|
|
#2426 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Aftes! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil
|
|
|
#2427 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Deilig hvis du kan spise en del ekstra og likevel være i ketose da - skal veldig lite til for meg altså - litt for mye tomater en dag så detter jeg ut... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF
|
|
|
#2428 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?...spesielt når jeg fikk mens igjen i dag. |
|
|
|
|
|
#2429 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Prutti: Husker ikke navnet men den ligner veldig på den som Freia har, så det er antagligvis et søstermerke |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh
|
|
|
#2430 |
|
Seniormedlem
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Godmorgen alle sammen, håper alle får en god dag |
|
|
|
|
|
#2431 |
|
Medlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Bare kort innpå før jeg spurter til jobb... Spurter og spurter, - på 4 hjul da !
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#2432 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Bente: Ja, det hjelper! Dessuten regner jeg med at vi er så opptatt med ungene at ingen kommer til å merke om jeg spiser kake eller ikke |
|
|
|
|
|
#2433 |
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Nå må jeg syte litt.. Begynner å bli litt frustrert jeg, over at både vekt og mål står bom stille når jeg liksom føler meg ganske flink... Gikk ikke ut av ketose på den ølen igår heller.. Lurer på om det kan være noe med at jeg fikk litt sånn søt-avhengighet nesten ute på jobb.. Har jo bare gått i te med suketter da, men det kan jo være at det ødelegger? Hvis ikke må jeg kanskje begynne å luke ut enten andre partystoppere eller meieriprodukter eller se på kalorier... Prøver å tenke tilbake og har igrunn ikke spist mye meieriprodukter på jobb men... Har jo spist litt "friere" lavkarbo enn etter boka til Torkil såklart, en liten bit melon innimellom og en fiberrik eller "hjemmelaga" knekkis noen av dagene... BAH... Får vel gi det litt tid nå å komme inn i rutiner igjen her hjemme og se hvordan det blir da..... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#2434 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Har du verken gått opp eller ned, Rikkemor? |
|
|
|
|
|
#2435 |
|
Medlem
![]() |
Nope... Akkurat samme som når jeg dro på jobb... Hmmm, ja si det... Husker jo nesten ikke en typisk dag selv lengre Sist redigert av Rikkem0r : 03-08-11 kl 10:26. |
|
|
|
|
|
#2436 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Måtte endre litt på forrige når jeg fikk lest over |
|
|
|
|
|
#2437 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Synes jo det ser veldig bra ut jeg! |
|
|
|
|
|
#2438 |
|
Seniormedlem
Uff, så kiipt - du som har vært så flink der ute!! |
|
|
|
|
|
#2439 |
|
Medlem
![]() |
Nei det er nettopp det... Hvor lenge osv osv... Man må jo bruke en del tid på hver ting ser jeg for meg... Evt leve heeelt rent og tilføre en og en ting igjen... Men ja.. Kanskje jeg skal begynne å veie maten legge inn på diett.no og leve ordentlig "by the book" da.. Jeg har skikkelig lyst å lage sånne muffinser idag kjenner jeg og.. |
|
|
|
|
|
#2440 |
|
Seniormedlem
Mest mulig rent tror jeg uansett er smart. Rent kjøtt, ren fisk, friske og varierte grønnsaker, alle sauser hjemmelaget m kun stekesky, smør, fløte eller rømme, kun hjemmelagde bakeprodukter, slik at du har 100% kontroll på hva som er i. Jeg tillater meg også hjemmelagde bakeprodukter kun 2-3 dager i uka, da jeg mener de stjeler for mye karber, og jeg tror det beste er at karbene er fra grønnsaker og litt fløte/rømme - de produktene gir oss alle de stoffene som påvirker prosessene i kroppen - bla. fettforbrenningen. Skal du søte noe, bruk sukrin eller stevia som er naturlig og har påvist 0 effekt på blodsukkeret. Minst mulig alkohol da alkohol stopper opp fettforbrenningen... |
|
|
|
|
|
#2441 |
|
Medlem
![]() |
Ja og jeg føler jo jeg er ganske der til vanlig da.. Når jeg er hjemme liksom.. Men klart det er jo ikke sånn på jobb.. Det vil være litt mel og melk i sauser osv osv... Jeg må nok se litt over hva jeg spise å sånn.. Nå har jeg ikke lyst på mat heller... Kaffe til frokost, jaja fint det.. |
|
|
|
|
|
#2442 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Må legge til: Tuuusen takk for tips og svar |
|
|
|
|
|
#2443 |
|
Seniormedlem
Tror det kan være en god ide å lage en dagsplan enten kvelden før eller om morgenen sammen med morgenkaffe. Jeg var veldig nøye med det en periode og registrerte absolutt alt på diett.no. Men ble litt sliten av det, nå sjekker jeg bare når jeg er usikker eller tar registrering for å sjekke innimellom at det ikke sklir ut. Etter en stund med nøye registrering føler jeg at jeg har fått det veldig inn i fingrene altså, så nå går det av seg selv |
|
|
|
|
|
#2444 |
|
Medlem
![]() |
En av de største utfordringene for meg med dagsplan er kanskje at jeg må bli flinkere til å handle |
|
|
|
|
|
#2445 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Jeg mistenker at jeg er i kaloriredusert ketose i og med at jeg har fått i meg så lite mat som jeg får. Jeg må i alle fall spise trippelt av det jeg gjør nå for å komme opp på normal mengde kcal. Mistenker dette siden jeg ikke faller ut av smågodt - altså, at det var såpass lite kcal i dem at det ikke utgjorde særlig. |
|
|
|
|
|
#2446 |
|
Medlem
![]() |
Det var ikke mye mat/energi nei.. Ingen matlyst om dagen Prutti? Eggemelk er jo iallefall genialt for å få opp fett da |
|
|
|
|
|
#2447 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Det er så varmt ute, og da blir jeg slapp. Og jeg har kjørt døgnrytmen i veggen, så de timene jeg anser det er normalt å lage mat i er fra 13-21. Spiser litt, så er jeg jo mett. Og da holder metthetsfølelsen seg så lenge. |
|
|
|
|
|
#2448 |
|
Seniormedlem
Å ja, det var veldig lite mat, når du spiser så lite så brennes sikkert alle karbene av så man er i ketose uansett. Er du bare matlei, vennen? Må få i deg litt næring vet du |
|
|
|
|
|
#2449 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Ja, er nok litt matlei, tenker jeg. Er nok litt lei generelt. Slitsomt at ketosen gjør hormonene så opprørske. For en uke siden tok mensen endelig!!! slutt etter å mer eller mindre vært kontinuerlig fra 22. juni. Så kom det tilbake i går. |
|
|
|
|
|
#2450 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Og hva sier smaksløkene dine da Prutti'n?=) Mine, eller hele kroppen min egentlig sier: Blæææææ, neeeeeei, ikke mat - orker ikkeeee! Er nesten litt kvalm liksom.. Og ikke sånn sulten kvalm, sånn kjennes ut som jeg er stinn og har lyst å bare spy opp noe for å lette kroppen kvalm... Jeg ligger rett ut på sofaen - 27 grader både inne og ute! Og ja, det er skyggetemp.. Blir ikke akkurat veldig ivrig på å gjøre noe som helst i den varmen nei... Så jeg drikker vann, ser på tv og suser litt rundt inne på forumet her |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? | Fofa | Trening | 1875 | 27-01-15 17:10 |
| 6. juni | thomas71 | Generell diskusjon | 6 | 06-06-11 20:57 |
| Noen som starter i morgen 8. juni? | Thida | Ketolysekuren | 24 | 13-06-09 19:16 |
| Konferanse 19. juni | Sprudle | Generell diskusjon | 20 | 07-06-07 15:11 |