Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Små kjøleskap

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 09:11   #1
xtra
Medlem

xtra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 60
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Små kjøleskap

Er det flere som synes at kjøleskapet har krympet etter at de begynte på lavkarbo?

Vi er bare to i familien, og størrelsen på kjøleskapet vårt er en stor kombimodell med halvt om halvt kjøl og frys, perfekt tilpasset storhandel hver 14 dag slik jeg har gjort det i mange år. Det er mye penger å spare på det. Men nå ser jeg at kjøleskapet blir altfor lite. Det er jo nesten bare ferskvarer og kjølevarer i en slik diett, og jeg driver avansert logistikkplanlegging for å få lukket døra igjen hver gang jeg har åpnet den

For ikke å snakke om hvor vanskelig det er å finne og få tak i noe der inne! Kanskje en effektiv slankemodell i seg selv?

Kanskje er det noen som har gode tørrvaretips til meg, slik at jeg får fordelt hvert innkjøp på litt flere steder? (Fryseren er også ganske full).

Gammel 18-04-07, 09:17   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Små kjøleskap

Hehe... Jeg kan ikke si jeg har samme problemet, men så er jeg student og da, og kjøper inn fra dag til dag...

Men tunfisk på boks er jo fint, det kan du ha i skapet Hermetiserte tomater, annet hermetisert fungerer jo også, men nå er det begrenset hvor mye lavkarbomat som man får kjøpt på boks, eller som ikke er langt mer smakfullt når det er ferskvare...
Jeg bruker meierismør, og har endelig vent meg til at det er romstemperert, knøtte bittelittegranne plass å spare der.

Men det kan jo være lurt å ikke kjøpe inn mer enn man klarer å spise opp før det er forgangent. Jeg har nok et mindre forbruk av mat enn før, fordi jeg spiser meg mett på mindre mat enn jeg har gjort tidligere, og en pose pasta tar jo litt plass i et relativt lite matskap det også...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:46   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Trikset jeg har lært meg, (gjelder mest frysevarer, men hjelper på resten) er at jeg deler opp alt jeg kjøper i minst mulige forpakninger. Dvs splitter påleggspakkene i 2-3 små poser og sånn, evt ruller det sammen. Det hjelper noe.

Gammel 18-04-07, 12:13   #4
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Merker at den lille fryseren min ikke er stor nok lenger ja... Presser alt inn og lukker igjen fort som f*** før alt glir ut igjen Har et kjøleskap til jeg kan bruke i nødsfall.

Gammel 18-04-07, 12:26   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Etter krampeshopping i sverige i går så måtte jeg ty til kjøleboks som mellomlagring til jeg får pakket alt i rett str, og kastet overfaldisk emballasje i dag

Gammel 18-04-07, 22:43   #6
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

For lite ja!!! Jeg kan ikke ha kombiskap lenger. Hadde 170 høyt kombi med kjøl og frys, og det var stappfullt. Nå har jeg 80 cm bred fryseboks, og kjøleskap som er like stort som kombiskapet var. Kunne ønsket meg kjølehjørne...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 08:12   #7
xtra
Medlem

xtra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 60
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Men tunfisk på boks er jo fint, det kan du ha i skapet Hermetiserte tomater, annet hermetisert fungerer jo også, men nå er det begrenset hvor mye lavkarbomat som man får kjøpt på boks, eller som ikke er langt mer smakfullt når det er ferskvare...
Jeg bruker meierismør, og har endelig vent meg til at det er romstemperert, knøtte bittelittegranne plass å spare der.

Romtemperert smør? Ja, det sparer jo litt plass

Hermetikk er praktisk, og tomater på boks bruker jeg plenty av. Tunfisk var lurt. Men hermetiske grønnsaker smaker som du sier ikke riktig like godt som ferske. Spesielt ikke sopp.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trikset jeg har lært meg, (gjelder mest frysevarer, men hjelper på resten) er at jeg deler opp alt jeg kjøper i minst mulige forpakninger. Dvs splitter påleggspakkene i 2-3 små poser og sånn, evt ruller det sammen. Det hjelper noe.

Ja, slik gjør jeg også det. Jeg har nettopp stått og pakket om 4 kg kjøttdeig til småpakker à 200 g. Det er definitivt den kjipeste siden ved å handle i stort

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

For lite ja!!! Jeg kan ikke ha kombiskap lenger. Hadde 170 høyt kombi med kjøl og frys, og det var stappfullt. Nå har jeg 80 cm bred fryseboks, og kjøleskap som er like stort som kombiskapet var. Kunne ønsket meg kjølehjørne...

Umm.. Det ser ut som løsningen blir å kjøpe nytt kjøleskap. Men mitt er bare et år gammelt, og jeg hadde satset på å kunne beholde det litt lenger. Kanskje er det handlerutinene mine som må endres

Gammel 19-04-07, 08:30   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hermetisk sopp er pøy ja!!

Må forresten si: fantastisk vekktap!! Lykke til videre med det

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:13   #9
monki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 40
monki er på en erverdig vei

vi har både lite kjøleskap og liten frys fra før,så ja den har blitt mindre

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Små mengde sukker - og planlagte sprekker. shallow Induksjonen 5 15-12-06 19:39
Goda små blåbær....nam nam Antoinette Lavkarbo generelt 2 05-09-06 22:41
små pannekaker Iset Kake/dessert og snacks 0 10-02-04 20:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.