Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Baking på induksjon.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-03-06, 10:27   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Baking på induksjon.

Skal shoppe for baking på induksjon. Men hva bør jeg ha på shoppelista mi? Har fått med meg at jeg bør ha en boks Atkins bakemix, soyaproteinmel. Noe mer?

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 11:28   #2
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 58
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Baking på induksjon.

soyaprotein og soyamel er to forskjellige greier...spørs jo hva du vil lage da? På induksjon så må du vel bruke mye egg, rømme smør og fløte vel? Lite mel etc? Spelteml må vel kanskje vente...men div frø kanskje? Husk/psyllium, lin, solsikke osv..

Gammel 04-03-06, 17:27   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Skal shoppe for baking på induksjon. Men hva bør jeg ha på shoppelista mi? Har fått med meg at jeg bør ha en boks Atkins bakemix, soyaproteinmel. Noe mer?

Spørs hva du vil bake det !
Det er jo begrenset hva du kan bake av på induksjon da. Atkins bakemiks, nøytralt proteinpulver (behøver ikke være soya) høres bra ut. Bakepulver, egg er er must. Men på vedvarende kan du plusse på med mandler (mal dem fint og du har mandelmel) valnøtter og hasselnøttkjerner.

Jeg lager brød og da har jeg i tillegg i kruskakli, linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner og i tillegg til godt krydder.

Ta en titt på oppskriftene her inne (spesielt under bakverk) så får du en ide om hva du trenger !

Gammel 04-03-06, 18:19   #4
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Det billigste er soyaprotein, det finnes en god oppskrift her i forumet på et grovt erstatningsbrød. Atkins bakemiks er betydelig dyrere, men noen liker smaken bedre, så du får prøve deg frem.
Vennlig Hilsen
Torkil

PS: soyamel er finmalte soyabønner, det inneholder ca 20% karbohydrat.
Soyaprotein er soyamel som er helt eller delvis renset for karbohydrat.Det inneholder typisk fra 0-5 gram Karbohydrat pr 100 gram.
Jo høyere grad av rensing jo dyrere. De siste prosentene er de dyreste å fjerne.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 21:27   #5
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Takker for svar. Det derre grove nabobrødet kan det spises på induksjon? Lagde soyabrød i helgen med 50/50 soyamel og proteinmel.. smakte dritt. Lagde også såkalte pannekaker.. smakte frityrolje og egg.. helt grusomt! Må da være noe som smaker bedre enn dette vel. Er det meningen at smaksløkene skal lide under induksjon?

Medlem av piskeklubben

Gammel 05-03-06, 21:32   #6
Albertine
Gjest

Da har du ikke prøvd MINE pannekaker! Smaker deeeilig!

Svar med sitat
Gammel 05-03-06, 21:59   #7
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Alder: 58
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

hihi...soyamel smaker dr... ja. Synes jeg da. Og mange med meg!

Gammel 06-03-06, 11:04   #8
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Jeg har lett etter de pannekakene dine Albertine. Men de eneste jeg fant var med bær i. Kan ikke spise bær ennå jeg.

Medlem av piskeklubben

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 14:48
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 23:23
Er kokosmakroner greit på induksjon? mofe Induksjonen 7 20-09-04 21:29
Er det noen som tåler koffein på induksjon? Kalorine Induksjonen 1 28-07-04 15:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.