Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Beas slankedagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 21:30   #26
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Beas slankedagbok

Tenkte jeg skulle fortelle en liten historie......
Like før jul skulle jeg kjøpe meg en ny kåpe. Kaill`n dro meg med for han syntes jeg skulle ha noe nytt. Vi går til avdelingen for store størrelser slik jeg er vant til, men der er det ingen ting som passer. Alt er for stort! Var helt sjelven når vi gikk til avdelingen for "vanlige" størrelser. Jeg var knall rød i kinnene, og så sikkert litt merkelig ut. Men det endte med at mannen min kjøpte en innsvinget kåpe i str. L til meg!! Jeg satt i prøverommet og gråt som et barn........
Det var bare så utrolig mange følelser på en gang.......

Jeg er sikker på at noen av dere også har følt det sånn engang!!!!
Og gjett om jeg er glad jeg begynte på ketolysekuren!

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 21:31   #27
Bea
Medlem

Bea sin avatar

......og der kom den gamle signaturen igjen ja

Gammel 09-02-06, 12:32   #28
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hva skjer?
Har veiedag i dag, jeg. Og har gått opp igjen!!
Da har jeg gått opp ca 4 kilo siste måneden...............
Hmmm............ Jeg kjenner det på kroppen ja..........

Tenker litt på det Torkil skreiv om adapsjon. Jeg har jo levd på candidadiett i mange mange år. Har dette ødelagt tro? Og isåfall, hva kan jeg gjøre med det?

Gammel 09-02-06, 13:33   #29
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bea

Tenkte jeg skulle fortelle en liten historie......
Like før jul skulle jeg kjøpe meg en ny kåpe. Kaill`n dro meg med for han syntes jeg skulle ha noe nytt. Vi går til avdelingen for store størrelser slik jeg er vant til, men der er det ingen ting som passer. Alt er for stort! Var helt sjelven når vi gikk til avdelingen for "vanlige" størrelser. Jeg var knall rød i kinnene, og så sikkert litt merkelig ut. Men det endte med at mannen min kjøpte en innsvinget kåpe i str. L til meg!! Jeg satt i prøverommet og gråt som et barn........
Det var bare så utrolig mange følelser på en gang.......

Jeg er sikker på at noen av dere også har følt det sånn engang!!!!
Og gjett om jeg er glad jeg begynte på ketolysekuren!

Hadde ikke sett denne jeg, Bea.
Så herlig. En deilig opplevelse, det skjønner jeg. Gratulerer. Vet hva det betyr.

...men hvorfor du har gått opp siste mnd, nei det er vanskelig å svare på. Legger du inn hva du spiser noe sted? Da er det lettere å følge med og se "feilene" du gjør både for deg og oss. Hvis det er noen feil da....

Lykke til....

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 10:38   #30
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Vekta går stadig ikke ned. Det forundrer meg, mer enn det demotiverer meg........ Jeg trives veldig godt med denne type mat, men det føles rart at ikke kiloene raser av....
Har tenkt endel på det med adapsjon...det var vel det det het?.....
Etter å ha gått på Candidadiett i årevis, pluss at jeg har ei hel liste over mat jeg ikke tåler, kan jo kroppen min blånekte på mer vektnedgang.
Jo, jeg er stolt av alle kiloene som er borte, men jeg er jo ikke ferdig enda!! Så nå tenker jeg mye på hva som skal til for å få satt igang systemet igjen.
Jeg spiser mer nå, enn jeg gjorde for en tid tilbake. Kanskje jeg spiser for mye?

I går spiste jeg dette:
Frokost: blandet salat med bittelitt ost og et par skiver kjøttpålegg.
Lunsj:4 skiver kjøttpålegg, 2 skiver ost...(har feber og er ikke sulten...)
Middag: et kyllingbryst uten skinn, med blandet salat og to skjeer med tacosaus. (måå ha litt smak av og til)
Kvelds: en kald svinekotelett

I tillegg drikker jeg mye vann selvfølgelig

Jeg prøver å ha en bra middag med variasjoner av kjøtt og grønnsaker. Men i går hadde familien kylling, og da heiv jeg meg med.
Har tenkt å prøve Fiberrik som et alternativ til lunsj f.eks....men er redd for at det blir for mye karber. Legger vekk pakken hver gang jeg er i butikken

Gammel 20-02-06, 17:35   #31
Bea
Medlem

Bea sin avatar

ok.... Da er det mandag. Og jeg tørr ikke veie meg!! Er nok ingen gode nyheter å finne der nei....så jeg utsetter hele greia litt.

Jeg leter med lys og lykte etter årsaken til at jeg går opp i vekt... Men som en venninne sa i helgen, kroppen din har jo aldri reagert riktig på noe som helst. Og hun har jo evig rett i det.......

Mannen i mitt liv er en sånn en som kan spise hva han vil uten å legge på seg et gram. Han er slank og flott uansett Mens jeg legger på meg selv når jeg slanker meg!!
Ser at det er flere her inne som sliter for tida! Vi må bare ikke gi opp!!
Kroppen min har uansett bedre av dette kostholdet enn av den maten jeg spiste før.

Gammel 21-02-06, 11:17   #32
Bea
Medlem

Bea sin avatar

I dag vil jeg bare spise og spise.
Min kjære ble lagt inn i går og skal snorkeopereres i dag. Han ringte tidligere i dag og fortalte at operasjonen blir mer omfattende enn vi hadde trodd. Han er egentlig ikke noen stor snorker, men han sliter med at han ikke får puste om natten. Så vi håper jo at denne operasjonen skal hjelpe. Men det er så fryktelig å gå her hjemme og vente! Jeg bekymrer meg jo fillete.
Og da reagerer jeg med å ville spise.....hele tida. Det verste er jo at jeg er sikker på at det ville hjelpe...en liten stund.....
Jeg får prøve å finne på noe...... Har akkurat vaska rundt kjøkkenet
Klesvask er tingen! Er det noe vi ikke mangler her i huset er det haug på skittentøyskurven ....får gjøre noe med det i dag!

Gammel 21-02-06, 13:25   #33
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ja ikke noe moro å gå sånn å vente på svar....men det går helt sikkert fint.

.....men ikke spis....det hjelper ikke, men jeg skjønner deg. Bortsett fra det, så synes jeg faktisk du spiser litt lite jeg..... Hvis det du skrev inn over her er typisk for deg, så er det ikke veldig mye synes jeg....
det kan jo være denne Candidadietten du har gått på som er årsaken. Gi deg selv litt tid til å normalisere litt. Bare fortsett med Lavkarbo mat du. Og drikk vann. Det er flott.

Krysser fingre for både gubbe og vekt

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 16:27   #34
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Takk for koselig svar!
Gubben har det bra han. Det virker som at alt har gått greit. Men man skulle jo tro han var igjennom en åpen hjerteoperasjon slik som jeg blir Blir så lett tussete av sånt, jeg. Gubben sjøl er sykepleier og helt avslappa til slike ting. Så jeg bekymrer meg nok for alle, som vanlig

Synes du virkelig jeg spiser for lite? hmmmmm.......ja da blir dette en bra dag kanskje Jeg har trøstespist fra kjøleskapet i hele dag! Helt tomt for pålegg der inne nå Men det er bare kjøttpålegg og spekepølse som er borte altså. Lovlige greier med andre ord

Så langt er dette dagens meny:
Frokost: en blandet salat
Lunsj: en blandet salat med 4 skiver spekemat
Utallige turer i kjøleskapet for å spise kjøttpålegg i forskjellige varianter....
Og utallige glass med isvann.

Gammel 15-03-06, 20:59   #35
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Ja, så er jeg her igjen da.......
Er litt deppa for tida, så jeg vil ikke risikere at mine dårlige vibber smitter over på dere flotte og positive mennesker her inne.

Vekta går ikke oppover lenger, og godt er det! Men den går heller ikke ned.......
I tillegg legger jeg på meg i cm Den nye buksa jeg kjøpte i februar passer ikke lenger.......Og det var IKKE noen god opplevelse.

Jeg var hos legen her forleden i et annet ærend. Men når jeg først var der, måtte jeg spørre om han hadde noen råd.... Tenkte kanskje jeg manglet noen vitaminer eller noe....jeg forklarte situasjonen i allefall.
Han svarte at jeg sikkert manglet både det ene og det andre, så jeg måtte kutte ut dette tullet. Begynn å spis skikkelig mat var beskjeden jeg fikk! Ok...det fikk meg ikke i bedre humør......

Jeg har ikke lyst til å forandre på planen min. Jeg har liksom satsa på dette, og det er ikke lurt for meg å begynne å vingle mellom flere typer kurer. Men jeg blir så trist når det ikke virker.....

Jeg er fremdeles i ketose...tror jeg da. Har rosa stix.
Men jeg er utrolig sliten og trøtt, og kan sikkert sove hele dagen hvis jeg fikk anledning til det.

Dette spiste jeg i går:
Frokost: 2 fiberrik med smør og krydderost
Lunsj: en blandet salat med skinke
Middag: stekt sei, med litt stekt løk, kokt blomkål og brokkoli, pluss litt smeltet smør som "saus"
Kvelds: en liten salat

Kjøpte min første fiberrik i går. Gul pakke. Det var deilig å legge pålegget på noe Ungene elsker det, så her er det rift om de små "skivene".

Vel....nå skal jeg ta med de dårlige vibbene mine ut herfra
Jeg er innom for å lese av og til, for å finne inspirasjon. Det er utrolig mange flotte mennesker her inne!!!!

Gammel 15-03-06, 21:52   #36
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Så kjekt å se deg tilbake Bea !

Opprinnelig lagt inn av Bea

Han svarte at jeg sikkert manglet både det ene og det andre, så jeg måtte kutte ut dette tullet. Begynn å spis skikkelig !!!!

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge ! Mye han har greie på kosthold da ! Og å uttale seg sånn uten å ha tatt prøver er jo helt på tryne.

Maten du spiser er helt flott syns jeg. Tar du Ketolyse pillene ? Det lønner seg og er en god investering. Bestill hele pillepakka hos Torkil. Da får du iallefall i deg det du trenger, - brennsikkert !

Vi er her for å hjelpe og å støtte hverandre - så bare kom med "deppene dine" du !

Gammel 15-03-06, 21:58   #37
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hei Bea!

Uff ja... det finnes mange teite leger som lirer av seg mye rart. Av og til skulle jeg ønske det var jeg som satt der i hvit frakk bak en datamaskin og skaltet og valtet med dem...

Har ikke sett deg her før jeg, men synes dagboka di og du virker veldig koselig . Og du kommer ikke med negative vibber fordi om ikke alt er solskinn hele tida!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 13:21   #38
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Tuusen takk for koselige svar!!!
Jeg blir helt rørt over at dere kikker innom meg

Man blir jo litt satt ut når man får sånne meldinger fra legen, men jeg gir meg altså ikke!
Jeg spiser ikke Ketolysetablettene. Har liksom hatt skapet fullt av diverse tilskudd, så jeg har ikke følt at det har vært nødvendig. Men nå har jeg vært tom for kalsium/magnesium en stund, og nærmer meg bunnen på andre, så kanskje jeg skal bestille ketolysetablettene!?
Kan mangel på vektnedgang skyldes at jeg har tatt feil/dårlige tilskudd??
Enn om det er så enkelt? .... Blir helt håpefull her jeg

Så flott at menyen min begynner å bli fornuftig, forresten Forsøker å tenke på at jeg ikke skal spise for lite. Var veldig usikker på det der med fiber rik....om det ble for mye karber mener jeg. Men det virker som det går bra....
Vi har hatt familieråd ang slankingen min her i huset. Sambo mener det er usunt med for mye fokus på slanking i heimen, for ungene nærmer seg en farlig alder. Min eldste er snart 13 år. Og det blir jo litt masete ettersom denne slankingen ikke gir andre resultater enn frustrasjon. Derfor har jeg en ekstra grunn til å være glad for at jeg kan spise fiber rik. Nå blir det mindre synlig ved matbordet at mamma spiser litt anderledes. I tillegg elsker jo ungene det også, slik at alt blir mer naturlig. Det er jeg kjempeglad for!
Ha en god dag, alle sammen!!!

Gammel 17-03-06, 23:15   #39
Melania
Seniormedlem

Melania sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Jeg kom først innom dagboken din nå, og ser at du har gåt ned hele 25 kg fra i høst og frem til nå!!! Det er jo rett og slett fantastisk , du har jo vært superflink.

Det er kjedlig når vekten står stille, men når man har gåt ned så mye som deg, så kan det være at kroppen trenger litt tid til å venne seg til å gå ytteligere ned.

Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-06, 19:56   #40
Bea
Medlem

Bea sin avatar

I dag begynte jeg å spise Ketolysetablettene.
Jeg bestilte tablettene i går formiddag, og de kom i posten i dag!!!!! Det vil jeg kalle super service!!!

Nå blir det spennende å se om det utgjør noen forskjell i vektnedgangen...... Jeg går opp litt etter litt, og merker godt at klærne er strammere. Blir lei meg når folk kommer og spør om ikke kuren virka...Jeg har så lyst til å være et godt eksempel på at det funker!!!!

Gammel 03-04-06, 22:12   #41
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Nå er jeg deppa nå!
Veide meg i går....og har lagt på meg 6 1/2 kilo siden nyttår
Er så lei av alle som kommenterer at denne superkuren min tydeligvis ikke fungerer så bra....!
Den SKAL fungere bra!!!!
Men nå er jeg skikkelig lei av hele greia. Jeg har vært i ketose siden nyttår. Jeg har spist så riktig jeg kan, jeg har spist mer fordi jeg var redd jeg spiste for lite, jeg har kuttet ut mandler, kunstig søtstoff (det var jammen ikke mye men likevel) og kuttet drastisk ned på ost som er det eneste meieriproduktet jeg spiser. Til og med cola light er borte fra lista.
Jeg har begynt med ketolysetablettene, uten at jeg merker noen forskjell.
Så ja.....nå er jeg skikkelig lei meg.
Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt??? Prøver å være så tålmodig jeg bare kan, men jeg kjenner at jeg mister motet.
Skulle så gjerne ha gått ned en hel haug med kilo til sommeren!! Sett flott ut i nye sommerklær å greier. Kanskje gjort meg litt flott for sambo til og med. Han er rimelig lei av at jeg skammer meg over meg selv, og hadde nok likt en slankere og mer fornøyd utgave......på alle måter...
Og her sitter jeg med dobbelthake og diger mage. Jeg er av den typen som er god og myk over det hele nemlig.....
Nå må jeg vel gå med lange skjørt og bukser i år også fordi beina mine er så tykke og stygge.

Huff...dette ble skikkelig negativt. Men det føles ikke godt nå. Det var ikke dette jeg hadde sett for meg. Jeg har gått ned mye, men jeg er jo ikke ferdig!!!
(Hallooo kroppen!! Jeg går på kur her jeg altså! Kan du ikke følge med?)

Kroppen føles tung og motløs den og. Ingen spor av ekstra energi her i gården nei.
Som jeg angrer på at jeg tok ei uke fri fra kuren i jula!!! Skal aldri aldri gjøre det mer!!

Gammel 03-04-06, 22:33   #42
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hva er egentlig de typiske tegnene for lavt stoffskifte?
Jeg er testa for det flere ganger, uten at legen fant noe unormalt ved prøvene. Men det er en stund siden sist nå......2-3 år kanskje?
Legen var like sikker på at jeg hadde lavt stoffskifte hver gang, men som sagt så var prøvene normale.

Får så mange tanker når ting går så trått......... Leiter etter forklaringer ......................

Gammel 18-04-06, 19:46   #43
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Ja, da har jeg spist meg gjennom hele påskeferien........
Jeg har selvfølgelig ikke spist brød og poteter å sånn........neida, jeg har spist sjokolade, jeg!!! Sånn for sikkerhetsskyld....
Huff, jeg har vært så deppa...og bedre blir det ikke av at mai nærmer seg. Det er noe helt spesielt med mai, nemlig. Det var i mai i fjor at jeg bestemte meg for at her skulle det slankes!!! Mye!!! For jeg ville inn i bunaden min....og kanskje kjøpe meg noe lekkert til sommeren.....*drømme*
Og nå står jeg her uten å ha greid målet mitt. Over 6 kilo opp i vekt siden januar. Selv om jeg har hatt rosa sticks og allting.....
Jeg har slitt veldig psykisk i de siste månedene...med andre ting enn bare slankinga altså. Er så vanskelig å få rævva i gir (unnskyld for trøndersken der... ) når jeg bare lar dagene gå med å grave meg ned i negative tanker og gamle opplevelser.......

Vel, fra i dag av gjør jeg et siste forsøk!!!!!!

Jeg skal ligge unna alt som kan være med på å hindre vektnedgang...Jeg leser og leser her inne og suger til meg tips
Sambo har vært i kjelleren å henta frem min gamle muskelstimulator i håp om at den kan gjøre noe med den pølsa rundt magen. Hva jeg skal gjøre med beina er jeg ikke helt sikker på.... Da jeg gikk med tredjemann fikk jeg utrolig mye væske i beina, og de ble veldig digre. Etter dette har jeg beholdt mine kjempetykke bein. I følge et par forskjellige leger er det først og fremst fett og ikke vann som er problemet. Noen som har gode råd kanskje?
Føler meg litt oppstemt i dag, faktisk. Tror det er våren som tar litt tak i meg Jeg skal kose meg med det så lenge jeg kan......
Første delmål......hmmm.....tenke.......å legge "noen og 80 tallet" på vekta bak meg. Og det skal helst skje allerede i morgen...hihi....

Gammel 24-04-06, 21:19   #44
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hyyyl!!
Nå har jeg nettopp laget min første tråd!
Jeg turte!

Gammel 03-05-06, 19:53   #45
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Huff, hva skal jeg si....
Lenge siden jeg har vært inne her nå...vet ikke helt hva jeg skal skrive, jeg.
Vekta går oppover fremdeles..ikke mye, men litt etter litt.....
Veier meg sjeldnere enn før, for jeg blir så deppa av å se de teite tallene.
Jeg prøver å tviholde på den gode følelsen jeg hadde tidligere. Men jeg er nok inne i en periode med mye stress og mange humper i veien.
Og det er ikke positivt for meg.
Men jeg må ta meg sammen! Jeg må, jeg må, jeg må!

Gammel 03-05-06, 19:53   #46
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 40
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

lykke til bea.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 20:33   #47
bikini
Medlem

Medlem siden: May 2006
Alder: 56
bikini er på en erverdig vei

Hei Bea...

første gang jeg er inne på din dagbok, og har nå lest hele...jeg skjønner at du er deppa for at det bare har gått oppover i det siste, når det begynte så kjempebra, og jeg vet neimen ikke hvorfor. Jeg er forholdsvis ny - helt ny her på forumet - idag,faktisk!- men har kikket her i et par måneder - og føler derfor at jeg fremdeles har mye å lære.

Har lest en del på hva folk spiser, og hva de bør spise...og jeg lurte litt på om du får i deg nok fett og proteiner i forhold til karbo? Men du er på rosa på ketstixen...men spiser du end mer proteiner og fett og mindre grønnsaker, kanskej det skjer noei riktig retning? Du kan jo prøve...bytt ut salaten til frokost med et eller to egg? Hell på skikkelig med kaldpresset olivenolje på salaten til lunsj? (Jeg spiser olivenolje og/eller Udos chice med skje av og nå som jeg prøver å intensivere min vektnedgang!!!Er redd for for lite fett, men stoler mer på disse erklært "sunne" oljene enn mettet animalisk fettt...)

Det var et forslag...likte dagboken din godt, ikke gi opp....lykke til!

mvh "bikini" (ironisk nick...har ikke hatt på en på over ti år...)

bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 21:42   #48
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Hei Bea

Forstår godt at du sliter.. det er uhorvelig demotiverende å gå oppover når man gjør det man skal for at vekta skal gå nedover..

Jeg er temmelig ny her inne og har i grunn ingen gode råd annet enn å forsøke å legge inn hva du spiser i fitday.com slik at du ser om du får i deg nok av fett og proteiner. Lærte av Nille at det kan være lurt og det er jeg fullstendig enig i.

Håper at det snart går din vei

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 20:25   #49
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Hei dere!
Da er jeg tilbake igjen. Fikk litt behov for å ta en pause....måtte jobbe litt med meg selv en stund.
Og så koselig det var å se at jeg hadde fått besøk her inne!!!!

Store nyheter!! Jeg fikk på meg bunaden 17. mai!!!! Hurra!!!
Det er litt av en prestasjon synes jeg selv. Det er tre år siden sist, og da var den så trang at jeg knapt kunne bevege meg. Hadde vondt i dagevis etterpå........ I fjor stoppet vesten på hver sin side av magen...og det var vel ca 30 cm igjen før jeg hadde fått den sammen. Jeg turte ikke prøve den før den 16.......Var veldig spent, og livredd for å bli skuffa! Men så gikk det bra! Den var faktisk så romslig at jeg både rørte meg og satt uten problemer

Det er et par uker siden jeg har orket å veie meg....det har ikke vært særlig oppløftende på en stund. Men jeg veide meg i går. Tenk...jeg veide meg om kvelden 17. mai.....og jeg har gått NED!!! Nå er jeg tilbake der jeg var før jul. Og nå skal jeg IKKE opp igjen.

Jeg har snakket endel med psykologen min ang kuren og vekt å alt det der. Det viser seg at hun kan litt om sånne greier også. Og kjenner lavkarbofilosofien. Hun mener jeg er kjempeflink med maten....men jeg begår en stor tabbe når jeg tenker på det som en kur jeg skal avslutte snart. Hvis jeg går ned 35 kilo, og så endelig kan spise det jeg vil...ja da er jeg kjamp tilbake der hvor jeg starta. Dette er en forandring du skal leve med sier hun. Jeg vet det jo egentlig, men nå føler jeg det også. Jeg kjenner at jeg ikke kan gå tilbake til digre pastamiddager eller mitt kjære potetgull Jeg kan nok smake, av og til........men det må ikke bli hverdagen.

Hun syntes også at jeg må bevege meg mye mer. Jadajada , jeg prøver sier jeg. Er flink i perioder
Men å bevege seg er viktigere enn at jeg "sprekker" av og til, mener psykologen. Jeg synes nemlig jeg sprekker høyt og tydelig hvis jeg smaker en liten sjokoladebit i helga. Eller spiser taco-skjell til tacoen på lørdagskvelden, enda jeg vet jeg bør la være...... DA får jeg kjempemasse dårlig samvittighet da. Og depper litt for det. Og tenker at bare jeg blir ferdig med denne f..... kuren!!!!
Hvorfor får du ikke dårlig samvittighet når du ikke f.eks går tur sier psykologen. Hvorfor er det greit å deppe i sofaen?
Så hun ga meg en utfordring. Jeg skal gå hver dag frem til neste time hos henne.

Ok. Så jeg går. Jeg leverer minstemor i barnehagen til fots selvfølgelig. Og så går jeg en laaang omvei på vei hjem. Det samme gjør jeg om ettermiddagen. Gubben sleper meg med andre dager. Jeg kan være sur som fy på nesten hele turen. Men han overser meg, og jeg blir blid når jeg kommer hjem. Jeg har hatt det tøft i det siste, med mye trasige ting som skjer. Men istedet for å sitte i sofaen og gruble går jeg mens jeg tenker. Jeg går mens tårene spruter over alt som jeg synes er tøft og vanskelig å takle. Og jeg kjenner meg tom når jeg kommer hjem. Det er på en måte godt..... Selv når jeg kjenner at en krangel med gubben er i emning, tar vi på oss skoene og krangler mens vi går.
Og det skal litt til tatt i betraktning at jeg har mye å dra på, og puster som en hvalross

Men resultatet er at jeg faktisk tåler et par taco-skjell lørdag uten å falle ut av ketosen. Jeg tok 4 sjokoladebiter (små løsvekt biter) en dag, men tålte det også. Det er selvfølgelig ikke smart å gjøre det til noen vane, men det betyr at jeg slipper å miste motet og føle meg udugelig hvis det skjer!

Og nå skal jeg nedover i vekt!!! Første mål er å slippe å se mer av 80 tallet på vekta. Nå er det 70ognoe som teller!!

Jeg tror jeg er klar for å bli slank, jeg.

Gammel 18-05-06, 22:53   #50
Grethe
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 63
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Så flott at du er igang igjen. Din utholdenhet inspirerer meg og gir meg nytt mot....håper at kiloene renner av deg nå!

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.