Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-01-07, 14:16   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde

Jeg gjentar - ingen har enda rapportert posten:

Sitat:

Dette tegnet står oppe til høyre på hver post. Om noen ønsker en post fjernet bør en bruken den veien. Da får vi en oversikt over hvor mange som ønsker posten fjernet og vil ta en avgjørelse ut fra det. Hittil har ingen rapportert posten.

Gammel 14-01-07, 14:36   #27
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Et tegn på at dette er noe mange liker å synse om, men ingen har guts til å gjøre noe med?

Først synes jeg bildet var støtende og unødvendig. Men det ligger inn under generell diskusjon. Ordet er fritt. Bildet minner om hvordan den syke menneskehjernen fungerer når man mister kontakt med virkeligheten, og lar penger, makt, ideologier, religion, stolthet osv ta overhånd. Har vi egentlig rett til å bli skånet for slike ting, så lenge ikke hensikten er å underholde?

Gammel 14-01-07, 16:08   #28
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

da er det noe galt med den for jeg har raportert det!!!

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 16:32   #29
Solan
Medlem

Solan sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 59
Solan er ny på veien

Nå er bildet borte og er erstattet av en link, siden det sjokkerte enkelte om og om igjen. Den som nå klikker på linken selv har derfor også selv ansvaret for sjokket de får ved å se dette aspektet av virkeligheten.

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 16:32   #30
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Først synes jeg bildet var støtende og unødvendig. Men det ligger inn under generell diskusjon. Ordet er fritt. Bildet minner om hvordan den syke menneskehjernen fungerer når man mister kontakt med virkeligheten, og lar penger, makt, ideologier, religion, stolthet osv ta overhånd. Har vi egentlig rett til å bli skånet for slike ting, så lenge ikke hensikten er å underholde?

Javisst har vi rett til å bli skånet for slike ting. Selvsagt har vi rett til å bli skånet for slikt. Det er ikke slik at man må se alle de grusomme tingene som skjer i verden. Grusomme hendelser og tilstander blir ikke mindre grusomme av at flest mulig ser det. Verden blir ikke et bedre sted av at folk går rundt og har det vondt og er lei seg for hvor fæl verden er.

Klart opplysningsarbeid fører til at flere kansje bidrar til nødhjelp, men slike bilder som dette fører stort sett bare til negative følelser og ikke til nødhjelp, nettopp fordi det ikke er knyttet til noen konkret katastrofe som pågår i øyeblikket.
(Men jeg vil jo gjerne oppfordre i denne tråden til å bruke de negative følelsene konstruktivt og bidra til feks. redd barna, leger uten grenser eller andre hjelpeorganisasjoner.)

Jeg synes slike tråder krever en advarsel i overskriften, slik at de som ikke ønsker det kan la være å gå inn i tråden. Men den ligger på generell diskusjon, og den bryter ingen regler.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 16:36   #31
Solan
Medlem

Solan sin avatar

Solan er ny på veien

Uenig i sistnevnte post. Den humanitære katastrofen i Sudan (Darfur) er definitivt ikke borte, og vanstyret bare blir verre.

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 16:43   #32
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Uenig i sistnevnte post. Den humanitære katastrofen i Sudan (Darfur) er definitivt ikke borte, og vanstyret bare blir verre.

Kan hende det er jeg som ikke følger så veldig med nå om dagene (eller, det kan ikke hende, det er et faktum at jeg er nybakt mamma og lever litt i min egen boble), men jeg har ikke sett noe mediafokus på denne katastrofen, eller noe nødhjelpreklame noen steder. Jeg mente ikke å påstå at den humanitære katastrofen var over.

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Nå er bildet borte og er erstattet av en link, siden det sjokkerte enkelte om og om igjen. Den som nå klikker på linken selv har derfor også selv ansvaret for sjokket de får ved å se dette aspektet av virkeligheten.

Klokt. Jeg likte forresten lenken som lå med de andre bildene.

Dette bildet var veldig stilig:

(den beveger seg ikke, men står helt i ro)

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 16:56   #33
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

da er det noe galt med den for jeg har raportert det!!!

Virker nå ihvertfall.

Gammel 14-01-07, 17:15   #34
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Virker nå ihvertfall.

ok ,jeg sendte fra den stasjonære maskinen nå og fra laptopen i går så vet ikke hvorfor den ikke kom frem.. til Solan:tusen takk!

Gammel 14-01-07, 17:33   #35
kristih
Seniormedlem

kristih sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
kristih er ny på veien

Sitat:

men alt dette vet vi utmerked godt.det er all den jævelskapen bak dette bildet som gjør at det absolutt ikke trenger å ligge her inne...hva med respekt for dette lille livet og hva med dette monsteret som har tatt bildet,ja for i min verden er det ikke NOE som rettferdigjør at en mann har stilt opp kameraet og funnet det beste lyset for å ta dette "perfekte bildet..herregud da..vi er i stand til å skille mellom galt og riktig ,trenger det være så forbanna mye mer avansert ? det enste dette bildet gjør er å få folk som ser det til å sørge og ha det vondt,men vi kan ikke redde dette barnet og alle de andre som dør på samme måte nå og nå og nå og nå..............................så da tar vi vare på oss selv og de vi har kjær...klarer ikke å få ut alt jeg vil si her (kunne ønske vi satt i et rom og diskuterte nå )

Så vidt jeg vet er det ingen som löftet en finger for å hjelpe de sultrammede för det ble tatt opp i media. Disse monstrene som faktisk viste oss hva som skjer.. Dessverre så har de færreste av oss fantasi til å innse at slikt faktisk hender. Bilden er en grusom vekker for mange ja, men en vi trenger.. Og "mosteret" som tok bildet begikk selvmord kort tid etter. Hva med å innse at det er vi som er monstrene. Det er vi som ikke bryr oss før vi ser det. Det er vi som godtar den skjeve fordelingen av goder i verden.. De sulter fortsatt. Ingenting har skjedd siden den gang. Trøsten er kanskje at fotografene idag ikke blir advart mot å hjelpe ofrene pga sykdom. Hadde bildet blitt tatt idag ville kanskje fotografen ha grepet inn..

Gammel 14-01-07, 18:00   #36
themonk
Medlem

themonk sin avatar

themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Javisst har vi rett til å bli skånet for slike ting. Selvsagt har vi rett til å bli skånet for slikt. Det er ikke slik at man må se alle de grusomme tingene som skjer i verden. Grusomme hendelser og tilstander blir ikke mindre grusomme av at flest mulig ser det. Verden blir ikke et bedre sted av at folk går rundt og har det vondt og er lei seg for hvor fæl verden er.

"Stakkars meg. Jeg er et offer som må se hvor fæl verden er. Å det er så støtende." Det er en fin måte å rettferdiggjøre at man kan overse og dysse det ned, og samtidig fraskrive seg ansvaret for å gjøre noe med det. Hvordan går det an å se dette bildet og tenke at "dette vil jeg ikke se på for det gjør så vondt for meg"? Er det du som får vondt? I så fall tror jeg ikke fotografen får budskapet sitt igjennom.

At vi skal være skjermet for smerte og lidelser er en fullstendig absurd tanke. En fantasi.

Gammel 14-01-07, 18:17   #37
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg synes det er bra at folk tar bilder for å vise at alle mennesker ikke lever i velstand og har det bra. Det er snakk om de uskyldigste av alle her, nemligbarna, og jeg velger å tro at fotografen ikke er et"monster" men et menneske, som etter å ha tatt bilde, fikk store problemer. Han gjorde som han fikk beskjed om, og hjalp ikke barnet, men det var tydeligvis det værste han har gjort.

min svoger sier at han ikke leser aviser eller ser nyheter, for da dør ikke folk. Jeg mener vi ikke kan skjerme oss for alt som er ubehagelig i verden. Dette er en del av verden det også, og vi har så godt av å bli minnet på hvor godt vi egentlig har det, for i forhold til veldig mange blir mine problemer veldig små...

Gammel 14-01-07, 19:14   #38
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kristih, her.

Så vidt jeg vet er det ingen som löftet en finger for å hjelpe de sultrammede för det ble tatt opp i media. Disse monstrene som faktisk viste oss hva som skjer.. Dessverre så har de færreste av oss fantasi til å innse at slikt faktisk hender. Bilden er en grusom vekker for mange ja, men en vi trenger.. Og "mosteret" som tok bildet begikk selvmord kort tid etter. Hva med å innse at det er vi som er monstrene. Det er vi som ikke bryr oss før vi ser det. Det er vi som godtar den skjeve fordelingen av goder i verden.. De sulter fortsatt. Ingenting har skjedd siden den gang. Trøsten er kanskje at fotografene idag ikke blir advart mot å hjelpe ofrene pga sykdom. Hadde bildet blitt tatt idag ville kanskje fotografen ha grepet inn..

jeg mener at det bedre å ta vare på seg selv og de man er glad i (mange er ikke i stand til det en gang) og sef vist man er oppi en situasjon der man kan hjelpe så gjør man det! men desverre jeg kan ikke redde alle verden`s barn som lider og jeg har ikke tenkt å gå rundt å straffe meg selv fordi jeg altid er mett og har det godt...kunne holdt på i evighet og diskutert dette,men nå holder det for min del.. jeg tror at alle her inne forstår alle meninger og syns punkter som er ytret..vi er iallefall enig i at det er forferdelig og at det IKKE skulle vært sånn....

Gammel 14-01-07, 19:39   #39
Solan
Medlem

Solan sin avatar

Solan er ny på veien

Slike ting har selvfølgelig flere årsaker. En av dem er naturen, men f.x. Storbritannia har vært rammet av verre år, uten at noen visste det engang. De reelle problemene er nok systemiske: Internt vanstyre og ekstern utnytting. I dette tilfellet (Sudan), er nok internt vanstyre hovedgrunnen, med en regjering som bedriver halvsystematisk med helhjertet utradering av den sorte befolkningen sør i landet (hovedsaklig kristne, men også noen muslimer).

Gammel 14-01-07, 19:56   #40
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

"Stakkars meg. Jeg er et offer som må se hvor fæl verden er. Å det er så støtende." Det er en fin måte å rettferdiggjøre at man kan overse og dysse det ned, og samtidig fraskrive seg ansvaret for å gjøre noe med det. Hvordan går det an å se dette bildet og tenke at "dette vil jeg ikke se på for det gjør så vondt for meg"? Er det du som får vondt? I så fall tror jeg ikke fotografen får budskapet sitt igjennom.

At vi skal være skjermet for smerte og lidelser er en fullstendig absurd tanke. En fantasi.

Hvor i all verden står det at man dysser ned og fraskriver seg ansvar ved å ikke se på ett slikt sterkt bilde? Jeg greier helt fint å bidra med både penger, klær, leker, samle inn briller og bidra på annen måte selv om jeg ikke ser et bilde av et lite barn dø med en sulten gribb i bakgrunnen.

Hvorfor er det å ikke ville se sterke bilder være ensbetydende med å ikke bry seg? Å påstå noe slikt er jo rett og slett tull...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 21:36   #41
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hvorfor er det å ikke ville se sterke bilder være ensbetydende med å ikke bry seg?

Ikke nødvendigvis. Jeg ville bare påpeke metoden for å rettferdiggjøre at man ikke trenger å ha det vondt. Holdningene mot slike sterke bilder er veldig identitetsskapende. Å gjøre seg til "offer" etter å ha sett et bilde som dette er ganske egoistisk. Men veldig vanlig.

Gammel 14-01-07, 23:43   #42
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Mpt hvorvidt fotografen var et "monster"...;-hvordan vet vi at fotografen ikke grep inn. løftet opp dette barnet, og hjalp det, i det øyeblikket blitzen slukket?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:54   #43
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Mpt hvorvidt fotografen var et "monster"...;-hvordan vet vi at fotografen ikke grep inn. løftet opp dette barnet, og hjalp det, i det øyeblikket blitzen slukket?

Dette vet vi fordi fotografen tok selvmord en stund senere og begrunnet det med at han ikke greide å leve med seg selv fordi han ikke gjorde noe

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:55   #44
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

han var ikke et monster stakkars mann:

Sitat:

He later confided to friends that he wished he had intervened and helped the child. Journalists at the time were warned never to touch famine victims for fear of disease. This criticism and the death of a close friend, Ken Oosterbroek, who was accidentally shot and killed in Tokoza on April 18, 1994 while covering township violence, may have contributed to Carter's tragic suicide. On July 27, 1994 Carter drove to the Braamfonteinspruit river, near the Field and Study Center, an area he used to play at as a child, and took his own life by taping one end of a hose to his pickup truck’s exhaust pipe and running the other end to the passenger-side window. He died of carbon monoxide poisoning at the age of 33. The last person to see Carter alive was Oosterbroek's widow, Monica. Portions of Carter's suicide note read:
"I am depressed ... without phone ... money for rent ... money for child support ... money for debts ... money!!! ... I am haunted by the vivid memories of killings & corpses & anger & pain ... of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners...I have gone to join Ken if I am that lucky.

Gammel 15-01-07, 00:14   #45
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

han var ikke et monster stakkars mann:

Oki...huffe...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 00:45   #46
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Det var ikke akkurat slik jeg tenkte med det jeg sa nei.

Det jeg mente å si er at alt til sin tid, og alt på sin plass.

Selvfølgelig er det vondt for oss å se slike bilder, det smerter å se lidelsen. Men jeg mener ikke dermed at det ikke burde være lov å distribuere slike bilder, men at det ikke er like passende i alle sammenhenger.

I en avis er man forberedt på slike ting, er man på et forum bør man få en advarsel i overskriften så en kan velge om en vil lese eller ikke. Å henge det opp på offentlige toaletter synes jeg er upassende, men å ha det i reklame for hjelpeorganisasjoner er passende.
Jeg for min del synes ikke nakenbilder har noe i kassen på supermarkedet å gjøre heller. Alt til sin tid, man burde slippe få nakenhet presset på seg i offentlige rom.
Barnepornografi (som egentlig burde hete dokumentasjon av overgrep på barn) er en annen grusomhet som finnes og som de fleste av oss ikke ønsker å se, men som media faktisk poster sladdete bilder av. Det er ikke alt vi trenger å se, og vi kan helt fint gjøre gode gjerninger og hjelpe uten å måtte visuelt se hva som skjer.

Desverre så er det endel mennesker som trenger å se hva som skjer før de gjør noe. Men jeg synes det er rett og rimelig at folk får vite hva de går til og bli advart mot sterke scener. Jeg forventer det på nyhetene også, men det skjer jammen skjeldnere og skjeldnere.

Gammel 15-01-07, 19:32   #47
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

jeg mener at det bedre å ta vare på seg selv og de man er glad i (mange er ikke i stand til det en gang) og sef vist man er oppi en situasjon der man kan hjelpe så gjør man det! men desverre jeg kan ikke redde alle verden`s barn som lider og jeg har ikke tenkt å gå rundt å straffe meg selv fordi jeg altid er mett og har det godt...

Ingen kan redde alle verdens barn som lider. Men ALLE kan gjøre NOE. Jeg blir nesten skremt av en så snever tankegang at vi kun skal bry oss om oss selv og dem vi er glad i. Dette får meg til å ville dele følgende flotte historie med dere:

Det var en gang en gammel mann som vandret langs en lang strand. Underveis møtte han en liten gutt som sto og kastet ilanddrevne sjøstjerner ut igjen i havet. Mannen spurte gutten hvorfor i all verden han gadd å kaste sjøstjernene ut igjen. Hadde han ikke skjønt at kilometer på kilometer med strand var overstrødd av tusenvis av sjøstjerner, og at hans lille innsats ikke ville bety noe som helst i den store sammenhengen? Gutten smilte, plukket opp nok en sjøstjerne fra sanda og kastet den langt ut over en brytende bølge. "Jeg betydde i alle fall noe for denne," sa han.

Gammel 15-01-07, 19:44   #48
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Merete A, her.

Ingen kan redde alle verdens barn som lider. Men ALLE kan gjøre NOE. Jeg blir nesten skremt av en så snever tankegang at vi kun skal bry oss om oss selv og dem vi er glad i. Dette får meg til å ville dele følgende flotte historie med dere:

Det var en gang en gammel mann som vandret langs en lang strand. Underveis møtte han en liten gutt som sto og kastet ilanddrevne sjøstjerner ut igjen i havet. Mannen spurte gutten hvorfor i all verden han gadd å kaste sjøstjernene ut igjen. Hadde han ikke skjønt at kilometer på kilometer med strand var overstrødd av tusenvis av sjøstjerner, og at hans lille innsats ikke ville bety noe som helst i den store sammenhengen? Gutten smilte, plukket opp nok en sjøstjerne fra sanda og kastet den langt ut over en brytende bølge. "Jeg betydde i alle fall noe for denne," sa han.

Fin historie

Skulle ønske alle tenkte som den gutten!!

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:00   #49
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Merete A, her.

men HALLO DA..du skjønner jo at ingen har så SNEVER tankegang...det er umulig å få sagt hva man mener og tenker når man skal skrive..alt blir SÅ feiltolket....jaja nå er jeg ferdig med dette..(må bare klare å holde meg unna nå da) ps ja vi kan gjøre masse og ja jeg er med i redd barna og har jobbet i dyrebeskyttelsen...masse vis av ting jeg og alle kan gjøre for å hjelpe ,det jeg skrev var for å illustrere helheten..

Gammel 15-01-07, 21:09   #50
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Dette bildet skapte iallefall reaksjoner, og satte følelser i sving...Og det var kanskje det fotografen ville også?....
Jeg tror vi har godt av å se sånt av og til, så ser vi hvor fantastisk godt vi har det...
Det setter ting i perspektiv, som tittelen sier...
Jeg er evig takknemlig for at jeg har det så godt som jeg har det, og prøver å hjelpe til der jeg kan...Jeg tar FØRST vare på mine egne, SÅ prøver jeg å hjelpe så langt jeg strekker til...

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bilde Photobscura Spørsmål og svar 2 13-10-06 19:47
Bilde ??? Tingeling Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 29-04-05 23:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.