Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-05-11, 10:46   #351
Euphita
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 52
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja da hadde du arbeid på morgenkvisten! Jeg er så kvalm i dag, skikkelig uvel. Kan ikke si at omelett og annen lavkarbo frister Ikke er jeg gravid heller Usj ekkelt

Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:16   #352
Cirius
Juniormedlem

Cirius sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Cirius er på en erverdig vei

Skjønner du har hatt en fin start på dagen unnimoor.... kjenner til den med barn som tar av bleien....

Paris: Ikke mist motet, det snur nok like fort, syns du har vært flink jeg!!

Euphita: God bedring til deg, håpe det er forbigående

Her ble det veiedag i dag, har egentlig søndager, men skal ut å reise i helgen, så måtte gjøre det i dag, klarer ikke vente til mandag Fornøyd med resultatet som er -0,9 på fem dager. Totalt 5,3 kg borte nå etter vel 4 uker. Har begynt å få kommentarer på nedgangen og at klærne sitter løst, HERLIG

1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 13:18   #353
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

I dag ble det hjemmelaget tacosalat på meg! Takk til cola som inspirerte meg! Måtte ha litt mer krydder ann deg (tror mine smaksløk er nummen :P) og neste gang skal jeg ha oppi cayenne pulver oppi for å se om det "sparker mer i fra", men til og med mannen sa dette var godt! Neste gang skal jeg ikke glemme nachochipsene på hans porsjon ( ).

Gammel 20-05-11, 13:23   #354
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Veide meg i dag og dersom vekten stemmer så veier jeg 4,1kg mindre nå enn for fire uker siden. Kan ikke si at jeg merker noe på hverken klær eller mål, men nedgang er det!!! Er veldig fornyd med at vekta minker. Dersom jeg mister 1,9 kg til så vil jeg veie det samme nå som for 4år siden da jeg ble gravid med vesla. Yey!

Gammel 20-05-11, 15:32   #355
trultemamma
Medlem

trultemamma sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 46
trultemamma er på en erverdig vei

her er det vekta som står stille, men klærne sitter løsere.
Sliter med motivasjonen, men klorer meg fast til dette opplegget. Savner heller ikke noe etter disse ukene på lavkarbo.

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 16:32   #356
Annne
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Annne er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Sliter med motivasjonen, men klorer meg fast til dette opplegget. Savner heller ikke noe etter disse ukene på lavkarbo.

Stå på, Trultemamma! Jeg er overbevist om at dette kostholdet er det beste for kroppen. Nå holder jeg på å bake brød, og har spist herlig kokt egg og avocadosalat i dag. Unnet meg å kjøpe hjertesalat denne uka, og i dag har jeg kjøpt kokosmel. Det luktet helt fantastisk godt, og jeg gleder meg til å bruke det det er rart hvor stor forskjell en liten luksusting som det kan gjøre for motivasjonen! Plutselig ble mat gøy igjen.

Det kan jeg forsåvidt anbefale til alle sammen, ta dere en tur på helsekosten og brenn av et par hundre kroner på noen morsomme matvarer. I dag kjøpte jeg:

1 atkins peanut butter cups (De er HELT SYKT GODE)
1 Atkins coconut bar
1 pose kokosmel
1 pose mandelmel (billig type, bare 35kr for 250g!)

Nå skal jeg kose meg meg å bake noe godt i helga, og peanut butter cup'en skal få ligge der og friste meg helt til jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å ta lang tid..

Jeg har heller ikke gått ned noe, men jeg tenker at jeg får smøre meg med tålmodighet. Til syvende og sist er det ikke bare en slankekur dette her, og plutselig løsner det!

Sist redigert av Annne : 20-05-11 kl 16:40.
Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 16:43   #357
Bjella
Medlem

Bjella sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 48
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Huff migrene i dag, kom akutt i går. Ikke hatt det på over to år. Pyton! Men på bedringens vei heldigvis. I går kom endelig ketolyse boka også, gleder meg til å lese videre i den.
I dag tror jeg det blir rema 1000 pølser med selleri "chips", ungene skal få vanlig chips og vanlig pølser. En liten opprydning i kjøleskapet. Mann er ute på vift så jeg har fjernkontrollen for meg selv.

Hvordan gjør dere når dere er på farta. F.eks en lørdag med bytur, kanskje en tur på besøk hos noen ol. Jeg synes det er litt vanskelig å få i seg mat og blir kanskje kjempe sulten, men har ingenting for hånden og ikke så lett å få tak i lavkarbo mat på besøk. Er jo gjerne litt spontane ting dette.

Jeg var også veldig kvalm noen dager, tror kroppen fikk litt sjokk av alt fettet og da særlig fløte. Kuttet litt ned og det har gått bedre. Tror kanskje jeg ikke tåler fløte så godt, gir meg løs mage også. Må forske litt mer på det.
Trultemamma hva synes du er vanskelig, hva gjør det vanskelig å holde motivasjon oppe ? Dette klarer du! Det blir lettere og det virker jo! Snart vil du se det på vekta også.

Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 16:55   #358
Bjella
Medlem

Bjella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Stå på, Trultemamma! Jeg er overbevist om at dette kostholdet er det beste for kroppen. Nå holder jeg på å bake brød, og har spist herlig kokt egg og avocadosalat i dag. Unnet meg å kjøpe hjertesalat denne uka, og i dag har jeg kjøpt kokosmel. Det luktet helt fantastisk godt, og jeg gleder meg til å bruke det det er rart hvor stor forskjell en liten luksusting som det kan gjøre for motivasjonen! Plutselig ble mat gøy igjen.

Det kan jeg forsåvidt anbefale til alle sammen, ta dere en tur på helsekosten og brenn av et par hundre kroner på noen morsomme matvarer. I dag kjøpte jeg:

1 atkins peanut butter cups (De er HELT SYKT GODE)
1 Atkins coconut bar
1 pose kokosmel
1 pose mandelmel (billig type, bare 35kr for 250g!)

Nå skal jeg kose meg meg å bake noe godt i helga, og peanut butter cup'en skal få ligge der og friste meg helt til jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å ta lang tid..

Jeg har heller ikke gått ned noe, men jeg tenker at jeg får smøre meg med tålmodighet. Til syvende og sist er det ikke bare en slankekur dette her, og plutselig løsner det!

Hva er atkins peanut butter cups? Bar? Det går fort litt penger på helsekosten. Jeg må snart sette meg inn i nettstedet iherb (tror jeg det het) som mange skryter av her inne. Litt å spare og sikkert mye spennende. Noen som har erfaring og anbefalinger, ja vet det finnes en egen tråd om det her inne. Men lurer på hva maiblomstene her tenker.

Gammel 20-05-11, 17:32   #359
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

Hvor får du så billig mandelmel Annne???

Trultemamma: du må jo bare bli motivert av å se klærne løsne!! Herregud som jeg gleder meg til den dagen jeg VET klærne er løse på meg! (kastet alt som var for liten i fjor da vi flyttet så de fleste klærne jeg har nå er litt løse men jeg kjenner noen av jobb buksene passer bedre nå enn før så NOE skjer vel).

Gammel 20-05-11, 18:20   #360
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Jeg synes også det er vanskelig å spise noe mens man er på farten. Nå finnes det jo ulike salater å få kjøpt da (aner ikke karbeinnholdet), men jeg spiser gjerne et større måltid før jeg drar og går heller sulten til jeg kommer hjem. Jeg holder meg mett i mange timer, så vanligvis går det greit. Jeg har kjøpt meg bacongull mens jeg var på shopperunde en gang.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 18:26   #361
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

uhm jeg gjorde noe virkelig desperat sist jeg var på tur.. Var i alle forrestninger og kikket etter varmeskap for jeg hadde så lyst på koteletter men ingen hadde. Jeg var da oversulten og ikke lyst på noe fornuftig, ville på det tidpunktet enten ha kotelett eller junk. Så hva ble løsningen? En kartong med fløte :P Men det funket! Om jeg gjør det hverdag er heller tvilsom, men mett ble jeg og jeg kunne kjenne hvordan blodsukkeret jevnet seg ut. Plutselig kunne jeg tenke rasjonellt igjen.. Men lærepengen ble vel egentlig: ikke vent til jeg er oversulten (som nå) for da blir det bare vasespising.

Mens vi er inne på vasespising: skal jeg steke biff eller spise reker nå? Er så sulten at jeg bare surrer rundt meg selv..

Gammel 20-05-11, 18:36   #362
Bjella
Medlem

Bjella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

uhm jeg gjorde noe virkelig desperat sist jeg var på tur.. Var i alle forrestninger og kikket etter varmeskap for jeg hadde så lyst på koteletter men ingen hadde. Jeg var da oversulten og ikke lyst på noe fornuftig, ville på det tidpunktet enten ha kotelett eller junk. Så hva ble løsningen? En kartong med fløte :P Men det funket! Om jeg gjør det hverdag er heller tvilsom, men mett ble jeg og jeg kunne kjenne hvordan blodsukkeret jevnet seg ut. Plutselig kunne jeg tenke rasjonellt igjen.. Men lærepengen ble vel egentlig: ikke vent til jeg er oversulten (som nå) for da blir det bare vasespising.

Mens vi er inne på vasespising: skal jeg steke biff eller spise reker nå? Er så sulten at jeg bare surrer rundt meg selv..

Stek biff!!!

Gammel 20-05-11, 19:10   #363
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

Da ble det biff, tre minimais, 50g blomkål og fløtesaus. Og fem paranøtter til dessert. =)

Gammel 20-05-11, 19:28   #364
trultemamma
Medlem

trultemamma sin avatar

Dere er så flinke!!!

På farten spiser jeg kyllinglår, salat fra salatbar med masse olje på, fløte i kaffen (som lucifine skrev her), en neve nøtter, drikker masse masse vann for å stagge sulten og ikke kaste meg over karbofristelsene. Men det går overraskende bra!

Jeg merker som sagt at klærne er løsere og i dag tror jeg jammen vekta har sagt stopp, den er nok batteritom. Mannen veide seg og jeg veide meg, jeg veide like mye som han! :O (han veier nok en del mer enn meg, er jo høyere og bedre trent enn meg :P ) Så nå skal vi prøve å bytte batteri og hvis ikke det funker så skal vi kjøpe ny. Ikke at jeg tror den juger, men kanskje den har hengt seg litt opp *håper*

Merker at jeg ikke er så sulten og fokusert på mat lenger, som det jo står i boka. Men at JEG skulle bli slik hadde jeg aldri trodd... Har ALLTID vært et matvrak, er utdannet kokk og simpeltent elsker å lage mat og spise mat. Forskjellen nå er at jeg alltid kun har "rene" råvarer og kan bruke fløte, rømme og smør med god samvittighet.
Man må ta med alle gevinster man kan.

Har lyst til å bake noe, men trenger tips til noe lettvint. (type muffins eller småbrød jeg kan kaste i fryseren, ja lavkarbo)

Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:51   #365
Euphita
Ubekreftet Medlem

Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Kjekt å lese om dagene deres

Fant ut av kvalmen min, kom pga noen nye hodepinetabletter jeg fikk. Aldri mere om jeg tar dem!

Sliter med å spise i dag og, har ikke lyst på noe som helst. Igår ble det til at jeg spiste mandler sent på kvelden. Er sulten men får ikke til å spise.
Tom for energi er jeg og
Helt hjemme alene er jeg og! Ja foruten knerten da, men han sover jo. Ikke ofte det skjer når vi er en familie på 7

Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:45   #366
trultemamma
Medlem

trultemamma sin avatar

Da skal du nyte stillheten og kose deg. Høres luksusaktig ut!

Vi er uten barn og uten planer i kveld, helt rart. Mamma kom å spurte om de ville være med til mormor og morfar og da var ikke gutta sene om å bli med.

Gammel 20-05-11, 23:04   #367
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

ååå dere er så flinke

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 00:59   #368
Holtapp
Juniormedlem

Holtapp sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Holtapp er på en erverdig vei

Hjeelllp!!! Vekta har gått litt (o,6) opp etter 17.mai enda jeg bare spiste et lavkarbo-kakestykke, ellers holdt jeg meg til lavkarbo. I dag var jeg pluss 0,2 så det er på vei ned igjen,men litt tregt. Får utslag på ketose hver eneste dag/kveld....Kjenner jeg blir litt frustrert. Det var jo så kjekt når det gikk ca 300g ned hver eneste dag

Har bakt lavkarbobrød, kan det være formye karber i det mon tro?

Kjekt å lese hva dere skriver, jeg er innpå her flere ganger om dagen Godt å vite at vi er flere som prøver så godt vi kan

Hva gjør jeg galt? Er det normalt at det stopper litt opp i uke 3 ?

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 08:52   #369
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

Ja har hørt at det stopper opp i uke tre.

Gammel 21-05-11, 10:07   #370
Annne
Medlem

Atkins Peanut Butter Cups er små sjokoladeformer, på størrelse med en liten muffins, men ganske flate, som er fylt med peanøttsmør. Det smaker helt himmelsk, uten rare bismaker overhodet så vidt jeg kjente. Mine ligger fortsatt i skapet, men det er en skikkelig viljestyrke-test å la dem ligge.

Det billige mandelmelet kjøpte jeg på Kinsarvik i Bergen. Det er ikke fettredusert, og ser egentlig ut som bare vanlige helt finhakkede mandler. Men da slipper jeg å gjøre jobben selv, til nesten samme pris som hele mandler.

Ellers har Kinsarvik veldig billige paranøtter. Bare 29kr for en pakke på 200g, i motsetning til Den Lille Nøttefabrikken, der tilsvarende mengde koster oppunder 50kr.

Gammel 21-05-11, 12:19   #371
Euphita
Ubekreftet Medlem

Vanlig at det stopper opp ja Holtapp, også er det mange som går opp i tida rundt mens. Det gjorde jeg.

Har faktisk sovet ganske bra i natt og laget meg omelett til frokost. God start på dagen
Andre halvdel av omelett ble lunch. Tenker å lage pizza til kvelds. Vet jeg fant en oppskrift på pizzabunn uten masse spesielt nedi.

I går kveld måtte jeg tvinge i meg noe mat. Laget en smoothie av 0,5 dl fløte, 1 egg, sukrin og 50g bringebær. Det ble godt!

Gammel 21-05-11, 12:20   #372
lucifine
Seniormedlem

lucifine sin avatar

ah nå ønsker jeg at jeg bodde i Bergen.. Elsker paranøtter og de er svindyre her!!

Gammel 21-05-11, 13:26   #373
Euphita
Ubekreftet Medlem

Ja det var den beste grunnen for å flytte til Bergen Lucifine :humre:

Nå står disse muffinsene i ovnen! Jeg er spent på resultatet

Gammel 21-05-11, 13:33   #374
Annne
Medlem

Euphita: Gi oss en oppdatering når de er ferdige da! Jeg har SÅ lyst til å bake noe av kokosmelet jeg kjøpte i går, og disse har jo fått gode tilbakemeldinger..

Egentlig er jeg veldig gira på noe med sjokoladesmak.. Muffins eller kladdekake eller noe sånt. Noen som har gode oppskrifter på lager?

Gammel 21-05-11, 13:38   #375
Euphita
Ubekreftet Medlem

Åh de var gode!
Nå måtte jeg smake mens den enda var varm da, hehe men konsistensen er omtrent som vanlig muffins. Jeg aner bittelitt kokos-smak i bakgrunnen men den er ikke fremtredende!
Sto med 70% sjokkis og lurte på å ha oppi, så det kan du sikkert bruke!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 13:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.