| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Hei hei lavkarbogodtfolk |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?
Har spist masse påskesjokolade og marsipan
Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 65
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?Huff da. Det var mye på litt over ei uke,
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 39
![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?Kan vel ikke si jeg fikk sjokk når jeg gikk på vekta, men det var en forventet stigning.. Jeg har spist hjemmelaget marsipan og karameller som var lavkarbo.. eneste jeg har spist som ikke var lavkarbo var hjemmelaga potetsalat til grillingsen.. vekta var øka fra 79 til 81, men det var surt siden jeg har jobba i mange mnd med akkurat de to kiloa |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?Gruer meg til å komme hjem, er fortsatt på hytta. Jeg har vært litt uforsiktig i påska. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?Nei, jeg orker ikke skeie ut mer enn når jeg er på fest. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?Jepp, har skeiet ut. De siste 2 ukene har jeg spist det jeg har hatt lyst til, spesielt de 2 siste dagene har jeg spist mye snop (egentlig lite i "gammel" målestokk) - og angrer. Formen er uggen, og vekta har gått opp ca. 2 kg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Har spist litt smågodt, potetgull, loff, urge brus og sånt. Har spist 1,5 plate sjokolade, skal ta resten i dag. Bli kvitt både den og brusen. I morra har jeg også fri så skal prøve meg på en lavkarbo bakedag så jeg får motivasjonen tilbake! Har kost meg med god samvittighet da. Føler meg så å si ferdig slanket. Selvsagt hadde det vært greit å gått ned et par kilo til med mage og lår, men det får gå for nå! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Jeg hadde en periode før påske jeg var skikkelig matlei og muligens spiste for lite. Nå i påsken har jeg kost meg med god lavkarbomat men og spist litt kake og til og med hamburger i brød en dag. Vekten viser -1 kg |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Jeg har skeiet ut med mye vin og lavkarbokake og mye mat, men den 1 1/2 kiloen som gikk på er borte igjen i dag så det var bare vann. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
|
|
|
#11 |
|
Seniormedlem
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Sjokk fikk jeg vel ikke, men jeg har jo langet i meg både mousse-sjokolade og krokan-iskrem, og det merkes på skrotten.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 40
![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Har skeiet ut med alkohol og lavkarbo muffins + at jeg ikke har spist nok mat generelt = opp 3,2 kg.
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
![]() |
Tips hvis du lager potetsalat selv.... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Seniormedlem
![]() |
Tusen takk for det... Har laga det flere ganger med blomkål og syntes ikke det var noe godt.. Jeg lager ellers ALT annet fra bunn av så hos oss er det ikke sukker |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Seniormedlem
![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Var et bevisst valg at jeg spiste den potetsalaten.. Ser ikke på det som noe sprekk, bare et naturligt valg |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
![]() |
Prøv med squash |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Seniormedlem
![]() |
Takk for tips |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Kjenner godt til dette! Ikke hatt det problemet denne påsken, da jeg stort sett har holdt meg på den rene sti, men har tidligere opplevd å gå opp type fem kg i løpet av en langhelg, ja ... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: God mat!
|
|
|
#19 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Hadde bare en dag der jeg spiste noe annet enn vanlig og det var påskeaften. Ikke at jeg skeiet ut enormt, spiste en tacomiddag (uten kornprodukter, så klart) hvor jeg fråtset i grønnsaker. Viste seg etterpå at osten til var jukse-ost som jeg kaller det, ferdig revet og full i potetmel av alle ting. Koste meg meg en mandel- og kaffekake mens de andre her spiste min hjemmelagede gulrotkake. Spiste og et par fløtekarameller og noe 86% sjokolade. Ikke det verste jeg kunne gjort, men nok til at jeg datt ut av ketose og følte meg skikkelig oppblåst og ekkel dagen etter. Gikk rett tilbake til min vanlige ketogene kost da, føler meg bedre sånn. Vekta gidder jeg ikke engang se på, har jeg gått opp noe er det vann.
|
|
|
|
#20 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Her har jeg havna helt på karbokjøret i påsken ,jeg pleier være veldig strickt jeg men ikke denne påska nei.Så vekten tør jeg søren meg ikke gå på ennda....men full skjerpings i morgen igjen |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#21 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?tok meg fri fra torsdag til søndag, og skulle egentlig spise hva enn jeg ville, men hodet mitt er visst så omstilt at jeg endte med generell lavkarbo og kun et par tilfeller med høykarbo. 600g opp og synes det er veldig overkommelig da jeg forventet å måtte starte på nytt, altså 1,9kg opp. Men uansett ikke noe gøy med vektoppgang, så nå er det streng ketolyse og fasting framover, ny veiing på torsdag og da skal jeg se et lavere tall! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose
|
|
|
#22 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Har ikke vært på vekta, kommer heller ikke til å gjøre det. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#23 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Osloområdet
Alder: 50
![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Spiste masse dritt(smågodt, chips, poteter og annet fanteri) på påskeaften, og ble belønnet med magesmerter og dårlig søvn. Greit å få bekreftet at det ikke var verdt det. Rett tilbake på ketolysekjøret for min del. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når dem gikk på vekta?Har ikke skeiet ut noe. Er livredd utskeielser pga jeg har vært igjennom slikt før (ikke på lk men lavkalori+trening) og det har endt med at jeg har gitt f i videre opplegg, ikke klart å dra meg inn igjen på flere mnd. Så jeg må holde meg unna :P Samtidig så er jeg redd for den fysiske reaksjonen om jeg skeier ut. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo.
|
|
|
#25 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?Her har det ikke vært noen utskeielser. Enda vi hadde dåp forrige helg og laget masse deilige kaker. Det fristet ikke i det hele tatt. Den gnafselysta er helt borte vekk. Jeg spiser det jeg skal og ferdig med det |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? | høna | Ketolysekuren | 6 | 27-11-10 13:22 |
| Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? | marjusen | Ketolysekuren | 15 | 08-09-10 11:34 |
| Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ... | mamman til luca | Ketolysekuren | 8 | 03-06-10 09:07 |
| Gikk på vekta i dag | lillegull | Ketolysekuren | 13 | 17-01-09 01:53 |
| Der gikk vekta.. | Kalorine | Generell diskusjon | 2 | 14-03-05 20:04 |