Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Til cocosa spiserne ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-08-07, 21:15   #1
Kokosbolla :o)
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 48
Kokosbolla :o) er ny på veien

Til cocosa spiserne ...

Hvilken type cocosa spiser dere ?
Siden dere tar teskjeer av den.

Extra virgin eller pure ?

Og har alle merket bedre resultat etter dere begynte med cocosa ?

Gammel 17-08-07, 21:23   #2
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 44
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Til cocosa spiserne ...

Jeg spiser den med kokossmak, den andre (pure) bruker jeg til steking.

Spiser spiseskjeer jeg da.

Vekta går fortere ned på meg etter jeg begynte med det hvertfall.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:37   #3
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Alder: 40
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Spiser den med smak.

Gikk ned 1kg første uka, skal til på andre uka nå. For meg så har dette vært en god ting ift fettspising.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:45   #4
Medlem

Er det mer fett i cocosa oljen - til stekinga enn rapsolja. Slik at det er bedre å steke i den oljen enn rapsolje ??

Gammel 18-08-07, 00:46   #5
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Alder: 40
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Hvis du søker på cocosolje i forumet her, så får du opp trd om det. Jeg husker ikke akkruat nå.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:16   #6
Medlem

Oj - masse info. Så sent på natten så går det litt rundt for meg.
Men jeg har forstått det litt bedre nå....

Gammel 19-08-07, 19:56   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Minner igjen om søkefunksjonen (oppe til høyre på menylinjen)

Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen. Kokosolje er også en av de oljene som tåler varme godt, - så til steking er den også bra.

Her i Norge er det hovedsaklig to typer som selges. Cocosa Extra Virgin (kaldpresset fra ferske nøtter) til kosttilskudd og i mat. Og Cocosa Pure (presset av tørket kokosnøttkjøtt) som brukes til steking. Den første lukter og smaker av kokos, sisnevnte har inge smak eller lukt. Pure koster 85 kroner på helsekosten. Prislappen har falt av Extra Virgin, og jeg husker ikke prisen heller.

Du kan lese mer om Cocosa HER.

Gammel 19-08-07, 21:08   #8
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Alder: 60
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Pure koster 85 kroner på helsekosten. Prislappen har falt av Extra Virgin, og jeg husker ikke prisen heller.

Du kan lese mer om Cocosa HER.

Extra Virgin kostet 165 kroner i min helsekost butikk.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.