkarbo eller ikke

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 00:39   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flott at de beveger seg i lavkarbo retning, men først bør de kanskje sette seg litt bedre inn i ting. Jeg reagerer spesielt på dette:

Sitat:

svært begrenset med karbohydrater fra pasta, brød og kornvarer, grønnsaker og frukt, melk

Hvem spiser mer grønnsaker enn oss (utenom Skaldeman da) ??

Sitat:

Gjerne mye mettet fett, som bacon, fløte, rømme • moderat med enumettet fett - for eksempel olivenolje og rapsolje, samt fet fisk

Her er den vanligste feilen når de skal presentere lavkarbo. ALLE (til og med Atkins etter 1990 - som de ikke har lest fordi de i beste fall har skummet den norske utgaven som er utdatert og gammel) anbefaler først og fremst gode oljer og fet fisk. Og begrenset av bacon (pga salt og tilsatt sukker i prosessen) og fløte (fordi fløe har vist seg å hemme vekttapet) . Å jeg kunne å ønske at vi kunne komme vekk fra det "fløte og bacon" stempelet !!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Men hva i all verden skal jeg spise? Georgine Lavkarbo generelt 18 24-02-06 16:07
Jeg tror at om xx år, så ser verden slik ut: mofe Generell diskusjon 6 18-09-05 20:25
Hva skjer med verden? themonk Generell ernæringsdebatt 6 04-07-05 08:58
Perspektiv på verden Summer Livets lyse side 1 27-06-05 17:24
Verden går (sakte) fremover Begod Lavkarbo generelt 5 13-10-04 10:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.