| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Ang ketose...Etter en drøy uke med lavkarbo-kosthold kjøpte jeg igår keto-stix, og er helt klart i ketose (lilla). Nå lurer jeg på hvor ofte skal/bør man teste? Hver dag? Eller så ofte som etter hvert måltid? Eller bare når man lurer? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert?
|
|
|
#2 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() |
Sv: Ang ketose...Slenger meg på denne! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#3 |
|
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Ang ketose...Tusen takk for svar |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert?
|
|
|
#4 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() |
Sv: Ang ketose...
Det kan vel variere både etter hva man spiser, vanninntak etc som påvirker hvor mye som skilles ut i urinen. Sto i papirene som fulgte med stixene at mye vann, veldig harde treningsøkter etc kunne påvirke. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang ketose...Såvidt jeg har forstått kan kroppen fremdeles være i ketose selv om ikke stixen blir lilla. Jeg har derfor ikke giddet å tisse på pinne mer enn én gang. Det er overskuddsketoner som kommer ut med urinen som måles, og såvidt jeg har skjønt kan forbrenningen fremdeles være ketogen selv om det ikke er overskudd i urinen. Til å begynne med i kostomleggingen har jeg lest at kroppen danner fler keton-legemer og at det vises tydeligere på stix, enn når kroppen er vant til å bruke keton-legemer som drivstoff. Hadde jeg vært deg, hadde jeg stolt mer på hva kroppen forteller deg, enn hva stixen viser - overskuddsenergi, dårlig ånde, høyere kroppstemperatur - alt er typiske tegn på ketose og bedre bevis på at du er på riktig spor
|
Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? | Chumpsy | Lavkarbo generelt | 31 | 16-07-11 21:01 |
| Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? | Yatta! | Spørsmål og svar | 2 | 05-09-10 19:53 |
| Ketose eller ikke ketose? | aliasdictus | Trening | 25 | 03-09-10 21:42 |
| Ketose - ikke ketose | IdaMarie | Lavkarbo generelt | 15 | 28-08-10 11:17 |