Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Beas slankedagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-05-06, 13:02   #51
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Beas slankedagbok

Det ble litt rotete det jeg skrev i går

Men jeg føler at nå har tanken på hva jeg skal spise etter kuren, sluppet taket. Det er ikke noe som heter etter kuren for meg Alle mine ekstra kilo har kommet pga av "vanlig" mat. Jeg gleder meg over å kunne bruke sko med knytting, i stedet for alle disse slip-on skoene jeg brukte fordi det var pinlig å ikke greie å knyte selv. Jeg gleder meg over at jeg snart ser ut som meg igjen. Og tanken på alt jeg snart skal spise er vekk. Det gir meg en helt annen ro. Jeg stresser ikke lenger. Dette er meg. Sånn er mitt kosthold.
Jeg tenker på folk med sykdommer som diabetes, allergier og cøliaki, og andre som trenger et regulert kosthold hvis de skal holde seg friske.
Min "sykdom" er overvekt. Hvis jeg ikke følger det kostholdet som er bra for meg, blir jeg "syk". Så vanskelig/enkelt er det

Mine overgripere kjenner ikke min smerte, de kjenner ikke min sorg over alt for mange kilo. Jeg straffer ikke dem, men meg selv. Nå er jeg lei av å være offer. Ketolysekuren har gjort det mulig for meg å gå igjennom en prosess hvor jeg sakte men sikkert har mistet kilo, men funnet litt av meg selv på veien. Jeg har vært sinna og frustrert, stolt og glad, i en sann røre alt sammen
Jeg har enda en lang vei å gå. Må nok ned enda 10-15 kilo til, før jeg kan si at jeg er i mål. Jeg vil nok møte veggen, og kjenne motløsheten mange ganger. Men jeg skal greie det!
Tror det handler litt om identitet jeg. Jeg må bruke tid på å venne meg til å ikke være overvektig. I flere år har jeg vært tjukk. Det har vært min forklaring og unskyldning. Nå må jeg tenke anderledes. Jeg må lage meg andre vaner. Jeg må sette krav til meg selv. Jeg må slutte å være selvsentrert, men heller rette blikket utover. Bort fra meg selv. Tore å engasjere meg i verden utenfor. Finne ut hva jeg kan bidra med i mitt liv og i andres.

Nå ble jeg dyp nå, hehe.....
Jeg er ikke sånn alltid altså. Men har som sagt jobbet mye med meg selv i det siste. Og følte en plutselig trang til å dele tankene mine med dere

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 13:35   #52
Icerus
Medlem

Icerus sin avatar

Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Icerus er ny på veien

Hei Bea

Jeg skal begynne på ketolysekuren for første gang nå i sommer. Har gått på Atkins tidligere, og det har gått bra. Men har alltid gått tilbake til gamle vaner, og gått opp igjen. Denne gangen skal jeg over på atkins vedlikehold eller fedon etter at resultater er der jeg vil ha det.

Jeg har også innstilt meg på at dette ikke blir noen kur, men noe som jeg må fortsette med resten av livet. Være obs på at vanlig kost med masse karbohydrater ikke er for meg.. osv.

Har vært borti masse motgang, og kommer til å møte mer.. Men det skal ikke knekke meg. Jeg skal komme meg ut å leve livet!! Det unner jeg meg selv og alle de andre her inne. Problemene ligger som regel på det psykiske planet dessverre. Det er i alle fall de som hemmer meg mest.

Synes at du har oppnådd mye. Bare vent de 10-15 som du snakker om kommer snart bare til å være et vondt minne, slik som de andre er nå. Stå på! Jeg skal støtte på alle måter jeg kan.

KLEM

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 14:54   #53
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Å tusen takk for gode tanker!
Så koselig!

Lykke til du også! Jeg tror du har rett i at mye ligger på det psykiske plan. Vi må bare prøve å se forbi motbakkene når de kommer
Du greier det nok!

Gammel 20-05-06, 19:48   #54
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flotte skriverier i dagboka di ! Tankevekkende og gode poenger !
Heier på deg

Gammel 22-05-06, 22:55   #55
bikini
Medlem

Alder: 56
bikini er på en erverdig vei
Smile

hei Bea...gratuilerer med bunsd og 17. mai ... og det var godt å se at du er tilbake. jeg blir alltid litt bekymret når noen er så deppa og så plutselig blir borte. Godt å se at det går riktig vei nå, med humør og med vekt!

Vær glad for at du har en slik psykolog...det er gull verdt (har en "egen " selv...min kjære mann), og det er meget avhengig av god kjemi (selv om det blir lit annen kjemi med min psykolog, hihi) !

...og lykke til videre!

mvh

bikini

bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 19:38   #56
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Så koselig Bikini!
Tenk å ha sin helt egen psykolog da
Jeg har heldigvis et veldig bra forhold til gubben. Vi kan snakke om alt mulig...men noen psykolog er han ikke Så da er det greit å gå til en ordentlig en. Var kjempeskeptisk til å begynne med. Fikk høre av kjente at dette kom til å bli veldig tøft for meg, og ble frarådet det av enkelte. De var redde for at det skulle gå utover både meg selv og familien.
Men i ettertid synes jeg det går mye bedre enn forventet. Nå er kanskje ikke min av det agresive slaget, men jeg synes vi får luftet en del gamle greier uten at jeg har fått noen voldsom reaksjon av den grunn.
Det viktigste for meg er å lære meg å forstå hvordan alle mine grusomme opplevelser har formet meg som menneske. Og hvorfor jeg har så mange fysiske plager på grunn av det.
Men nok alvorsprat

Her forleden kjøpte jeg min aller første "ordentlige" bukse på mange mange år!
En sånn bukse uten strikk i livet, men med både knapper og glidelås
Sånn dressbukse vet dere. Brukte den på foreldremøte. Men gikk med den i 2 timer hjemme først for å være sikker på at den ikke skulle revne når jeg skulle sitte Det gikk bra!

Det er pinse og 5 varmegrader ute. Pluss regn og vind!
Tror vi dropper grillinga og lager taco i stedet jeg
Gubben skal på nattevakt, og jeg har huset fullt av unger!
Kjempekoselig!
God pinse dere!

Gammel 04-06-06, 00:24   #57
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Måtte innom en liten tur før sengetid. Gubben er på nattevakt, og det er stille i huset....
Hadde tenkt å se en film på tv, men ble sittende å lese her inne i stedet for
Nå skal jeg ta med meg boka mi og finne sengen.
Holder på å lese en kjempefin bok som heter Vindens Skygge. Mååå bare lese litt før jeg sovner

Natta!!

Gammel 06-06-06, 10:08   #58
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Våknet opp i dag til et helt nyydelig vær! Ikke en sky på himmelen!!
Det er været sitt det!

Lenge siden jeg har skrevet noen meny, så dette er hva jeg spiste igår:

Frokost: 3 fiberrik med smøreost, litt skinke (blir ikke mett av 2 fiberrik jeg altså )
Lunsj:litt skinke og tomat
Mellommåltid: ble ikke noe faktisk...holdt på ute og glemte helt klokka
Gjett om jeg var sulten til en sen middag!
Middag/kvelds: 2 kyllingbryst med blandet salat, agurk, tomat, løk, ost og litt tacosaus

Pluss masse vann og cola light

Ha en strålende dag alle sammen!!

Gammel 08-06-06, 15:22   #59
bikini
Medlem

Ååååh...vindens skygge. det var en fantastisk bok!!!!!!!! Jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg! Nyyyyt!

Og gratulerer med nye bukser..er det ikke deilig?! Jeg prøvde selv å finne meg en badedrakt idag, men finner ingen pene, bar de vanlige svarte, og en slik har jeg fra før.... Har skjønt at deg nok ikke når min bikinivekt før jeg reiser på ferie om akkurat to uker, nei, selv om jeg syns jeg har vært flink...men, jeg kjøpte en bikini likevel, hadde ikke noe valg, men det e´kke no lekkert syn, nei.... Fy søren... men det gir jo en en spark i rompa til å fortsette. Jeg vil ikke lenger være tjukk! (og selv om de fleste som ser meg ikke synes jeg spesielt overvektig, så ser de ikke valkene og alt det løse rundt magen som nekter å bli borte...)

bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 10:41   #60
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Jeg kjenner meg igjen ja!
Har fremdeles 10-15 kilo igjen til mål, men begynner å få mye hud på magen, armene og lårene. Det blir på en måte tomt inni der Så på en måte er det ikke morsomt å ta på den nye buksen, for det må en stor genser til for å skjule alle foldene og valkene. Men jeg håper de krymper de også etterhvert
Jeg tørr ikke tenke på bikini eller badedrakt enda jeg Har ikke kommet helt dit ..... Er kjempeimponert over deg, jeg!!!!
Jeg er egentlig veldig glad i strandliv og bading, men føler meg ikke helt vel der. Er en stund siden jeg kunne bruke mine g-string bikinier og badedrakter ja!! Det var en tid det og.......for lenge lenge siden

De få gangene jeg er på stranda bruker jeg en to-delt airobicdrakt faktisk. Buksa er som en tettsittende shorts, og ofte skifter jeg ut toppen med en behageligere BH ... Av den typen uten blonder som ser litt bikiniaktig ut Huff...hørtes helt teit ut egentlig

Håper uansett det snart blir sommer. Bare 10 grader her hos oss i dag.
Heldige deg som skal på ferie, da!!!!

Gammel 14-06-06, 23:46   #61
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Vi har hatt noen helt fantastiske sommerdager...som dessverre tok slutt i dag. Knapt ti grader og sur vind med regnbyger fristet ikke til noen terassetilværelse nei.
Merkelig hvor mye enklere det er å holde den slanke linje når det er go vær!? Er vel fordi disse myke greiene på kroppen vises mye bedre med lette klær på........er vel lett å bli inspirert ja
Selv om jeg har mistet ca 30 kilo, kjenner jeg veldig at jeg ikke er fornøyd. Jeg føler meg ganske slank av og til , men det går fort over når jeg tilfeldigvis kikker på speilbildet av meg selv..... Er ikke helt ved målet nei. Og så irriterende det er med disse pølsene som ligger rundt livet! De tyter ut, og gjør det vanskelig å finne klær man føler seg vel i. Så jeg har nesten ikke kjøpt noe nytt til garderoben....går i de samme digre klærne enda jeg Noe begynner å bli romsligere ja, og det er en deilig følelse. Men her er det bare å stå på! Ingen hvileskjær tillatt!

Mamman min har akkurat kommet hjem fra sykehuset.
Hun har vært innlagt i mange måneder pga en betennelse i tykktarmen. Crp på 250 å sånn.
Enden på visa var at de tok hele tykktarmen! Så da ble det stomi da. Det er hun veldig deppa for, og takler det ikke i det heletatt. Tror ikke hun har greid å se på det engang.
I tillegg fikk hun store problemer med blodsukret mens hun var innlagt. Det fòr opp og ned, og var nok påvirket av at hun var svært underernært og blodfattig og full av feber og greier. Fult kaos i alle avdelinger. Fikk hjerteproblemer også. Alt det der er naturlig i en sånn tilstand. Selv med et utall blodoverføringer greide de ikke å få orden på noe.
Resultatet er at hun har blitt veldig følsom for sukker og karbohydrater. Hun føler seg syk etter hvert måltid. Så jeg prøvde litt forsiktig å foreslå et kosthold med mindre karber. Men det var det jo ingen interesse for hverken hos henne eller de ansatte på sykehuset.
Men jeg gir meg ikke, jeg Hadde vært interessant å prøve i allefall! Men hun er av den sorten som sier at hun alltid har overlevd på brød og poteter, og det har hun tenkt å fortsette med. Så da blir jeg litt oppgitt
Jeg tenker endel på dette, og skal ut og lete for å finne en bok som kanskje kan vekke hennes interesse. Her er det jo ikke snakk om slanking. Det er ikke mye igjen av henne, og hun står ikke på beina enda. Så jeg regner ketolyseuren som uaktuell Jeg tenker mer i retning fedon, men jeg aner ikke hva som egentlig vil være det beste i en slik situasjon. Må nok bruke litt tid, hun er laangt nede enda, men jeg velger å tro at jeg skal lykkes til slutt

Nå er det virkelig sengetid for meg. Gubben er på nattevakt igjen. Og jeg har tenkt å lese ut "Vindens Skygge" i natt Da blir det helt sikkert kjempeenkelt å komme seg opp i morra

Dagens meny helt på tampen:
3 fiberrik med røkt laks ( i hauger)
Ca 100 gr. spekeskinke
blandet salat
2 nakkekoteletter
to ruter mørk sjokolade ( fordi jeg bare ikke greide å la være )

Oiii det var ikke mye! Ja ja, får lange innpå i morra da

Gammel 16-06-06, 23:48   #62
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Bea !
Har ikke kommet lengre enn til 14. juni i postene ser det ut til
Så vondt for moren din å ha det slik. Det er mange stomi opererte som trenger veldig lang tid til å forsone seg med "sin skjebne". Jeg lå på sykehuset med en dame som var operert og hun var veldig lei seg stakkar. Og med alt det andre hun hadde i tillegg er det ikke rart hun ikke er på topp ! Jeg er enig med deg at lavkarbo kosthold sikkert ville være godt for henne. Det er jo kost i balanse og kropp i balanse med Lindberg. Vil absolutt anbefale det. Både min mor og stefar spiser Fedonmat og stortrives. Det betyr jo ikke at en aldri kan spise brød og poteter, bare begrense det.

Håper at du ettehvert får "snudd" din mor over til lavkarbo kost. Akkurat nå har hun nok nok med å takle situasjonen slik den er. Du får lirke det inn etterhvert !

Om jeg kommer på noen gode ideer skal jeg gi deg beskjed !

Gammel 17-06-06, 10:47   #63
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Å, så koselig Nille!
Takk for trøstende ord og tanker

Ja, lavkarbo må det bli, men akkurat nå er nok ikke riktig tidspunkt nei. Men hun har fått beskjed om å endre kosthold, fordi tarminnholdet er veldig flytende og surt. (Håper ikke det ble for sterk kost ) Og det er jo heller ikke bra for en med stomi. Men hun mener da at masse pasta og brød er tingen, fordi det binder magen Jeg snakker om en dame på over seksti, som er på nippet til å få diabetes!! Jo, jeg må innrømme at jeg er frustrert.
Feilen hos mine foreldre er at de tror jeg kommer valsende med en slankekur midt oppi alt liksom. De mobber jo meg fordi jeg har tatt av, har aldri fått en positiv kommentar. Helt sant! Og pappa er verst!
For eksempel traff jeg mine foreldre i bilen utenfor sykehuset. De satt i bilen, og jeg snakket om løst og fast. Alt ok, helt til jeg spurte om hun hadde tenkt noe på det jeg hadde sagt om mat, og hvordan det kan påvirke kroppen. Da kjørte de bare!
Lurer på om jeg skal kjøpe "Bedre uten brød" boka, jeg. Sånn for min egen del også. Har lest mye positivt om den, men har aldri lest den. Blir bare ketolyseboka for meg
Er litt opptatt av dette med mat og helse. At kosthold kan endre sykdomsbildet og velværet for folk med mange forskjellige lidelser. Kjempespennende!

Og meg selv? Har selvfølgelig gått opp igjen. Tre kilo i pluss... Men en ned igjen når jeg veide meg i morrest.
Jeg blir litt lei meg, men nå tror jeg at stress er en av årsakene. Har slutta å mase med disse kiloene, ettersom jeg vet at dette ikke lenger er en kur, men et livslangt kosthold.
Blir likevel forundret.....
Og skulle så gjerne ned de siste 10-15 kiloene......

Gammel 20-06-06, 23:28   #64
bikini
Medlem

Stå på, Bea!

Dt er slik vi må tenke, at dette er et nytt kosthold for oss, og selv om jeg vet at jeg ikke kommer å klare å holde meg til "ketolyseoppskriften" på ferie, så skal jeg jammen gjøre så godt jeg kan! Og jeg syns du er kjempe kjempeflink Bea som ikke gir opp selv om det stopper opp eller til og med går tilbake noen ganger... kroppen din kjemper imot, men du vinner, du, bare vent

Nå blir jeg borte i fire uker...ha en riktig god ferie, Bea., vill bare komme innom siden din for å si det! Stå på...så "snakkes vi" igjen etter ferien......

mvh "ikke helt ennå" bikini...

Gammel 09-07-06, 13:47   #65
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Ja, nå er det virkelig ferie!
Og vi har hatt noen gode sommerdager på stranda.
Jeg har tilogmed badet

Jeg synes jeg er flink med maten. Holder meg til den maten jeg pleier å spise. Tør ikke å prøve noe annet før vekta er der den skal være.
Jeg har forøvrig gått opp igjen drøyt 4 kilo ....uten at jeg aner hvorfor.
Men sånn er det vel bare for meg. Det er lettere å svelge nå når jeg har sluttet å tenke på dette som en kur, men som en ny livsstil.
Blir litt lei meg inni meg likevel...hadde vært så morsomt å få disse kiloene vekk.

Har oppdaget at jeg er mer sulten enn jeg var før.....men jeg er i ketose og skjønner ikke hvorfor egentlig.
Vel, nå skal jeg kose meg med sommeren!
Og prøve å spise mindre men oftere. Jeg må jo greie å finne ut av dette mysteriet meg?

Gammel 04-08-06, 10:58   #66
eno
Juniormedlem

eno sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
eno er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Bea

Jeg synes jeg er flink med maten. Holder meg til den maten jeg pleier å spise. Tør ikke å prøve noe annet før vekta er der den skal være.
Jeg har forøvrig gått opp igjen drøyt 4 kilo ....uten at jeg aner hvorfor.

Vel, nå skal jeg kose meg med sommeren!
Og prøve å spise mindre men oftere. Jeg må jo greie å finne ut av dette mysteriet meg?

Hei Bea. Jeg er jo veldig fersk i gamet, og har ingen tips, men vil bare si at du hadde en veldig fin dagbok, og at jeg håper du har funnet ut av dette.

Jeg sliter med skikkelig mangel på matlyst, og ønsker også å ha noe å ha pålegget på. Er jo glad i rugsprø og fiberrik, men ble anbefalt å ta karbene fra grønnsaker og salater.

Lykke til!
Mvh

eno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 10:36   #67
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hei, alle sammen!
Da er sommeren over, og høsten har inntatt trøndelag.

Jeg har forsøkt å skrive litt her i lang tid....men jeg er tom for ord....
Jeg holder meg til den vanlige dietten min, men vekta har stoppet opp. Likevel prøver jeg å være flink til å passe dietten, for dette er jo ingen kur. Skal jo spise sånn jeg. Hvis ikke fyker jeg fort opp i over hundre igjen ja.
Men på slutten av sommeren begynte jeg å gå opp. Skikkelig. Har snart lagt på meg 10 kg! Og har fått det i ansiktet og på magen.
Vel....nå har jeg oppdaget at jeg er gravid.......og det er skikkelig krise i heimen. (Måtte le litt når jeg kikket på Iset`s link til "Spis deg gravid")
Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre!!!
Ikke helt planlagt dette nei!!
Har så mange tanker i hodet at det føles helt tomt. (Hvis noen skjønner hva jeg mener med det...)
Vi har jo tre barn fra før. Og har satt stopp der. Trodde vi.......
Jeg vet ikke om jeg orker å gå på med et nytt svangerskap. Jeg vet ikke om det blir for stor aldersforskjell...lillemor er 5 nå. Jeg vet ikke om jeg tørr. Tenk om noe går galt!?
Jeg kjenner tre jenter som har fått kreft under svangerskapet/like etterpå. Det skremmer vettet av meg!!
Tenker at vi har det bra nå.....Hvorfor risikere noe med enda et barn.....
Og hva med økonomi? Ikke akkurat A4 med 4 barn.

Åhh.... jeg har så mange rare tanker!!
Og så er jeg kjempesliten hele tiden...er vel litt typisk det der.
Ellers har jeg ingen svangerskapstegn. Annet enn at mensen har uteblitt.
Jeg begynner å få dårlig tid med tanke på abort også er jeg redd.

Ja, dette ble veldig rotete. Litt som i mitt hode akkurat nå.
Jeg vil gjerne diskutere det med dere.....Jeg synes alltid det er interessant å høre andre synspunkter. Har bare snakket med gubben om det. Han er like usikker og rådløs som meg. Han som alltid har snakket med STORE bokstaver om at han ikke vil ha flere barn.......
Men nå står vi altså her.
Og alt jeg føler er kaos.........

Gammel 06-09-06, 11:22   #68
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Hei Bea !
Det blir litt feil å si gratulerer med frøet, sålenge du egentlig ikke er sikker på at du ønsker det....

Men jeg henger meg litt opp i det andre du skriver. OM du er gravid bør du ikke spise etter ketolysekuren. Du skal for din egen og fosteres del IKKE være i ketose. Ketose er en kostbar forbrenning for kroppen. Under en graviditet trenger kroppen din mer næring, vitaminer og mineraler av andre typer også. Dvs. mer korn, urter, frukt og nøtter i tillegg til hva du har spist før. Du skal ikke spise mer hvitt brød og boller, poteter, ris og pasta, - eller sukker. For det er det ikke mer næring i. Men du bør ligge rundt 30-50 karber pr dag for å holde deg ute av ketose. (Kan godt hende din grense ligger høyere eller lavere - det finner du ut selv).

Postet dette til en annen som har stillstand i dag -og mener dette kan hjelpe deg også:
De fleste som stanser opp etter et større vekttap, stanser opp fordi de rett og slett spiser FOR LITE. Det er ikke meningen at du skal ligge på 15-30 karber for lenge. Det er ikke farlig å gå lenger, - for all del, ligg på det nivået så lenge det funker. Men, for de fleste er det slik at kroppen før eller siden får nok. Den vil har MER. Det er vanlig å ha platåer som varer fra 1 til 4-6 uker uten at det er noe unormalt. Det er kroppen som stabiliserer seg.

I de fleste tilfelle vil det imidlertidig hjelpå å ØKE karbene. Feilen de fleste gjør er å fortsette å kutte ned. Da tror kroppen den sulter og sparer som bare f.... på alt den blir tilført.

Mitt råd er at du karrer deg over på "vedvarende" snarest mulig. Men det er ikke likegyldig hva du øker med. Kutt ut kunstig søtstoff i den utstrekning du syns det er mulig (barer er fyfy), og begrens inntaket av kremfløte om du bruker en del av det. Øk med 5 karber pr uke. Bruk vedvarende stigen, den gir en god pekepinn på hva som belaster kroppen minst og gir best uttelling. Prøv det et par uker først, og funker det, så fortsetter du. Funker det ikke, så kan vi gå lenger inni "materien".

Her finner du litt info som er nyttig:

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei, iallefall når det gjelder matproblemet !

Lykke til videre - hold oss informert da !

Sist redigert av Nille : 06-09-06 kl 20:17.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 18:48   #69
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hei Nille!
Tusen takk for gode råd!

Jeg er ikke i ketose lenger. I det siste har jeg rett og slett økt mengden fiberrik til 2 måltider istedet for ett. Og vips var jeg ute av ketosen.
Så nå spiser jeg 2 fiberrik til frokost og 2 til lunsj. Holder meg ellers til "riktig" kost, men har også plusset på med litt ekstra tomater og litt nøtter nå og da.
Det som bekymrer meg er at jeg åpenbart legger på meg, og blir automatisk bekymret for vedlikeholdskosten min. Som jeg jo må tenke på etterhvert....
Men egentlig har jeg større ting å bekymre meg for akkurat nå.....
Er litt fortvilt ja. Men merket at det var godt å ta hull på "boblen" ved å snakke med dere her inne. Går jo rundt å grubler for meg selv.
Kanskje jeg burde lage en egen tråd........

Takk for at du er her, Nille!

Gammel 26-10-06, 23:43   #70
bikini
Medlem

Hei Bea,

ville bare si hei etter en lang sommer ogmhøst, hvor jeg har vært ganske lite aktiv her inne (stillestand åp vektnedgangsfronten, men jeg har skeiet litt ut i det isste også... ). Men idag fikk jeg skikkelig lyst å se hvordan det går med deg, og leste ditt siste innlegg. Som er over 1,5 mån gammelt nå, så jeg ble jo litt bekymret for hvordan det var med deg. Jeg skjønner godt at en ny graviditet i voksen alder (omtrent samme som meg...) når du allerede har tre, er litt "spooky", og at det trenger mye tankekarbeid. Bruk tiden godt, og følg magefølelsen...det pleier å være et godt råd! Vi sender gode tanker til deg...

Ta godt vare på deg selv!

mvh bikini

Gammel 03-11-06, 11:57   #71
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hei dere!
Kjempelenge siden jeg har skrevet noe her inne ser jeg.....

Som jeg har skrevet i en annen tråd, så er det baby på vei. Veldig på vei...... er vel sånn ca 17 uker nå tror jeg.
Har ikke somlet meg til å gå til legen enda, men ut ifra den første ultralyden er jeg vel rundt der et sted. Så til våren kommer det vel en ny trønder til verden.....
Vi har fortalt det til ungene nå. Men ingen andre som vet det enda. Men magen begynner å bli stooor, så snart er det ingen hemmelighet
Jeg har lagt på meg mye, men har i tillegg fått skikkelig gravidmage. Det er typisk for meg, så det er bare sånn det er. Under hver graviditet har både vi og legen spøkt med at det kan da umulig være bare en! Men det har alltid vært det...bare en altså. Men jeg har alltid fått store barn, så det kan ha noe av skylden. Alle mine har vært over 4 kilo.
Nei, nå ble det mye mage-snakk
Prøver å spise lavkarbo fremdeles. Holder meg til fiberrik, og unngår poteter, pasta og brød. Men jeg er kjempesulten, og føler at jeg må spise mye mer og oftere enn før. Har også spist et par epler.....og noen sjokoladebiter Så helt etter boka er det vel ikke...hihi.
Har en del hjerteklapp, som ofte kan vare leeenge. Skal spørre legen om det, men tror jeg muligens kan ha litt lite av enkelte vitaminer eller noe.

Ellers har jula kommet til trøndelag Masse snø og skikkelig julekortfølelse her hos oss iallefall. Ungene maser om å bake til jul, og jeg tenker julegaver. Skal drøye det med bakinga ja , men julegaver kan jeg godt begynne med synes jeg. Er alltid for seint ute med dem.
Ble skikkelig inspirert av juletrådene her inne Så mange kreative ideer!!
Vi gjør endel faste førjulsgreier vi også. Vi støper lys, lager drops, lager figurer av filting/toving, baker 20 sorter julekaker og konfekt......
Men i år har jeg lyst til å lære meg å lage kort. Det er så mange som er kjempeflinke til å lage kort, og det har jeg hatt lyst til lenge. Men vi får se hva vi får tid til.
For tiden har jeg knapt stue eller gang....er midt i oppussing og vasser i sagflis og glava Sånn er det i et gammelt hus, alltid noen prosjekt på gang

Ha en fantastisk helg, alle sammen!!!

Gammel 04-11-06, 01:33   #72
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

God helg til deg også!!
Og grattis med en liten en (eller stor) i magen

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-06, 02:04   #73
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Så koselig, fikk helt julestemning jeg nå

Håper bare ikke all snøen regner vekk i morra, da . Så det skulle bli 6 grader og regn i Trøndelag (har familien min der) ...

Har fulgt med på historien om graviditeten din, men tror ikke jeg har skrevet noe, så da får jeg også gratulere her . Synes det var en rørende historie

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 20:54   #74
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hei dere!
Og tusen takk for hyggelige ord!

Joda...det kom regn ....i bøttevis
Litt snø er det jo..men ikke julestemningsnø nei.
Den kommer nok tilbake

Idag var det noen som spurte om jeg muligens kunne være gravid!
Det er første gang altså!
Og jeg er snart halveis tror jeg.
Hadde mamma på besøk søndag, men hun sa ingenting! hehe........

Skal til min aller første legetime ang svangerskapet i morra. Må jo ha sånn helsekort vet dere

Ha en flott kveld, alle sammen!!!

Klem fra meg

Gammel 06-11-06, 23:53   #75
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Hej Bea! Så hyggeligt å høre att du (og magen) har det bra

Ha en fin uke

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.