Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-12, 09:46   #226
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Takk for gode ønsker hypah og Victory!

Ønsker dere alle en riktig fin start på en ny treningsuke!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:41   #227
Brokkoli
Medlem

Brokkoli sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Jeg jobbet overtid torsdag forrige uke, så torsdagstreninga forsvant - ellers fulgte jeg alt jeg hadde planlagt. Jeg merker at jeg er skikkelig dårlig til å komme innom her og registrere hva jeg har trent. Skjerpings denne uka! Denne uka bør jeg virkelig klare det og, siden jeg bare får trent mandag-onsdag. Torsdag skal jeg på tur med jobben med tett program, samme med fredag. Og lørdag og søndag er jeg hjemme hos foreldrene mine i jordbærbygda uten treningssenter - så jeg får bare være flink til å gå litt turer og sånn.

Ukeplan:

Mandag 55 min spinning
Tirsdag 55 min spinning
Onsdag 55 min spinning + 30 min styrke kjernemusklatur

Noe ensformig uke, men det får gå. Totalt 195 minutter.

Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:14   #228
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

UKEPLAN (var en god ide)

• Mandag: Tredemølle 50 minutter eller CyclingPulse 75 minutter (avhengig om jeg må kjøre og hente 8-åringen på speideren)
  • Tirsdag: Yogalates (Pilatesball utgår på skadet instruktør)
  • Onsdag: Gå tur - Styrke hjemme
  • Torsdag: CyclingIntervalPulse 55 minutter
  • Fredag: Egentrening i sal med venninne, 1 time?
  • Lørdag: Event - CyklingMaraton 2 timer
  • Søndag: Gå tur - Styrke hjemme

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 22:20   #229
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

23. januar:

• Gå til jobb
  • Extreme shred and shed - 1 time 25 min.
Lenge siden jeg har vært så sliten... den var igrunn heftig!

En oppsummering av Januar så langt:

Uke 1:
Totalt: 5 timer 50 min
Kalorier: 2773

Uke 2:
Totalt: 9 timer 42 minutter
Kalorier: 4457

Uke 3:
Totalt: 13 timer 49 minutter
Kalorier: 7893

Sålangt uke 4:
Totalt: 2 timer 25 min
Kalorier: 1318

Må jo si meg fornøyd med at grafen går i riktig retning her, får satse på og få ny rekord i uke 4.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 22:24   #230
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

23.01
35 minutter ellipse, 5 minutter ergosykkel.
Styrke på skuldre og mage.

Gammel 23-01-12, 22:25   #231
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

50 min pilates boot camp.
Igrunn glad jeg holdt på hjemme, litt for kjapp opp og besvimte gitt

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:36   #232
ToreH
Gjest

23.jan:
Intervaller på sykkelrulle. 6x4,5min kontinuerlig vekselvis sone i4 og i3. Ikke pause mellom dragene, kun skifte i intensitet. Ja, dette er en typisk vond treningsøkt, men nødvendig for å skylle systemet.
Styrketrening planke, sideplanke og pushups
Total treningstid ca 1 time.

Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:39   #233
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

50 min pilates boot camp.
Igrunn glad jeg holdt på hjemme, litt for kjapp opp og besvimte gitt

Holy crap! Virkelig? Håper det gikk bra da og du ikke slo deg? Har jeg aldri hørt om før. Hvorfor skjedde dette da? Må ikke drikke alkohol på trening vettu hehe.

Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 10:35   #234
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Holy crap! Virkelig? Håper det gikk bra da og du ikke slo deg? Har jeg aldri hørt om før. Hvorfor skjedde dette da? Må ikke drikke alkohol på trening vettu hehe.

Hehe, blir mer riktig og si Holy DUNK! Lyden av meg som går i gulvet

Har også hendt når jeg har gått med begge hannhundene i Gjøvik sentrum, DET er hakket værre, sørger alltid for at leietaua er godt suret rundt håndleddet

Hendt mange ganger før, det er en av grunnene til at jeg må vurdere hvor, hva og ikke minst dagsform før jeg trener.
Hvorfor? Tja, vanligvis er det et hint om at jeg må sjekke blodprosent og jernlager. Noe jeg uansett ikke får gjort noe med siden jeg er überallergisk mot jernpreparater.
En av gledene ved å være kroniker dette.
Og en av grunnene til at jevnlig trening kan være en utfordring

I dag er planen å teste formen med 50 min Inch Loss Yoga,
funker det greit blir det også 50 min Pilates Boot Camp

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:57   #235
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hendt mange ganger før, det er en av grunnene til at jeg må vurdere hvor, hva og ikke minst dagsform før jeg trener.
Hvorfor? Tja, vanligvis er det et hint om at jeg må sjekke blodprosent og jernlager. Noe jeg uansett ikke får gjort noe med siden jeg er überallergisk mot jernpreparater.
En av gledene ved å være kroniker dette.
Og en av grunnene til at jevnlig trening kan være en utfordring

Jeg holdt på å gå i bakken etter Jillian-tening i romjulen, hos meg er det lavt blodtrykk.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 18:35   #236
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

24. 01

10 minutter ellipseoppvarming.

Styrke på rumpe:
Frontbøy med stang
Bulgarske utfall med hantler
Glute bridge med stang
Knebøy til siden med hantler
Ettbeins kickbacks
Hip adduction
Knebøy i smithmaskin

Også fikk jeg en skikkeliiiiig gåtur i et forrykende tempo, da bilen min gikk til helvete Da merket jeg at formen har kommet seg noe veldig! Er liksom når man gjør slike hverdagslige ting man kjenner det.

Gammel 24-01-12, 19:07   #237
ToreH
Gjest

24.jan
Aaargh...gi meg motivasjon til å ta en rolig langtur på sykkelrulla i kjelleren....eg er ikkje motivert.

Kanskje se en film samtidig? Noen som har sett "The Black Swan? Er den verdt å bruke tid på?

Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:08   #238
ToreH
Gjest

Det var da noe så innmari sprek du blei da......må du fortelle meg om det akkurat nå liksom????

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

24. 01

10 minutter ellipseoppvarming.

Styrke på rumpe:
Frontbøy med stang
Bulgarske utfall med hantler
Glute bridge med stang
Knebøy til siden med hantler
Ettbeins kickbacks
Hip adduction
Knebøy i smithmaskin

Også fikk jeg en skikkeliiiiig gåtur i et forrykende tempo, da bilen min gikk til helvete Da merket jeg at formen har kommet seg noe veldig! Er liksom når man gjør slike hverdagslige ting man kjenner det.

Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:15   #239
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Det var da noe så innmari sprek du blei da......må du fortelle meg om det akkurat nå liksom????

Ble? Det har jeg vel vært lenge?

Motivert-schmotivert! Kom deg nå ned i kjelleren!

Gammel 24-01-12, 19:56   #240
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Rygg, skulder og bryst i dag, med oppvarming på ellipse med innlagt tabata pluss kjerne med tabata. Og som alle hverdager, gå frem og tilbake til jobb i tempo som gir puls, ca 50 min totalt

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:03   #241
svingstangdeluxe
Medlem

svingstangdeluxe sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Så flinke alle er. Veldig, veldig, veldig imponert. Omsider i gang med å få kondisjonen på plass igjen. Lang tid uten anna en styrketrening. Røykeslutt som gav masse kilo.. No i gang med tre økter kondis (der den eine er svømming...skal vinne tur til Rhodos . Et par økter m styrke er planen å ha med også. Har berre blitt ei pr veke for det er så vanvittig deilig å takle spinning og svømming igjen jf røykeslutt og pust.
Men akkurat no: rusa på endorfiner etter god styrkeøkt

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:21   #242
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Bare en lang gåtur i går, med blodtrykksmåler er det ikke stort mer å gjøre... Tilbake med Jillian i dag, samt en god gåtur.
21/1: 35 min Jillian
- 20 min core / bekkenbunn
- 5 min tøying
- rokkering (fortsatt ikke særlig lenge, får jo DE blåmerkene...)
- 6166 skritt
22/1: 150 min skitur
- 4568 skritt
23/1: 11458 skritt
24/1: 35 min Jillian (fullført "Six weeks six pack")

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 21:51   #243
ToreH
Gjest

24.jan Kom meg i sykkelshortsen jeg og på rulla. 1,5 timer med en restitusjonstur i ca 35-40 km/t og høy pedalfrekvens, lette gir. Skal du sykle som erstatning for løping så anbefaler jeg å kjøre lette gir med høy tråkkfrekvens for å unngå treg muskulatur. Noe som jo ikke er så bra for en løper.
Jaja, holdt pulsen rundt 135 var vel aldri over 140 ifølge polarklokka. Så gjenstår å se i morgen hvor bra restitusjonen var.....hard intervall igjen da.
Men det lover godt fordi jo lengre jeg hadde syklet jo friskere føltes beina og lårene. Mot slutten ville jeg tråkke på,men viktig å følge planen så jeg avslutta.

Vedlagt er treningsfilen:

Sist redigert av ToreH : 26-01-12 kl 00:33.
  Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:27   #244
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Fikk tråkka igang kroppen jeg og!

75 min, Killer buns and thighs... (level 1 og 2)
Tror noen kommer og være støl i baklåra i morgen.....

Så da ble det i dag:

• 25 min cardio/styrke/mage før jobb (jillian shred level 2)
  • ca 45 min jobbgåing
  • 75 min buns and thighs.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:34   #245
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Fikk tråkka igang kroppen jeg og!

75 min, Killer buns and thighs... (level 1 og 2)
Tror noen kommer og være støl i baklåra i morgen.....

Så da ble det i dag:

• 25 min cardio/styrke/mage før jobb (jillian shred level 2)
  • ca 45 min jobbgåing
  • 75 min buns and thighs.

Flinkisen!

Gammel 24-01-12, 22:35   #246
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

24.jan Kom meg i sykkelshortsen jeg og på rulla. 1,5 timer med en restitusjonstur i ca 35-40 km/t og høy pedalfrekvens, lette gir. Skal du sykle som erstatning for løping så anbefaler jeg å kjøre lette gir med høy tråkkfrekvens for å unngå treg muskulatur. Noe som jo ikke er så bra for en løper.
Jaja, holdt pulsen rundt 135 var vel aldri over 140 ifølge polarklokka. Så gjenstår å se i morgen hvor bra restitusjonen var.....hard intervall igjen da.
Men det lover godt fordi jo lengre jeg hadde syklet jo friskere føltes beina og lårene. Mot slutten ville jeg tråkke på,men viktig å følge planen så jeg avslutta.

Så bra at du kom deg i gang!
Jeg hadde heller ikke lyst til å trene i dag.

Skulle på intervallspinning, men meldte meg av timen og sov videre.. Så hadde egentlig tenkt til å ta treningsfri.. Men så tvang jeg meg avgårde med ambisjoner om å bare ta litt kardio også kose meg i badstua etterpå. Men når man først er i gang er det jo like greit å bare trå til ordentlig!

Gammel 24-01-12, 22:37   #247
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Flinkisen!

Takker!!!

Håper denne morgen treningen nå har kommet for og bli... jeg er ganske så sikker på at det er da kroppen min forbrenner mest. Og den oppfører seg mye bedre resten av dagen. Er opplagt - rett og slett!

Gammel 24-01-12, 22:39   #248
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Men så tvang jeg meg avgårde med ambisjoner om å bare ta litt kardio også kose meg i badstua etterpå. Men når man først er i gang er det jo like greit å bare trå til ordentlig!

Dette var min plan også i dag... litt symbolsk trening "for og ha gjort det". Meen når man først er i gang osv..

Så bra trenden ble og komme seg ut av sofaen i dag! Bare og stå på nå!

Gammel 24-01-12, 22:52   #249
ToreH
Gjest

Så bra at du kom deg i gang!
Jeg hadde heller ikke lyst til å trene i dag.

Skulle på intervallspinning, men meldte meg av timen og sov videre.. Så hadde egentlig tenkt til å ta treningsfri.. Men så tvang jeg meg avgårde med ambisjoner om å bare ta litt kardio også kose meg i badstua etterpå. Men når man først er i gang er det jo like greit å bare trå til ordentlig!

Ooh, sove på sofaen etter jobb...finnes det noe bedre??? Nope, uheldigvis er jeg av de som da også får straffen iform av å ikke få sove til natta..... blææh, stusselig synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:52   #250
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Dette var min plan også i dag... litt symbolsk trening "for og ha gjort det". Meen når man først er i gang osv..

Så bra trenden ble og komme seg ut av sofaen i dag! Bare og stå på nå!

Flottings Victory! Vi som gjorde noe med dørstokkmila kan altså ha dobbelt så god samvittighet i kveld!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.