Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-08-11, 13:30   #3001
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Start på ny frisk i morgen du vennen! -Og ikke vær redd for å ta de folka i øra hvis de roter med maten din -Men sikkert sant som Sanna skriver - ferske skikkelige råvarer vet de vel knapt hvordan de skal bruke, så det får du sikkert ha i fred

Har en følelse av at de kinesiske utvekslingsstudentene som jeg deler kjøkken med har en ide. Men nå har jeg kjøpt majones, blomkål, fløte, svinekjøtt, wokgrønnsaker, krydder, buljong... Gleder meg til å lage hjemmelaget blomkålsuppe, Toro sin er jo helt feil! Og dere... Jeg har tilogmed satt buljongterningene i kjøleskapet. Haha!

Tror jeg kaster høykarbomaten jeg har (er heldigvis ikke så mye), så blir lunsjen lavkarbo. Hvorfor ikke starte igjen med en gang? Hvor lang tid tar det før magen gir seg med oppblåstheten? Føler meg rett og slett dødsfeit og jeg vet at det er pga karbohydratene jeg har dytta i meg de siste dagene. Og så hadde det vært såå deilig om magen var mer samarbeidsvillig på første skoledag i morgen.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:31   #3002
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Og dere.. Tusen takk for at dere ikke kommer med sure toner for at jeg har falt av noen dager. Snille dere!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 13:45   #3003
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Og dere.. Tusen takk for at dere ikke kommer med sure toner for at jeg har falt av noen dager. Snille dere!

Å neida.
Du er ikke den første og blir garantert ikke den siste !
Husk at jeg skal 2 uker til Kypros.
Og tenk det gode ølet der da. KEO er min favoritt.
Også jeg som ikke har smakt én slurk øl siden 1. juni......

Gammel 16-08-11, 14:30   #3004
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Men kjære deg, hvem er noen av oss her til å dømme? Vi hjelper hverandre på de måter vi kan uansett hva det gjelder.. Det går i alle fall et par-tre dager før magen min skjerper seg klem

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 14:35   #3005
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Men kjære deg, hvem er noen av oss her til å dømme? Vi hjelper hverandre på de måter vi kan uansett hva det gjelder.. Det går i alle fall et par-tre dager før magen min skjerper seg klem

Heisann Prutten.
Der var du, ja....
Er alt vel ?
For å være helt ærlig, så har jeg ørlite lyst på en karbosprekk nå......
Vi reiser jo på fredag og jeg har ikke handlet inn så mye, så jeg skal slippe å kaste noe..... Det er bare høykarboen til gubben som dominerer kjøleskapet nå.
Egg og bacon har jeg+majones og rømme. Men jeg er sååååå leiiiiiii !!

Gammel 16-08-11, 18:25   #3006
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Her er vi for å støtte og hjelpe hverandre uansett, Appelsinpiken
Absolutt alt er tillat her inne - unntatt kanskje nettopp å være sure og fordømmende overfor andre

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

For å være helt ærlig, så har jeg ørlite lyst på en karbosprekk nå......
Vi reiser jo på fredag og jeg har ikke handlet inn så mye, så jeg skal slippe å kaste noe..... Det er bare høykarboen til gubben som dominerer kjøleskapet nå.
Egg og bacon har jeg+majones og rømme. Men jeg er sååååå leiiiiiii !!

Du sa jo at du hadde tenkt å leve mer generell lavkarbo i ferien, så hvorfor ikke legge om til det de neste par dagene? Da kan du tillate deg litt mere vet du - når man har levd så lavt på karbene som oss, så føles det nesten utrolig hva man kan få plass til når man øker bare til 50g om dagen altså

Jeg har vært ute og malt litt mer i dag. Polakkene har også vært her og fått gjort unna litt maling. Huset blir seende veldig fint ut nå, hvitt hus med bred innramming rundt dør og vinduer i mørk grått

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 18:38   #3007
Dollsine
Gjest

Appelsinpiken da; du vet jo at her i tråden er taket bredt og døren åpen?? Klart ingen har sure miner - alle har jo been there; done that

Sanna: legg om allerede nå du; øk litt og kos deg med god samvittighet! Heldige du som skal til varmere strk

Jeg har aldri tenkt over hvor mange vindu huset vårt har, men i dag fant jeg ut at det var "bare" 24 Heldigvis vasker jeg ikke alle like ofte! Og så gjør jeg det enkelt; varmt vann med salmiakk, klut og nal. Vasker over med kluten og fjerner det med nalen. Det tar ALT; fett, saltvann, regn, lort og alt annet. Anbefales

Så bra Bente at du får hjelp med malinga; det er ikke bra å holde på når det går ut over helsa!

Må fortelle dere hvordan det går med matopplegget mitt Omelett til frokost og salat med olje og rømme til lunsj. Ett ferdig rensket egg og en babybelost er med som reservemat i veska. I dag gikk egget ned på høykant på bussholdeplassen. Tenker det var litt av et syn? Salat med noe protein til middag; kylling, kjøttdeig, kjøtt el. Pr nå har jeg spist litt baconcrisp til kvelds, ett egg, eller litt ost med majones. Og det beste av alt? Jeg fryser veldig lite! Drikker ikke iskaldt vann på jobb; lar det bli romtemperatur først. Og så var jeg i "ketause" i går kveld

Hvordan er det med deg Prutti? Ser du stikker innom en gang i blant - håper du koser deg og bygger energi til andre tider

Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:17   #3008
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Må fortelle dere hvordan det går med matopplegget mitt Omelett til frokost og salat med olje og rømme til lunsj. Ett ferdig rensket egg og en babybelost er med som reservemat i veska. I dag gikk egget ned på høykant på bussholdeplassen. Tenker det var litt av et syn? Salat med noe protein til middag; kylling, kjøttdeig, kjøtt el. Pr nå har jeg spist litt baconcrisp til kvelds, ett egg, eller litt ost med majones. Og det beste av alt? Jeg fryser veldig lite! Drikker ikke iskaldt vann på jobb; lar det bli romtemperatur først. Og så var jeg i "ketause" i går kveld

Så kjekt å høre at det går bra med maten og at du heller ikke fryser nå - og at du er i "ketause" igjen Høres jo ut som et veldig bra mat-opplegg du har funnet der - fortsett slik du

Her jobber jeg litt med ting som skal være klart til salsa-oppstart. Skal ha styremøte her torsdag kveld, og selve oppstarten er mandag med treningsgruppene og tirsdag med kursene. Gleder meg til å komme i gang igjen, selv om det selvfølgelig blir travlere dager framover Føler det har vært deilig å ha en lang ferie både fra jobb og salsa-jobbing, men salsaen skal det i alle fall bli kjekt å starte opp med igjen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:16   #3009
Dollsine
Gjest

Her var det da merkelig stille? Har damene skravlet fra seg? Rikkem0r studerer vel i Bergen tenker jeg? Maria pakker for å reise til samme sted. Misunner deg konserten med Rhianna!!! Sanna øker kh'ene og tusler rundt i det gigantiske huset og leter etter alt som skal være med til Kypros. Tenk på oss da! Vi skulle jo være med! Appelsinpiken innreder hybel og lærer kinesisk?, mens Nysgjerrig nok kommer seg etter festen i helga mens hun prøver klær som endelig passer. Herlig!! Bente har ferdigmalt hus og bare nyter det. Og Prutti; du vandrer vel rundt i hjembyen og spekulerer på Mr. Aktuell? Tutta stakk innom så vidt - hvor ble det av henne - driver du fortsatt med omprogrammering? Ta det med ro; det tar tid det der. Manne og Foksy holder seg vel oppdatert tenker jeg; det samme gjør alle de andre som besøker oss fra tid til annen. Og jeg? jeg drømmer om den ismaskina ennå jeg. Må finne meg en nå snart. Kveldsmaten er inntatt; frosne bringebær tint i microen, noen dråper vaniljestevia og fløte. Og cocosa da; begge deler er godt. Ang dagens matplan; en skje cocosa morgen og en skje på kveld. Er iaf god og varm!

Ha en super kveld alle sammen; vi skravles igjen?

Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:18   #3010
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

God kveld=)
Innom her å leser meg opp før jeg tar kvelden her=) Idag har jeg kjøpt meg nye sko , ny neglelakk, CSI Miami sesong 1 og Weeds sesong 1-4=) Redd for å ikke ha noe å se på om kveldene jeg vøttø Jeg har også tatt Fløibanen og maten idag har gått rett til H3LV3T3 Det begynte i det små... Til lunsj var det mais i begge salatene jeg kunne velge mellom, og jeg orker bare ikke å skulle sitte å pirke ut maisen... Så var det middag.. Bestillte burrito, fordi det sto på fajitasen at den var med ris mens burritoen at det var: kjøtt ost og grønnsaker i lefse - gratinert... MED RIS BLANDA INNI skulle det stått...! Nyttet jo ikke å skulle pelle ut den risen heller da akkurat.. Så da blei det det og... Når jeg var på fløien tenkte jeg: idag har det gått dritt med maten... Jeg tar likegjerne en softis.. Så istad tenkte jeg å finne no kjapt jeg kunne spise før jeg tok kvelden... Sto på tv'n min at det va "lite kveldsmåltid" på hotellet... LØGN.. Var jo stengt den dumme frokostsalen... Så da måtte jeg ut å kikke igjen... Ingenting som frista og alt virka bare tungvindt og æsj.. Hva gjorde jeg da? Joda, spaserte rett inn på mac'ern likegjerne da vøttø.. Må nesten le litt av meg selv asså... Så da blei det en burger og 3-4 chipsbiter (ikke så godt som jeg huska det var, btw)... Jada, så det var min dag da.. Må nesten le litt av meg selv jeg altså... Snakk om å bare gi opp liksom... Men imorgen er en ny dag

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Rikkemor: Hvor lenge er du i Bergen? Jeg reiser dit på torsdag!

Jeg skal hjem på fredag=) Skal du på konsert eller?

Å neida.
Du er ikke den første og blir garantert ikke den siste !

Do I need to say more?

Jeg har vært ute og malt litt mer i dag. Polakkene har også vært her og fått gjort unna litt maling. Huset blir seende veldig fint ut nå, hvitt hus med bred innramming rundt dør og vinduer i mørk grått

Høres ut som huset blir kjempefint!=) Kos deg med det du klarer av maling du, så lar du hjelpa ta resten

Nå er det kvelden her.. Håper alle får en fin kveld videre og en god natt

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:29   #3011
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

God kveld=) maten idag har gått rett til H3LV3T3 Det begynte i det små... Til lunsj var det mais i begge salatene jeg kunne velge mellom, og jeg orker bare ikke å skulle sitte å pirke ut maisen... Så var det middag.. Bestillte burrito, fordi det sto på fajitasen at den var med ris mens burritoen at det var: kjøtt ost og grønnsaker i lefse - gratinert... MED RIS BLANDA INNI skulle det stått...! Nyttet jo ikke å skulle pelle ut den risen heller da akkurat.. Så da blei det det og... Når jeg var på fløien tenkte jeg: idag har det gått dritt med maten... Jeg tar likegjerne en softis.. Så istad tenkte jeg å finne no kjapt jeg kunne spise før jeg tok kvelden... Sto på tv'n min at det va "lite kveldsmåltid" på hotellet... LØGN.. Var jo stengt den dumme frokostsalen... Så da måtte jeg ut å kikke igjen... Ingenting som frista og alt virka bare tungvindt og æsj.. Hva gjorde jeg da? Joda, spaserte rett inn på mac'ern likegjerne da vøttø.. Må nesten le litt av meg selv asså... Så da blei det en burger og 3-4 chipsbiter (ikke så godt som jeg huska det var, btw)... Jada, så det var min dag da.. Må nesten le litt av meg selv jeg altså... Snakk om å bare gi opp liksom... Men imorgen er en ny dag

Vi snakker vel ikke om å gi opp vel? Haaallllllooooo?? Dette er bare en hump i veien det. En hump i veien jenta mi Og humper er noe vi passerer og legger bak oss. Neste gang humpen dukker opp prøver vi å gå rundt den eller hoppe over den. Glem dette; se framover. Løft blikket; du har lært og det har vi og med deg. Neste gang ber du om at risen utelates; så enkelt! Og det er ikke helt verdens undergang med litt mais i salaten heller. En gang i blant! Nei; nyt hverdagen, gjør så godt du kan - det ordner seg til slutt. Og ordner det seg ikke? Vel - da er det ikke slutt

Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:04   #3012
bente1
Seniormedlem

Nå har jeg prøvd å skrive her flere ganger men det bare rotet seg til for meg....

Dollsine: Jeg koser meg her med kveldsmat, tv, pc og pepsi max (hyshhhhh), synes kvelden er så deilig når jeg slipper tenke på at jeg skal på jobb i morgen. Håper dagen din går like bra i morgen, Dollsine-mor - natti vennen

RikkemOr: Høres ut som du har hatt en skikkelig koselig dag i dag da, vennen, selv om det ikke har gått helt etter planen med maten Bare en liten hump i veien, som Dollsine sier, i morgen greier du sikkert å finne noe mat som passer bedre. Gå på kjøtt/fisk restaurant du og be om uten poteter og med mer grønnsaker, og så kjøper du litt ost og nøtter til å ha på rommet til kvelden Lunch er jo alltid litt problematisk i disse kantinene, men jeg har i alle fall opplevd at de som oftest har egg, røkelaks, reker og majones, og gjerne også noe ost og kjøttpålegg, så da har man i alle fall noe å spise -Det er slik jeg spiser i kantina mi hver dag, blir litt dyrt å bare spise pålegg da, men det får så være.... Håper det går greit for deg i morgen, skjønnassen

Gammel 16-08-11, 23:27   #3013
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God morgen damer!

I dag husket jeg på vekta, og jeg er offisielt på 68 tallet! Tror faktisk det er 6 år siden sist jeg var så lett!
Frokost er inntatt, og nå venter barnehagelevering for tur. OG i kveld kommer min kjære hjem! En dag tidligere enn venten!

Gratulerer så mye. Så fint tall du har - flinke jenta det tenker jeg!! Kos med din kjære en dag for tidlig da. Jeg fikk en overraskende sånn super-søt medling av kjæresten i dag - godt når det kiler i magen sånn etter noen år.

Jeg for min del er glad for alle som er her jeg - eneste som er kjedelig er jo når noen blir borte. Og da mener jeg helt borte. Du er jo tilbake - og det er kos!!

Her var det da merkelig stille? Har damene skravlet fra seg? Rikkem0r studerer vel i Bergen tenker jeg? Maria pakker for å reise til samme sted. Misunner deg konserten med Rhianna!!! Sanna øker kh'ene og tusler rundt i det gigantiske huset og leter etter alt som skal være med til Kypros. Tenk på oss da! Vi skulle jo være med! Appelsinpiken innreder hybel og lærer kinesisk?, mens Nysgjerrig nok kommer seg etter festen i helga mens hun prøver klær som endelig passer. Herlig!! Bente har ferdigmalt hus og bare nyter det. Og Prutti; du vandrer vel rundt i hjembyen og spekulerer på Mr. Aktuell? Tutta stakk innom så vidt - hvor ble det av henne - driver du fortsatt med omprogrammering? Ta det med ro; det tar tid det der. Manne og Foksy holder seg vel oppdatert tenker jeg; det samme gjør alle de andre som besøker oss fra tid til annen. Og jeg? jeg drømmer om den ismaskina ennå jeg. Må finne meg en nå snart. Kveldsmaten er inntatt; frosne bringebær tint i microen, noen dråper vaniljestevia og fløte. Og cocosa da; begge deler er godt. Ang dagens matplan; en skje cocosa morgen og en skje på kveld. Er iaf god og varm!

Hehehe - det var den beste kommentaren på lenge!! Fantasktisk! Omtrent sånn jeg ser for meg gjengen også. Jeg har ikke prøvd klær i dag altså, men gått rundt i en bukse (stretch) som er for stor. Knis! Det værste er jo at den ikke sitter like pent som før, men jeg føler meg mere vel likevel. Tøfft assa!! Fikk spørsmål om jeg hadde blitt høyere i dag, av en jeg ikke har sett på et par mnd. Hehe - jeg sluttet vel å vokse for over 20 år siden, så jeg satser på at det ser ut som jeg er høyere fordi jeg er tynnere. Fikk også kommentaren: "Fader, nå er du godt trent" - og det uten at jeg har leet en finger...
Men - neste uke begynner jeg å trene igjen. Æresord. Håper det går bra.

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

God kveld=)
Innom her å leser meg opp før jeg tar kvelden her=) Idag har jeg kjøpt meg nye sko , ny neglelakk, CSI Miami sesong 1 og Weeds sesong 1-4=) Redd for å ikke ha noe å se på om kveldene jeg vøttø Jeg har også tatt Fløibanen og maten idag har gått rett til H3LV3T3 Det begynte i det små... Til lunsj var det mais i begge salatene jeg kunne velge mellom, og jeg orker bare ikke å skulle sitte å pirke ut maisen... Så var det middag.. Bestillte burrito, fordi det sto på fajitasen at den var med ris mens burritoen at det var: kjøtt ost og grønnsaker i lefse - gratinert... MED RIS BLANDA INNI skulle det stått...! Nyttet jo ikke å skulle pelle ut den risen heller da akkurat.. Så da blei det det og... Når jeg var på fløien tenkte jeg: idag har det gått dritt med maten... Jeg tar likegjerne en softis.. Så istad tenkte jeg å finne no kjapt jeg kunne spise før jeg tok kvelden... Sto på tv'n min at det va "lite kveldsmåltid" på hotellet... LØGN.. Var jo stengt den dumme frokostsalen... Så da måtte jeg ut å kikke igjen... Ingenting som frista og alt virka bare tungvindt og æsj.. Hva gjorde jeg da? Joda, spaserte rett inn på mac'ern likegjerne da vøttø.. Må nesten le litt av meg selv asså... Så da blei det en burger og 3-4 chipsbiter (ikke så godt som jeg huska det var, btw)... Jada, så det var min dag da.. Må nesten le litt av meg selv jeg altså... Snakk om å bare gi opp liksom... Men imorgen er en ny dag

Nå er det kvelden her.. Håper alle får en fin kveld videre og en god natt

Hihihi - vi skulle vært der med deg - hadde nok spist akkurat det samme! Nå kan det bare gå bedre. I morgen får du spille litt kresen da veit du, spørre de hva måltidet består av og hva maten er laget av. - Hvis du ikke tar deg en lavkarbopause da, det er lov det også. Jeg spurte på en bensinstasjon om de kunne finne varedeklerasjonen på pølsene de solgte - vips så forsvantalle tre inn på lageret. Men jeg fikk svar - og kjøpte ei pølse! (Leiv Vidar med bacon rundt - husker ikke hvor mye karber det var, men det var veldig lite.) - Og hva de på bensinstasjonen synes om meg?? Aner ikke, men det kan de valge selv. Jeg takket pent for servicen da.
Kanskje rappe med deg noen kuvertbeger med meierismør på frokostbuffeten i morgen, så du har noe fett utover dagen.. Eller ta med deg et hardkokt egg i lommen? Kos deg i Bergen du!!

Nå er det straks kvelden her, vært stress i dag og har forsovet meg flere ganger i det siste. Må i gang med vitaminiene mine igjen tror jeg, har glemt de etter ferien... Ikke bra!

God natt damer - sov godt!

PS Pruttis: får vi en oppdatering på Mr Aktuell snart ell'?

Klem til hele hønehurven!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:47   #3014
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Her var det da merkelig stille? Har damene skravlet fra seg? Ang dagens matplan; en skje cocosa morgen og en skje på kveld. Er iaf god og varm!

"Damene skravlet fra seg?" Eh..hallooo? Denne gjengen her? Den dagen det snør i helvete kanskje.. Eller nei, vi hadde vel oppdatert hverandre å det også tror jeg!

"en skje cocosa" - eter du det rent? Som i bart? Varmer du det til den flyter eller? Fortell!! Jeg har en drøy teskje i kaffen, ikke funnet norn øvrige måter å få det i meg på..

"Vi skravles igjen?" - Seff' - dagen blir ikke den samme uten!!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:55   #3015
bente1
Seniormedlem

Og jeg? jeg drømmer om den ismaskina ennå jeg. Må finne meg en nå snart.

Hadde rotet til svaret mitt så mange ganger (litt trøbbel med nettet i dag) at jeg glemte å svare på det med ismaskinen i siste innelegget mitt Dollsine. Hvis du skal kjøpe, så kjøp helautomatisk. De derre med boller du fryser er ikke gode altså - enten må du stå og hakke løs med kniv langs kanten, eller så må du kaste masse. Jeg har prøvd to typer ismaskin, og har nå også prøvd å ha bollen stående på benken - samme problemet uansett -Men isen blir nammme god - stevia er genialt i is!

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hehehe - det var den beste kommentaren på lenge!! Fantasktisk! Omtrent sånn jeg ser for meg gjengen også. Jeg har ikke prøvd klær i dag altså, men gått rundt i en bukse (stretch) som er for stor. Knis! Det værste er jo at den ikke sitter like pent som før, men jeg føler meg mere vel likevel. Tøfft assa!! Fikk spørsmål om jeg hadde blitt høyere i dag, av en jeg ikke har sett på et par mnd. Hehe - jeg sluttet vel å vokse for over 20 år siden, så jeg satser på at det ser ut som jeg er høyere fordi jeg er tynnere. Fikk også kommentaren: "Fader, nå er du godt trent" - og det uten at jeg har leet en finger...
Men - neste uke begynner jeg å trene igjen. Æresord. Håper det går bra.

Jeg spurte på en bensinstasjon om de kunne finne varedeklerasjonen på pølsene de solgte - vips så forsvantalle tre inn på lageret. Men jeg fikk svar - og kjøpte ei pølse! (Leiv Vidar med bacon rundt - husker ikke hvor mye karber det var, men det var veldig lite.) - Og hva de på bensinstasjonen synes om meg?? Aner ikke, men det kan de valge selv. Jeg takket pent for servicen da.

-Så herlig med slike kommentarer - uansett om en vet det selv at det går rette veien, så er det alltid deilig å få litt bekreftelse og positive tilbakemeldinger -Vær stolt av deg selv du!!

hehehe -herlig å spørre på bensinstasjon da! - Der har jeg ikke turt å stille krav enda - men herlighet, hvorfor skal vi være så foriktige - ting endrer seg i alle fall ikke hvis vi ikke stiller litt krav. Heretter syns jeg vi skal lover oss selv at vi ikke bare skal være stolte damer, men stolte nok til å stille krav også!!

Nå er det nattatid her også - sove godt vennene mine

Gammel 16-08-11, 23:57   #3016
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

"Damene skravlet fra seg?" Eh..hallooo? Denne gjengen her? Den dagen det snør i helvete kanskje.. Eller nei, vi hadde vel oppdatert hverandre å det også tror jeg!

"Vi skravles igjen?" - Seff' - dagen blir ikke den samme uten!!!

hehehehehe

Gammel 17-08-11, 00:56   #3017
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Kjære mine snupper! Jeg er innom med mobilen og leser titt og ofte. Her går det i ett, mye å oppdatere i morgen. Nattifnatti

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 07:24   #3018
Dollsine
Gjest

Hadde rotet til svaret mitt så mange ganger (litt trøbbel med nettet i dag) at jeg glemte å svare på det med ismaskinen i siste innelegget mitt Dollsine. Hvis du skal kjøpe, så kjøp helautomatisk. De derre med boller du fryser er ikke gode altså - enten må du stå og hakke løs med kniv langs kanten, eller så må du kaste masse. Jeg har prøvd to typer ismaskin, og har nå også prøvd å ha bollen stående på benken - samme problemet uansett -Men isen blir nammme god - stevia er genialt i is!

Vil gjerne ha helautomatisk; hvilket merke er det?? Jeg har fulgt en tråd om ismaskiner en tid, og der har ingen snakket negativt om Krups, Melissa og en Philipsmaskin + en grønn en fra OBS. OBH nordica derimot... Alle må ha bollen stående i fryseren først, noe jeg tenkte å unngå. Har en helautomatisk det??

Statoil selger Leiv Vidar pølser; med ganske lite kh som Nysgjerrig Nok sier

Nyskjerrig Nok: jeg tar cocosaen bar og det går helt greit. En ss rett i munnen. Drikker vann eller tar litt mat med en gang og lar være å tenke på konsistensen på det jeg tar inn. Men dere.... i dag hadde cocosaen "skilt seg", slik at det lå litt "vann" oppå oljen. Jeg rørte rundt og da ble smaken så rar, litt sånn metallisk på en måte. Har oppbevart glasset i skapet hele tiden, og kjøpte det for ca 1,5 mndr siden. Det er holdbart enda ett år. Det første glasset med cocosa ble oppbevart likedan men mye lengre og hadde ikke sånn smak/lukt. Noen av dere som har erfart det samme?

Og du.... jeg trodde du var noen og tjue år jeg?? Og så sluttet du å vokse for over 20 år siden?

Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:23   #3019
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hei og hå.
Må innom en tur før jeg skal på seinvakt.
Dollsine, - du har nok rett i at jeg nå er ferdigpakket. Mangler bare brødet og muffinsen. Det ligger i fryseren enda.... Glemmer det vel da ! Får skrive en stor lapp.
Ellers må jeg sutre litt i dag, har så jæ..... vondt i gikta. Sitter med varmepose, både her og der. Så det skal bli godt å komme til sol og varme. Ser foressten ut til at været blir bra her i dag.

Jeg har ikke økt på med karbohydrater, ble opptatt med noe i går ettermiddag, og da glemte jeg hele maten.
Så kroppen får vel sjokk den dagen det skjer.....
Men jeg har tenkt litt på dette her: Jeg har kanskje fått en sånn litt omvendt anorexia..... Ikke at jeg ikke spiser, men jeg har fått en sperre på karbohydrater. Hver gang gubben koser seg med frukt, dessert, eller annet godt,- drar jeg ned rullgardina. Veldig sjelden tar jeg en ørliten fruktbit. Og den er virkelig liten, som en tikrone ! Jeg har jo egentlig lyst på litt mere, men det er den mentale sperren, da. Lurer på om det er helt bra å være så nazi, som datteren min sier !
Vi snakkes folkens !

Gammel 17-08-11, 09:24   #3020
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen

Vil gjerne ha helautomatisk; hvilket merke er det?? Jeg har fulgt en tråd om ismaskiner en tid, og der har ingen snakket negativt om Krups, Melissa og en Philipsmaskin + en grønn en fra OBS. OBH nordica derimot... Alle må ha bollen stående i fryseren først, noe jeg tenkte å unngå. Har en helautomatisk det??

Her dre den billigste helautomatiske jeg har funnet, Dollsine, men det fins flere, mulig de dyrere er større så du kan lage større mengde i gangen. De helautomatiske har egen frysekompressor, så da slipper du den teite bollen!

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=634077

Hei og hå.

Jeg har ikke økt på med karbohydrater, ble opptatt med noe i går ettermiddag, og da glemte jeg hele maten.
Så kroppen får vel sjokk den dagen det skjer.....
Men jeg har tenkt litt på dette her: Jeg har kanskje fått en sånn litt omvendt anorexia..... Ikke at jeg ikke spiser, men jeg har fått en sperre på karbohydrater. Hver gang gubben koser seg med frukt, dessert, eller annet godt,- drar jeg ned rullgardina. Veldig sjelden tar jeg en ørliten fruktbit. Og den er virkelig liten, som en tikrone ! Jeg har jo egentlig lyst på litt mere, men det er den mentale sperren, da. Lurer på om det er helt bra å være så nazi, som datteren min sier !
Vi snakkes folkens !

Jeg har det egentlig på sammen måten, føler nesten dette går helt automatisk nå Jeg tar det som et godt tegn jeg. Tror jeg på ett eller annet mentalt nivå spør meg selv om de karbene er verdt det i forhold til hva det gjør med kroppen min, og det svaret er somoftest Nei!
Er egentlig veldig glad for at jeg har kommet dit jeg, for det tror jeg betyr at dette ikke bare er blitt en "slankekur" for meg, men en ny måte å leve på Jeg tror at dersom man må ha en evig kamp med seg selv for å motstå alt mulig, så er det mye lettere å falle tilbake til gamle vaner etterpå - i alle fall slik jeg har hatt det med andre slankekurer Derfor tolker jeg dette som noe positivt, jeg, jeg har funnet en ny måte å leve på som jeg faktisk begynner å ha stor tro på at jeg faktisk kan leve med også i framtiden

Polakkene er allerede på plass. Blir nok litt maling på meg også, men jeg må også vaske og rydde huset her, siden jeg får masse folk inn til styremøte i morgen ettermiddag. Må tenke ut noe godt å servere da også.....-Kanskje jeg lager det Mandel og Kokosbrødet mitt med stevia som søtning, så blir det kake -med krem av hjemmelaget sjokolade og fløte på toppen ...hørtes litt godt ut det, gjorde det ikke?

Sist redigert av bente1 : 17-08-11 kl 09:31.
Gammel 17-08-11, 10:50   #3021
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Lille venn er på en erverdig vei

Hei
Jeg leser ofte på http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/ og har fått mange gode tips og oppskrifter av henne. Vet at hun var på Kypros 6 uker i januar/februar 2010 (tror første Kypros dagen var 11. januar 2010) . Til deg Sanna 1, kanskje du finner noen tips til gode restauranter som passer for oss på på siden hennes. Vil ønske deg en riktig god tur, og jeg håper helsa di blir bedre når du få sol og varme

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:42   #3022
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Heisann Prutten.
Der var du, ja....
Er alt vel ?

It's all good. Bare skjedd så vanvittig mye her de siste dagene, har såvidt fått sjekka eposten mellom takene

Hvordan er det med deg Prutti? Ser du stikker innom en gang i blant - håper du koser deg og bygger energi til andre tider

It's all good! Jeg leser titt og ofte, svarer på småting innimellom når det har passet seg. Ikke vært tid til å sette meg ned å skrive lengre.

Så kjekt å høre at det går bra med maten og at du heller ikke fryser nå - og at du er i "ketause" igjen Høres jo ut som et veldig bra mat-opplegg du har funnet der - fortsett slik du

HAHA! Ketause

Right on spot Men steike for ei oversikt du har!

Har ikke vært sammen med Mr Flørt siden lørdag. Det går bra Haha.
Ble litt intenst, sikkert for oss begge. Mulig det blir en grensehandeltur på oss i helga, hvis han ikke skulle på fjelltur. Det hadde vært så.... ja, dere skjønner sikkert.

Ellers så går ting litt sådär. Maten er så-som-så, men prøver leve lavkarbo i det minste. Mangler så mye ingredienser til at jeg føler meg trygg på kjøkkenet.

Jeg har dessuten bestemt meg for å flytte tilbake til Tromsø. Jeg har søkt på jobb i gammelklinikken på sykehuset - altså, der jeg jobbet før jeg flytta. Søknadsfristen går ut 28.aug, så håper veldig på jobbintervju. De kjenner meg, jeg kjenner dem - og jeg kan det meste av systemer, rutiner og legene. Det er en viktig forutsetning, så kanskje jeg har et fortrinn?

Styrer med praktiske ting; som koordinering av tankene mtp. flytting. Jobb fører til sykehusleilighet, så da har jeg bolig. Om ikke, så har jeg et større problem. Nåvel. Alt ordner seg. Jeg har besteforeldre med stor leilighet. Synes dessuten Mr Flørt kan låne meg 2 eller 20 cm eller litt mer av senga si, altså. Fnis. Knis.

Ellers så reiser jeg opp mandag, div. møter tirsdag og onsdag, og et par venninner som er triste. Helst ned senest fredag. Må si opp leilighet og hjelpe til med å finne en ny leietaker. Hver tur opp og ned blir med stor-baggasje. Få ned mest mulig; bunad++, pyntetinger, gardiner, ytterklær osv. Får ordne skyss til møblene med tiden.

Nå er det en tur på helsekosten, jeg må ha kokosmel altså!

Håper alle har det fint, skal kommentere mer detaljert jeg også, så jeg føler jeg bidrar litt til fellesskapet her.
SVÆR KLÆM!

Gammel 17-08-11, 12:40   #3023
bente1
Seniormedlem

Jeg har dessuten bestemt meg for å flytte tilbake til Tromsø. Jeg har søkt på jobb i gammelklinikken på sykehuset - altså, der jeg jobbet før jeg flytta. Søknadsfristen går ut 28.aug, så håper veldig på jobbintervju. De kjenner meg, jeg kjenner dem - og jeg kan det meste av systemer, rutiner og legene. Det er en viktig forutsetning, så kanskje jeg har et fortrinn?

Styrer med praktiske ting; som koordinering av tankene mtp. flytting. Jobb fører til sykehusleilighet, så da har jeg bolig. Om ikke, så har jeg et større problem. Nåvel. Alt ordner seg. Jeg har besteforeldre med stor leilighet. Synes dessuten Mr Flørt kan låne meg 2 eller 20 cm eller litt mer av senga si, altså. Fnis. Knis.

Ellers så reiser jeg opp mandag, div. møter tirsdag og onsdag, og et par venninner som er triste. Helst ned senest fredag. Må si opp leilighet og hjelpe til med å finne en ny leietaker. Hver tur opp og ned blir med stor-baggasje. Få ned mest mulig; bunad++, pyntetinger, gardiner, ytterklær osv. Får ordne skyss til møblene med tiden.

Godt å høre fra deg

Så bra at du har fått tatt en avgjørelse ang. flytting, vennen (regner med du mente flytte tilbake til Bodø...) Skal krysse både fingre og tær for at du får den jobben! Hadde jo vært helt ideelt da om det fulgte med leilighet også! -Og hvis ikke synes jeg igrunnen det er både rett og rimelig at mr. Flørt låner deg en snipp av senga si, ja

Hadde vært kjekt om det ble handletur til helga på deg Har hørt at det også er mye billigere å få tak i alle våre "sære" produkter der enn her hjemme, så du kan sikkert spare litt penger på det også - i tillegg til kosetur med flørten - to fluer i en smekk

Her begynte det å regne så malingen gikk adundas - blæææææ. Er så lei av dette ustabile sommerværet. Eneste grunnen jeg ser til å flytte til østlandet altså - stabile sommere. Men blir nok ikke så lenge ungene bor her - klarer ikke gå så mange dagene uten å se dem, nei Flytter de til østlandet begge to, flytter jeg etter med det samme!!! Har satt polakkene til noen andre småting i mellomtiden, mens jeg håper yr.no for en gangs skyld er korrekt og at regnet snart stopper igjen....

Gammel 17-08-11, 13:20   #3024
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Håper været endrer seg til det positive for deg, altså! Må være slitsomt når alt gjøres ute. Hvis det ikke blir Sverigetur, så hiver jeg meg rundt og maler de tre siste veggene hos mamma. Gjøres jo på et par timer, er bare tiltaket som er tyngst

Håper selvsagt at jeg dessverre blir nødt til å utsette malingen til søndag og at jeg blir forstyrret av mr Flørt

Sukk.....

Gammel 17-08-11, 13:47   #3025
bente1
Seniormedlem

Håper selvsagt at jeg dessverre blir nødt til å utsette malingen til søndag og at jeg blir forstyrret av mr Flørt

Sukk.....

Håper med deg snuppa

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.