Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-01-12, 15:24   #326
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Også tok jeg meg en tælletur på tredemølla etterpå!

Gammel 28-01-12, 15:58   #327
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

I dag har hovedfokus vært på ungene og gradering på Tae Kwon Do. Forholdsvis ferske, så det ble gult belte og gul stripe (9 og 7 år), har holdt på halvannet år med varierende interesse. Jeg må innrømme, etter å ha vært ganske negativ til kampsport, at dette er utrolig bra og variert trening. 9-åringen slår meg sønder og sammen når det kommer til push-ups... Men, en runde med Jillian`s Banish fat, boost metabolism har det nå blitt på meg. Ser at dette er viktig terapi for å holde hodet i form, noe som trengs etter noen timer i hallen med fullt av unger, hyl og skrik... (Fra en førskolelærer...)

27/1: 75 min ridetur
- 25 min Jillian
- 10 min bekkenbunn
- ekstra strekk
- rokkering
28/1: 50 min Jillian

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 18:16   #328
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Også tok jeg meg en tælletur på tredemølla etterpå!

Jæklær som du har kjørt deg i dag da!

Her ble det frem og tilbake til byen, ca 1 time tilsammen.
En runde i lysløypa.. det tok 30 min. Å gud bedre, tror jeg lå mellom 90 og 95% hele veien jeg... haha! Fikk jobba seg litt denne kroppen.
Men da tror jeg det blir og avlyse spinningen på mandag jeg, og opprettholde skiformen..
Så deilig når man først har dristet seg ut første gang.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:42   #329
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Jæklær som du har kjørt deg i dag da!

Her ble det frem og tilbake til byen, ca 1 time tilsammen.
En runde i lysløypa.. det tok 30 min. Å gud bedre, tror jeg lå mellom 90 og 95% hele veien jeg... haha! Fikk jobba seg litt denne kroppen.
Men da tror jeg det blir og avlyse spinningen på mandag jeg, og opprettholde skiformen..
Så deilig når man først har dristet seg ut første gang.

Dørstokkmila er lenger på noen øvelser enn andre. Ski har cirka 3 mil for meg, men som deg er jeg alltid like fornøyd når jeg har gjennomført. Ble nesten litt inspirert jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av hypah

Så så, hvilepuls nå.
Joggesko, Qliq, jeg mener joggesko....hehehe

Damer er jo sko-gærne, antakelig som vi menn digger power tools

Jeg har ikke tall på hvor mange driller, spikerpistoler og sager som befinner seg i garasjen....hehehe. Og helt greit at kona ikke vet det også....

Men jeg har flere joggesko også. Et par som jeg går ute med, joggesko og inne-i-sal sko. Og jeg skulle gjerne hatt piggsko, til jogging ute på vinter'n, og litt mykere til pilates..... mine andre sko, vel.... jeg har noen og mannen og jeg er enige om en ting. Jeg legger meg ikke opp i hva han kjøper av datautstyr og powertools. Han legger seg ikke oppi hva jeg kjøper av klær og sko.

Opprinnelig lagt inn av Nellie

Si hallo til den ENESTE av 50 personer i sykkelsalen som IKKE hadde sykkelsko og nesten den eneste som ikke hadde sykkelbukse. Det var med andre ord en meget seriøs stemning i salen Mange seriøse syklister.

Men hallo. Det greiene der. Det var jo rene barneskirennet! Ikke slitsomt i det hele tatt. Og hva skal man med pauser midt inni? Det er jo bare to timer? Skal man spise så kan man vel gjøre det mens man tråkker?

Anyways. Pulsklokka sier 2 timer og 3 minutter, Gjennomsnittspuls på 156 (76%) og makspuls på 217 (106%). Eeeh.. Den siste der var nok klokka mi som bare tok seg en liten tur på egenhånd. Den gjør det innimellom. Tror makspulsen kom opp i rundt 91%. Fikk jo liksom ikke lov til å gå over 85%, men når jeg kom til slutten og enda ikke var litt sliten engang, så måtte jeg tråkke til litt.

1301 kalorier forbrent. Det blir vel noen Sohoer det. Hadde en herlig energi igjennom hele runden og masse krutt i beina til og med på slutten, så maten før var nok ok! Hjalp vel at jeg spiste endel karbohydrater i går også. Drakk BCAA underveis også. Ca 20 gram av det.

Hallo til den eneste snålingen i spinningsalen (men du var sikkert den søteste). Enig med du, spising må man håndtere mens man trener, og en del av treningen er jo å lære seg å planlegge å ha med nok drikke og evt annet påfyll. WORD! Kos deg med Soho - vel unt!!!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:52   #330
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

RWT og BBQ på meg i dag. Rødvin og grillings i snøvær

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:54   #331
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Da er motivasjonen satt, Malta i mai. Knallhard trening og kosthold!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 23:03   #332
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Da er motivasjonen satt, Malta i mai. Knallhard trening og kosthold!

Burde være en god oppskrift det ja

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:46   #333
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Title Spinning
Start Time Jan 28, 2012 12:52 PM
Duration 2h:01m:55s
Calories 1161 kcal
Heart Rate 155 / 177

Og 177 i puls, det hadde jeg virkelig som maks i dag. Jeg sliter vanligvis med å få over 170, da begynner jeg å bli kvalm, og i dag var jeg spyferdig. Fy faen, jeg digger det!!!

Gammel 29-01-12, 01:15   #334
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Title Spinning
Start Time Jan 28, 2012 12:52 PM
Duration 2h:01m:55s
Calories 1161 kcal
Heart Rate 155 / 177

Og 177 i puls, det hadde jeg virkelig som maks i dag. Jeg sliter vanligvis med å få over 170, da begynner jeg å bli kvalm, og i dag var jeg spyferdig. Fy faen, jeg digger det!!!

Er jeg i området en gang ila våren så skal jeg bli med på en slik økt. Ser morsom ut, med et par fine topper underveis. Men jeg må nok sitte langt bak for å ha motivasjonsutsikt

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:01   #335
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er jeg i området en gang ila våren så skal jeg bli med på en slik økt. Ser morsom ut, med et par fine topper underveis. Men jeg må nok sitte langt bak for å ha motivasjonsutsikt

Det må du! Ser jo tydelig at siste time er intervalløkten? Samt at jeg Erling dårlig som nellie på begrense meg til Max 88% og sånn. Hos meg er det enten eller. Kos eller spy, lissom... Men jeg trodde du skulle sitte foran sammen med meg? Jeg er for liten til å sitte bak.

Gammel 29-01-12, 11:04   #336
ToreH
Gjest

Det må du! Ser jo tydelig at siste time er intervalløkten? Samt at jeg Erling dårlig som nellie på begrense meg til Max 88% og sånn. Hos meg er det enten eller. Kos eller spy, lissom... Men jeg trodde du skulle sitte foran sammen med meg? Jeg er for liten til å sitte bak.

Sitter du helt fremst? Er han imstruktøren SÅ flott? haha.

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:09   #337
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Sitter du helt fremst? Er han imstruktøren SÅ flott? haha.

jeg sitter som regel på første av tre rekker, helstinntil veggen og langt unna han som SPRUTER svette (seriøst, han sletta så det rant under tre sykler i går pluss sin egen!!!).

Og veltrente menn er da jaggu mer motiverende å se på enn tjukke rumper?

Gammel 29-01-12, 11:10   #338
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg har som oftest litt problemer med å holde pulsen min der den skal være under spinning, men tenkte at når det var langkjøring, så var det lurt å prøve på det. Men "stakk av" innimellom da. Må jo det for å gidde å sitte der.

Gammel 29-01-12, 11:10   #339
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Og jeg sitter lengst bak. For at folk skal slippe å se ræva mi. Tenker de blir så distraherte av den!

Gammel 29-01-12, 11:12   #340
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Jeg har som oftest litt problemer med å holde pulsen min der den skal være under spinning, men tenkte at når det var langkjøring, så var det lurt å prøve på det. Men "stakk av" innimellom da. Må jo det for å gidde å sitte der.

You are my kind og woman! Skal ikke mye til før jeg føler meg litt sånn.... Rampete? 35 år og fortsatt utrolig barnslig og lett å glede!

Gammel 29-01-12, 11:13   #341
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Og jeg sitter lengst bak. For at folk skal slippe å se ræva mi. Tenker de blir så distraherte av den!

Min er ikke like flott som din, den ser lissom helt rævva ut! Om jeg sitter bak havner jeg alltid baken dude i sykkelbukser som sklir litt for mye ned og avslører hår der det ikke skal være hår. Usj!

Gammel 29-01-12, 11:15   #342
ToreH
Gjest

Tenkte og det samme.

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:16   #343
ToreH
Gjest

Min er ikke like flott som din, den ser lissom helt rævva ut! Om jeg sitter bak havner jeg alltid baken dude i sykkelbukser som sklir litt for mye ned og avslører hår der det ikke skal være hår. Usj!

Og der fikk jeg kaffen i vranga ja hahaha

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:19   #344
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Og der fikk jeg kaffen i vranga ja hahaha

Og jeg er jo ikke det største Gud skapte så jeg "ser jo rett hjem"... Kanskje ikke rart jeg ikke må spise under spinningen slik mange andre må?

Gammel 29-01-12, 13:20   #345
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Noen glupe hoder som kan svare meg på hvorfor jeg får sånn pressfølelse i hodet med tilhørende dott i ørene og tett nese etter at jeg har gått fort/jogget lett?

Jeg får også press i brystkassen. Hjertet er undersøkt og det er krute godt så det er ikke det.

Gammel 29-01-12, 14:03   #346
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen glupe hoder som kan svare meg på hvorfor jeg får sånn pressfølelse i hodet med tilhørende dott i ørene og tett nese etter at jeg har gått fort/jogget lett?

Jeg får også press i brystkassen. Hjertet er undersøkt og det er krute godt så det er ikke det.

Skulle til å si dette kan også skyldes at du ikke er i veldig bra form...dvs kondisen for dårlig. Når jeg trente ungdom som var dårlig trente så var dette symptomer på rett og slett for dårlig form ift den aktiviteten vi da bedrev.

Svimmelhet, dotter i ørene, kvalme, litt sånn "stjerner" i øya og selvsagt en følelse av spreng i brystkassen.

På den annen side kan det være blodtrykksproblemer kanskje? Har du sjekket blodtrykket? Er det for lavt høyt så bør jo trening være i samråd med legens anbefaling i begynnelsen.

Det kan også være tegn på en begynnende infeksjon/sykdom i kroppen som enda ikke har slått ut.

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:09   #347
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har hatt liknende i "seriøst dårlig form"-perioder. For meg har det hjulpet med seriøs sakte opptrening. Altså at jeg roet ned hver gang jeg trigget følelsen, men fortsatte på samme måte neste økt... For min del er det beslektet med stress-astma... Iallfall kjennes det sånn, men jeg tror egentlig at for min del hadde det mye med (veldig) dårlig form å gjøre...

Gammel 29-01-12, 14:37   #348
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har hatt liknende i "seriøst dårlig form"-perioder. For meg har det hjulpet med seriøs sakte opptrening. Altså at jeg roet ned hver gang jeg trigget følelsen, men fortsatte på samme måte neste økt... For min del er det beslektet med stress-astma... Iallfall kjennes det sånn, men jeg tror egentlig at for min del hadde det mye med (veldig) dårlig form å gjøre...

Enig her, saaaakte opptrening er nok tingen. Men tilsvarende kan også forekomme om man endrer aktivitet. Kroppen har en egen evne til å tilpasse seg. Så har du vært på zumba i 2 år og plutselig endrer til annen aktivitet som krever en annen kondisjon og styrke enn zumba, så kan man få noen av de samme symptomene.

Men, uansett hvor man vrir og vrenger på dette så ender man opp med rett og slett alt for dårlig form ift den aktiviteten man har påbegynt forutsatt man IKKE er syk eller noe da.

Dette er jo veldig individuelt. Har du sykdom, eller på en annen måte noe som ikke er normalt, så er det jo ikke sikkert at løping, sykling er den type aktivitet kroppen din tåler og sier fra på sin måte. Kanskje lett svømming, lett zumba, yoga eller middels harde gåturer er nok.

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:45   #349
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

I dag har hovedfokus vært på ungene og gradering på Tae Kwon Do. Forholdsvis ferske, så det ble gult belte og gul stripe (9 og 7 år), har holdt på halvannet år med varierende interesse. Jeg må innrømme, etter å ha vært ganske negativ til kampsport, at dette er utrolig bra og variert trening. 9-åringen slår meg sønder og sammen når det kommer til push-ups...

Kampsport generelt er en særdeles variert treningsform. De løper, sykler, hopper, spretter, trener hard styrke, koordinasjon, balanse og trener åndelig. Jeg har selv trent Kyokushinkai karate i nærmere 10 år (ungdomsårene), samt jobbet som instruktør og vi som satset litt var i den absolutt øvre delen når det kom til både styrke og utholdenhet uansett idretter på skole og fritid.

Så her har nok ungene dine gjort et klokt valg. Jeg har selv lagt tilrette for at begge mine jenter nå skal begynne på Tae Kwon Do. Dessverre finnes det ikke noen karateklubb her, men Tae Kwon Do får duge. Nesten sånn at far selv har lyst til å begynne også.

Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 16:24   #350
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Skulle til å si dette kan også skyldes at du ikke er i veldig bra form...dvs kondisen for dårlig. Når jeg trente ungdom som var dårlig trente så var dette symptomer på rett og slett for dårlig form ift den aktiviteten vi da bedrev.

Svimmelhet, dotter i ørene, kvalme, litt sånn "stjerner" i øya og selvsagt en følelse av spreng i brystkassen.

På den annen side kan det være blodtrykksproblemer kanskje? Har du sjekket blodtrykket? Er det for lavt høyt så bør jo trening være i samråd med legens anbefaling i begynnelsen.

Det kan også være tegn på en begynnende infeksjon/sykdom i kroppen som enda ikke har slått ut.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Enig her, saaaakte opptrening er nok tingen. Men tilsvarende kan også forekomme om man endrer aktivitet. Kroppen har en egen evne til å tilpasse seg. Så har du vært på zumba i 2 år og plutselig endrer til annen aktivitet som krever en annen kondisjon og styrke enn zumba, så kan man få noen av de samme symptomene.

Men, uansett hvor man vrir og vrenger på dette så ender man opp med rett og slett alt for dårlig form ift den aktiviteten man har påbegynt forutsatt man IKKE er syk eller noe da.

Dette er jo veldig individuelt. Har du sykdom, eller på en annen måte noe som ikke er normalt, så er det jo ikke sikkert at løping, sykling er den type aktivitet kroppen din tåler og sier fra på sin måte. Kanskje lett svømming, lett zumba, yoga eller middels harde gåturer er nok.

Tusen takk for svar!

Dette forklarer jo endel. Kondisen min er dritelendig etter 1,5 år med sykdom. Jeg er fremdeles ikke frisk, men myyyye bedre.
Grunnen til at jeg var syk var at jeg av en eller annen grunn hadde dårlig oksygenopptak i blodet. Det førte til at kroppen ble såpass utmattet (konstant melkesyrefølelse) at jeg knapt klarte gå over gulvet på soverommet; jeg holdt altså senga stort sett hele tiden. Selv den minste lille anstrengelse gav meg da det samme presset i hodet og brystkasse som lett trening gjør nå.

Jeg er blitt mye bedre nå etter at jeg begynte med pustehjelp om natta, såpass bra at jeg kjøpte meg tredemølle for å begynne trene. Men 3 kilometer hver dag med ei fart på 6 km/t er kanskje for mye for meg å starte opp med. Jeg har dessuten høyt blodtrykk, men jeg er under behandling av det og økningen av oksygenopptaket vil bedre blodtrykket på sikt.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.