Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-09-11, 23:13   #3501
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Tusen tusen takk for oppskrifter og gode råd Har ennå ikke kjøpt meg Cocosa, men bør nok gjøre det. Har ingen problemer med å holde meg under 15g karber om dagen, men synes jeg ligger litt høyt på protein. Det er jo protein i ALT Får prøve med mer fett

Det er sant. Det er nok proteinet jeg strever mest med å holde ned....

Gammel 12-09-11, 23:41   #3502
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Tusen tusen takk for oppskrifter og gode råd Har ennå ikke kjøpt meg Cocosa, men bør nok gjøre det. Har ingen problemer med å holde meg under 15g karber om dagen, men synes jeg ligger litt høyt på protein. Det er jo protein i ALT Får prøve med mer fett

Du er ikke alene Lille venn og å slite med proteinene Kanskje du og kan legge ut en dagsmeny så vi andre kan se på og lære av deg? Egentlig burde jo jeg også gjøre det, som spør dere hele tiden I hovedsak ser den slik ut for meg:

Frokost: eggerøre/omelett av to egg, ca 50 g fløte, en solid dæsj smør oppå er nammis! Ofte litt brokkoli/blomkål oppi og gjerne ost (spesielt hvis det er lenge til neste måltid)
Lunsj: salat av agurk og issalat, rømme og olje, ost, kylling eller skinke som smakstilsetning noen ganger. Blomkålbiter gir tyggemotstand og smak og er ålreit å ha.
Middag: 100 g kjøtt/fisk (blir for mye proteiner hvis jeg tar mer), blomkål/brokkoli eller salat av issalat/agurk til. Rømme, smeltet smør, olje alt ettersom.
Kvelds: hvis behov: ostekjeks med smør og evt ost (spørs hvor mye protein jeg har spist) eller egg/babybel hvis jeg ikke har spist det tidligere på dagen
Ett egg og en babybel som mellommat hvis behov/evt som kveldsmat
Og 3xUdos/cocosacoctail + vann + te (ingen max eller suketter nei)

På diett gir dette ca 15 g kh, 80 g protein og 180-200 g fett. Og ca 2000 kcal (coctailen drar opp ca 450-500 kcal)

Jeg har en litt annen oppskrift på tacokrydder:
1 ss salt
2 ss cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker. Jeg har også kjøpt på Meny)
1/2 ss koriander
1/2 ss chilipulver
1/2 ss hvitløkspulver
1 ss paprikapulver
litt pepper

Bland alt og oppbevar i tett boks. 1 ts pr 10g gram kjøttdeig. Også godt som smakstilsetning i fløtesaus til kylling

Sist redigert av Dollsine : 12-09-11 kl 23:48.
  Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:55   #3503
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Jeg sliter også mest med proteinene. Vil helst ha det under 70g jeg, men det klarer jeg nesten aldri, men iom at jeg går ned så har jeg funnet ut at jeg ikke skal stresse mer med det. Det som virker best har jeg funnet ut er å bruke fet fisk og fett kjøtt istedenfor magert, laks og makrell istdenfor torsk, kyllinglår istedenfor kyllingbryst, entrecot istedenfor ytrefilet, grillribbe istedenfor svinefilet, kjøttdeig istedenfor biffdeig, samt noen fete chorizopølser uten karber av og til. Men av og til blir jeg så lei disse tingene og har virkelig lyst på noe magert kjøtt isteden....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 07:31   #3504
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen!
Ny dag, nye muligheter, grip den damer, det er kun vi selv som kan kontrollere hvordan denne dagen blir!

Nå er jeg på jobb og skal finne meg en kopp te med cocosa som er min faste "frokost". Cocosan står fast her på kontorpulten min og kan også brukes i nødsfall om jeg blir sulten når det ikke er tilgang på mat

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:33   #3505
Dollsine
Gjest

God morgen damer! Du har så rett Bente; det er opp til oss selv hvordan denne dagen blir. Ønsker derfor at alle tar en bli-som-jeg-vil-dag!

Kjære dere. Jeg er en tenker, og nå har jeg tenkt. Tenkt på Sanna og Bente og på hva dere spiser. Jeg har også tenkt på hva jeg selv spiser. Jeg har tenkt på hva forbrenning på LK er og at kroppen henter det den trenger fra egne lagre.
..........Jeg har tenkt på dere andre i tråden også, men dere er så unge, og det er ikke jeg.... Så jeg må sammenligne meg med de på min alder og hvordan kropper over "29++" reagerer.

Som Bente sier, vi - jeg - bestemmer selv hvordan dagen blir. Så i dag tenkte jeg, i dag er en fin dag å eksperimentere på. Så til frokost for en drøy times tid siden tok jeg 1 ss cocosa (ca 10 gram) og ca 3 g Udos og en kopp te. Og ikke noe mer. Magen er "rar" ja, kniper litt men jeg sitter og sier til meg selv (les: til den) at du har fått mat, og du har en diger "matboks" å ta av på utsiden, bare forsyn deg. Mon tror om airbagen krymper så jeg ser det i dag
Og skulle det skje at jeg må ha mat, så har jeg ett egg og en ost i beredsskap. Så til deg Sanna vil jeg si at det er meget mulig matbehovet på morgenen er psykisk slik du spurte om tidligere i tråden. Det er i dag jeg får sjekket det. Følg med i neste episode av den spennende hverdagen til Dollsine

Wish me

Sist redigert av Dollsine : 13-09-11 kl 09:48.
  Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 09:44   #3506
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God morgen I dag er det ingen vei tilbake. Jeg har bestemt meg og jeg kjenner hjernen jobber på høygir for å planlegge mat og kriseberedskap
Våknet av sult i magen, og det er jaggu lenge siden sist jeg det gjorde. Vet ikke hvordan det blir nå. Mangler essensielle matvarer, men skal få med mamma på butikken. Føles godt å være "der" igjen.

Håper alle får en nyyyydelig dag <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 09:48   #3507
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God morgen I dag er det ingen vei tilbake. Jeg har bestemt meg og jeg kjenner hjernen jobber på høygir for å planlegge mat og kriseberedskap
Våknet av sult i magen, og det er jaggu lenge siden sist jeg det gjorde. Vet ikke hvordan det blir nå. Mangler essensielle matvarer, men skal få med mamma på butikken. Føles godt å være "der" igjen.

Stooooor klem og masse lykke til vennen

Gammel 13-09-11, 09:51   #3508
Dollsine
Gjest

Stooooooor klem fra meg til deg vennen. Dette fikser du som "barneskirenn" ved å ta en ting (et hinder) av gangen. Først nå er det å komme over i "ketausen", og bli ferdig med bivirkninger av overgangsfasen. Du skal bruke oss andre i tråden i disse dagene; og fortelle oss hvordan det er; få det ut! Vi er her for deg vennen; uansett! Deal? Gleder meg så på din vegne jenta mi

Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:29   #3509
bente1
Seniormedlem

Jeg vil gjerne signere på det Dollsine sier her, Pruttilutten, hvis du sliter, så bruk oss, ikke trekk deg unna, du vet vi er her for deg

Gammel 13-09-11, 11:06   #3510
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Love you, altså
Lover, denne gangen skal vi få det til.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 11:30   #3511
bente1
Seniormedlem

Klart du skal komme på rett sti igjen, gulljenta!

Jeg fant denne på facebookstatusen til en venninne i dag, syntes den var litt morsom så jeg måtte dele den her inne:
"Kopier denne statusen hvis du som meg, kan sammenlignes med sjokolade. Litt feit, men jævlig go"

Gammel 13-09-11, 12:47   #3512
Dollsine
Gjest

Måtte bare innom og fortelle at jeg har overlevd formiddagen! Lunsj nå og jeg var sulten men ikke SÅ utsultet. tror kanskje jeg kunne tatt en ny runde med oljer og overlevd noen timer til Venter på statusrapport fra flere jeg nå!

Urp... Salatbuffee i dag, og jeg spiste mer enn nødvendig. Læring....

Sist redigert av Dollsine : 13-09-11 kl 13:30.
  Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 14:14   #3513
bente1
Seniormedlem

I dag ble frokosten te med cocosa, lunchen ble varmrøkt makrell, røkelaks, egg og majones. Ja, de ser litt rart på meg når jeg bare spiser pålegg til lunch, men det bryr meg altså ikke!

Til middag har jeg planlagt 200g Chorizo pølser fra Idsø m fløtesaus m litt løk og paprika + smørdampet frisk asparges og brokkoli.

Deretter blir det full fart avgårde til dansingen. Tar med meg nøtter for sikkerhets skyld, men har nå greid meg uten i 3 uker, så antar det går bra i dag også

Kvelds når jeg kommer hjem blir egg og bacon har jeg bestemt, mengden litt avhengig av hvor sulten jeg er. Pleier vanligvis ta bare ett egg, så fyller jeg på med bacon og smør etter hvor mye jeg føler jeg trenger, for å holde proteinene nede og fettet oppe

Så det var min matoppdatering, Dollsine, tirsdagene må jeg ha strikt plan og allt innkjøpt på forhånd pga timetabellen, så regner ikke med det blir store avvik untatt om jeg blir slapp på dansingen og trenger de nøttene

Gammel 13-09-11, 14:29   #3514
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

titt-titt!!
Er her ( og jaggu var det mye å lese seg opp på)!

Godt du er tilbake i slagt Pruttis - GRATULERER bigtime til Bente og Sanna!!

Jeg sliter litt med netttilgangen for tiden - kombinert med mye å gjøre på jobben så kan jeg nok oppfattes som rimelig fraværende her inne. Tror ting er på plas i løpet av neste uke, da er jeg tilbake for fullt.

Jeg har skeiet ut i helgen - med maten. (Alkoholen skeier jeg ut med titt og ofte). MEN: Det var ikke verdt det. Altså, - jeg hadde besøk og vi ble nødt til å gjøre det enkelt, så det ble burger...og godis...og litt potetgull...og pizza. Gud - faktsik flaut å skrive det ned.. Men - det gikk som det gjorde, spist er spist - og jeg er sikker på at jeg la på meg en god del. Og det smakte ikke sååå godt heller. Fikk meg en erfaring (&en stor mage) - som jeg trengte. Nå er det forsøkt (å gi f...) og da satser jeg på at det blir leeenge til neste gang.

Har bestilt sydentur i dag - hvilket er en kjempemotivasjon. Både fordi jeg skal inn i en bikini og fordi at jeg sikkert vil komme til å legge på meg litt i syden. Skal ned før jeg drar. Må det. Ikke pga av noen andre enn meg selv. Skal pinadø ikke reise utenlands med den magen jeg fikk i helgen altså - den får ikke være med!!

Gleder meg som en unge!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 16:54   #3515
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

titt-titt!!
Er her ( og jaggu var det mye å lese seg opp på)!

Godt du er tilbake i slagt Pruttis - GRATULERER bigtime til Bente og Sanna!!

Jeg sliter litt med netttilgangen for tiden - kombinert med mye å gjøre på jobben så kan jeg nok oppfattes som rimelig fraværende her inne. Tror ting er på plas i løpet av neste uke, da er jeg tilbake for fullt.

Jeg har skeiet ut i helgen - med maten. (Alkoholen skeier jeg ut med titt og ofte). MEN: Det var ikke verdt det. Altså, - jeg hadde besøk og vi ble nødt til å gjøre det enkelt, så det ble burger...og godis...og litt potetgull...og pizza. Gud - faktsik flaut å skrive det ned.. Men - det gikk som det gjorde, spist er spist - og jeg er sikker på at jeg la på meg en god del. Og det smakte ikke sååå godt heller. Fikk meg en erfaring (&en stor mage) - som jeg trengte. Nå er det forsøkt (å gi f...) og da satser jeg på at det blir leeenge til neste gang.

Har bestilt sydentur i dag - hvilket er en kjempemotivasjon. Både fordi jeg skal inn i en bikini og fordi at jeg sikkert vil komme til å legge på meg litt i syden. Skal ned før jeg drar. Må det. Ikke pga av noen andre enn meg selv. Skal pinadø ikke reise utenlands med den magen jeg fikk i helgen altså - den får ikke være med!!

Gleder meg som en unge!!

Takk vennen

Sett deg på hesten igjen du og glem helga, ikke noe å dvele ved!
Dette greier du vet du! Bikinien kommer til å sitte som støpt og du skal kjenne deg som dronningen på stranda
Såååå deilig med sydentur da, missunner dere som skal reise bort nå i det forferdelige høstværet vi har altså. Her i Stavanger holder vi på å regne bort

Nå er middagen inntatt akkurat som planlagt. Veeeeeldig mett, så håper jeg har mer enn nok å gå på utover kvelden. -For nå er det avgårde til mine skjønne kursdeltakere. Snakkes i kveld

Gammel 13-09-11, 16:55   #3516
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hjertelig takk for kjempefine kommentarer og lykkeønskinger!

Nysgjerrig: Hvor og når skal du? Har óg lyst å reise igjen, men ikke til heito, kanskje til kaldere strøk. Lukter litt på Svalbard jeg, da.

Jeg har spist hvetebolle i dag siden modern er så innmari lur som kjøper!
Ellers måtte jeg ha meg en blund, og jeg kjenner det klør over hele meg. Får sette meg ned å pusle litt, tenker at morgendagen blir litt verre enn i dag psykisk pga. sukkerbehovet (behov, ja, haha). Be prepared!

Gammel 13-09-11, 17:10   #3517
Dollsine
Gjest

Heisann. Så koselig at du stakk innom Nysgjerrig; synd du har dårlig nettilgang da - og den jobbsituasjonen kjenner jeg godt igjen....
Du er jo ikke helt alene om å ha skeiet utpå da vet du....kunne ramse opp masse navn jeg, men velger bare å nevne ett - meg selv Det er en fordel med slike dager, at en blir påminnet hvordan tingene var før. Du er snart tilbake i den vanlige tralten. Og så heldig du er som skal til syden! Bikini er obligatorisk der, og magen får du krympet når du vender om til LK igjen skal du se. Og på ferie trenger du jo ikke "ta den helt ut", men velge en gylden middelvei. Er det lenge til du skal reise da? Vi støtter deg hele veien vi; også mens du er der

Veldig bra for meg at du legger ut hva du spiste til lunsj Bente; veldig bra! Jeg havna borti salatdisken jeg, og følte meg forspist da jeg reiste meg. Men når jeg ser tilbake så ser det ikke så ille ut lell; det ble litt for mye proteiner men ellers ok. Blir fasinert av at jeg får metthetsfølelse av Cocudosen altså, vann oppå derigjen gjør det enda bedre!

Hei Pruttis! Hvordan har dagen din vært da? Høres ut som den har vært ok? Du vet at morgendagen blir den verste snuppis; så det er bare å forberede seg på det. Ha fett i nærleiken så du ikke tyr til en bolle e.l. i stedet. Jeg er sikker på at den bollen egentlig ikke smakte noe godt i det hele tatt. Litt kunstig smak kanskje? Æsj.....

Dans en dans eller syv for meg og du Bente; jeg har trukket under pleddet jeg nå, men jeg skal tenke på deg og salsaen i mens. Kanksje jeg skal være ekstra solidarisk med deg og ikle meg treningstøyet også?

Sist redigert av Dollsine : 13-09-11 kl 17:17.
  Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 18:44   #3518
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Viljestyrke, hvor er du ?!

Bestemte meg for å starte med lavkarbo igjen så fort spinalhodepinen ga seg. Nå har den gitt seg, men jeg har hatt litt vondt i hodet hver dag (som jeg faktisk tror skyldes absurde mengder karbohydrater!).

Det er rett og slett for enkelt å spise karbohydrater. Dagene føles så mye lettere organisert når jeg bare kan kjøpe en ferdigpizza, eller en ferdigsmurt baguette osv. MEN JEG VET JO AT DET IKKE ER BRA FOR KROPPEN!
I dag kjørte jeg rett og slett på med en sjokolade, og var både sulten og kvalm samtidig. Skikkelig ekkelt! Hadde helt glemt hvordan den følelsen var (og plutselig slo det meg hvor alle kiloene kom fra!).

Tok med meg mama lupes lefser fra frysern hos foreldrene mine, så i morgen blir det quesedillas til lunsj. Gleder meg! Og så skal jeg lage squashlasagne til middag i morgen (og lunsj fremover). Søren heller, lavkarbo - I'm back!
Må bare si det til dere, så ikke jeg plutselig finner ut at det er greit å gjøre det enkelt en dag til, og en dag til, og en dag til...

Føler meg dritfeit også. Vet at det er grenser for hvor mye jeg har lagt på meg på halvannen uke, og det meste er nok vann (heldigvis), men jeg føler meg helt forferdelig. Uggen i kroppen, fett som velter ut over alt, alt for mange toalettbesøk, og masse luft i magen.

Jeg som hadde gått ned 2,5 kilo siden jeg flyttet på hybel! De er nok borte. Godt det er lenge til neste gang jeg kan stå på vekta... Droppa å måle cm på mandag (siden jeg visste jeg hadde gått opp), men blir spennende å måle på mandag igjen. Håper det ikke er så veldig ille...

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:14   #3519
Dollsine
Gjest

Åh...så godt å se deg og Piken vår! Jeg har tenkt mye på deg den siste tiden. Bra du er plugget og hel igjen; og at hodepinen er borte. Den andre forsvinner fort vet du Du er jo ikke alene om å ha en utskeielse i det siste; vi er jo flere om enn av ulike grunner. Kom deg på hesten igjen du jenta mi, og ta en dag av gangen du og. Som du vet blir de første dagene verst - og så er du på'n igjen.

Og ja - det er mye enklere å leve høykarbo enn lavkarbo. Men er det verdt det? Er det verdt mageubehaget, alle turene til toalettet, den kvalme ekle følelsen?

Så, hiv deg rundt og kom igang. Veldig bra du starter allerede nå, og ikke venter til mandag, eller til etter at...osv. Gleder meg til å høre mer fra deg framover!!

Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:21   #3520
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Hei, Dollsine!
Må starte med en gang. Jeg forstår ikke tankegangen med å begynte alle ting på en mandag... Med mindre det er søndag kveld - hvorfor vente helt til mandag!?

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:21   #3521
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Hei, Dollsine!
Må starte med en gang. Jeg forstår ikke tankegangen med å begynte alle ting på en mandag... Med mindre det er søndag kveld - hvorfor vente helt til mandag!?

Supert! Gjør som Prutti skal gjøre; bruk oss andre i tråden slik at overgangen blir enklest mulig! Vi har jo alle vært i samme situasjon - noen opptil flere ganger - og vet at det kan være utfordrende. Lykke til jenta mi!

Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:30   #3522
bente1
Seniormedlem

Er så sliten, så jeg får kommentere det dere skriver i morgen, men ville innom og ønske dere en god natt

Slitenheten kommer av nye fire timer med HAN. Men skadefryd greier jeg å ha midt i slitenheten i dag: I dag hadde jeg pyntet meg litt ekstra med en bukse jeg ikke har brukt på lang tid, og den sitter ganske flott over rumpa om jeg skal si det selv. La merke til at han hadde problemer med å ta øynene fra rumpa mi... Hihihi - nå kan han gå hjem å tenke på at han ikke bare går glipp av både alt jeg har gitt han av omsorg og kjærlighet + at han går glipp av den nye flotte kroppen min Er jeg stygg nå?

Sove godt kjære damer!

Gammel 13-09-11, 23:45   #3523
Dollsine
Gjest

Herlig Bente! La ham få mer sånn! La ham se hva han ikke likevel ikke får Sov godt i natt og drøm søtt!

Og nei - du er ikke stygg. Du er en vakker dame i sin beste alder med ei rumpe mannfolk snur seg etter.

Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 08:28   #3524
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Er så sliten, så jeg får kommentere det dere skriver i morgen, men ville innom og ønske dere en god natt

Slitenheten kommer av nye fire timer med HAN. Men skadefryd greier jeg å ha midt i slitenheten i dag: I dag hadde jeg pyntet meg litt ekstra med en bukse jeg ikke har brukt på lang tid, og den sitter ganske flott over rumpa om jeg skal si det selv. La merke til at han hadde problemer med å ta øynene fra rumpa mi... Hihihi - nå kan han gå hjem å tenke på at han ikke bare går glipp av både alt jeg har gitt han av omsorg og kjærlighet + at han går glipp av den nye flotte kroppen min Er jeg stygg nå?

Sove godt kjære damer!

Toppers Bente !
Hold fast på den tankegangen der og glem det aldri !

Og Prutten og Appelsinpiken, - stå på og begynn med god frisk.
Det går bra, tro det eller ei.
Krysser foressten fingrene for at du får en jobb du vil ha Prutten !

Gammel 14-09-11, 08:30   #3525
bente1
Seniormedlem

God morgen alle sammen, ønsker alle en fin dag!

Lukter litt på Svalbard jeg, da.

Jeg har spist hvetebolle i dag siden modern er så innmari lur som kjøper!
Ellers måtte jeg ha meg en blund, og jeg kjenner det klør over hele meg. Får sette meg ned å pusle litt, tenker at morgendagen blir litt verre enn i dag psykisk pga. sukkerbehovet (behov, ja, haha). Be prepared!

Hihihi - alle vi andre drømmer om sol og varme mens du vil til Svalbard, herlig - godt vi alle er forskjellige
Kall den bollen nedtrapping, du! Ellers kan du si til mamman din fra meg at hun godt kan være litt mer hensynsfull nå i omstillingsfasen din og la være å kjøpe inn slikt Er jo alltid vanskeligst de første dagene nå sukkerabstinensene sliter i kroppen. Ja, jeg kaller det abstinenser jeg, for det er jo egentlig det det er, kroppen blir avhengig av det sukkeret, men det går heldigvis over. Sliter du med humøret i dag, så få det ut her inne, vennen, vi skal støtte deg 100%

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Veldig bra for meg at du legger ut hva du spiste til lunsj Bente; veldig bra! Jeg havna borti salatdisken jeg, og følte meg forspist da jeg reiste meg. Men når jeg ser tilbake så ser det ikke så ille ut lell; det ble litt for mye proteiner men ellers ok. Blir fasinert av at jeg får metthetsfølelse av Cocudosen altså, vann oppå derigjen gjør det enda bedre!
Dans en dans eller syv for meg og du Bente; jeg har trukket under pleddet jeg nå, men jeg skal tenke på deg og salsaen i mens. Kanksje jeg skal være ekstra solidarisk med deg og ikle meg treningstøyet også?

Til lunch er jeg litt prisgitt denne kantinen. Da jeg startet opp spiste jeg salat hver dag til lunch, for det er salatbar her, men jeg følte jeg kom litt høyt på kh med både salat til lunch og grønnsaker til middag, og jeg foretrekker egentlig de grønnsakene jeg lager istand selv istedenfor en sliten salatbar. Derfor har jeg begynt å bare spise egg, pålegg og majones til lunch. Enkelte kikker litt rart på meg da, men det har jeg sluttet å bry meg med Litt ensformig blir det imidlertid, men jeg kjenner at den fisken jeg ofte velger er bra for meg, så da får det heller være litt ensformig

Du får komme og danse med meg Dollsinemor. Neste tirsdag starter jeg opp nytt nybegynnerkurs...... Det er helt annerledes enn å undervise avanserte kurs, men veldig kjekt det også, spesielt når du ser at du du greier å tenne gnisten i folk og merker at de koser seg når de er på kurs
Liker veldig godt å undervise, du gir veldig mye av deg selv i slike settinger, men samtidig føler jeg at jeg også får utrolig mye tilbake

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Viljestyrke, hvor er du ?!

Bestemte meg for å starte med lavkarbo igjen så fort spinalhodepinen ga seg. Nå har den gitt seg, men jeg har hatt litt vondt i hodet hver dag (som jeg faktisk tror skyldes absurde mengder karbohydrater!).

Det er rett og slett for enkelt å spise karbohydrater. Dagene føles så mye lettere organisert når jeg bare kan kjøpe en ferdigpizza, eller en ferdigsmurt baguette osv. MEN JEG VET JO AT DET IKKE ER BRA FOR KROPPEN!
I dag kjørte jeg rett og slett på med en sjokolade, og var både sulten og kvalm samtidig. Skikkelig ekkelt! Hadde helt glemt hvordan den følelsen var (og plutselig slo det meg hvor alle kiloene kom fra!).

Tok med meg mama lupes lefser fra frysern hos foreldrene mine, så i morgen blir det quesedillas til lunsj. Gleder meg! Og så skal jeg lage squashlasagne til middag i morgen (og lunsj fremover). Søren heller, lavkarbo - I'm back!
Må bare si det til dere, så ikke jeg plutselig finner ut at det er greit å gjøre det enkelt en dag til, og en dag til, og en dag til...

Føler meg dritfeit også. Vet at det er grenser for hvor mye jeg har lagt på meg på halvannen uke, og det meste er nok vann (heldigvis), men jeg føler meg helt forferdelig. Uggen i kroppen, fett som velter ut over alt, alt for mange toalettbesøk, og masse luft i magen.

Jeg som hadde gått ned 2,5 kilo siden jeg flyttet på hybel! De er nok borte. Godt det er lenge til neste gang jeg kan stå på vekta... Droppa å måle cm på mandag (siden jeg visste jeg hadde gått opp), men blir spennende å måle på mandag igjen. Håper det ikke er så veldig ille...

Godt å høre at du begynner å bli frisk igjen, Appelsinpiken, har tenkt masse på deg!

Så bra at du strammer inn igjen! Sier det samme til deg som til Pruttis: Det er bare abstinensene som river de første dagene, det går heldigvis over igjen, så stå på du, masse lykke til!

Og du har helt rett - det er altfor enkelt å spise kh i dette samfunnet, nesten helt umulig å finne noe "kjapt på veien" for oss som lever lavkarbo. Men jeg tror dette kommer til å endre seg, siden det nå er så mange som legger om kostholdet sitt og får ett mer bevisst forhold til dette Vi får se på oss selv som pionerer, stille litt krav rundt omkring, så blir det enklere for de som kommer etter oss - og selvfølgelig også for oss selv på sikt

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Herlig Bente! La ham få mer sånn! La ham se hva han ikke likevel ikke får Sov godt i natt og drøm søtt!

Og nei - du er ikke stygg. Du er en vakker dame i sin beste alder med ei rumpe mannfolk snur seg etter.

Hihihi, ja, skal jammen tenke mer slik, for det første har han godt av å se det, for det andre kan den tanken kanskje gjøre at jeg får mindre fokus på hva jeg føler for han....dessuten må jeg si at litt skadefryd faktisk fikk meg til å føle meg bra, selv om det sitter litt langt inne å innrømme det

Og takk vennen

Sist redigert av bente1 : 14-09-11 kl 10:34.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.