Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Søker desperat etter svar!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 19:55   #26
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søker desperat etter svar!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Alle har privat tannlege, og ja, de vet å ta seg betalt!
Syns faktisk du slapp billig unna, jeg!

Tannlegen kan skirve ut sm.st. til deg. Er jo tross alt h*n som har forårsaket plagene!

Jeg har ekstremt følsomme tenner og tannlegen min sier jeg skal bruke Colgate Pro- Relief.
Det er vel den eneste tannkremen som kommer i eske! Har den på Rema i hvert fall!

Hmmm, nei... Her i Spydeberg er det privat og kommunale tannleger... Men det er jo forsovit det samme.... Billig? Jeg syns ikke 1000,- for 45 minutters jobb kan beregnes som billig men... For meg er det viktigste å bli helt bra, så får den 1000 lappen bare være..

Gammel 01-05-11, 21:40   #27
mysil
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 45
mysil er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Oi oi oi... De brukte veldig mye makt og krefter på meg også... Kanskje det er det som har skjedd

Jeg går allerede på antibiotika.... På grunn av at de trodde jeg hadde betennelse før de trakk tanna.

Får håpe det ikke er brudd, men få tannlegen til å sjekke det så veit du hva du har å forholde deg til Det tok et par minutter for min tannlege å finne ut ta det og jeg slapp å betale

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:46   #28
rava
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
rava er på en erverdig vei

Trakk selv en visdomstann den 7 april . Sliter og med ising i den tann som ligger nærmest. tror det er pga at tannhalsen er mer blottet nå når det er et stor hull der... Iser når jeg drikker både varmt og kaldt. Pluss når jeg spiser. Det går nok over tenker jeg

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:48   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

betalte 1000 kr bare å dra ut en tann og et bilde,.

Wow, hvor får man det så rimelig? Tannlegen tar jo minimum 1200 bare man åpner kjeften, og da er ingen behandlinger inkludert! Betalte nesten 2500 for å trekke visdomstann i januar, det tok 5 min....

Gammel 01-05-11, 23:16   #30
mysil
Medlem

Hvor: Akershus
Alder: 45
mysil er på en erverdig vei

Skjønner at jeg er heldig med prisen på han tannlegen jeg bruker. Har aldri betalt mer enn 550 kr hos han, og da har jeg borra flere hull, tatt røntgen, bedøvelse og tannrens Men han spesialisen jeg var hos og opererte bort visdomstanna, han visste å ta seg betalt, over 5000 kr for 10 min jobb. Noe blei heldigvis dekka, men måtte betale 2600 kr lell

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:22   #31
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg har vært igjennom dette med trekking av visdomstenner og intens smerte i hele fjor og i starten av i år. Jeg har trukker 2 stk, og jeg har fikset alle de andre tennene samtidig. Dette har gjort at jeg har fått en ising fra helvete (oh the irony) som tar kaka. Jeg kan hverken drikke te eller drikke/spise noe i vanlig kjøleskap kulde uten å omtrendt falle om i fosterstilling. Jeg ble fortalt at grunnen var fordi tannlegen måtte borre ganske dypt i ene tanna, så nerven ble berørt. Det skulle gå over, men nærmere ett år senere, så sitter jeg her fortsatt og gruer meg til å drikke vannet som skal ned. Ingen tannkremer som skal lindre ising, eller noen av de andre kjerringrådene fungerer. Det skulle bare gå over av seg selv.. men det tar visst litt tid dette.

Ising kommer av blottet tannhals, og det kan enten aldri bli bra eller så kan tannhalsen dekkes til igjen og du slipper å ise mer. Det er nervene inne i tannhalsen som gjør at du får 'vondt'.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 23:26   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hmmm, nei... Her i Spydeberg er det privat og kommunale tannleger... Men det er jo forsovit det samme.... Billig? Jeg syns ikke 1000,- for 45 minutters jobb kan beregnes som billig men... For meg er det viktigste å bli helt bra, så får den 1000 lappen bare være..

Kommunal tannlege? Er ikke det bare for de under 19 år, da? Altså typ skoletannlege.
Er jo bare de yngste, de som bor på aldershjem, innsatte og psykisk syke som får gratis tannlege uansett!

Tenkte vel mer i retning av at leger kan ha avtaler som gjør at man bare betaler egenandel, eller være private slik at man betaler 1200,- eller mer for en legetime.
Er jo ingen tannleger som bare tar egenandel, liksom!
(Annet enn reguleringstannleger, men det er jo en helt annen greie)

Syns du fikk det veldig billig uansett, jeg!

Gammel 02-05-11, 00:02   #33
Maylinn26
Seniormedlem

Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Wow, hvor får man det så rimelig? Tannlegen tar jo minimum 1200 bare man åpner kjeften, og da er ingen behandlinger inkludert! Betalte nesten 2500 for å trekke visdomstann i januar, det tok 5 min....

Jeg var faktisk inne å så på pris listene til flere klinikker før jeg dro til tannlegen på torsdag.. Å jeg så at prisene sprikte VELDIG! Å da mener jeg VELDIG!

Jeg bruker tannlege Giltvet i nabo kommunen Askim.

Gammel 02-05-11, 00:03   #34
Maylinn26
Seniormedlem

Kommunal tannlege? Er ikke det bare for de under 19 år, da? Altså typ skoletannlege.
Er jo bare de yngste, de som bor på aldershjem, innsatte og psykisk syke som får gratis tannlege uansett!

Tenkte vel mer i retning av at leger kan ha avtaler som gjør at man bare betaler egenandel, eller være private slik at man betaler 1200,- eller mer for en legetime.
Er jo ingen tannleger som bare tar egenandel, liksom!
(Annet enn reguleringstannleger, men det er jo en helt annen greie)

Syns du fikk det veldig billig uansett, jeg!

Jeg betalte 890 for trekking og 110 for bilde.

Gammel 02-05-11, 08:38   #35
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Det er kjempe billig da kjæresten betalte 1500 (pluss 3-400 for timen en uke før trekkinga), og denne summen var etter at han hadde fått studentrabatt husker ikke hva full pris var.. men trur det var ca 2500...

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:03   #36
Maylinn26
Seniormedlem

Det er sikkert billig for tannlege å være.... Men uansett, så var det ikke helt det jeg var på svar etter, om det er billig eller ikke

Gammel 02-05-11, 10:08   #37
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Skjønner at jeg er heldig med prisen på han tannlegen jeg bruker. Har aldri betalt mer enn 550 kr hos han, og da har jeg borra flere hull, tatt røntgen, bedøvelse og tannrens Men han spesialisen jeg var hos og opererte bort visdomstanna, han visste å ta seg betalt, over 5000 kr for 10 min jobb. Noe blei heldigvis dekka, men måtte betale 2600 kr lell

Som jeg skriver over her tror jeg prisene spriker noe helt sinnsykt! Det er veldig forskjellig pris hos tannlegen til forloveden min når jeg sammenlikner med min egen.. Jeg syns uansett tannlege er alt for dyrt.. En kamerat av meg var inne å borret et lite hull hos sin tannlege i Oslo, å han betalte nesten 3000,-, når jeg trakk den første visdomstanna mi, betalte jeg 1300,-, å nå hos en annen tannlege betalte jeg 1000,-.

Gammel 02-05-11, 14:16   #38
Maylinn26
Seniormedlem

Etter samtale med tannlegen må jeg nå inn igjen på onsdag for en sjekk Kan ikke si at jeg gleder meg.... Huff... Redd for hva de kan finne Det er spesielt smerter i tann nr. 2 fra der det er trukket, for meg ville det vært logisk at det er tann nr. 1 som skulle gjort mest vondt men...

Gammel 02-05-11, 15:17   #39
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Tror ikke du trenger å være redd!
Er nok bare litt urolig inni der pga julingen kjeven din fikk under trekkingen.
Uansett bra det blir sjekket, da! Er det noe, kan det umulig ha rukket å bli store greiene siden torsdag, liksom!

Lykke til!

Gammel 02-05-11, 15:23   #40
Maylinn26
Seniormedlem

Tror ikke du trenger å være redd!
Er nok bare litt urolig inni der pga julingen kjeven din fikk under trekkingen.
Uansett bra det blir sjekket, da! Er det noe, kan det umulig ha rukket å bli store greiene siden torsdag, liksom!

Lykke til!

Å jeg håper du har rett Kitt... Å ja, jeg fikk skikkelig juling!

Gammel 05-05-11, 00:28   #41
Perleblomsten
Medlem

Perleblomsten sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Perleblomsten er på en erverdig vei

Du får holde oss oppdatert, masse lykketil

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:10   #42
Maylinn26
Seniormedlem

Var jammen i meg godt jeg kom meg til tannlegen! Jeg har betennelse i kjevebeinet! Hadde jeg ikke gjort noe med det hadde jeg gått med det leeeeenge. Det kunne eventuelt også kommet ut en beinsplint fra der tanna satt (GRØSS)! Nå har jeg fått en antibiotika tampong opp i hullet hvor tanna satt, å den skal jeg inn igjen å bytte i morgen. Så til alle som har veldig vondt etter å ha trekt en tann, sjekk det opp! Så slipper man kanskje mye unødvendig smerte

Gammel 05-05-11, 09:14   #43
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Uff og uff!
Som du ser av mitt første innlegg i tråden, var det akkurat det som skjedde med meg, selv om utgangspunktet var litt forskjellig!
Jammen godt vi lever i antibiotikaens tid!

God bedring! Håper det går fort over nå, det gjorde det på meg!

Gammel 05-05-11, 09:28   #44
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Litt sent med gode råd nå, men hvis du har flere visdomstenner som skal ut: GÅ TIL SPESIALIST.

Det er mange år siden jeg trakk mine visdomstenner. Den vanlige tannlegen min - som også er en god venn - anbefalte sterkt å bruke en spesialist. Han forklarte det med at det er stor forskjell på å trekke 5 visdomstenner i måneden, sammenlignet med å trekke 5 visdomstenner om dagen. Tiden tannlegen bruker på operasjonen er proporsjonal med plagene du opplever i ettertid.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:33   #45
Maylinn26
Seniormedlem

Tusen takk Kitt

Timene fra jeg kom hjem, å til jeg la meg var utrolig vonde. Tok meg en 400 mg ibux og en paralagin forte før jeg la meg, da sov jeg igjennom hele natten Det var ikke noe rart at jeg hadde vondt utover i tennene og utover i øret.... Er veldig glad for at jeg fikk en ordentlig forklaring. Egentlig var jeg sikker på at jeg hadde hull i en eller to av de andre tennene, men det var det altså heldigvis ikke!

Gammel 05-05-11, 09:44   #46
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Litt sent med gode råd nå, men hvis du har flere visdomstenner som skal ut: GÅ TIL SPESIALIST.

Det er mange år siden jeg trakk mine visdomstenner. Den vanlige tannlegen min - som også er en god venn - anbefalte sterkt å bruke en spesialist. Han forklarte det med at det er stor forskjell på å trekke 5 visdomstenner i måneden, sammenlignet med å trekke 5 visdomstenner om dagen. Tiden tannlegen bruker på operasjonen er proporsjonal med plagene du opplever i ettertid.

-

Han som opererte ut mine 2 første visdomstenner var professor i oral- kirurgi og lærer ved tannlegehøyskolen!
Og han var svært dyktig!
Men betennelsen som hadde kommet fordi visdomstannen min ikke kom frem og heller lå og råtnet i kjeven min, kunne han ikke noe for, stakkar!
Dog hans fortjeneste at den ble tatt hånd om på rett måte!

Men det er også stor forskjell på å trekke tenner og operere dem ut! Til og med prismessig!

Gammel 05-05-11, 09:51   #47
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Han som opererte ut mine 2 første visdomstenner var professor i oral- kirurgi og lærer ved tannlegehøyskolen!
Og han var svært dyktig!
Men betennelsen som hadde kommet fordi visdomstannen min ikke kom frem og heller lå og råtnet i kjeven min, kunne han ikke noe for, stakkar!
Dog hans fortjeneste at den ble tatt hånd om på rett måte!

Men det er også stor forskjell på å trekke tenner og operere dem ut! Til og med prismessig!

Man er jo aldri garantert noe som helst, men sannsynligheten for komplikasjoner blir mindre hvis man går til en spesialist. Professoren du refererer til er sikkert dyktig, men det er ikke alltid at en professortittel borger for lang, praktisk erfaring.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:25   #48
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ser jeg var heldig, forsåvidt. Jeg hadde mista noen plomber og fikk sånn sett innpass hos Tannlegehøyskolen. De ville også trekke to av visdomstennene mine, og det fikk jeg gjøre hos kirurger der, og betalte 500 for det. Det tok et par månedr før jeg kunne spise på den siden, og jeg fikk beskjed om at det ville ta opp til halvannet år før det var helt grodd, og det gjorde det omtrent også, i tilleg til at jeg hadde feber og var inmmari dårlig, tygget forte-tabletter og gurgla cordysol som om det ikke var en dag i morgen, Dette var før lavkarbo.
For et par år siden var jeg hos tannlegen min for en sjekk, og hun sa at det var på tide å ta de to andre, og ga meg henvisning til kjeveortopedisk poliklinikk (tror jeg det heter) på Ullevål, og fikk igjen fjernet dem kirurgisk. Dette betalte jeg egenandel på, ca 300 kroner, eller, jeg tror jeg til og med hadde frikort og fikk det gratis! Denne gangen trengte jeg bare litt paracet, og skylte ikke munnen en eneste gang. Sårene var helt grodd på et par måneder! Så, jeg tror i alle fall at sårheling er en helt annen bissniss i fraværet av høykarbo!

Bra du fant ut av det, da!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:52   #49
Maylinn26
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ser jeg var heldig, forsåvidt. Jeg hadde mista noen plomber og fikk sånn sett innpass hos Tannlegehøyskolen. De ville også trekke to av visdomstennene mine, og det fikk jeg gjøre hos kirurger der, og betalte 500 for det. Det tok et par månedr før jeg kunne spise på den siden, og jeg fikk beskjed om at det ville ta opp til halvannet år før det var helt grodd, og det gjorde det omtrent også, i tilleg til at jeg hadde feber og var inmmari dårlig, tygget forte-tabletter og gurgla cordysol som om det ikke var en dag i morgen, Dette var før lavkarbo.
For et par år siden var jeg hos tannlegen min for en sjekk, og hun sa at det var på tide å ta de to andre, og ga meg henvisning til kjeveortopedisk poliklinikk (tror jeg det heter) på Ullevål, og fikk igjen fjernet dem kirurgisk. Dette betalte jeg egenandel på, ca 300 kroner, eller, jeg tror jeg til og med hadde frikort og fikk det gratis! Denne gangen trengte jeg bare litt paracet, og skylte ikke munnen en eneste gang. Sårene var helt grodd på et par måneder! Så, jeg tror i alle fall at sårheling er en helt annen bissniss i fraværet av høykarbo!

Bra du fant ut av det, da!

Huff, ja det tok lang tid med de to første! Jeg tok den første min hos vanlig tannlege når jeg akkurat hadde fylt 21 år. Den hadde langt enklere, for å ikke snakke om rettere røtter, så den var ute på kort tid (mellom 5 og 10 min). Men etter at jeg hadde fått ut den på høyre siden, har jeg rett og slett følt meg mørbanka, isinga er egentlig aller verst... Gikk litt frem og tilbake med meg selv om jeg skulle ringe å få en sjekk på det (relativt tannlege skrekk her i gården), men jeg tok motet til meg, å reiste inn igjen. Noe jeg er veldig glad for at jeg gjorde!! Nå kan jeg i hvertfall reise på ferie uten vondt i munnen!!! Hurra

Gammel 05-05-11, 11:04   #50
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

De borret/meislet mine øverste i stykker og trakk ut splintene. Høres brutalt ut, men de satt omtrent vannrett, så det var ingen annen mulighet. Nå hadde jeg jo bedøvelse da, så jeg merker jo ikke annet enn bevegelsene. Det var verre å trekke ut de nederste, føltes som om hele kraniet skulle følge med ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er desperat etter kjappe erfaringer ang dårlig ånde og hvordan den kan kveles! Pocahontas Ketolysekuren 9 26-06-11 01:25
Ny i gamet - ketolysekuren - søker svar Cosmo Ketolysekuren 15 10-05-09 21:16
SPREKK! Desperat etter svar ... Dippsey Atkins kosthold 10 12-04-08 13:07
Hvor søker man etter innlegg? mor til 3 gutter Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 04-01-08 11:28
Desperat etter karber Pia Ketolysekuren 3 12-10-07 18:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.