| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjør jeg det riktig?Hei alle gamle travere, og dere med god lavkarbokunnskap! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#2 |
|
Supermoderator
Sv: gjør jeg det riktig?ja, det glemte jeg å nevne. jeg tar også hver dag b-vitaminer (ølgjærtabletter), c-vitaminer, og en svælj tran m/sitron! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Sv: gjør jeg det riktig?Wow! Så flink du er med trimmen din |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
|
|
|
#4 |
|
Supermoderator
Sv: gjør jeg det riktig?litt klipp og lim og html-triks og fiks, her var det en del å kommentere!!
yoga er herlig! og det er en enorm helsegevinst. jeg har arva en helt elendig rygg, og hadde allerede issias første gang tidlig i tenårene, og hatt det et par ganger etter. ellers generellt mye ryggvondt, og stivhet i leddene. etter yoga-borte! det er nesten pinlig, men før klarte jeg ikke å reise meg opp i senga uten å bruke armene, det kan jeg nå! jeg har bedre pust (puste med magen) og i det hele tatt så begynner kroppen å tones og føles sterkere. dette er også en grunn til at jeg ikke veier meg. jeg hadde en elendig muskelbygging før, jeg så tror ikke jeg kommer til å gå ned noe særlig i vekt tatt treninga i betraktning!
jo... men det er mest for å ha en koselig stund med kjæresten min før han drar på jobb.
WOHO! ja, jeg vil gjerne miste fett fort! men jeg skulle veldlig gjerne ha tenkt meg flotte svungne hofter. har en vintage-plakat av marylin monroe i nettoen på baderomsdøra, som jeg har god utsikt til fra det store badespeilet hvor jeg kan skue over min egen nøgenhet, og jeg må si jeg er littegrann misunnelig.
ølgjørtablettene er fra helsekost. c-vitaminene er nok fra butikk, tror jeg. tranen er jeg avhengig av, jeg er vel en av de få som har lyst på mer tran etter den første skjea. synes det smaker litt digg, faktisk! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Sv: Gjør jeg det riktig?Du er rett og slett utrolig flink og målrettet! Er imponert! Kudos!! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
|
|
|
#6 |
|
Supermoderator
Sv: Gjør jeg det riktig?
jojo, hehe! jeg har bare i mange år skjult meg bak maskuline klær. det gjør jeg forsåvidt ikke lenger, og kan alle jukse-hofte-triksene i boka |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Egg er bra!
Det skjønner jeg
Lurt!
Jepp, det har jeg prøvd også. Trente en stund kickboksing, det var ganske tidlig på dagen, og jeg rakk ikke å spise i god tid først. Så da var det å enten å pese rundt med en klump av mat i magen eller være helt tom for mat-energi ...
Akkurat C-vitaminer er det ikke så nøye om du kjøper i butikk, da de er syntetiske uansett. Men det finnes jo mer og mindre bra der også ... Mange meninger om hvilke C-vit som er bra, det er masse tråder her på forumet om det ... Selv tar jeg ren ascorbinsyre på skje (fra apoteket).
Lipolar tar jeg i stedet for tran. Fordi det er bedre renset og har bedre sammensetning av fettsyrer og jeg kan ta mer av det for å få i meg nok omega 3 uten å få for mye A- og D-vitamin. Mye omega 3 er bra for folk med kroniske sykdommer. Men tran er bra det også! Og ikke minst billig, da ... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Hvor: Bergen
Alder: 49
Sv: Gjør jeg det riktig?Synes det var et veldig fint og utfyllende svar, Frøy! Hjalp iallfall for meg |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
|
|
|
#9 |
|
Supermoderator
tusen tusen takk for utfyllende svar! veldig bra!! og det var absoultt til hjelp. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm...dette skulle jeg gjerne hatt ekspert-kommentarer på...Nille?! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
|
|
|
#11 |
|
Supermoderator
trodde dette var et relativt kjent fenomen. men her er noen linker, som kan forklare litt. både skylinng med slange, og med kur som du drikker (yoga -funker ganske likt som sånne du kjøper, bare at de antagelig er mer effektive?!): |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Sv: Gjør jeg det riktig?Spiser man lavkarbo over lang tid er det ikke nødvendig med noe tarmskylling eller detox, da selve dietten/kuren er detox nok i seg selv. Og selv om en skulle spise kjøtt så legger det seg iallefall ikke "i foldene". Den rensingen har kroppen selv tatt seg av. I følge helhetsterapeuten jeg var hos, som sa at jeg ikke hadde noe avfallstoffer i vev eller tarmer etc på grunn av kostholdet mitt. Det samme ang detox, tarmskylling etc sier også Atkins, og jeg regner med at han hadde greie på det etter over 30 års erfaring. Det eneste som har noe for seg er som Frøy sier Vita Biosa type tilskudd, spesielt om man er plaget med candida etc.
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#13 |
|
Administrator
Og i tillegg til det jeg allerede har skrevet, jeg ble overtalt til å ta en såkatl rensekur - som et forsøk. Hadde absolutt ingen effekt hverken på den ene eller andre måten. Den terapeuten skjønte ikkeno... helt til jeg sa hva jeg spiste.....
|
|
|
#14 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, altså, det var ikke tarmskylling/renselse som sådan jeg var undrende til, men det at kjøttet vi inntar, legger seg i foldene i tarmen....har hørt dette før også. Og da blir jo lavkarbo-kosthold med relativt mye kjøtt, plutselig "skummelt"! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
|
|
|
#15 |
|
Supermoderator
hvor lenge er lang tid? jeg har spist lavkarbo i under to måneder, altså ikke så voldsomt lenge. dog jeg har fått mindre oppblåst mage etter at jeg slutta å spise f.eks hvete, så er det fortsatt et problem. det er også andre plager tarmrens/detox påstår å hjelpe mot, som jeg gjerne skulle ta fordelen av. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Administrator
Det er fordi tarmveggene blir helere, tykkere og glattere når man har et lavkarbo kosthold, dermed setter ikke ting seg fast. Det er kombinasjonen av matvarer man spiser altså.
|
|
|
#17 |
|
Seniormedlem
Hvor: Sverige
![]() |
Sv: Gjør jeg det riktig?Hvis kjöttet skulle legge seg i tarmen så ville vi fått alvorlige problemer med tarmfunksjonene etterhvert.. Det kan kanskje skje i tilfeller hvor tarmmusklene ikke får nok fiber og dermed blir slappe og fungerer dårlig. I et normalt kosthold klarer kroppen helt fint å holde tarmen i god form og tömme ut alle matrester.. At dette er et utbredt problem er bare tull og töys.. De vil jo ha kunder??
Min kostholdsfilosofi: ketolyse..
|
|
|
#18 |
|
Supermoderator
Sv: Gjør jeg det riktig?hehe, nå begynner denne tråden å skli ut litt |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Administrator
Sv: Gjør jeg det riktig?Jeg klarer ikke forklare det på annen måte enn at om du spiser "ren" mat, som lavkarbo jo er (om du da ikke spiser mye kunstig søtstoff som vi fraråder) uten tilsetningsstoffer, sukker, mel og stivelseholdige matvarer, vil mageslimhinnen bli "frisk". med et slikt kosthold finner du ut av hva kroppen din tåler/liker eller ikke tåler/ikke liker. Og det er vikrig for en god fordøyelse. Du skal, om du gjør det riktig, ha rikelige mengder antioksidanter (grønnsaker), fett og ikke minst vann i kostholdet. Tarmene blir ikke lenger påvirket av sukker, kunstige e-stoffer i mengder og slike ting som bryter ned mageslimhinnen. Du smører kroppen innenfra på en måte.
|
|
|
#20 |
|
Supermoderator
jammen dette var gode nyheter! jeg spiser stort sett bare det som jeg forstår anses som ren mat. altså råvarer, og lager mat fra bunnen av, sukker avvente jeg meg fort fra, og det eneste "kunstige søtstoffet" jeg i noen grad inntar er et par teskjeer med fruktose de gangene jeg spiser mhm's nydelige frokostpannekaker |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|