Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-08-11, 02:50   #2976
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Supert. De er veldig allsidige, og variér gjerne med smak!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 07:44   #2977
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen damer!

I dag husket jeg på vekta, og jeg er offisielt på 68 tallet! Tror faktisk det er 6 år siden sist jeg var så lett!

Frokost er inntatt, og nå venter barnehagelevering for tur. OG i kveld kommer min kjære hjem! En dag tidligere enn venten!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:15   #2978
Dollsine
Gjest

God morgen!
Så bra du likte teen Rikkem0r. Enig med deg i at den ikke er til hverdagsbruk. Neste gang smal jeg prøve den med lakrissmak, høres ikke godt ut men jeg har lyst på lakris

Her oppe har vi fått regnet som var sørafor tidligere. Trodde egentlig skyene tømte seg sør ror Dovre, men der tok jeg feil Altså var det bare å dra på seg støvler og regnklær i morges.

Ha en fin dag alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:29   #2979
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen, håper alle får en fin dag!

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God morgen damer!

I dag husket jeg på vekta, og jeg er offisielt på 68 tallet! Tror faktisk det er 6 år siden sist jeg var så lett!

Frokost er inntatt, og nå venter barnehagelevering for tur. OG i kveld kommer min kjære hjem! En dag tidligere enn venten!

Åååå, så kjekt, MariaB, gratulerer gleeeeder meg enormt til jeg er der - vi har samme målvekt du og jeg forresten, og nå har du bare 3 kg igjen før du er der, vennen, såååå bra!!! Og kos deg med mannen i kveld

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

God morgen!
Så bra du likte teen Rikkem0r. Enig med deg i at den ikke er til hverdagsbruk. Neste gang smal jeg prøve den med lakrissmak, høres ikke godt ut men jeg har lyst på lakris

Her oppe har vi fått regnet som var sørafor tidligere. Trodde egentlig skyene tømte seg sør ror Dovre, men der tok jeg feil Altså var det bare å dra på seg støvler og regnklær i morges.

Lakriste har jeg smakt, og det er kjempegodt, Dollsine, en venninne av meg pleier kjøpe det, men jeg har aldri greid å finne det noe sted. Med litt søtning i smaker det nesten litt lakris-godt

Du har nok ikke tatt fra oss regnet, nei, det er her også. Håper det stopper nå,for her har jeg bestilt inn ett par polakker som skal hjelpe meg til å få ferdig denne malingen. Med den nakken og ryggen min kjenner jeg at jeg ikke klarer å få gjort alt selv.... Blæ, jeg er ikke glad i å bli gamlere altså, det er først nå jeg begynner å merke at jeg ikke er like sterk som før, og vet ikke helt om jeg har lyst til å ta det inn over meg.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 08:30   #2980
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Ha en fin dag alle sammen!

Værsågod ! Håper du tar godt i mot regnet fra vestlandet.
Sola skinner her i dag. Og jeg har noen vinduer som må pusses. Har holdt på noen dager nå..... Huset har 36 vinduer i alle slags rare fasonger og størrelser. Er det rart jeg er lei dette monsterhuset?
I går hadde jeg bakedag, "brød", muffins og knekkebrød. Så nå har jeg bakt fra meg for en stund. Må bare ha med meg litt nødproviant på flyet og til Kypros.

Gammel 16-08-11, 08:37   #2981
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Bente: Regner det i Stavanger altså? Her er det nyyydelig vær og flotte utsikter for dagen! Merker imidlertid at det er høst i lufta, skikkelig skarp og klar luft og nydelige farger!

Dollsine: Jeg må innrømme at lakriste hørtes noe suspekt ut, men som den lakriselskeren jeg er så sier jeg: why not!

Sanna: 36 vinduer! Det var ikke for få altså! Vindusvask er jo forferdelig kjedelig også....håper det går fort!

Rikkemor: Hvor lenge er du i Bergen? Jeg reiser dit på torsdag!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:15   #2982
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Bente: Regner det i Stavanger altså? Her er det nyyydelig vær og flotte utsikter for dagen! Merker imidlertid at det er høst i lufta, skikkelig skarp og klar luft og nydelige farger!

Ja, det regnet da jeg stod opp, men nå er det på vei å skinne av, så krysser fingrene for en fin dag med malevært til de to som kommer i 10-tiden. Men ja, det var kaldt i natt - våknet av at jeg frøys, lurte på om jeg måtte sette på varmovnen på soverommet mitt..... Nyt dagen, blir sikkert varmt i solen likevel

Sist redigert av bente1 : 16-08-11 kl 09:30.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:16   #2983
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Værsågod ! Håper du tar godt i mot regnet fra vestlandet.
Sola skinner her i dag. Og jeg har noen vinduer som må pusses. Har holdt på noen dager nå..... Huset har 36 vinduer i alle slags rare fasonger og størrelser. Er det rart jeg er lei dette monsterhuset?
I går hadde jeg bakedag, "brød", muffins og knekkebrød. Så nå har jeg bakt fra meg for en stund. Må bare ha med meg litt nødproviant på flyet og til Kypros.

36 vinduer å vaske....ugh.... Jeg stemmer nå for vaskehjelp, jeg, uansett hva naboene sier...

Gammel 16-08-11, 09:28   #2984
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

36 vinduer å vaske....ugh.... Jeg stemmer nå for vaskehjelp, jeg, uansett hva naboene sier...

Enig!

Gammel 16-08-11, 09:37   #2985
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Skulle gjerne gjort det, men tror ikke det finnes en eneste sjel her, som ville tatt på seg jobben. Jeg får fortsette å dagdrømme om en liten, lettstelt leilighet... En dag blir det nok realitet. Bare gubben blir pensjonist og vi kan flytte fra bygda....... Godt å ha noe å glede seg til óg !

Gammel 16-08-11, 09:40   #2986
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Skulle gjerne gjort det, men tror ikke det finnes en eneste sjel her, som ville tatt på seg jobben. Jeg får fortsette å dagdrømme om en liten, lettstelt leilighet... En dag blir det nok realitet. Bare gubben blir pensjonist og vi kan flytte fra bygda....... Godt å ha noe å glede seg til óg !

Du kan få kjøpe vår gamle om du vil! 75 kvadrat, 2 soverom og kjekk liten veranda!

Gammel 16-08-11, 09:57   #2987
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Du kan få kjøpe vår gamle om du vil! 75 kvadrat, 2 soverom og kjekk liten veranda!

Akkurat passe.
Hvor må jeg da ta veien ??

Gammel 16-08-11, 10:01   #2988
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Akkurat passe.
Hvor må jeg da ta veien ??

Ølensvåg

Gammel 16-08-11, 10:08   #2989
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Ølensvåg

Jaja... med tanke på at vi har barn og barnebarn i Stavanger, så er det jo ikke så gæ'rnt .
Men..... kunne tenkt meg en by da.......
Drømmer å kunne gå på restaurant, kafé, museum, shopping og ha kort vei til flyplass.

Gammel 16-08-11, 10:09   #2990
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Jaja... med tanke på at vi har barn og barnebarn i Stavanger, så er det jo ikke så gæ'rnt .
Drømmer å kunne gå på restaurant, kafé, museum, shopping og ha kort vei til flyplass.

hehe, da er nok ikke dette det rette stedet Hvor bor du nå?

Gammel 16-08-11, 10:11   #2991
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

hehe, da er nok ikke dette det rette stedet Hvor bor du nå?

Heller ikke på rette stedet.
Hardanger, - vakkert men.........

Gammel 16-08-11, 10:18   #2992
bente1
Seniormedlem

Kom til Stavanger du, Sanna I grunnen en veldig koselig by - akkurat passe stor, syns jeg. Jeg bor i 10 min gangavstand fra sentrum
Men må bare advare mot husprisene her i byen altså - sist jeg leste ligger de faktisk over Oslo sentrum i prisnivå, glad jeg kom meg inn på boligmarkedet før de ble så syyyyyk høye.....

Gammel 16-08-11, 10:57   #2993
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Kom til Stavanger du, Sanna I grunnen en veldig koselig by - akkurat passe stor, syns jeg. Jeg bor i 10 min gangavstand fra sentrum
Men må bare advare mot husprisene her i byen altså - sist jeg leste ligger de faktisk over Oslo sentrum i prisnivå, glad jeg kom meg inn på boligmarkedet før de ble så syyyyyk høye.....

Har bodd der, på Slåtthaug, ved golfbanen....
Har en datter m/fam. på Madlamark og en sønn m/fam. på Eiganes.
Det er akkurat husprisene som skremmer oss. Selv om vi selger huset her, mangler vi nok mye til å kunne kjøpe noe i Stvgr. Kan ikke si at det frister med et gigantlån, når gubben blir pensjonist, - han har ingen gullkanta pensjon å se fram til akkurat.

Gammel 16-08-11, 11:16   #2994
bente1
Seniormedlem

Har bodd der, på Slåtthaug, ved golfbanen....
Har en datter m/fam. på Madlamark og en sønn m/fam. på Eiganes.
Det er akkurat husprisene som skremmer oss. Selv om vi selger huset her, mangler vi nok mye til å kunne kjøpe noe i Stvgr. Kan ikke si at det frister med et gigantlån, når gubben blir pensjonist, - han har ingen gullkanta pensjon å se fram til akkurat.

Åååå, jeg bor på overgangen Vestre Platå/Eiganes, så da bor jeg ikke så langt unna sønnen din da
Nei det er jo ikke så kjekt med stort lån når en blir pensjonister, men hvis dere har det meste av familien her, så trenger dere jo ikke så stor plass for å huse alle sammen når de kommer på besøk -Da er det kanskje lettere å finne noe til mer akseptabel pris ....selvfølgelig om man ikke velger de nyeste dyreste leilighetskompleksene.....

Gammel 16-08-11, 11:36   #2995
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Åååå, jeg bor på overgangen Vestre Platå/Eiganes, så da bor jeg ikke så langt unna sønnen din da
Nei det er jo ikke så kjekt med stort lån når en blir pensjonister, men hvis dere har det meste av familien her, så trenger dere jo ikke så stor plass for å huse alle sammen når de kommer på besøk -Da er det kanskje lettere å finne noe til mer akseptabel pris ....selvfølgelig om man ikke velger de nyeste dyreste leilighetskompleksene.....

Jeg følger med på Finn.no.
Det er for det meste leiligheter i tomannsbolig en kan få for under 2-3 mill.
Og det har vi ikke lyst på. Ønsker å slippe vedlikehold og maling. Vil ha en skikkelig leilighet, med veranda, vaktmester og trappevask inkl. i husleia. Gjerne sentralfyr også.....
Kunne tenkt meg 2 soverom da, sånn at en kan ha et barnebarn på overnatting.
Sønnen bodde tidligere i Stokkaveien på Kampen, 3 roms leilighet. Og de eldgamle greiene der går jo for 3 mill. SYKT !
I Bergen er husprisene nesten under det halve. Yngstemann kjøpte seg nettopp en 3 roms boligbyggelagsleilighet til 1,450. Fyring og varmt vann + tv og internett inkl. i husleia. Litt dyr leie da, for laget har bygget på og innglassert verandaene. Men det går jo nedover....
Akk ja !!

Gammel 16-08-11, 12:00   #2996
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Jeg har en tilståelse å komme med.
Har ikke spist lavkarbo siden torsdag. Syns det var så utrooolig vanskelig å flytte (bo tre steder på en gang) og planlegge mat samtidig.

I morgen er det slutt, og lavkarbo innføres igjen - tre dager med "middels"-lavkarbo før jeg kjører ketolyse igjen fra lørdag. Var nettopp ute i kjøleskapet (som har hyller nummerert med romnummer) og noen hadde tatt begge mine hyller. Sånt blir jeg grinete av. Flyttet alle tingene til en annen tom hylle og skrev lapp om at hyllene har romnummer. Så i dag må jeg kjøpe masse lavkarbomat som ikke _må_ stå i kjøleskapet, bare sånn for å fylle opp.
Makrell i tomat... Andre ting?

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:05   #2997
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Har ikke spist lavkarbo siden torsdag. Syns det var så utrooolig vanskelig å flytte (bo tre steder på en gang) og planlegge mat samtidig.

I morgen er det slutt, og lavkarbo innføres igjen - tre dager med "middels"-lavkarbo før jeg kjører ketolyse igjen fra lørdag. Var nettopp ute i kjøleskapet (som har hyller nummerert med romnummer) og noen hadde tatt begge mine hyller. Sånt blir jeg grinete av. Flyttet alle tingene til en annen tom hylle og skrev lapp om at hyllene har romnummer. Så i dag må jeg kjøpe masse lavkarbomat som ikke _må_ stå i kjøleskapet, bare sånn for å fylle opp.

Hehehe..... begynn på ny frisk du !
Steike, jeg hadde fått noia av å dele kjøkken med andre. Men det hadde kanskje vært værre å delt bad. Godt å ha sin egen do !
Håper ikke maten forsvinner i kjøleskapet da.
Kjøp rømme, Cremé Fr. egg, røkelaks, majones, osv. Sånt eter ikke høykarbo-studenter !

Gammel 16-08-11, 12:21   #2998
bente1
Seniormedlem

Jeg følger med på Finn.no.
Det er for det meste leiligheter i tomannsbolig en kan få for under 2-3 mill.
Og det har vi ikke lyst på. Ønsker å slippe vedlikehold og maling. Vil ha en skikkelig leilighet, med veranda, vaktmester og trappevask inkl. i husleia. Gjerne sentralfyr også.....
Kunne tenkt meg 2 soverom da, sånn at en kan ha et barnebarn på overnatting.
Sønnen bodde tidligere i Stokkaveien på Kampen, 3 roms leilighet. Og de eldgamle greiene der går jo for 3 mill. SYKT !
I Bergen er husprisene nesten under det halve. Yngstemann kjøpte seg nettopp en 3 roms boligbyggelagsleilighet til 1,450. Fyring og varmt vann + tv og internett inkl. i husleia. Litt dyr leie da, for laget har bygget på og innglassert verandaene. Men det går jo nedover....
Akk ja !!

Ikke si det da - det er akkurat ett sånt eldgammelt røkkel jeg har kjøp (et hus da) Solgte et nyere større hus og bruker pengene jeg fikk i mellom til å pusse opp dette.....
-Men det er utrolig koselig da - høyt under taket, luftige rom, enkelte gamle detaljer - og jeg holder også på å skifte ut til riktige vinduer til stilen på huset, så jeg koser meg i grunnen med denne gamle røkla jeg
Hehehe .....men skal innrømme at det er litt jobb.... -har imidlertid blitt flinkere til å hyre inn folk nå på mine gamle dager.

Gammel 16-08-11, 12:24   #2999
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Start på ny frisk i morgen du vennen! -Og ikke vær redd for å ta de folka i øra hvis de roter med maten din -Men sikkert sant som Sanna skriver - ferske skikkelige råvarer vet de vel knapt hvordan de skal bruke, så det får du sikkert ha i fred

Gammel 16-08-11, 12:28   #3000
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Ikke si det da - det er akkurat ett sånt eldgammelt røkkel jeg har kjøp (et hus da) Solgte et nyere større hus og bruker pengene jeg fikk i mellom til å pusse opp dette.....
-Men det er utrolig koselig da - høyt under taket, luftige rom, enkelte gamle detaljer - og jeg holder også på å skifte ut til riktige vinduer til stilen på huset, så jeg koser meg i grunnen med denne gamle røkla jeg
Hehehe .....men skal innrømme at det er litt jobb.... -har imidlertid blitt flinkere til å hyre inn folk nå på mine gamle dager.

Kos deg med huset ditt, du.
Du har noen år igjen til du blir pensjonist...
Alderen er det som gjør at vi ønsker leilighet.
Gubben er noen år eldre enn meg, da... og han gleder seg til pensjon om 4 år....
Jeg har denne revmatismen å slite med, som gjør at husarbeidet går tungt.
Heldigvis så jobber jeg ikke lenger fullt !
Når pensjonsalderen kommer har vi lyst til å bruke pengene på å reise, ikke å betale gjeld !

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.