Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 10:05   #1
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?

Hei hei lavkarbogodtfolk

Flere som gikk på en mer eller mindre planlagt sprekk i påsken? Smakte du litt på påskemaskipanen og spiste og drakk det du ville?

Det gjorde jeg. Etter lite vektnedgang og dårlig motivasjon rett før påske bestemte jeg meg for en skikkelig pause.

Jeg har drukket øl, akevitt, brus og vin. Spist det jeg ville. Ja nesten fråtset i sukker, raske karbohydrater og annen fy fy mat.

Må si jeg virkelig fikk sjokk når jeg gikk på vekta i dag tidelig. Rett før påske var morgenvekta mi på ca 98 kg. I dag tidelig viste den 103,5 kg!!!!

Merker motivasjonen kommer kastene over meg igjen, og jeg er klar for streng streng ketolyse kosthold igjen.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:12   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hei hei lavkarbogodtfolk

Flere som gikk på en mer eller mindre planlagt sprekk i påsken? Smakte du litt på påskemaskipanen og spiste og drakk det du ville?

Det gjorde jeg. Etter lite vektnedgang og dårlig motivasjon rett før påske bestemte jeg meg for en skikkelig pause.

Jeg har drukket øl, akevitt, brus og vin. Spist det jeg ville. Ja nesten fråtset i sukker, raske karbohydrater og annen fy fy mat.

Må si jeg virkelig fikk sjokk når jeg gikk på vekta i dag tidelig. Rett før påske var morgenvekta mi på ca 98 kg. I dag tidelig viste den 103,5 kg!!!!

Merker motivasjonen kommer kastene over meg igjen, og jeg er klar for streng streng ketolyse kosthold igjen.

Marius

Har spist masse påskesjokolade og marsipan
Den ene dagen jeg gikk på vekta, var det over 4 kg opp!!
Neste dag var det ned to av de, og jeg regner med at det er det som er riktig, hehe. Og at det for det meste er vann som kommer til å forsvinne denne uken

Ellers har jeg holdt meg til en generell lavkarbo denne påsken.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:17   #3
LIBBA
Seniormedlem

LIBBA sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 65
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Huff da. Det var mye på litt over ei uke,
men tror nå ikke alt er fett da. ( mye vann tenker jeg )
Kiloene som kom på i påsken vil forsvinne fort når du strammer inn igjen
......Jeg tok ikke pause i påsken. Har faktisk beveget skrotten mere enn vanlig, og har gått ned litt.

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:18   #4
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 39
ThereseA er ny på veien

Kan vel ikke si jeg fikk sjokk når jeg gikk på vekta, men det var en forventet stigning.. Jeg har spist hjemmelaget marsipan og karameller som var lavkarbo.. eneste jeg har spist som ikke var lavkarbo var hjemmelaga potetsalat til grillingsen.. vekta var øka fra 79 til 81, men det var surt siden jeg har jobba i mange mnd med akkurat de to kiloa

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:29   #5
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Gruer meg til å komme hjem, er fortsatt på hytta. Jeg har vært litt uforsiktig i påska.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:34   #6
Señora
Seniormedlem

Señora sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Nei, jeg orker ikke skeie ut mer enn når jeg er på fest.

Ergo vektnedgang i påsken.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:49   #7
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Jepp, har skeiet ut. De siste 2 ukene har jeg spist det jeg har hatt lyst til, spesielt de 2 siste dagene har jeg spist mye snop (egentlig lite i "gammel" målestokk) - og angrer. Formen er uggen, og vekta har gått opp ca. 2 kg.

Fra i dag er det karboreduksjon igjen. Tror ikke det blir streng ketolyse, men heller LCHF med ca. 50 kh.

Gammel 25-04-11, 10:55   #8
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?

Har spist litt smågodt, potetgull, loff, urge brus og sånt. Har spist 1,5 plate sjokolade, skal ta resten i dag. Bli kvitt både den og brusen. I morra har jeg også fri så skal prøve meg på en lavkarbo bakedag så jeg får motivasjonen tilbake! Har kost meg med god samvittighet da. Føler meg så å si ferdig slanket. Selvsagt hadde det vært greit å gått ned et par kilo til med mage og lår, men det får gå for nå!

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:58   #9
Hildemor på slanking
Medlem

Hildemor på slanking sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
Hildemor på slanking er ny på veien

Jeg hadde en periode før påske jeg var skikkelig matlei og muligens spiste for lite. Nå i påsken har jeg kost meg med god lavkarbomat men og spist litt kake og til og med hamburger i brød en dag. Vekten viser -1 kg

Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:00   #10
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Jeg har skeiet ut med mye vin og lavkarbokake og mye mat, men den 1 1/2 kiloen som gikk på er borte igjen i dag så det var bare vann.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:02   #11
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sjokk fikk jeg vel ikke, men jeg har jo langet i meg både mousse-sjokolade og krokan-iskrem, og det merkes på skrotten. Jeg nøt hver bit - men det er fint å komme tilbake i vanlig tralt igjen, også!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:15   #12
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 40
Nnem er ny på veien

Har skeiet ut med alkohol og lavkarbo muffins + at jeg ikke har spist nok mat generelt = opp 3,2 kg.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:21   #13
frøken
Medlem

frøken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
frøken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Kan vel ikke si jeg fikk sjokk når jeg gikk på vekta, men det var en forventet stigning.. Jeg har spist hjemmelaget marsipan og karameller som var lavkarbo.. eneste jeg har spist som ikke var lavkarbo var hjemmelaga potetsalat til grillingsen.. vekta var øka fra 79 til 81, men det var surt siden jeg har jobba i mange mnd med akkurat de to kiloa

Tips hvis du lager potetsalat selv....
Bytt ut potetene med lettkokte blomkålbuketter og eller squash skåret i terninger. Kjempegodt, og du vil nesten ikke kjenne forskjell. Er det sukker i dressingen må du selvsagt bytte ut det og.

frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:32   #14
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Tips hvis du lager potetsalat selv....
Bytt ut potetene med lettkokte blomkålbuketter og eller squash skåret i terninger. Kjempegodt, og du vil nesten ikke kjenne forskjell. Er det sukker i dressingen må du selvsagt bytte ut det og.

Tusen takk for det... Har laga det flere ganger med blomkål og syntes ikke det var noe godt.. Jeg lager ellers ALT annet fra bunn av så hos oss er det ikke sukker

Gammel 25-04-11, 11:34   #15
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

Var et bevisst valg at jeg spiste den potetsalaten.. Ser ikke på det som noe sprekk, bare et naturligt valg

Gammel 25-04-11, 11:41   #16
frøken
Medlem

frøken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
frøken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Tusen takk for det... Har laga det flere ganger med blomkål og syntes ikke det var noe godt.. Jeg lager ellers ALT annet fra bunn av så hos oss er det ikke sukker

Prøv med squash Den bare skreller du og bruker rå.

frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:46   #17
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Prøv med squash Den bare skreller du og bruker rå.

Takk for tips , men jeg lager ikke så mye erstatningsprodukter. Det jeg har prøvd å lage før har aldri blitt noe godt så det har jeg slutta med...

Gammel 25-04-11, 13:01   #18
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Kjenner godt til dette! Ikke hatt det problemet denne påsken, da jeg stort sett har holdt meg på den rene sti, men har tidligere opplevd å gå opp type fem kg i løpet av en langhelg, ja ...

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:25   #19
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 41
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Hadde bare en dag der jeg spiste noe annet enn vanlig og det var påskeaften. Ikke at jeg skeiet ut enormt, spiste en tacomiddag (uten kornprodukter, så klart) hvor jeg fråtset i grønnsaker. Viste seg etterpå at osten til var jukse-ost som jeg kaller det, ferdig revet og full i potetmel av alle ting. Koste meg meg en mandel- og kaffekake mens de andre her spiste min hjemmelagede gulrotkake. Spiste og et par fløtekarameller og noe 86% sjokolade. Ikke det verste jeg kunne gjort, men nok til at jeg datt ut av ketose og følte meg skikkelig oppblåst og ekkel dagen etter. Gikk rett tilbake til min vanlige ketogene kost da, føler meg bedre sånn. Vekta gidder jeg ikke engang se på, har jeg gått opp noe er det vann.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:49   #20
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Her har jeg havna helt på karbokjøret i påsken ,jeg pleier være veldig strickt jeg men ikke denne påska nei.Så vekten tør jeg søren meg ikke gå på ennda....men full skjerpings i morgen igjen

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:59   #21
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

tok meg fri fra torsdag til søndag, og skulle egentlig spise hva enn jeg ville, men hodet mitt er visst så omstilt at jeg endte med generell lavkarbo og kun et par tilfeller med høykarbo. 600g opp og synes det er veldig overkommelig da jeg forventet å måtte starte på nytt, altså 1,9kg opp. Men uansett ikke noe gøy med vektoppgang, så nå er det streng ketolyse og fasting framover, ny veiing på torsdag og da skal jeg se et lavere tall!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:02   #22
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Har ikke vært på vekta, kommer heller ikke til å gjøre det.
Har hatt lavkarbofri i 3 dager i påska og jeg kjenner at buksa mi strammer mer enn vanlig.
Vil tro det dreier seg om vann,men liker det dårlig.
Har kommet meg tilbake på rett spor og kun spist lavkarbo i dag.
Står ett lavkarbobrød i ovnen nå

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:08   #23
Thom_75
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Osloområdet
Alder: 50
Thom_75 er på en erverdig vei

Spiste masse dritt(smågodt, chips, poteter og annet fanteri) på påskeaften, og ble belønnet med magesmerter og dårlig søvn. Greit å få bekreftet at det ikke var verdt det. Rett tilbake på ketolysekjøret for min del.

Thom_75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:20   #24
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Har ikke skeiet ut noe. Er livredd utskeielser pga jeg har vært igjennom slikt før (ikke på lk men lavkalori+trening) og det har endt med at jeg har gitt f i videre opplegg, ikke klart å dra meg inn igjen på flere mnd. Så jeg må holde meg unna :P Samtidig så er jeg redd for den fysiske reaksjonen om jeg skeier ut.

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 15:12   #25
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Her har det ikke vært noen utskeielser. Enda vi hadde dåp forrige helg og laget masse deilige kaker. Det fristet ikke i det hele tatt. Den gnafselysta er helt borte vekk. Jeg spiser det jeg skal og ferdig med det.
Var i selskap der det ble servert masse karbo, men klarte fint å ro meg unna det også. Så jeg er stolt av meg selv.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 13:22
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34
Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ... mamman til luca Ketolysekuren 8 03-06-10 09:07
Gikk på vekta i dag lillegull Ketolysekuren 13 17-01-09 01:53
Der gikk vekta.. Kalorine Generell diskusjon 2 14-03-05 20:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.