| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??har ikke spist taco el noe sånt siden bursdagen min- og da var det minimalt... så... nå vurderer jeg taco i kveld....... |
|
|
|
#27 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: noen som kan hjelpe meg??
Det bør du absolutt tenke på ja |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Fedon
|
|
|
#28 |
|
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: noen som kan hjelpe meg??Fins det taco-krydder uten sukker? Prøvde å finne det på Meny i går...
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, Hindu taco-krydder. Sånt vanlig krydderglass.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: noen som kan hjelpe meg??Når vi spiser taco så setter jeg frem mase skåler på bordet med salsa, guacamole, rømme, hakket løk, stekt sopp, stekte paprikastrimler, tacokjøtt (jeg bruker vanlig posekrydder, liker de best), masse revet ost og babymais (mindre karber tror jeg). Av og til har vi også indiske flatbrød til, Puppodums (2-3 karber per brød) som vi spiser som nachos.
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
|
|
|
#31 |
|
Ubekreftet Medlem
![]() |
Det var det jeg trodde, men så det ikke i dag heller. Alle kryddermix-posene er det jo sukker/fruktsukker og masse karbohydrater i...
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Ja, det er flere butikker jeg ikke har funnet den i. Kanskje noen kan si hvor i Oslo vi kan få tak i den. Jeg kjøpte min på meny i Horten.
|
|
|
#33 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??det blir taco på meg i kveld |
|
|
|
#34 |
|
Ubekreftet Medlem
![]() |
Sv: noen som kan hjelpe meg??Kanskje dette hjelper?
|
|
|
#35 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??aldri mer frappe!! selv om det var godt!! |
|
|
|
#36 |
|
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Mulig det går på Lindberg men på Atkins bør du ikke gjøre det samme hvilken fase du er i. Og særlig ikke 0,1 % yoghurt! Fettfritt er det samme som mye karbo. Atkins og Lindberg er ikke samme diett må du forstå.
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#37 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??donjuanwannabe:? Tideligere skrev du at ost kan senke/stoppe vektnedgang, kan du utdype litt og gjerne forklare meg litt hvorfor. |
|
|
|
#38 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??så du mener at jeg skal sjekke om jeg er i ketose ? setter stoort pris på all hjelp råd jeg får |
|
|
|
#39 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: noen som kan hjelpe meg??En del får søtsug av melkeprodukter, og for andre stopper det vektnedgangen... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Fedon
|
|
|
#40 |
|
Administrator
Alder: 69
Det er kroppens reaksjon på enkelte matvarer som kan forårsake vektstans. Det har med kroppkjemi å gjøre og hvordan/på hva akkurat DIN kropp reagerer. Altså på samme måte som en intoleranse eller allergi. Mange mennesker reagerer på ost/melkeprodukter og opplever at vekttapet skyter fart igjen om de kutter ned/ut disse produktene. Det finnes ingen fasit på hvem som reagerer eller ikke. Dette er noe du må finne ut selv. Om du tåler det uten problem med vekttap kan du bare fortsette å spise ost og bruke melkeprodukter.
|
|
|
#41 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??okei, men følger ikke ketose dietten... |
|
|
|
#42 |
|
Seniormedlem
Jeg er da fult klar over at Atkins og Lindberg ikke er samme diett. Har ikke lest bøkene til Atkins selv, men flere medlemmer av dette forumet har sagt at Atkins fase 4 (er vel det som er siste fasen?) er det samme som Lindberg-kosthold.
|
|
|
#43 |
|
Administrator
Alder: 69
Det er riktig det. Jeg har lest både Atkins og Lindberg. I praksis er Atkins vedlikehold tilnærmet likt Lindberg kosthold. Jeg kan ikke se noen store forksjeller. Fedon har myknet m.h.t. mettet fett og Atkins advarer mot transfett. De er i praksis enige. Nå har jeg gått på Atkins vedlikehold ganske lenge og jeg kan bekrefte at dette stemmer.
|
|
|
#44 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Jeg bodde i USA for noen år siden, og der sto det gjerne low-fat eller non-fat med store bokstaver utenpå pakken, men sjekket du næringsinnholdet, så var det noen ganger faktisk mer kalorier i den fettløse maten som i den normale maten...er det rart at folk der borte legger på seg? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF
|
|
|
#45 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??da var jeg tilbake fra ferien, funnet ut at visse ting skal jeg holde meg unna hvis jeg ikke skal bli dårlig.. rart å tenke på at det som var hverdagskosten min for ett år siden tåler jeg ikke noe særlig i dag... men det er bare positivt for meg da |
|
|
|
#46 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 60
Sv: noen som kan hjelpe meg??Sitter her å tenker på at din stagnasjon kanskje kan skyldes at du eventuelt ikke tar riktig kosttilskudd. Kosttilskuddspakka til Torkil er fin.. Da får du alt du trenger. Og kanskje kan mct-oljen også være til hjelp for å få opp forbrenningen?
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen Medlem av fredagsklubben Medlem av piskeklubben Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]()
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
|
|
|
#47 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??hmmm kanskje jeg skal prøve den..... |
|
|
|
#48 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 60
Sv: noen som kan hjelpe meg??Ja, men kjøp i tillegg en boks omega 3-6-9 også.. Da har du alt kroppen din trenger..
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen Medlem av fredagsklubben Medlem av piskeklubben Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]()
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
|
|
|
#49 |
|
Gjest
|
Sv: noen som kan hjelpe meg??Den er kjøpt =) |
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Noen som kan hjelpe meg litt? (broccoli) | Enrica | Lavkarbo generelt | 5 | 10-07-06 04:13 |
| Er det noen som kan hjelpe meg i gang? | Silja | Spørsmål og svar | 4 | 04-04-06 14:33 |
| Kan Noen Hjelpe Meg??? | Fettet | Lavkarbo generelt | 8 | 09-02-06 00:50 |