Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-07-11, 16:02   #2176
Endelig Fri
Juniormedlem

Endelig Fri sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Buskerud
Alder: 54
Endelig Fri er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Endelig Fri: Føler med dere, for en tragedie for familien til kompisen til sønnen din!

Uansett hvor forferdelig dette er, så er det klart at livet etter hvert vil komme tilbake til det normale, RikkemOr.
Nå har jeg vært så langt borte, har nesten dårlig samvittighet for å være her i solen og varmen uten mulighet til å holde meg skikkelig oppdatert. Jeg har selvfølgelig lest alt på nettet, men har ikke fått med meg noe tv, radio eller aviser. -Så jeg skulle ønske jeg hadde mer informasjon. Men i morgen vender vi nesen hjemmover igjen, så i morgen kveld er jeg hjemme i normale omgivelser igjen. Disse siste dagene har satt sitt preg på ferien. Vi har selvfølgelig kost oss og hatt en fin ferie, men tankene på hva som har skjedd ligger selvfølgelig der og gnager hele tiden. Datteren min er også i Oslo i helgen i forbindelse med et bryllup, og selv om jeg vet det er helt irrasjonelt, kjenner jeg at jeg bekymrer meg over noe så tåpelig som at hun er i Oslo akkurat nå...

Jeg leverer tilbake nettkabelen om en liten time. Hvis vi ikke snakkes mer før det, så er jeg hjemme i morgen kveld i vante omgivelser. Tenker på dere alle, kjære venner

Gå inn på vgtv.no der ser du mye! Og minnegudstjenesten på nrk er verd å få med seg...
Velkommen hjem, til ett trist Norge...

Gammel 25-07-11, 09:37   #2177
Dollsine
Gjest

Hei alle sammen. Her var det stille. Er det flere enn meg som har hatt behov for å fordøye og ta innover meg det som har skjedd?

Dette er for meg en tragedie så stor at jeg ikke har ord. Som forelder greier jeg ikke å ta det innover meg. Som voksen greier jeg ikke ta dette innover meg. Hva da med de som er rammet på et eller annet vis?
Da jeg våknet lørdag morgen til beskjeden om at over 80 var drept på Utøya, trodde jeg ikke mine egne ører. Det gikk bare ikke an.... Midt i tragedien er jeg glad det ikke er utlendinger som står bak; det hadde vært enda verre og kunne skapt et fremmedhat som hadde ødelagt enda mer. Gjerningsmannen gjorde dette for å ramme sosialdemokratiet, solidariteten, skape en revolusjon o.l. Jeg tror han heller oppnådde det motsatte; mer samhold, mer felles verdier, mer demokrati og mer solidaritet.

Mange har mistet sine kjære, mange er skadd - noen svært alvorlige. En tidligere venninne av meg savner sønnen sin, og jeg er med dem i tankene. Jeg sender også noen tanker til gjerningsmannens familie; noen er tante/onkel, søskenbarn, besteforeldre, osv. De er også sjokk, men kan kanskje samtidig ikke uttykke dette like tydelig som vi andre nettopp fordi de er i familie/slekt.

Jeg er imponert over statsministeren, regjeringen, hjelpeapparatet, frivillige, politi - ja alle som på en eller annen måte som har bidratt - og måten dette er håndtert på. Ingen kan være forberedt på noe sånt. Og jeg håper så inderlig at også de frivillige får hjelp og oppfølging til å bearbeide de traumatiske opplevelsene de har med seg..

I dag skal det være ett minutts stillhet, og det blir bra. De siste dagene har vært preget av sjokk, og nå er det at viktig sorgprosessen går videre. Ett minutts stillhet vil kunne være det vendepunktet som setter den i gang. Hverdagen kommer snart tilbake til oss alle, men vi kommer aldri til å glemme 22/7-2011. Aldri.

Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 11:04   #2178
Endelig Fri
Juniormedlem

Endelig Fri sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Buskerud
Alder: 54
Endelig Fri er på en erverdig vei

Tanker..

Jeg skrev noen linjer på bloggen min i går. Deler de her og jeg...

Når jeg kan kjenne meg så trist, med så mye smerte i meg...

Jeg, som bare står "ved siden av" og ikke har vært midt oppi noe som helst.
Jeg som kjenner en familie som er rammet, men allikevel ikke nære venner.
Jeg som "bare" leser på nettet og gråter over alle sine fortellinger.
Jeg som ser nyheter og blir helt sjokkert.
Jeg som har sluppet å se en av mine venner bli skutt og drept.
Jeg som har sluppet å se redselen i øynene på mine venner.
Jeg som kan holde rundt alle mine kjære.
Jeg som kan sende en sms til alle mine venner og få svar.
Jeg som kan ringe familien min og høre deres stemmer.
Jeg som slipper å lure på hvordan jeg skal takle dagene fremover...
... .
Min empati med de som står midt i det gjør at jeg syns dette er vanvittig trist, tungt og smertefult.
Men min smerte blir små sandkorn i forhold til

DEG!

Du som står midt i det.

Du som har mistet et kjært familiemedlem.

Du som ER nyhetene, den nyhetene handler om.

Du som har vært vitne til at dine venner har blitt skutt og drept.

Du som har sett redselen i øynene på dine venner.

Du som ALDRI MER kan holde rundt din kjære.

Du som ikke får svar når du sender en sms til din kjære.

Du som aldri mer kan snakke med din kjære.

Du som sitter med mange spørsmål om fremtiden og hvordan du skal takle den.

Hvordan skal DU komme deg videre??

Hvordan skal DU finne lyset og varmen igjen?

Hvordan skal DU klare å leve med denne utrolige tragedien du står midt oppi?

Jeg har et sterkt håp om at de ordene den fantastiske AUF-jenta sa til CNN, og som Jens Stoltenberg gjentok i sine minneord i minneGudstjenesten i går skal hjelpe DEG videre:

♥"Hvis en mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi kan vise sammen" ♥

Gammel 25-07-11, 11:37   #2179
Dollsine
Gjest

Så nydelige ord EndeligFri. Takk for at du deler dem i forumet også. Vi trenger å dele tanker og følelser nå. Også for mange som ikke er direkte rammet, har dette vært en traumatisk opplevelse. Dine ord setter perspektiv på min og andres "utenfra"-situasjon. Takk. Klem.

Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:43   #2180
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Tenker som deg, Dollsine, at nå er det tid for å samle seg litt. Det er helt naturlig at aktiviteten dabber av - og jeg håper virkelig indelig av hele mitt hjerte at INGEN her på lavkarbo.no er hardere rammet.

Det er mandag og ny uke. Jeg er glad jeg ikke er på jobb eller har andre avtaler som presser meg, for nå er jeg så forgapt i all denne nyhetsblesten.
Lagt meg rundt 06 hver dag nå, våken rundt 11.

Men fokuset mitt skal han ikke få, for endelig i ketose og det skal jeg feire med å installere bredbånd. Rosetog i kveld i Tromsø, håper bare det slutter å regne. Må ned nå uansett, så kjøper en paraply.

Take care.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 15:15   #2181
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Nå er huset tomt !
14 dager med 10-12 voksne og barn har sannelig gjort meg sliten.
Det er kjempekoselig når de kommer og deilig når de drar ! ♥
Det har vært vanskelig med maten. Jeg har IKKE gått i karbofella, men har fått veldig lite mat i meg. Så nå er det fram med Diett.no igjen og full fres til butikken for å handle FETT.
Og selvfølgelig må det plaskregne.
Det har blitt mye tv-titting i det siste. En har sett på de samme meldingene om og om igjen, helt lamslått. Foreløpig tror jeg ikke jeg kjenner noen som er berørt. Men det gjenstår vel å se, når navnene blir frigjort.
Livet må gå videre og lavkarbo står i høysetet !
Go' dag til alle....

Gammel 25-07-11, 22:34   #2182
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Da er jeg hjemme igjen i et Norge i sjokk og sorg. Jeg har sett på nyheter og føler meg nærere det som har skjedd. Det er bare en ufattelig tragedie, samtidig må jeg si jeg blir utrolig stolt av å se hvordan alle håndterer denne tragedien, det at vi greier å møte et slikt hat med samhold og kjærlighet er en fantsatisk styrke og gir håp og tro på framtiden. Fantastisk å se på tv oppslutningen om arrangementene i dag, skulle bare ønske jeg hadde kommet hjem tidligere så jeg hadde hatt mulighet til å være med og vise min medfølelse med alle berørte og min solidaritet med de verdiene vi alle står for. Jeg sender i alle fall min kjærlighet til alle her inne

Sier tusen takk til deg, Endelig Fri for vakre og sanne ord, takk for at du deler

Selv om siste del av ferien ble preget av dette, har jeg hatt en god ferie og fått slappet av, kost meg sammen med sønnen min og opplevd masse kjekt

Maten har egentlig gått veldig greit. Etter kvelden med pizza og is har jeg ikke vært i ketose. Har spist en is hver dag, ganske mye tomater og litt ekstra nøtter. Egentlig heller mindre enn jeg hadde planlagt å skeie ut. Ellers har jeg gjort ketose-riktige mat valg, så har nok ikke så veldig mye ekstra karber og vann som skal ut av kroppen denne uken. Tror det skal gå greit. Det begynner å føles så riktig for meg å spise slik nå, at det går nesten av seg selv

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:54   #2183
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Godt du er hjemme igjen. <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 09:50   #2184
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Velkommen hjem bente!

Her har vi også vært preget av helgens hendelser. Jeg har ikke ord, føler meg bare veldig veldig tom.

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 11:43   #2185
Dollsine
Gjest

Så godt å se at flere kommer tilbake til tråden vår. Jeg er som deg MariaB; jeg har heller ikke ord. Jeg greier ikke være sint engang. Jeg har brukt de siste dagene på å ta katastrofen innover meg litt om litt, men likevel er det vanskelig. Jeg har ikke ord for hva jeg føler om denne tragedien. Sånn sett skulle jeg ønske jeg var en "skribent" slik som Prutti og EndeligFri som skriver i bloggene sine. Sanna1, du hadde familiebesøk i helgen; det var sikkert ikke lett med småbarn som får med seg det som skjer. Her i huset er det jo voksne "barn", men også de har et stort behov for å snakke om det.

Bente1: i fjor var jeg på ferie mens en engelskmann dro rundt og drepte kjæresten sin, nytypen hennes, og flere andre som stod i veien for ham. Jeg husker bare så godt hvor opptatt vi ble av jakten på ham (som gikk på TV døgnet rundt). Jeg kan likevel ikke forestille meg hvordan det var å være deg som var på ferie denne gangen, når det handler om Norge.

Rikkem0r er ute på øya si; det ble plutselig stille - håper du er i fin form??
Jeg håper også at Foksy, Appelsinpiken, Nysgjerrig nok, Elanessë, Labaline, Manne, etaeb, Edlih, TurboCat, Budeia, Lillevenn og alle andre som har vært innom på tråden på visitt eller mer permanent basis - HÅPER DET STÅR BRA TIL MED DERE ALLE OG AT DERE IKKE ER PERSONLIG RAMMET PÅ NOE VIS!!

Jeg håper og ønsker veldig sterkt at vi tar opp kontakten i denne tråden og står samlet også her. En stor klem og takk til dere alle for støtte og hjelp gjennom de siste månendene.

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 12:11   #2186
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg håper og ønsker veldig sterkt at vi tar opp kontakten i denne tråden og står samlet også her. En stor klem og takk til dere alle for støtte og hjelp gjennom de siste månendene.

Støtter denne!

Forøvrig skrev jeg en lang epistel, kombinert med innlegget i bloggen og et heller hissigere, provokativt innlegg i en tråd her i forumet, og sendte til lokalavisa hjemme (avisa nordland), og jaggu kom det ikke på trykk.

Hvordan har vi det i dag da? Selv ligger jeg på sengen og leser i konspirasjonstråden på freak.no - må se de ekskriminelle og utovernormalendatakyndige (hackere) gjøre undre når det kommer til å trekke tråder og konklusjoner. Har selv lest mambojambo'et til ABB (jeg blir aldri å skrive eller si navnet hans), og må si de er flinke. Er jo noens måte å takle ting på..

Gammel 26-07-11, 12:53   #2187
Dollsine
Gjest

Jeg har vel sagt litt om hvordan jeg har det i dag. Valgte å ikke slå på TV da jeg stod opp; det er min måte å begynne å gå videre på. Det betyr ikke at jeg ikke skal holde meg oppdatert, men at jeg samler alt til i kveld. Har ellers fått en helt fantastisk migrene, som kom sist tirsdag og som hadde en topp på søndag - og som nå ser ut til å bygge seg opp igjen. Å legge pause fra migrenemedisin i ferien er helt idiotisk! Gjett om jeg har lært.

Ikke får jeg gjort så veldig mye, ikke kan jeg trene, ikke gå trimturene mine. Men jeg må røre meg for å ikke stivne, så i dag tenkte jeg å ikle meg regnklær og gå (les: rusle) en tur. Jeg sliter - og da mener jeg sliter - med å bare rusle så det blir en utfordring. Å gå for meg betyr å peise på med mest mulig fart for å holde trykket oppe. Men med dette topplokket har jeg ikke noe valg - kan ikke ha noe tempo i dag.

HVa er det forumet du nenver Prutti?

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 13:17   #2188
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Her har vi også vært preget av helgens hendelser. Jeg har ikke ord, føler meg bare veldig veldig tom.

Ja, vanskelig å finne ord i en slik situasjon, jeg har det på samme måte. Har sittet klistret til tv skjermen siden jeg kom hjem. Så ufattelig trist, men også så godt å se hvordan folk viser omsorg og omtanke for hverandre.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Støtter denne!

Forøvrig skrev jeg en lang epistel, kombinert med innlegget i bloggen og et heller hissigere, provokativt innlegg i en tråd her i forumet, og sendte til lokalavisa hjemme (avisa nordland), og jaggu kom det ikke på trykk.

Så fint at du fikk innlegget i avisen Pruttilutt. Du er fantastisk flink til å uttrykke tankene og følelsene dine på en slik måte at vi alle kjenner oss igjen og blir berørt, det er en gave du har vennen

Jeg er så utrolig enig med det du skriver her. Vi trenger hverandre mer enn noen gang, og vi må uansett ikke la dette ødelegge for det fantastiske samholdet vi har hatt her inne.

Å legge pause fra migrenemedisin i ferien er helt idiotisk! Gjett om jeg har lært.

Ikke får jeg gjort så veldig mye, ikke kan jeg trene, ikke gå trimturene mine. Men jeg må røre meg for å ikke stivne, så i dag tenkte jeg å ikle meg regnklær og gå (les: rusle) en tur. Jeg sliter - og da mener jeg sliter - med å bare rusle så det blir en utfordring. Å gå for meg betyr å peise på med mest mulig fart for å holde trykket oppe. Men med dette topplokket har jeg ikke noe valg - kan ikke ha noe tempo i dag.

Uff, høres ikke bra ut, du må begynne å ta medisinen din igjen vennen - ønsker deg masse god bedring

Jeg forstår at mange har vansker med å fordøye det som har skjedd og kanskje har hatt nok med seg og sine nærmeste. Det er nok også mange som synes det er vanskelig å uttrykke følelsene sine rundt dette. Jeg vil bare si at det er helt ok å ikke skrive om det hvis dere ikke føler det er riktig for dere. Det er også helt ok å skrive om andre ting som foregår i hverdagen. Vi er alle forskjellige, noen reagerer på en måte og trenger å få ting ut gjennom å skrive/prate om det, andre greier ikke helt det. Det finnes ingen "riktig" reaksjon. Vi må respektere at vi er forskjellige. Det viktige er at vi er der for hverandre, lytter, forstår, støtter, holder sammen - enten en ønsker å snakke om de siste dagers hendelser eller en ønsker å snakke om mat eller andre ting i hverdagen.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:19   #2189
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Dollsine: God bedring! Det er jæ... å ha migreneanfall, men av slik langvarig karakter? Jøss.
Det var forøvrig lavkarbo-forumet jeg refererer til i tidligere innlegg, der det ble diskutert ang. bruk av flagg på facebookbildene. Det ble egentlig ikke diskutert engang, det var et innlegg jeg svarte på og da døde hele greia. Kjeftsterk

Bente: Takk for fine ord. Jeg har ordleggingen etter min far som skriver alt fra dikt til sangtekster. Har oppigjennom årene hatt mye i avisen når jeg tenker meg om.

I dag blir jeg stille. Jeg har vanvittige magesmerter som gjør meg sengeliggende i fosterstilling. Ingenting akutt, bare kroniske smerter i bølger.

En god, trygg og varm klem til alle fra meg.

Gammel 26-07-11, 14:21   #2190
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Får jeg lov å dele litt propaganda?

Gammel 26-07-11, 14:43   #2191
bente1
Seniormedlem

Nydelig skrevet
Ønsker deg masse god bedring, håper magesmertene går raskt over

Gammel 26-07-11, 21:04   #2192
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg forstår at mange har vansker med å fordøye det som har skjedd og kanskje har hatt nok med seg og sine nærmeste. Det er nok også mange som synes det er vanskelig å uttrykke følelsene sine rundt dette. Jeg vil bare si at det er helt ok å ikke skrive om det hvis dere ikke føler det er riktig for dere. Det er også helt ok å skrive om andre ting som foregår i hverdagen. Vi er alle forskjellige, noen reagerer på en måte og trenger å få ting ut gjennom å skrive/prate om det, andre greier ikke helt det. Det finnes ingen "riktig" reaksjon. Vi må respektere at vi er forskjellige. Det viktige er at vi er der for hverandre, lytter, forstår, støtter, holder sammen - enten en ønsker å snakke om de siste dagers hendelser eller en ønsker å snakke om mat eller andre ting i hverdagen.

Støtter denne med hele meg (og det er en del)!

Gikk 5,5 km med - for meg - små skritt. Godt å røre seg, og å få tankene på noe annet enn hodepine. Dessverre er det mulig å ha migrene over flere dager; denne gangen startet det sist tirsdag med forverring dag for dag. På lørdag gikk jeg heftig og fort i 2 timer (joda...jeg vet..) og da kom det for fullt. Måtte ta en paralgin forte søndag, noe som slår meg helt ut og jeg sovner. Etter en søndag kveld/natt neeesten bra, var det på'n igjen da jeg våknet i går. Og så sies det at lavkarbo hjelper på migrene. Vel....Jeg skal ha en mnd pause fra medisinen for å se om migrenen er blitt bedre av den. Må holde ut i 2 uker til. Men dette skal aldri gjøres i ferien mer, det er iaf sikker!

Har dere sett Allers denne uka? De har jo satset på info og oppskrifter om lavkarbo, og i dag var det en presentasjon av Sofie Hexebergs oppskrifter. Greit med litt variasjon for en som er kjedelig i matveien som meg Stekte knekkebrød i microen i kveld, råenkelt. Man tager 1 egg som blandes med 80 gram solsikkefrø (eller 80 gram frøblanding) og en knivsodd salt. Hell og smør blandingen utover ett stort fat kledd med tilklippet bakepapir. Stek i micro på full varme i 2 min (min micro gir 600 W og er styggammel og brukte nesten dobbelt så lang tid). Litt for mye proteiner i brødet for min del, men veldig godt!

Prutti: har du spist noe du ikke tåler??? Å ha så vondt er forferdelig!

Du har skrevet nydelige ord i avisinnlegget ditt. Du er flink å skrive og må fortsette med det.

Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:46   #2193
bente1
Seniormedlem

Da får jeg kjøpe Allers denne uken da
Synes du er kjempeflink jeg, Dollsine som orker å gå tur med slik hosepine, det tror jeg ikke jeg hadde orket!

Nå har sønnen min reist videre på en internasjonal spriderleir i Sverige. Var ikke så glad for å sende han avgårde nå, ville gjerne hatt han her nå, men han har jo gledet seg til dette lenge....

Ellers har jeg kommet inn i vanlige matvaner igjen. Det går helt fint egentlig. Har bakt frøknekkebrød. Datteren min kommer til frokost/lunch i morgen formiddag, så i morgen tidlig tenkte jeg også å prøve å lage jukseloff for første gang. Sjekket akkurat med stix, er enda ikke i ketose igjen. Trodde det skulle gå raskt, siden jeg egentlig har spist så lite ekstra, men men, det får vel ta den tiden det tar

Gammel 26-07-11, 22:05   #2194
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Prutti: har du spist noe du ikke tåler??? Å ha så vondt er forferdelig!

Du har skrevet nydelige ord i avisinnlegget ditt. Du er flink å skrive og må fortsette med det.

I wish! Problembarnet meg har dessverre en skade i buken, såkalt chronic pelvic pain syndrome, trolig som følge av en operasjon i underlivet som 12-åring. Kraftige muskelkramper som kjennes som iskalde støt helt fra knærne og til langt inn under navlen. Skal heldigvis (og endelig etter mye kamp med leger) til utredning for dette nå i tverrfaglig avdeling UNN. Gleder meg, for håper de har noe lurt på lager.

I tillegg hadde jeg en mild sprekk i går, resultat i dag i form av hodepine, svimmelhet og dårlig samvittighet. Ketose igjen i morgen, that's for sure.

Nå ser jeg på CSI og vurderer slå sofa om til seng og legge meg med vannflaska. Man kan faktisk bli sliten av å ikke gjøre noe
Gleder meg veldig til å engasjete meg her igjen, kjenner at jeg trenger det. Kan dere ikke stille avanserte lavkarbo-spørsmål igjen?

Bente: Skjønner hva du mener mtp. turen. Min første tanke når jeg hørte om Utøya var sommerleieren lillebror skal på neste sommer i regi konfirmasjonen. Håper lunsjen i morgen blir koselig og at du får sunket skuldrene litt.

Smaskesmaske <3

Gammel 26-07-11, 22:17   #2195
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

I wish! Problembarnet meg har dessverre en skade i buken, såkalt chronic pelvic pain syndrome, trolig som følge av en operasjon i underlivet som 12-åring. Kraftige muskelkramper som kjennes som iskalde støt helt fra knærne og til langt inn under navlen. Skal heldigvis (og endelig etter mye kamp med leger) til utredning for dette nå i tverrfaglig avdeling UNN. Gleder meg, for håper de har noe lurt på lager.

Smaskesmaske <3

Stakkars deg vennen, slapp av og ta godt vare på deg selv, holder rundt deg og sender deg en stor Bra du endelig får komme til utredning da - utrolig at du skal måtte kjempe med legene for å få det til. Håper de finner ut av det

Gammel 26-07-11, 22:59   #2196
Dollsine
Gjest

Så bra du skal til utredning Prutti. Det hender seg vi må kjempe for å bli hørt - dessverre.
Du vil ha tricky lavkarbospørsmål du... ok... Jeg skal finne ett til i morgen. Nå er det sengetid. Godnatt!

Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 08:00   #2197
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen

Våknet visst tidlig i dag også, greit å ha en rolig start på dagen da før datteren min kommer bort. Nå skal jeg bake jukseloff og lage eggesalat til hun kommer. Det blir bare lavkarbomat på bordet når hun kommer, men begge ungenen mine er heldigvis veldig positive til dette kostholdet, så tror nok det går bra. Litt spent selv på hvordan den jukseloffen blir - har ikke prøvd å lage det tidligere

Gammel 27-07-11, 09:28   #2198
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

I over 50 år har jeg spist 2 brødskiver med søtt pålegg til frokost.
Det har vært prim, syltetøy, brunost osv. Jeg har aldri hatt mengder med pålegg på skivene, for det har aldri tiltalt meg. Men det rare er at jeg egentlig aldri ble lei denne formen for frokost. Nå har jeg holdt på med lavkarbo og feit frokost i 2 mndr og er drittlei frokost. Jeg varierer mellom stekt egg, kokt egg, omelett, eggerøre, - bacon, røkt laks, ost, proteinbrød osv....
Jeg har lyst på ei real skive med prim.
I dag lagde jeg meg en selvkomponert pannekake. Tenkte jeg skulle få en ørliten søtsmak. Rørte sammen 2 egg med 2 ss kokosmasse og bittelitt vaniljepulver. Det ble en luftig og fin pannekake,- stekte den i 1 ss cocosa.
Så har det seg sånn da, at jeg har en sabla god steikepanne (dyr som juling). Den skal helst ikke vaskes for mye, bare tørkes av med papir. Men vasker den når jeg steiker fisk feks. Nå var den bare tørket av og så rein og fin ut, men pannekaken smakte bacon. For en nedtur, altså....
Det hadde sikkert vært godt med bacon til, for jeg liker "fleskepannekake", men nå ble det helt feil.

Gammel 27-07-11, 15:25   #2199
Dollsine
Gjest

Hei. Jeg viste til Allers går. Det var ikke Allers ukeblad men Allers Ideer. Beklager, men jeg oppdaget det først i dag. Jeg har holdt senga i dag (igjen) pga migrene. Våknet av at jeg var sulten og måtte opp og spise. Nå har jeg spist, og skal jeg ta vare på det nesten smertefrie hodet mitt ved å legge meg igjen. Tar heller med meg en bok.

Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 16:27   #2200
bente1
Seniormedlem

Å, Dollsine-mor, kan du ikke ta en prat med legen din, det kan da ikke være meningen at du skal ha det så vondt, da må det vel heller være bedre å starte opp med medisiner igjen?

Hadde en koselig frokost med datteren min i dag. Etter mat tok vi oss en liten shoppingtur i byen. Kjøpte meg bare isformer selv, men shoppet noen klesplagg til henne da

Jukseloffen ble litt eggete den også, som all annen brøderstatning. Men jeg hadde laget hjemmelaget sjokoladepålegg i går, og det var veldig godt med jukseloff med sjokoladepålegg altså Tenker det smaker godt på t-kakene også. Kanskej en ide for deg Sanna, siden du savner noe søtt til frokost?
Slikt lagde jeg sjokoladepålegget (-jeg lagde med hjemmelaget sjokolade, men funker helt sikkert fint med sukkerfri mørk sjokolade også:
1 ss cocosa, varmes litt
50g mørk sjokolade smeltes i den varme cocosaen
1 dl fløte tilsettes under stadig røring
1 ss mandelmel røres i
Litt stevia vanilje - kan helt sikket bruke annen søtning + vaniljedråper etter smak.
Legges i boks og settes i kjøleskap.
Veldig enkelt, mye fett, spesielt når en bruker hjemmelaget sjokolade, og absolutt beste sjokoladepålegget jeg noensinne har smakt

Hvor har det forresten blitt av RikkemOr der ute i havet - er du med oss vennen

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.