Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Strekkmerker og hengemage...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-01-06, 12:37   #1
Siljepilje
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 48
Siljepilje er på en erverdig vei

Strekkmerker og hengemage...

Hei.
Jeg er helt fersk her på forumet, så jeg legger sikkert ut en tråd dere har diskutert maaaanger ganger, men...

Lurer på om noen her inne har foretatt en mageplastikk- operasjon?
Hvordan gikk dere frem?
Hva skal til for å få dette dekket??

Sliter med overflødig hud på magen og svære (jeg mener SVÆRE og stygge ) strekkmerker på mage, rygg, lår og bryster etter den siste fødselen for 4 1/2 år siden.
Jeg har tenkt at dette er noe som vil forsvinne med tiden- arrene blekner, og magen strammes opp ved jevnlig trening- men nei...

Tok det store skrittet i dag og fortalte legen min om mine "plager".
Det jeg fikk beskjed om, før han i det hele tatt ville vurdere meg, var å ta av 10-15 kg- til normal BMI.
(jeg veier nå 75 kg, og er 1.70 høy.)
Jeg har tidligere, for ca 3 år siden, vært 10 kg lettere, men følte meg ikke helt vel med det. (Huden på magen hang jo enda verre da...)
Trener også jevnlig 2-3 ganger i uka- aerobic og styrketrening, og er ellers i fin form.
Jeg sliter psykisk med "hengemagen" min, og har også stikkesmerter i strekkmerkene.
Jeg tør ikke dusje i fellesdusjen etter trening fordi jeg føler at alle glor på meg.
Jeg tør heller ikke vise meg i bikini om sommeren- og i svømmehallen går heg i "hel" badedrakt for å skjule mest mulig.
Jeg treffer også ofte gamle kjente på gata som sier: "ÅÅÅÅ, gratulerer!! Er du graviiiiiid igjen???"...(megapinlig)
Jeg orker snart ikke mer av dette!!
Jeg har lenge prøvd å si til meg selv at det er helt normalt med strekkmerker, men jeg får dårligere og dårligere selvtillit...

Noen som er i samme situasjon???

Siljepilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diverse Svar med sitat
Gammel 09-01-06, 12:39   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Strekkmerker og hengemage...

Jeg vet at Kanel har foretatt mageplastikk, søk på tråder startet av henne , så finner du nok info

Gammel 09-01-06, 12:42   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Strekkmerker og hengemage...

Her;

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1992

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:02.