Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-10-11, 07:24   #4151
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen damer. Takk for en god skravleaften. Det ble litt seint for min del kjenner jeg, er litt trøttere enn hva godt er. I dag og

Er Flørten en dust. Hva har han gjort - eller ikke gjort - da? Var det bare sånn at det ikke ble som du tenkte? Eller at han kom med noe uventet utspill? Dette må vi få høre mer om vennen?

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 08:22   #4152
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Flørten er en dust.

"Når det gjelder praktiske ting, er disse foretaksomme, selvsikre, myndige mannfolkene uerstattelige. Men når det gjelder saker der hjerte og følelser er engasjert, blir disse selvtilfredse kjekkasene av noen mannfolk direkte motbydelige."
Boris Pasternak

til verdens beste Pruttilutt!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 09:26   #4153
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Huff, Prutti. Klem til deg.

I dag målte jeg cm. Ned 1 cm på rumpa og 2 cm over puppene. Og jeg som ikke har noen pupper å miste. De er jo små fra før. Håper det er snakk om ryggfett (eller feilmåling).

Jeg har alltid vært smal i midjen, utstående mage og bred rumpe. Problemet har aldri vært midjen. Problemet har vært at rumpa var så stor i forhold til midjen.
Likevel har jeg gått ned 9,5 cm i midjen. Måler konsekvent 1 cm over navelen, så jeg vet jeg måler samme sted hver gang også. Lurer på hvor smal denne midjen er fra naturens side (for det er nemlig naturens side jeg regner med at dukker opp når kroppen syns den er ferdig slanka!).

Og: Elsker at jeg fortsatt går ned i cm på tross av at jeg ikke har klart å komme meg skikkelig inn i ketose etter jeg var syk. Lurer på hvordan vekta er

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 09:39   #4154
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

God formiddag alle sammen og takk for en god skravlerunde i går kveld!

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og til den sjefsdama (har ca 0 i respekt for hennes lederstil), så vil jeg bare si:

Hehehe Herlig bilde Dollsine - hvor tar du alle disse fra

Flørten er en dust.

Hva har han gjort nå, vennen? Sender deg en stor og håper det ordner seg!

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

I dag målte jeg cm. Ned 1 cm på rumpa og 2 cm over puppene. Og jeg som ikke har noen pupper å miste. De er jo små fra før. Håper det er snakk om ryggfett (eller feilmåling).

Jeg har alltid vært smal i midjen, utstående mage og bred rumpe. Problemet har aldri vært midjen. Problemet har vært at rumpa var så stor i forhold til midjen.
Likevel har jeg gått ned 9,5 cm i midjen. Måler konsekvent 1 cm over navelen, så jeg vet jeg måler samme sted hver gang også. Lurer på hvor smal denne midjen er fra naturens side (for det er nemlig naturens side jeg regner med at dukker opp når kroppen syns den er ferdig slanka!).

Og: Elsker at jeg fortsatt går ned i cm på tross av at jeg ikke har klart å komme meg skikkelig inn i ketose etter jeg var syk. Lurer på hvordan vekta er

Så bra - hvis du ikke trenger være i ketose for å gå nedover, så er det jo igrunnen ikke noe å bekymre seg for. Ikke endre på noe som fungerer, sier nå jeg

Dessverre går vi nok ikke alltid ned der vi ønsker det mest, bygningen vår er nok veldig genetisk styrt. De lårene mine vil være stor selv når jeg kommer ned på målvekta mi, det vet jeg jo. Og puppene er jo bare halvparten av hva de engang var.... Noen ting kan man bare ikke styre, får heller se på det totale resultetet.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 10:01   #4155
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

God formiddag alle sammen og takk for en god skravlerunde i går kveld!

Hehehe Herlig bilde Dollsine - hvor tar du alle disse fra

Hva har han gjort nå, vennen? Sender deg en stor og håper det ordner seg!

Så bra - hvis du ikke trenger være i ketose for å gå nedover, så er det jo igrunnen ikke noe å bekymre seg for. Ikke endre på noe som fungerer, sier nå jeg

Dessverre går vi nok ikke alltid ned der vi ønsker det mest, bygningen vår er nok veldig genetisk styrt. De lårene mine vil være stor selv når jeg kommer ned på målvekta mi, det vet jeg jo. Og puppene er jo bare halvparten av hva
de engang var.... Noen ting kan man bare ikke styre, får heller se på det totale resultetet.

Ja, ikke sant. Vil mye heller være slank og tilnærmet uten pupper, enn overvektig med små pupper...
Lårene mine var på ca 68 cm da jeg var på mitt største ( hadde enn GR-sultekur før jeg begynte på lavkarbo), og nå er de 10 cm mindre! Det er også her jeg kjenner vektnedgangen også, huden blir blitt ekstra pløsete like før jeg går ned i vekt.

Gammel 04-10-11, 10:20   #4156
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Hjelpes, til skravling i går da!! Har desverre ikke sjans til å få med meg alt der!

Skjønner at du, Bente, ikke har det så greit på jobben for tiden...men gratulerer uansett med en fantastisk nedgang!! Og gratulerer med ny jobb til deg, Prutti!

Her har vi hatt syke unger i mer eller mindre en uke snart, så jeg er rimelig sliten og lei...de er syke på skift stakkars, med feber og forkjølelse. Håper vi snart er ferdige, for i morgen reiser mannen igjen..
Feriekiloene vil fortsatt ikke helt vekk. Har 1,5 kg igjen, men midt i denne sykdommen er jeg nok ikke alt for flink med maten.
Nei, nå skal jeg ha noen krus med kaffe, så blir det nok bra!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 11:54   #4157
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Piken og Maria: Hjertelig takk!

Flørten er akkurat det... en flørt. Og jeg mener bestemt at jeg ikke har mistolket noen ting, men at han er en redd liten harepus som tør når han tør, og trekker seg tilbake for å tenke. I d i o t.

Nuvel. Det blir som det blir. Nå konsentrerer jeg meg om å spise korrekt (kremt) og få kroppen over bena, blikket vendt framover og forhåpentligvis uten større problemer. Så får det rett og slett bare være.
Litt vannvektoppgang i dag. Var så sulten i går at jeg spist dessverre 1 grandiosastykke. Ikke var det godt heller. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:20   #4158
Nysgjerrig nok
Medlem

Piken og Maria: Hjertelig takk!

Flørten er akkurat det... en flørt. Og jeg mener bestemt at jeg ikke har mistolket noen ting, men at han er en redd liten harepus som tør når han tør, og trekker seg tilbake for å tenke. I d i o t.

Nuvel. Det blir som det blir. Nå konsentrerer jeg meg om å spise korrekt (kremt) og få kroppen over bena, blikket vendt framover og forhåpentligvis uten større problemer. Så får det rett og slett bare være.
Litt vannvektoppgang i dag. Var så sulten i går at jeg spist dessverre 1 grandiosastykke. Ikke var det godt heller. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Skjedde det noe eller er det det at det ikke skjer noe - glimrer han med sitt fravær?
Bra at du konsentrerer deg om deg selv, han fortjener ikke din oppmerksomhet nå Pruttis. En mann som ber om betenkningstid er det grunn til å være skeptisk ovenfor.

Nyt livet frøken: Kos deg med nye jobben, og den (fram til i dag) fine nedgangen du har hatt. Drit i gubben og grandiosaen en stund.

Gammel 04-10-11, 13:29   #4159
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Han er fin på det å bare forsvinne slik han selv vil. Ut av syne, ut av sinn.
Akkurat nå er jeg der at "I couldn't care less". Prøver i alle fall overbevise meg selv om det. Blir noen dikt, det må jeg innrømme Rir vel av denne bølgen også. Kanskje på tide å bryte mønsteret?

Trøster meg selv med å spise rett. Vise de rundt meg at selv om jeg trøstespiser akkurat nå, så spiser jeg i alle fall det kroppen trenger. Fetaost, div. kjøttpålegg osv. Alt ordner seg.

Har du det bra?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:34   #4160
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Han er fin på det å bare forsvinne slik han selv vil. Ut av syne, ut av sinn.
Akkurat nå er jeg der at "I couldn't care less". Prøver i alle fall overbevise meg selv om det. Blir noen dikt, det må jeg innrømme Rir vel av denne bølgen også. Kanskje på tide å bryte mønsteret?

Trøster meg selv med å spise rett. Vise de rundt meg at selv om jeg trøstespiser akkurat nå, så spiser jeg i alle fall det kroppen trenger. Fetaost, div. kjøttpålegg osv. Alt ordner seg.

Har du det bra?

Kanskje trenger han bare tid, vet du. Men nå er jo jeg der at jeg synes de fleste menn er noen duster, så jeg kan si meg enig på det punktet uansett
Gjør akkurat som du gjør du: Fokuser på deg selv og livet ditt. Spis riktig, tenk på den nye jobben du skal starte i, få livet ditt inn i de banene du ønsker helt uavhengig av han. Gjør det som er godt og riktig for deg på alle måter, vennen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 14:24   #4161
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Gammel 04-10-11, 15:21   #4162
Brokkoli
Medlem

Brokkoli sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Har ikke funnet noe særlig mat. Var en tur på Rema og fant ut at en atkinsbar kan funke i nøden. Tok en bit og konkluderte med at den smakte høgg. For noe dritt! Kjøpte med en 70% sjokolade som jeg har spist to ruter av også. Og så kjøpte jeg en pose med paranøtter som jeg ikke har åpnet. Er litt skeptisk for jeg liker egentlig ikke nøtter (enda).

Jeg kjøpte også en Atkins-bar i dag. Djeez, den smakte jævlig. Klarte bare å spise litt av den. Liker du ost? Jeg pleier å kjøpe Arla Gräddost, også ruller jeg sammen og spiser. Eller cottage cheese med litt kanel på.

Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:06   #4163
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Jeg lagde disse tekakene i går, og tok med meg to stk til skolen i dag (uten å ha smakt på de først!).
Herlighet. Disse kunne jeg ha spist mange av. Delte de i to (som et pitabrød) og fylte den med masse pålegg. nomnomnom!
Gleder meg til å dra hjem og lage mer! At ingen har tvunget meg til å prøve dette før.

Gammel 04-10-11, 18:26   #4164
Nysgjerrig nok
Medlem

Jeg lagde disse tekakene i går, og tok med meg to stk til skolen i dag (uten å ha smakt på de først!).
Herlighet. Disse kunne jeg ha spist mange av. Delte de i to (som et pitabrød) og fylte den med masse pålegg. nomnomnom!
Gleder meg til å dra hjem og lage mer! At ingen har tvunget meg til å prøve dette før.

Bra de var gode, og godt at du er fornøyd. Hvis de ble så tykke at de kunne deles som pita så må det jo bli som en mix av brødskiver og rundstykker eller?
Hva var oppskriften da Appelsin?
Og hvordan er de på karber da..?

Kanskje jeg får somle meg til å bake i dag.... (hvilket jeg har sagt til meg selv leeenge nå)

Gammel 04-10-11, 18:49   #4165
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Bra de var gode, og godt at du er fornøyd. Hvis de ble så tykke at de kunne deles som pita så må det jo bli som en mix av brødskiver og rundstykker eller?
Hva var oppskriften da Appelsin?
Og hvordan er de på karber da..?

Kanskje jeg får somle meg til å bake i dag.... (hvilket jeg har sagt til meg selv leeenge nå)

Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften:
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...grove-tekaker/

Og så hadde jeg oppi linfrø og solsikkekjerner også, sånn for å få litt tyggemotstand.

En av spørsmålene under kommentarene på innlegget er antallet karbohydrater det er i dem. Og da svarer hun at det er maks 2 per stykk.

Gammel 04-10-11, 19:21   #4166
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Stille og kjedelige dere er i dag!?

Gammel 04-10-11, 19:30   #4167
Dollsine
Gjest

Hellu damer! Så koselig å logge seg på og lese dagens innlegg da gitt
Jeg er enig med deg Brokkoli, at Atkinsbarene smaker &%€#, med unntak av den crispy varianten. Nå husker jeg ikke hva den heter, men de butikkene som selger Atkins, har sjelden den crispy (eller de er utsolgt).

Nysgjerrig; nå skal jeg fortelle om middagen min så hvis du fortsatt ikke vil høre om mat, så lukk øya! Hjortekjøttdeig (ikke tilsatt noe) stekt som en karbonade, krydret med salt og pepper etter stekingen. Den fikk ligge litt i stekepanna mens en de grønnsakene jeg hadde i kjøleskapet surret i en saus av fløte, rømme, litt baconost. Hele greia ble toppet av stekt bacon. Alldeles nydelig. Nå er jeg så mett at jeg ikke akter å gjøre noe som helst resten av dagen....

De kakene har jeg bakt i over ett år Piken. Hadde jeg visst at du måtte tvinges skulle jeg selvfølgelig gjort det for lenge siden! Glimrende som erstatning for brød, de gangene en er nødt til å ha noe (hører deg ja Prutt), eller som pitabrød som du sier. I det hele tatt til alt hvor brød er et poeng. Lag de litt store så er det lettere å fylle dem. Jeg baker mange i slengen og legger i fryseren. Tiner fort gjør de og Og så imponerende cm-reduksjon du har hatt!

Pruttilutten, jeg synes du skal la den Flørten få bestemme tempoet sitt selv jeg. Signaliser hva du vil, og la ham ta neste skritt.

Håper barna dine er snart friske Maria; det er så vondt når disse små sliter

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:35   #4168
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

De kan fryses? PERFEKT!
Da skal jeg lage massevis når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Er en fyr på jobben her, som jeg nesten ikke prater med. I dag så kom han og sa hei da vi begynte, og like etterpå, så kom han med gave til meg:
En avocado! Med tallerken og plastbestikk!
Ikke vet han at jeg går på lavkarbo (og jeg tror ikke han vet at jeg har kjæreste heller... og selv om han snakker dårlig norsk, så har jeg fått med meg at han mener jeg er den vakreste av alle...)

Gammel 04-10-11, 19:44   #4169
Dollsine
Gjest

Så bra Piken! Litt oppmerksomhet kan redde selv den dårligste dag Ei jente i busskøen hjem i dag fikk et enestående tilbud: en kar kom bort til henne og tilbød seg å bære henne på ryggen dit det skulle være. Jenta takket nei hun, men enn om han hadde spurt meg da

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:31   #4170
Dollsine
Gjest

Hva skjer da? I går var det hektisk aktivitet, mens det i dag er bare meg selv? Greit nok å snakke med seg selv, men jeg vet da i grunnen hva jeg mener jeg... Så foreløpig ligger jeg på latsiden. Etterpå skal jeg snu meg

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:18   #4171
Dollsine
Gjest

Ja ja. Det er en sånn kveld i kveld. Jeg tar hintet og logger av for å heller gå og legge meg. Kanskje jeg kommer meg opp til rett tid i morgen da

Godnatt damer!

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:32   #4172
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Har du snudd deg enda, Dollsine?

Det hjalp forresten å klage på iherb i går. Gjett hvem som hadde fått pakke på posten i dag .

Nå holder jeg på å lage enda flere tekaker. Lager noen "vanlige" og en stoooor. Den skal jeg prøve å bruke som pizzabunn. Gleder meg til å smake resultatet.

Gammel 04-10-11, 22:38   #4173
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

God aften! Jeg har blitt forkjølet Stikker i ørene, klør i halsen, øyer og nesa renner. Så fint!!! Flytur på torsdag til Tromsø + nyjobb på mandag. Herlighet, snakker om uheldig tidspunkt!

Skal ta meg en kaffe med fløte, kanskje det hjelper litt med noe varmt.
Vi har puslespill nr 3 på gang, snakker om dilla

Grei time hos psyk i dag + samtale med fastlegen i Tromsø (selv om jeg har bytta til gammellegen i Bodø). Alt virker OK, full støtte til jobb fra begge to.

Håper tekakene er gode, kanskje jeg skal lage i morgen så vi (mamma og jeg) har noe å knaske på i Tromsø. Men; hvordan får jeg det gjennom sikkerhetskontrollen?!

God kveld videre, skjønnaser

Gammel 04-10-11, 22:43   #4174
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

God aften!

Håper tekakene er gode, kanskje jeg skal lage i morgen så vi (mamma og jeg) har noe å knaske på i Tromsø. Men; hvordan får jeg det gjennom sikkerhetskontrollen?!

Det er ikke noe problem å få mat gjennom sikkerhetskontrollen. Det er flytende greier som er problemet. Jeg har reist mye med fly og aldri fått noen problemer med noe som helst av mat.
Jeg har forsåvidt heller aldri vært ute og reist og tatt ut noe som helst flytende av veska... Er bare små flasker i veska uansett... Lipglossen får stort sett være i fred

Gammel 04-10-11, 23:32   #4175
bente1
Seniormedlem

Godkveld damer!
Beklager jeg ikke har holdt dere med selskap i kveld, men det har jo vært salsakveld hele kvelden for meg Kjekt! Neste uke er det høstferie fra salsaen, så jeg måtte ta meg ekstra ut i kveld

Jeg har bestemt meg å følge rådet fra healerdama og fra deres i går kveld. -Jeg blir hjemme resten av uka. Skal roe meg ned, slappe av og prøve å samle krefter til det jeg aner konturene av neste uke.... Har i alle fall satt i gang prosessen i dag ved å kontakte både fagforening og bedt om en samtale med sjefen til sjefen. Mulig jeg blir innkaldt i løpet av uka til samtale, men i så fall får jeg bare ta det...

Sliten nå, så jeg får krype til køys - har mye mer tid i morgen til skarvling

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.