Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lei av å være feit?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 21:34   #76
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Fordi om det funket for deg så betyr det for all del at det ikke funker for alle!

Om jeg spiser ei grovbrødskive med vanlig pålegg så ligger jeg langflat meg skjelving og kaldsvetting 3-4timer etter pga lavt blodsukker. Det er jævlig slisomt det, og ned i vekt har jeg ikke gått.

Sorry å si det, ikke meningen å være frekk, men det mest latterlige jeg hører; "det funket for meg, derfor funker det for deg også"

For veldig mange er det ikke sult som gjør at vi ikke spiser høykarbo, for min del så klarer jeg meg fint med minimalt med mat så lenge jeg holder meg til lavkarbo. Jeg har prøvd grete roede, ingers rugbrød og slike fjasdietter.
Og uansett hvor hardt jeg prøvde eller hvor lenge jeg holdt på så gikk jeg minimalt ned i vekt. Grunnen i ettertid er jo klar, dårlig toleranse for karbo.
Trodde det at vi er forskjellige var en ting alle hadde fått øynene opp for innpå her, men der tok jeg feil gitt!

Iforhold til programmet og formuleringen til Kari Jaquesson så er det jo den retningen Norge går. Alle som ikke; trener, spiser sundt, er røykfrie, er slanke vakre og "tar vare på seg selv" har rett til å bli rakket ned på. For vi er jo dumme som brød og har ikke vett og forstand til å ta vare på oss selv. Når vi er slike idioter som tillater oss å bli så feite som vi er så kan vi ikke fovente oss noe annet

Du mener vel høyt blodsukker? Ellers er jeg enig med deg om KJ...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:41   #77
maynard
Medlem

maynard sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 42
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Du mener vel høyt blodsukker? Ellers er jeg enig med deg om KJ...

Nei mener lavt ja som i 3-4timer etter jeg har spist og blodsukkeret faller dramatisk. Jeg tror jeg er ganske ekstrem i forhold til mange andre på det der da..

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:00   #78
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Nei mener lavt ja som i 3-4timer etter jeg har spist og blodsukkeret faller dramatisk. Jeg tror jeg er ganske ekstrem i forhold til mange andre på det der da..

Åja, jeg trodde du mente med det samme du hadde spist og 3-4 timer fra der...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:58   #79
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Det gjør meg egentlig ingenting at hun(og sikkert mange andre) sier at vi er ei fanatisk sekt Fordi: herregud så hawt jeg blir på dette kostholdet. Og ja, hvis vi skal se på alt som ikke har med selve utseende å gjøre, så er jeg utrolig frisk fysisk og psykisk. Jeg har aldri magesmerter. Jeg har ikke ditten og datten av negative ting som jeg hadde før.

Så sekt? Helt ok

Og jeg er fullstendig klar for et program som omhandler lavkarbo..og trening. Vet dere hvem Pauline Nordin er? Hun kalles for Gud her. Ah, ser for meg henne + dyktige folk innenfor lavkarbo-miljøet Kuult^^

Gammel 05-06-11, 01:58   #80
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Hehe - kul sekt ihvertfall ja

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 02:18   #81
mrs kishty
Medlem

mrs kishty sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Så nettopp denne her... Jeg er så lei av å være det lovlige mobbeobjektet her i landet. Siden jeg både er "feit" og røyker og ikke er fysisk aktiv nok.. Kan nå omtale de som hun visstnok skal hjelpe med litt respekt. Drittkjerring..

Sånn da har jeg blåst av meg litt. Kansje jeg får sove.

mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 17:24   #82
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men Kari J kaller ikke en spade for en spade. Hun kaller en spade for en dum og lat gaffel!

Hahaha, så bra

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det koster å være feit mokki Generell diskusjon 22 28-08-09 14:41
Du dør ikke av å være feit! Gamla Generell diskusjon 4 02-10-06 15:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.