Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sukkerfri sjokolade

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 22:43   #1
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 48
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sukkerfri sjokolade

Ja jeg lurer litt på hvilke typer som er best, altså færrest karbo i?
Her i byen får jeg bare tak i cavalier og så en til jeg ikke husker som Meny fører..
Er den godkjent? Tenker ikke til spising, men til div. snackslaging.

Blir übertakknemlig for svar på gode og lovlige sukkefri sjokolader og hvor disse blir kjøpt

På forhånd veldig takk!

Gammel 08-01-11, 22:58   #2
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sukkerfri sjokolade

Disse passer best til å spises og funker dårlig til å lage snax, men:

Sjokoladeprinsen sin sukkerfrie, Guylian eller åssen det skrives er god også har man to stk fra Atkins. De er også gode og har bare 2,1 net karbs

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 23:04   #3
nonta
Medlem

nonta sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Jeg liker cavalier sin, særlig den med kjeks i, men det er jo også til spising.. Problemet med sukkerfri sjokolade er at de som regel alltid er søtet med maltitol. Maltitol gir blodsukkerstigning. Hvis du søker finner du noen tråder om det. I tillegg er maltitol lakserende. Folk har ulike toleransegrenser for sukkeralkoholer, men jeg ville ikke spist 100g for å si det sånn, eller dvs den ganga jeg gjorde det førte til at jeg ikke har gjort det igjen....

Mitt råd er å heller lage din egen sjokolade om du har bry til det. Jeg sliter med temperering, så om det kun er til coating bruker jeg heller enten 70 % eller 86% premium dark. førstnevnte inneholder ca 31 g karbo, den andre 18 ca. Kommer an på hvor mye jeg skal spise selv, anledning og produkt... Synes disse er mye bedre enn sukkerfrie varianter. -Dvs, om du går for maltitol synes jeg sjokoladen til "sjokoladeprinsen" som bla er hos meny er veldig god...mmmm....

Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/

Sist redigert av nonta : 08-01-11 kl 23:06. Årsak: feil
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 23:13   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Jeg liker cavalier sin, særlig den med kjeks i, men det er jo også til spising.. Problemet med sukkerfri sjokolade er at de som regel alltid er søtet med maltitol. Maltitol gir blodsukkerstigning. Hvis du søker finner du noen tråder om det. I tillegg er maltitol lakserende. Folk har ulike toleransegrenser for sukkeralkoholer, men jeg ville ikke spist 100g for å si det sånn, eller dvs den ganga jeg gjorde det førte til at jeg ikke har gjort det igjen....

Mitt råd er å heller lage din egen sjokolade om du har bry til det. Jeg sliter med temperering, så om det kun er til coating bruker jeg heller enten 70 % eller 86% premium dark. førstnevnte inneholder ca 31 g karbo, den andre 18 ca. Kommer an på hvor mye jeg skal spise selv, anledning og produkt... Synes disse er mye bedre enn sukkerfrie varianter. -Dvs, om du går for maltitol synes jeg sjokoladen til "sjokoladeprinsen" som bla er hos meny er veldig god...mmmm....

Mjæ- Glefsa i meg en hel plate banasjokoladeplata fra cavalier for en stund siden. Det var sjukt kvalmende, mest pga banasmaken. Fikk INGEN reaksjoner og trodde jeg skulle bo på dass i ett par dager...overraskende. Men etter det, så har jeg ikke tålt sukkerfrie sjokolader. Hehe.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 23:24   #5
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Jeg syns alle cavalier sjokoladene er veldig gode,men jeg tåler dem ikke får skikkelig dårlig mage av dem.Det får jeg også av fribol dropsene.Det er veldig irriterende for jeg er veldig glad i sjokolade,men tåler tydligvis maltitol dårlig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri sjokolade ..? Manne85 Ketolysekuren 11 04-03-11 18:27
Sukkerfri sjokolade mih Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 21-01-10 16:40
Sukkerfri sjokolade Shadow Spørsmål og svar 2 06-04-09 18:36
Sukkerfri sjokolade solanolsen Spørsmål og svar 15 08-03-09 16:38
Sukkerfri sjokolade cariell Ketolysekuren 18 06-04-07 17:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.