Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-08-11, 16:35   #2601
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hm........takk til deg Prutti. Nå er jeg bare en legmann, men jeg kan ganske sikkert slå fast at det ikke er galleproblemer. Smertene mine følger tarmsystemet og jeg kjenner det går gjennnom greia, cm for cm . Jeg vet at det er bare å vente, og det er her en banan hjelper (smører tarmene??) I følge div websider handler det om fettrike måltid () hvor smertene kommer med en gang, mens for meg handler det om noe som "stopper", som f.eks ris og det kommer alltid minst en dag etter jeg har spist noe jeg tror er utløsende. En venninne av meg hadde gallestein og det var ikke det samme som meg, stakkars henne!

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 16:50   #2602
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hm........takk til deg Prutti. Nå er jeg bare en legmann, men jeg kan ganske sikkert slå fast at det ikke er galleproblemer. Smertene mine følger tarmsystemet og jeg kjenner det går gjennnom greia, cm for cm . Jeg vet at det er bare å vente, og det er her en banan hjelper (smører tarmene??) I følge div websider handler det om fettrike måltid () hvor smertene kommer med en gang, mens for meg handler det om noe som "stopper", som f.eks ris og det kommer alltid minst en dag etter jeg har spist noe jeg tror er utløsende. En venninne av meg hadde gallestein og det var ikke det samme som meg, stakkars henne!

Uff, stakkars deg, det hørtes vondt ut.

Vet du, sønnen min hadde noe lignende for ett års tid siden. Han er aldri syk og syter aldri, og han hadde så sterke smerter at jeg tok han med rett til legevakten midt på natta, jeg var overbevist om at det måtte være blindtarmen eller noe slikt. Det de sa var at maten sannsynlivis hadde "pakket" seg i tarmen og skapte forstoppelse og smerter. Han fikk smertestillende og avføringsmiddel, og var helt fin igjen etter at han hadde "fått det ut". Jeg var barnevakt for noen venner den dagen, så han skulle bare varme seg kjøtt og ris selv. Legen mente at han sannsynligvis hadde spist altfor mye, altfor fort, og at det var årsaken mer enn hva han hadde spist.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 16:52   #2603
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Jeg skal sende ny bestilling til iherb om litt når jeg har sortert litt mer og vet hva jeg skal ha. Det pulveret du har bestilt er det vanlig søtning? !

Det er en boks med 100 posjonsposer i. Aner ikke hva det innebærer, men skal avgi rapport når det ankommer

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:08   #2604
Dollsine
Gjest

Bente! Du gir en god beskrivelse! Pakket seg i tarmen ja. Nettopp. Jeg tror det noe sånt som skjer. Og da lurer jeg på hva som utløser det for meg; 6-8 natchos i går? Treg mage de siste dagene + nachosen? Og ja....det er vanvittig vondt. Jeg tåler smerter, og har mye vondt, men dette tar kaka.

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:10   #2605
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Gallestensanfall utspiller seg ikke etter en fastsatt oppskrift Mange som får anfallene rett som det er på Grethe Roede også - altså uten særlig fettrik kost.

Særlig når du har hatt det flere ganger..... Dra til legen, basta bom.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:35   #2606
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Særlig når du har hatt det flere ganger..... Dra til legen, basta bom.

Har tatt det opp med legen før da sjøh Pruttisnupp. Og de kan ikke gi svar, mener de burde nevnt galle hvis det var det når jeg beskrev symptomene? Første gang jeg hadde det var faktisk for 16 år siden, og det er da nevnt noen ganger i den tiden. Jeg liker tanken på at maten "pakker seg", og det sier meg at jeg må spise saktere og drikke mer mens jeg spiser. deal??

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:39   #2607
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Deal foreløpig

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:41   #2608
bente1
Seniormedlem

Har tatt det opp med legen før da sjøh Pruttisnupp. Og de kan ikke gi svar, mener de burde nevnt galle hvis det var det når jeg beskrev symptomene? Første gang jeg hadde det var faktisk for 16 år siden, og det er da nevnt noen ganger i den tiden. Jeg liker tanken på at maten "pakker seg", og det sier meg at jeg må spise saktere og drikke mer mens jeg spiser. deal??

Mar vann og spise sakte er uansett bra, så prøv det først du! - Og ta gjerne noe avførende for å bli kvitt det som sitter der nå, så slipper du de smertene. -Men er du like ille i morgen selv om du har gjort alt det, så er jeg enig med de andre altså, da bør du komme deg til legen

Gammel 07-08-11, 17:42   #2609
Dollsine
Gjest

Deal foreløpig

Glad i deg!!

Jeg har forresten bestilt tortillas fra junaiten Rapport om dem kommer når tortillaen kommer. Vi spiser en del tacos og jeg har alltid (vel...før) brukt tortillalefsene som pizzabunn. Tenkte det var verdt å prøve Fant infoen på denne siden http://forum.lavkarbo.no/showthread....+lupa+tortilla og håper jeg ikke er lurt

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:48   #2610
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Og jeg er glad i deg, min kjære

Skal kikke litt på de lefsene,jeg. De er nemlig en STOR fristelse når jeg blir invitert på tacos hos venninner.

Gammel 07-08-11, 17:49   #2611
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Så synd du ikke har fått hybel da Appelsinpiken! Det er vel i Oslo som her i Trondheim at det er et voldsomt press på alle hybler? Her oppe roer deg seg ned litt utpå høsten og det blir lettere å finne seg en. Kanskje det samme skjer i Oslo sånn at du får et sted å bo om ikke så lenge? Hva skal du studere forresten? Men du.......det er helt ok at du spiser sjokolade, men gjør du det som mental trøst???

Litt mental trøst. Men det gikk liksom over. Har pakka foran meg nå på jobb, men har bare spist noen få biter. Blir liksom "mett" av sjokoladen.
Håper jeg får hybel snart. Det er utrolig frustrerende å ikke vite om jeg skal kjøpe nytt månedskort på toget eller ikke.
Hva om jeg kjøper nytt månedskort i morgen, og så får jeg hybel om tre dager? Bortkasta penger...

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:50   #2612
bente1
Seniormedlem

Glad i deg!!

Jeg har forresten bestilt tortillas fra junaiten Rapport om dem kommer når tortillaen kommer. Vi spiser en del tacos og jeg har alltid (vel...før) brukt tortillalefsene som pizzabunn. Tenkte det var verdt å prøve

De der har jeg prøvd - de er kjempegode!!!! Har noen i frysen fremdeles (har kort holdbarhetstid, så må oppbeveres i frys). Jeg har brukt dem både som tortillalefse, pizzabunn og quesadilla. Fantastisk godt. Jeg falt imidlertid ut av ketose ett par ganger da jeg hadde dem, så derfor har jeg latt dem ligge i fryseren en stund. Tror ikke det var lefsene i seg selv, men sammen med salat og tacosaus, ble det kanskje for mye totalt (var før jeg begynte å registrere på diett.no), så bruk med forsiktighet. Mmmmm, hadde nesten glemt helt at jeg hadde dem jeg - kanskje jeg skal ta ut av frysen til neste helg....

Nå har jeg nettopp inntatt middagen, chorizo pølser, blomkålmos, smørstekt sopp og salat. Godt, i grunnen akkurat passe mett i dag

Gammel 07-08-11, 17:54   #2613
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Litt mental trøst. Men det gikk liksom over. Har pakka foran meg nå på jobb, men har bare spist noen få biter. Blir liksom "mett" av sjokoladen.
Håper jeg får hybel snart. Det er utrolig frustrerende å ikke vite om jeg skal kjøpe nytt månedskort på toget eller ikke. Hva om jeg kjøper nytt månedskort i morgen, og så får jeg hybel om tre dager? Bortkasta penger...

Ikke spis all sjokkisen da snuppa! Det ordner seg med hybel, bare vent. Kanskje et månedskort er verdt å kjøpe slik at hybelen dukker opp?

Og jeg er glad i deg, min kjære

Skal kikke litt på de lefsene,jeg. De er nemlig en STOR fristelse når jeg blir invitert på tacos hos venninner.

De selges også i Danmark, se link på siden jeg la med på innlegget mitt.

Noen som vet hvor LØV te er å få kjøpt i Trondheim eller Oslo? Finner utsalg i Bergen men der er jeg ikke.

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:58   #2614
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Glemte jo å svare på hva jeg studerer, da Dollsine.. Jeg begynner på andre året rettsvitenskap.

Gammel 07-08-11, 17:58   #2615
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hm. De lefsene.. Nå er jeg skeptisk til bestilling i utlandet pga. toll (og jeg forstår ikke utregning osv), men 7 gram karbo per lefse... Det skal jeg finne plass til i mitt ellers så karbofattige kosthold. Søster er i USA nå, skal be henne gå på leit!

Gammel 07-08-11, 18:06   #2616
Dollsine
Gjest

Handler en under 200 kroner slipper en toll. Bare pass på at prisen ikke ligger opp mot 200 for tollvesenet bruker ikke dagens kurs men en gitt for en periode. Ser du mer på et innlegg jeg hadde her (s 92) om litt mer info. På denne sjappa var det en svimlende fraktsum da, så de bør være gode! Og trenger du hjelp til utregning så hjelper jeg deg gjerne! Men hvis søsteren din bor i junaiten og kjøper lefser og sender dem som gave så sparer du mye penger. Da gjelder nemlig ikke 200 kroner grensen men 1000. Se mer her http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131834

Bente har prøvd dem og likte dem, det holder for meg Noterer meg det du sier om ketose, mtp at jeg må være forsiktig med både det ene og det andre.

Spennende med rettsvitenskap Appelsinpiken!!

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 18:16   #2617
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Spørsmål...

Ser på den nettsiden med disse tortillaene... Klikket meg inn på lavkarbo pitabrød, og så så jeg på næringsinnholdet.

Total Carbohydrates 16 g 5%
Dietary Fiber 9 g 37%
Sugars 2 g
Er "dietary fiber" det samme som kostfiber, og derfor skal trekkes fra? Slik at et pitabrød har 7 karber?

Gammel 07-08-11, 18:40   #2618
Dollsine
Gjest

Google oversetter sier at Dietary fiber er kostfiber iaf.

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 18:43   #2619
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Spørsmål...

Ser på den nettsiden med disse tortillaene... Klikket meg inn på lavkarbo pitabrød, og så så jeg på næringsinnholdet.

Total Carbohydrates 16 g 5%
Dietary Fiber 9 g 37%
Sugars 2 g
Er "dietary fiber" det samme som kostfiber, og derfor skal trekkes fra? Slik at et pitabrød har 7 karber?

Ja, slik jeg oppfatter det jeg har lest om dette, skal dietary fiber trekkes fra. Det betyr også at tortillaene bare har 3 effektive karber. Men som sagt, jeg spiste to lefser+ fyll, salat og tacosaus og falt ut. Men er jo enkelt feks å droppe tacosaus og heller bruke rømme og guacemole, da sparer en en del, samt evt bare ta en lefse istedenfor to. Det skal jeg prøve neste gang -Og etter min mening smaker de nesten bedre enn vanlig tortilla!

Gammel 07-08-11, 19:10   #2620
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Her har det skjedd sååå mye nå at jeg har nestn detti ut I tillegg er jeg litt opptatt i hodet med å se på fotballkamp så sliter med konsentrasjonen Men gooood bedring Dollsine! Håper det gir seg fort Og varer det må du gå til legen og tvnige dem til å sjekke deg ordentlig ut
Har akkurat laga denne til middag jeg=) Nyyydelig!=) Og stappmett etter halve

Ikke spis all sjokkisen da snuppa! Det ordner seg med hybel, bare vent. Kanskje et månedskort er verdt å kjøpe slik at hybelen dukker opp?

De selges også i Danmark, se link på siden jeg la med på innlegget mitt.

Noen som vet hvor LØV te er å få kjøpt i Trondheim eller Oslo? Finner utsalg i Bergen men der er jeg ikke.

Vet du, jeg skal en uke til Bergen på kurs jeg fra 15-19 august, så jeg kan gå på leit etter den sjappa du har finni jeg da og kjøpe for deg og sende? =) Kjenner jo ingen der heller, så er ikke akkurat sånn at jeg er plaga med fulle kvelder etter kurset
Nå må fokuset tilbake på fotballen for en stund, og så skal jeg ut å kjøpe meg jordbær så det blir jordbær og fløte til kveldskos

Ja, og Prutti'n! Så braaa at vekta var hyggelig!=)=)=) Kjempestas, og du er kjempeflink!

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:28   #2621
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Ja, slik jeg oppfatter det jeg har lest om dette, skal dietary fiber trekkes fra. Det betyr også at tortillaene bare har 3 effektive karber. Men som sagt, jeg spiste to lefser+ fyll, salat og tacosaus og falt ut. Men er jo enkelt feks å droppe tacosaus og heller bruke rømme og guacemole, da sparer en en del, samt evt bare ta en lefse istedenfor to. Det skal jeg prøve neste gang -Og etter min mening smaker de nesten bedre enn vanlig tortilla!

Du....brukte du vanlig tacokrydder? Det er fullt av sukker og kan ha vært medvirkende? Tror ikke tacosausen er verst; iaf ikke Santa maria sin.

Takk Rikkem0r! Jeg sier fra hvis det blir aktuelt. Jeg har vært detektiv og fant en butikk ett par mil fra Trondheim. Ringer dem i morgen og sjekker tenker jeg. Den middagen skal jeg teste ut! Som jeg savner pasta carbonara!

Magen er mye bedre, har spist litt mat også. To små porsjoner med salat og rester av tacoen fra i går og er stappmett. Tenker jeg skal prøve å gå en rolig tur snart. Det er fotball på TV og jeg er ikke særlig interessert. Ser du er det Rikkem0r - hvem ser du på?

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:33   #2622
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Aalesund - ODD Det måååå holde inn idag , jeg blir så forbanna irritert hvis vi går på tap igjen nå..!

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:36   #2623
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Men denne nettsiden.. er ikke portoen ganske høy? Er litt kjedelig å betale over 100 kroner i porto..

Gammel 07-08-11, 19:48   #2624
Dollsine
Gjest

Rikkem0r: Oda går jeg ut fra at du holder med Odd da? Hvor er de fra forresten? Porsgrunn?

Appelsinpiken: ja frakten på den siste med tortillaene var svindyr; 39 USD, dvs. kr 215 NOK. Frakten ble dyrere enn varene faktisk. Total pris ble 60 USD (331 NOK) for 6 pakker, dvs 60 lefser. Det må holde en stund? Jeg skal ikke spise dem hele tiden heller; er ikke så glad i taco i lefse (tror det har med at magen min ikke tåler den, jfr dagens mageugreie). Det er snakk om å bruke de til pizzabunn. Hadde jeg bestilt 10 pakker ville summen blitt ca 500,- inkl frakt. Tenkte det er greit å starte i det små. Og det er kjedelig å betale så mye i frakt. Men jeg ser virkelig fram til å lage meg lefsepizza. De med ostebunn gir meg litt for mye proteiner

Sjekket på iherb om de solgte akkurat disse og det gjorde de ikke. Det kan jo være at andre selskaper selger dem billigere/rimeligere frakt men jeg har ikke sjekket.

Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:54   #2625
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Hvor mye toll tror du at du må betale Dollsine? Siden det er over 200 kroner...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.