Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-08-11, 14:02   #2451
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kaffe med en dæsj fløte og en ts cocosa. Eggerøre av 3 egg, 40 gram champinjong og litt purre. Masse majones. Vanskelig å beregne. WUH!

Men er uvel jeg og. Varmen tar liiiivet mitt altså

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 14:09   #2452
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

I dag er det varmt og deilig vær i Stavanger også - og da må jeg selvfølgelig sitte her på jobb... Men var tidlig pån i dag, så jeg er ferdig om en time. Da skal jeg møte datteren min - litt shopping og middag ute ett eller annet sted, koselig, gleder meg

Jeg blir ikke noe mettere i varmen jeg. Får bare lyst på masse feile ting i tillegg - is, softis, milkshake, brus osv..... Kanskje jeg må lage meg litt lavkarbo is i kveld...... Må lage så lite hver gang, for har ikke fryseplass, og da forsvinnere det jo med en gang - spesielt hvis det kommer noen innom også.... Gleder meg til neste uke, da kommer mitt nye kjøle/fryse skap, så får jeg bedre plass

Får gjøre litt mer her før jeg stikker, vi snakkes i kveld.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 14:40   #2453
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Hei... varmen tok meg...

Da vi begynte lavkarbo startet vi med 12 lovlige ingredienser; egg, kjøttdeig, ost, skinke, kyllingfilet, laks, brokkoli, blomkål, fløte, cottage cheese, salat og agurk. I tillegg hadde vi smør å steke i. Dette lagde vi mat av de første tre ukene sånn at det ble en pangstart og sånn at søtsug osv forsvant. Det var ingen begrensning på NÅR man kunne spise og hvor MYE man kunne spise. Følte man at man var litt sulten kunne man gå til kjøleskapet og spise litt gulost og skinke eller gomle i seg litt middagsrester osv...

Når skoleferien er over skal vi ta en ny runde med "strikt living" for det er jo ikke tvil om at det har sklidd litt ut i sommer...

Det kan kanskje se sært ut med kun 12 lovlige ingredienser, men det er utrolig hvor mye man kan lage av de uten å føle at man spiser det samme.

Gammel 03-08-11, 15:33   #2454
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Kose deg masse i byen med dattera Bentemor =) Og Manne, det er ikke bare hos dere det har sklidd litt ut i ferien kan jeg fortelle

Og tilslutt bestemte jeg meg for å spise da, bare for å se om formen kunne bli litt bedre av det.. Og av alle mulige ting så er jeg altså litt sulten NÅ, etter jeg har spist Den kroppen er rar asså! Blei en gilde sjefsburger(0,6 pr 100, en burger er 150g) med gräddost på toppen pakka inn i salat med agurk, rødløk og litt dressing inni=) Smakte bra det... Men nå er jeg nesten på nippet til å lage en til liksom

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:14   #2455
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Nope... Akkurat samme som når jeg dro på jobb... Hmmm, ja si det... Husker jo nesten ikke en typisk dag selv lengre

Sitat:

Men 2ss udos og 2 ss cocosa morgen og kveld(så tror jeg ligger ganske greit ann på fettet pga det i tillegg til maten).
En typisk dag på jobb har vært 2 ss cocosa og udos og 2 egg med majjo til frokost. Salat med agurk, tomat og fetaost pluss rødvinspølse eller kjøttrester fra middagen med grønnsaker ved siden av til lunsj. Mellommåltid med 2 egg med majjo kl.3 og middagen 2ss udos og cocosa og enten kjøtt eller fisk, med grønnsaker og bittelitt saus til middag(når jeg spiser fisk er det sånn agurksalat eller raspa gulrot som jeg har tatt litt av ved siden av også... Noen ting har jo vært sånn, hmmmm panert? er det det det heter? kanskje 4 dager eller no, fordi det har vært det beste alternativet... Når det har vært fisk som har vært sånn så har jeg et lass med remulade på også... En vanlig dag her hjemme må jeg nesten komme litt inn i igjen før jeg kan forklare... Noen ganger (si 2-3ganger har jeg tatt en bit piel de sapo melon og kanskje 4 ganger en fiberrik og 2 ganger hjemmelaga knekkis sammen med egga til frokost og putta på salami)

Den agurksalaten kan det være mye karbohydrater i , samme med gulrøtter, - og panering er vel bannlyst. Mange av remuladene er veldig karborike. Kanskje du har fått for mye karbohydrater rett og slett. Men det er jo vanskelig å si, når en ikke vet hvor mye du har spist av dette.

Gammel 03-08-11, 16:54   #2456
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Rikke: Da steker du en til.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 18:26   #2457
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Den agurksalaten kan det være mye karbohydrater i , samme med gulrøtter, - og panering er vel bannlyst. Mange av remuladene er veldig karborike. Kanskje du har fått for mye karbohydrater rett og slett. Men det er jo vanskelig å si, når en ikke vet hvor mye du har spist av dette.

Ja vet det er noen sånne "feller" inni der.. Der er vel ofte både eddik, og sukker i sånn er det ikke det a? Derfor har jeg jo, noen dager spesiellt, blitt veldig overraska når jeg har vært i ketose på kvelden.. Jeg har jo aldri testet egne grenser for ketose, så det kan godt være jeg har forholdsvis høy toleranse før jeg detter ut? Den remulden tipper jeg er sånn vanlig mills som de spar ut av en bøtte.. Forundrer med hvertfall hvis de lager den selv....

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Rikke: Da steker du en til.

Blei kvalm igjen etter noen minutter så endte med at jeg la meg til å sove på sofaen for å slippe å være kvalm Så nå er jeg her da, suuupertrøtt i trynet

Gammel 03-08-11, 19:15   #2458
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Aaaah, jeg er så kvalm...! Noen som har tips?

Gammel 03-08-11, 19:25   #2459
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Omgangssjuka? Få i deg noe salt. Durp. Salt potetgull hjelper kanskje ikke.
hm

Gammel 03-08-11, 19:25   #2460
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Aaaah, jeg er så kvalm...! Noen som har tips?

Jeg tygger alltid på litt ingefærrot, eller rasper litt oppi litt vann. Sterkt , men virkningsfullt.

Gammel 03-08-11, 20:13   #2461
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Da var jeg hjemme igjen etter noen koselige timer sammen med min skjønne datter

Vi var ute og spiste, jeg ba om bakt torsk m smørsaus uten poteter m ekstra grønnsaker. Og for første gang når jeg har spist ute her i Stavanger fikk jeg faktisk en stor porson med grønnsaker til og ble mett av det jeg spiste. Kanskje noe av den positive omtalen som har vært av lavkarbo i det siste faktisk gir litt ny holdning rundt omkring?

Datteren min har forresten kuttet drastisk ned på karbene også. Hun er slank og flott, så hun trenger ikke gå ned i vekt, men hun sier hun både liker maten jeg lager så godt og også at hun ser på alle forandringene med meg at dette helt klart er sundt. Så hun baker nå både knekkebrød og muffins jeg har gitt henne oppskrift på, lager eget tacokrydder og spiser mer grønnsaker og fett istedenfor brød, pasts og ris. Ekstra motivasjonsfaktor at man ser man kan ha positiv innflytelse på valgene barna tar, altså

Rikkemor: Håper du ikke er på vei å bli syk. Farris eller Pepsi max er ok å drikke når en er uggen i magen, synes jeg, noe salt å spise er også bra - litt nøtter eller baconcrisp kanskje?

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 00:17   #2462
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Prutti: Du vil ikke tro hvor lyst jeg hadde på Ritz-kjeks som salt for å hjelpe meg! Meeeen så var det det der med hvor godt alternativ det er liksom
Sanna: Hmm, ingefærrot har jeg aldri smakt tror jeg Men funker det asså? Da vet jeg hva jeg kan prøve neste gang
Bente: Jepp, pepsimax fra kiwi redda meg Tenkte tilbake på at jeg alltid fikk cola og pottis når jeg var kvalm i mine yngre dager, så da var jo maxen verdt forsøket i allefall=) Og sååå glad jeg blei når det funka!=) ( Placebo? I don't care!=D) Så spiste jeg et par lapper jeg laga for de blir ganske salte i alt smøret.. Men det må jo være første gang de har vært litt kvalmende og jeg ikke har pressa innpå alle Heldigvis mye bedre nå.. Litt vondt i hodet enda, men det er heeeelt greit i forhold til å være så kvalm =) Nok en kveld har jeg hatt "serie-kveld" med nabo=) Liker den nye Beverly Hills serien asså=) Og sååå kjekt at han har kjøpt sesong 1+2 Akkurat når jeg begynte å bli piggere av maxen satt han å trykte i seg EN HEL BIG ONE, det så ubeskrivelig digg ut akkurat da... Men viljestyrken er en ting som blir sterkere og sterkere heldigvis=) Nå skal jeg ta kvelden... Håper alle får en fin natt og sover godt Masse nattaklemmer fra meg=)

Gammel 04-08-11, 00:32   #2463
Dollsine
Gjest

Hei. Er bare innom og hilser på i dag og. Liker diskusjonen om kost, ketose og vektnedgang og følger med. Må fortelle hva jeg opplevde i dag. Middagen skulle spises ute, og jeg bestilte entrecote fordi den var fetest av maten på menyen. Samtidig er jeg opptatt av tilberedningen etter noen uheldige erfaringer med nettopp entrecote og sa det. orker ikke slingrene i den biffen. Da jeg endelig fikk maten kunne kelneren fortelle at kokken hadde fjernet alt fettet siden jeg var så opptatt av tilberedningen. Hva sier man da? Jo, da ber man om kryddersmør og ekstra rømme for å erstatte det de fjernet Dere skulle sett fjeset da jeg ba om det...

Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 00:42   #2464
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei. Er bare innom og hilser på i dag og. Liker diskusjonen om kost, ketose og vektnedgang og følger med. Må fortelle hva jeg opplevde i dag. Middagen skulle spises ute, og jeg bestilte entrecote fordi den var fetest av maten på menyen. Samtidig er jeg opptatt av tilberedningen etter noen uheldige erfaringer med nettopp entrecote og sa det. orker ikke slingrene i den biffen. Da jeg endelig fikk maten kunne kelneren fortelle at kokken hadde fjernet alt fettet siden jeg var så opptatt av tilberedningen. Hva sier man da? Jo, da ber man om kryddersmør og ekstra rømme for å erstatte det de fjernet Dere skulle sett fjeset da jeg ba om det...

Way to go Dollsine!

Gammel 04-08-11, 07:43   #2465
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen. Ønsker dere en fin dag

Rikkemor: Så bra Pepsimaxen hjalp! Tror ikke det ar bare placebo alså - men om det nå er det, så får så være, så lenge det hjelper

Dollsine: Hahaha Godt gjordt! -Vi trenger jammen å få oppdradd disse restaurantene!! Jeg har etter hvert blitt mye flinkere til å stille litt krav selv også. I begynnelsen spiste jeg bare det som kunne spises og lot resten ligge, men da ble jeg jo aldri mett, en må nesten få noe ekstra grønnsaker og fett istedenfor karbene en tar bort. Er vi flinkere til å stille krav alle sammen, vil de kanskje etter hvert øke kunnskapene sine på lavkarbo og ha flere alternativer for oss

Er allerede på jobb, to dager til å komme igjennenom nå, så er det to nye uker fri

Gammel 04-08-11, 08:08   #2466
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Morn morn!

Står respekt av at dere er så flinke når dere spiser ute altså!

Rikkemor: hvordan er formen?

Prutti: fortsatt i ketose?

Her er jeg straks klar for frokost! Eggerøre pluss pluss det skal visstnok bli veldig varmt idag, så planen er å dra på stranda

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 11:42   #2467
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Yes, still going strong

Har du det bra?

Gammel 04-08-11, 11:48   #2468
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

God morgen
Idag er det bittelitt "kaldere" her, bare 23 grader ellerno... Meldt no regn utover tror jeg og, så det kjøler vel ned=) Formen er grei foreløpig i alle fall og håper den holder seg der utover dagen=) Nå er det snart tid for en kaffekopp og en tur ut på trappa og tenker jeg Driver å leiter inne på nettet etter boklista for studiet jeg begynner på.. Har finni det en gang før, men det er jo så og si umulig å leite seg tilbake
Håper alle har en fin dag

Gammel 04-08-11, 15:15   #2469
bente1
Seniormedlem

MariaB: Håper du koser deg på stranden. Her kom det jammen regn igjen du! Jeg som hadde håpet det skulle holde seg minst til helgen - og helst de neste to ukene også siden jeg skal ha fri.... Jaja, det var vel mye å håpe på Eneste trøsten er at da får jeg mindre lyst på is

Nest siste arbeidsdag er over, og jeg er nesten, men bare nesten, klar med alt det jeg måtte ordne denne uke, resterende fikses i morgen.... I morgen er det fredag - min absolutte favorittdag

Håper dere alle sammen har en fin dag på alle måter

Gammel 04-08-11, 18:01   #2470
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Heihei, alle!

Nå er jeg i gang igjen. Dag nr 1 i dag.
Har startet med å lage grove tekaker (tror det er en oppskrift jeg har funnet her for 40-50 sider siden), nam. Og så på vei til jobb stakk jeg innom BIT på Oslo S og kjøpte salat. Fint når man selv kan velge hva som skal være i salaten. Egg? Aioli? Kylling? Mozzarella? Jatakk! Revet gulrot og mais? Neitakk.

Håper overgangen går lett, men tror jeg har vært ute av ketose litt for mange dager.

Jeg har bestilt meg puslespill med 1000 brikker. Det kom i posten i går, og jeg er halvveis allerede. Satt i maaaaange timer i går. Gleder meg litt til å komme hjem igjen på mandag (mange dager hos kjæresten først ), så jeg kan pusle ferdig og henge opp!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 18:12   #2471
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Heihei, alle!

Nå er jeg i gang igjen. Dag nr 1 i dag.
Har startet med å lage grove tekaker (tror det er en oppskrift jeg har funnet her for 40-50 sider siden), nam. Og så på vei til jobb stakk jeg innom BIT på Oslo S og kjøpte salat. Fint når man selv kan velge hva som skal være i salaten. Egg? Aioli? Kylling? Mozzarella? Jatakk! Revet gulrot og mais? Neitakk.

Håper overgangen går lett, men tror jeg har vært ute av ketose litt for mange dager.

Håper det går greit med deg, at det ikke blir for mye abstinenser. Gikk veldig greit med meg etter ferien altså, merket ingenting egentlig, så krysser fingrene for at det skal gå like smerteløst for deg også

Gammel 04-08-11, 19:10   #2472
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Lite å skryte av i dag: 1 atkinsbar (i nøden åt fanden osv) og en Q-Skyr. (Min skjulte elsker).
Sulla rundt i byen, sendt pakke til statene og (faktisk motet meg opp til) vært innom Fiskeren på jobb. Ikke møtt han på mange måneder. Jeg har ærlig talt ikke turt før nå. Men nå er -den- barrieren brutt i alle fall. Mye hytte-båt-spiseutepårestaurant-pjatt, så velger å anse det hele som en vag plan.

Nå skal jeg hive noen pølser på pannen og meg selv i dusjen før jeg kler på meg turklær og møter han og hunden. Skogstur i kveld.
Tipper jeg ikke får i meg mer enn 300 kcal i dag. Det er IKKE bra i det hele tatt.

Ellers? Har dere det bra?

Gammel 04-08-11, 19:17   #2473
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Takk som spør prutti!Kos deg på tur!
Jeg har det bra, men er en smule varm! Klager ikke, for dette er vel den første gangen det har vært strandvær denne sommeren...
Har kost meg masse på stranda, og stått i mot alskens fristelser. Til og med tantes HIMMELSKE cupcakes! Men det gjorde faktisk fysisk vondt

Nå regner jeg det braker løst med tordenvær når som helst, for de skyene som siger innover er svarte og lufta er temmelig trykket! Håper det blir feridg fort, for jeg er ikke veldig glad i lyn og torden...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 19:37   #2474
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Appelsinpiken: Lykke til!=) Håper du slipper ille abstinenser og det ene og det andre Og imponerende med puslespillet!=)

Prutti'n: Kose deg masse på tur med fiskemannen da!=) Tenkte faktisk jeg skulle spørre om han igår, men det blei borte for meg igjen Også høres det ikke bra ut å spise så lite som du gjør asså

Her er det også varmt.. Og jeg føler at jeg ikke kan klage, selv om det er det jeg har mest lyst til Kunne vært en mellomting på disse temperaturene eller? Men det er jo penger spart på strømmen hvertfall Nå har jeg putta muffinser i ovnen og venter på at de skal bli ferdige Blir nok muffins til kvelds Frokosten idag var bringebærsmoothie og middagen stekte grønnsaker og svinekotelettsak (go' helg fra kiwi), skikkelig digg kjøtt forresten!=) Jeg pleier å slite med at svin blir litt seigt og tørt, men idag var jeg sååå flink og det var nesten som en god oksebiff
Ellers... null overskudd... Får ikke gjort noe bortsett fra å lage meg mat og suse rundt i heimen..

Gammel 04-08-11, 19:59   #2475
bente1
Seniormedlem

Pruttilutten: Kos deg masse på tur med fiskemannen Og så må du få i deg litt mat (sier mamma-bente....)! -Hvis du spiser veldig lite så pass i alle fall på at det meste er fett, slik at ikke forbrenningen går helt i lås.

MariaB: Hørtes deilig ut på stranden, og så flink du var og motstod slike fristelser. Deilig seier hver gang en greier det!

Rikkemor: Lat kveld her også, har så lite energi til å gjøre noe når jeg kommer hjem fra jobb, spesielt når det er stressende dager. Og muffins i ovenen - det hørtes deeeeeeilig ut, mmmmm. Jeg skal bake når jeg får ny kjøl/frys. Har for liten frysekapasitet, og blir de liggende framme vet jeg de er borte på null komma svisj....

Blir nok kombi tv- bok - pc kveld på denne tiltaksløse damen....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.