Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-08-11, 19:58   #2626
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg holder med Odd ja, og det var en heftig understatement at jeg hadde blitt forbanna irritert... For det ødelegger hele dagen min når de har tapt sånn som de har gjort i de siste minuttene de siste kampene... Men seier idag!!! ENDELIG! -jeg har lyst å bare hoppe rundt og danse og synge
De er fra Skien, så egentlig burde vel jeg heia på Pors (var der jeg sneik meg inn på stadion når jeg var lita ), men det er Odd som er laget i hjertet... Har vel med oppdragelsen og gjøre, mamma er like frelst som meg og hadde meg med på kamp som bittelita - hu hylte og skreik (engasjert ja) og jeg blei livredd stakar

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:00   #2627
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Hvor mye toll tror du at du må betale Dollsine? Siden det er over 200 kroner...

Ingenting: varene kommer under 200,-. Frakt kommer i tillegg.

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:04   #2628
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

åja.. trodde det var varesum+frakt = må være mindre enn 200. Da har jeg misforstått noe.. Hihi..
Får sette i gang å bestille jeg!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:07   #2629
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

tortillaene selges også på dialife.eu. Dansk side.
45 danske kroner per pakke lefse, og 180 danske kroner i frakt.

Gammel 07-08-11, 20:23   #2630
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Obs - her kan man ikke være opptatt lenge før man faller ut - skravlebøtter

Jeg bestilte de lefsene fra dialife, det var egentlig mest for å få rask frakt, for de har visst litt kort holdbarhet. Prismessig blir det vel totalt mye likt.

Husker ikke helt når det var jeg begynte med hjemmelaget tacokrydder, Dollsine, om det var før eller etter det skjedde. Men jeg falt ut en gang jeg brukte den som pizzabunn også - pizza inneholder jo en del tomat, løk, samt jeg bruker litt paprika i den, og spesielt tomat er også skummelt Gikk helt fint da jeg brukte som quesadilla -to lefser sammen på stekeplate med masse ost og litt chilli - deilig til stekt eller grillet kjøtt. Så det er nok totalen den dagen en må være obs på. Men nå er kroppen min ganske karbo-sensitiv, så slett ikke sikkert det fungerer på samme måte for dere.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:43   #2631
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Nei, altså. Nå har dere snakket så lenge om de lefsene, så jeg får vel bare hive meg rundt jeg også. 7 karb per serving, med litt vanlig salat og en liten dæsj paprika ev. løk (nam!), en herlig del ost så er det nok! Jeg lager tacokjøttdeig med chili-pulver på, det smakker nesten det samme. Ev. også litt hvitløk. Snadder. Hell over 1 dl fløte på kjøttdeigen når den er ferdig, så har du jo perfekt fordeling (tror jeg)
Er de såpass store at man kan dele dem i to og lage to halve f.eks.? Er utrolig hvor hjernen kan bli lurt av det - den tror den får mer mat

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:46   #2632
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nei, altså. Nå har dere snakket så lenge om de lefsene, så jeg får vel bare hive meg rundt jeg også. 7 karb per serving, med litt vanlig salat og en liten dæsj paprika ev. løk (nam!), en herlig del ost så er det nok! Jeg lager tacokjøttdeig med chili-pulver på, det smakker nesten det samme. Ev. også litt hvitløk. Snadder. Hell over 1 dl fløte på kjøttdeigen når den er ferdig, så har du jo perfekt fordeling (tror jeg)
Er de såpass store at man kan dele dem i to og lage to halve f.eks.? Er utrolig hvor hjernen kan bli lurt av det - den tror den får mer mat

De er ikke så store altså, men 4 av de 7 karbenen er fiber, så det skal være 3 effektive karber pr lefse Hiv deg rundt du også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:50   #2633
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Kødda du? Å dæ...! *ringe mamma*

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 20:55   #2634
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Er det den offisielle tacodagen i dag eller har jeg gått glipp av noe??

Her er det regn, pledd og sofa, pc'n i fanget - perfekt søndag. Må jo være en av de bedre oppladningene til en ny arbeidsuke?
Skal bli godt å komme i gang litt igjen. Antakelig ikke det første jeg sier når vekkerklokken ringer i morgen, men utover dagen blir det nok bra.. velger jeg å tro.

En ting jeg lurte på: hvor er karbomamma? Var det ikke hun som startet denne tråden her? Noen som vet?

Klem til de beste damene!! ;-)

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:02   #2635
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Jo, Karbomamma startet tråden og har blitt borte for oss Hun vil ikke høre etter når vi roper engang

Når jeg har spist taco/tortilla tidligere har jeg vært sååå avhengig av sånn tortilladip (tror det er maarud?) på jeg, og uten er det bare ikke det samme Vet ikke om det kan funke å lage eget tacokrydder og så bruke det i rømme som dip Uten den blir det liksom ikke verdt det for min del å skulle kjøpe lefser, for den mååå være på for at taco ska bli skikkelig godt... Hmmmh..
Nå lager jeg muffins, IGJEN Fått litt hjelp med å spise opp de jeg lagde her om dagen asså, men må nok ta mesteparten av skylda selv

Gammel 07-08-11, 21:07   #2636
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Nå er jeg blodig teit, men kan noen repetere de muffinsene for meg igjen?

Gammel 07-08-11, 21:10   #2637
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nå er jeg blodig teit, men kan noen repetere de muffinsene for meg igjen?

Husker ikke hvor jeg fant den, men her er oppskrifta jeg kopierte inn i min "kokebok"
Muffins

Blir 12 store eller 24 små muffins.
1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost,
1,5 ts vaniljepulver eller dråper
3 ts bakepulver,
0.5 dl fiberhusk
2 dl mandelmel.

Stekes ca 25 min på 200 grader. Følg med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger.

Kan også brukes som dessert med krem og bær på toppen, eller du kan fylle de med bær o.l. Kan fryses

Gammel 07-08-11, 21:12   #2638
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Blir 25 små muffins. Kan godt halvere oppskriften hvis du vil lage færre. Jeg har byttet ut noe sukrin med splenda, for da blir det ikke sånn "kald"-smak.

1 dl sukrin og noen(6?) ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. OBS! IKKE smelt smøret først. Bare romtemperet i terninger.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vanilje (kan bruke vaniljedråper)
3 ts bakepulver, en halv dl fiberhusk og 2 dl mandelmel.

Stekes ca 20 min på 200 grader. FØLG med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er perfekt.

I looove them Jeg har gjort små justeringer, orginaloppskriften ligger her

Gammel 07-08-11, 21:13   #2639
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jo, Karbomamma startet tråden og har blitt borte for oss Hun vil ikke høre etter når vi roper engang

Når jeg har spist taco/tortilla tidligere har jeg vært sååå avhengig av sånn tortilladip (tror det er maarud?) på jeg, og uten er det bare ikke det samme Vet ikke om det kan funke å lage eget tacokrydder og så bruke det i rømme som dip Uten den blir det liksom ikke verdt det for min del å skulle kjøpe lefser, for den mååå være på for at taco ska bli skikkelig godt... Hmmmh..
Nå lager jeg muffins, IGJEN Fått litt hjelp med å spise opp de jeg lagde her om dagen asså, men må nok ta mesteparten av skylda selv

Hjemmelaget tacokrydder i rømme er sikkert kjempegodt som dip kan jeg tenke meg Har ikke prøvd selv da - liker så godt rømmen som den er jeg

Gammel 07-08-11, 22:25   #2640
Dollsine
Gjest

Dagens trim er unnagjort. Slitsomt, så dagen henger i ennå. Gikk bare 5 km i dag, det var mer enn nok.

Var det du Sanna som også bruker endomondo? Eller...jo jeg tror det var du? Jeg opplever at den ikke stemmer på km - har du gjort samme erfaring? Kveldens løype er 5 km og gps'n viste at jeg hadde gått 6,9. Også andre dager har løyper forlenget seg fra en dag til en annen. Jeg tenker å låne meg en skikkelig gps en dag og måle en gang for alle hvor lange rundene mine er. Greit når en går samme runder hele tiden. Blir ikke lei heller sjøh Hører på radio, lydbok eller musikk og da går det unna. I kveld hørte jeg på lydbok da, hvor en ble overfalt i et bakgate og slått nesten til døde. Ikke fullt så trivelig å gå alene i skumringen i skogen da nei

Og Bente: dette er skravletråden nr 1 Og så herlig å være en del av den. Klem til dere ALLE

Kveldsmaten i dag ble enkel; bringebær, splenda og fløte. Det liker magen kjenner jeg. Nå er det tid for en dusj og så til sengs. God natt!

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 22:30   #2641
bente1
Seniormedlem

Tror jeg må logge av nå straks, sønnen min kommer hjem fra speiderleiren i morgen, så jeg må ut ohghente han kl. 6 - ugudelig tidlig. _Men gleder meg veldig til å få han hjem igjen

Ønsker alle skjønne skravlekjærringer her inne en god natt

Gammel 07-08-11, 22:52   #2642
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Dagens trim er unnagjort. Slitsomt, så dagen henger i ennå. Gikk bare 5 km i dag, det var mer enn nok.

Var det du Sanna som også bruker endomondo? Eller...jo jeg tror det var du? Jeg opplever at den ikke stemmer på km - har du gjort samme erfaring? Kveldens løype er 5 km og gps'n viste at jeg hadde gått 6,9. Også andre dager har løyper forlenget seg fra en dag til en annen. Jeg tenker å låne meg en skikkelig gps en dag og måle en gang for alle hvor lange rundene mine er. Greit når en går samme runder hele tiden. Blir ikke lei heller sjøh Hører på radio, lydbok eller musikk og da går det unna. I kveld hørte jeg på lydbok da, hvor en ble overfalt i et bakgate og slått nesten til døde. Ikke fullt så trivelig å gå alene i skumringen i skogen da nei

Og Bente: dette er skravletråden nr 1 Og så herlig å være en del av den. Klem til dere ALLE

Kveldsmaten i dag ble enkel; bringebær, splenda og fløte. Det liker magen kjenner jeg. Nå er det tid for en dusj og så til sengs. God natt!

Nei, det var ikke meg.
Jeg bare tasser og går,- oppover, oppover, oppover.... Er jo ikke annet enn bakker her på vestlandet. Hvis jeg ikke går samme vei tilbake, blir det nye oppoverbakker !!

Gammel 07-08-11, 22:59   #2643
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk for en kjempefin skravledag, dere! Jeg er så glad i dere og for at jeg har denne tråden å være i. Absolutt takknemlig for at alle bidrar og at vi sammen drar lasset! Fins ingen bedre støtte enn dere alle

Nå har siste runde på maskinen gått, bare litt oppvask igjen. Tror jeg skal steke meg en hamburger og bacon, lasse på med ost oppå Det er godt Lage eggesalat i samme slengen, brødbakinga får være til i morgen. Gjort ganske mye i dag; ommøblering, rundvask, sengtøyvask og gudvethva!

Natta til alle mine skjønninger, sov godt og drøm søtt Vi snakkes i morgen

Gammel 07-08-11, 23:00   #2644
Dollsine
Gjest

Hm....var det ikke du... Manne da? Maria? Bente? Andre?Kjekt å høre andres erfaring med programmet.

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:24   #2645
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

God tur imorgen tidlig Bente =) Blir nok godt å få sønnen hjem igjen ja Sove godt

"Nesten samme" kvelds som meg du Dollsine =) Bare jeg hadde jordbær med fløte =) Bær er bær liksom, heheh Klarte ikke bestemme meg mens jeg var i butikken, så kjøpte både bringebær og jordbær men endte med jordbær Må bare legge til, jeg elsker søndagsåpen butikk Det redder dagen for sånne susehuer som meg som har jobba skift alle år (herregud nå hørtes jeg gammal ut, de 7 åra jeg har jobba da altså =)) og ikke skjønner hvordan man skal følge med på de forskjellige dagene i uken=)

Åååh, mmm Prutti'n! Eggesalat! Det er jo såååå digg, hadde glemt det litt bort jeg.. Det må jeg lage en dag

Tror kanskje jeg snart skal ta kvelden jeg?=) Er litt trøtt, men våkner så tidlig hvis jeg legger meg for tidlig og er kjedelig det og Dilemma da.. Heheh, snakk om å ha store problemer i hverdagen liksom.....

Gammel 08-08-11, 00:15   #2646
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Bare for å få få ut litt frustrasjon:

ÅÅÅÅHHH$#TY#$%Y"!!!!

Holder på med et puslespill.. har kanskje 100 brikker igjen av 1000... og det er BARE himmel i forskjellige lignende nyanser. Føles ikke som at det går fremover idet hele tatt!

Gammel 08-08-11, 00:19   #2647
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tror jeg må logge av nå straks, sønnen min kommer hjem fra speiderleiren i morgen, så jeg må ut ohghente han kl. 6 - ugudelig tidlig. _Men gleder meg veldig til å få han hjem igjen

Ønsker alle skjønne skravlekjærringer her inne en god natt

Blir herlig å få hjem sønnen din, tror jeg. Er ikke så lenge å vente når du må tidlig opp!

Gammel 08-08-11, 01:03   #2648
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

HVA GJØR DERE 1. OKTOBER?
Det planlegges lavkarbotreff 1. oktober i Oslo.
La oss diskutere mulighetene her

Gammel 08-08-11, 07:28   #2649
bente1
Seniormedlem

Godmorgen snuppiser - var en herlig skravledag i går ja - glad i dere skjønnaser Og, ja, Pruttis, vi må absolutt diskutere muligheten for 1. oktober!!! Hadde vært herlig å treffe dere!!!

Da har jeg vært å hentet sønnen min Kjempekjekt å ha han her igjen, savner han når han er borte

Ønsker alle en fin dag!

Gammel 08-08-11, 07:37   #2650
bente1
Seniormedlem

Glemte å rapportere vekten, 800g ned denne uken, totalt har jeg nå gått ned 11,9 kg!!!!! Fatter ikke at det fremdeles går ned så bra! Tror kroppen min responderer veldig godt på det jeg gjør for tiden, så da er det vel bare å fortsette på samme måte

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.