Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt flere spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-06, 17:19   #1
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill
Question

Litt flere spørsmål

Hei nå har jeg gått på atkins i 2 dager,det jeg har spist i går :frokost,3 bacon skiver 1 omelett av 2 egg med skinkeost i(på tube) middag,kylling filet med smeltet dansk greddost og salat(kinakål og agurk) kvelds,ca 60g val nøtter! i dag har jeg spist: frokost,omelett og bacon(samme som i går) lunsj,bacon snacks middag,indrefilet av svin med dansk greddost og salat...er dette "riktig mat eller? har målt ketostix og fargen er den før den mørkeste! lurer også på om det går an å ha 1 ss vanlig dressing på salaten til middag? er det vanlig og ha mye avføring på denne kuren? og være litt små kvalm? er dette noe som varer eller forsvinner? TUSEN HJERTELIG TAKK VIST NOEN GIDDER Å SVARE...har lest masse om denne dietten men er litt forskjellig fra artikkel til artikkel syns jeg,så greit å få et skikkelig svar fra noen som har peiling

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 17:40   #2
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: litt flere spørsmål

Opprinnelig lagt inn av stinasol

Hei nå har jeg gått på atkins i 2 dager,det jeg har spist i går :frokost,3 bacon skiver 1 omelett av 2 egg med skinkeost i(på tube) middag,kylling filet med smeltet dansk greddost og salat(kinakål og agurk) kvelds,ca 60g val nøtter! i dag har jeg spist: frokost,omelett og bacon(samme som i går) lunsj,bacon snacks middag,indrefilet av svin med dansk greddost og salat...er dette "riktig mat eller? har målt ketostix og fargen er den før den mørkeste! lurer også på om det går an å ha 1 ss vanlig dressing på salaten til middag? er det vanlig og ha mye avføring på denne kuren? og være litt små kvalm? er dette noe som varer eller forsvinner? TUSEN HJERTELIG TAKK VIST NOEN GIDDER Å SVARE...har lest masse om denne dietten men er litt forskjellig fra artikkel til artikkel syns jeg,så greit å få et skikkelig svar fra noen som har peiling

Hei nå har jeg aldri gått på atkins selv, men når du sier at ketostixen er mørk, så vil jeg si at fargen ikke har så mye å si. Det kan ha å si med hvor mye du drikker i løpet av en dag.

Når det gjelder dressing, så må du nesten prøve deg frem, for å se om du kommer ut av ketose eller ikke med dressingen. Evt lag din egen dressing av en god olje og krydder/urter

Det er vel også vanlig å føle seg litt små-uggen i magen i starten. Du har jo lagt om kosten, og kroppen må få tid til å omstille seg...

Gammel 30-08-06, 17:54   #3
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

ok men jeg trodde at de det var ketostix som viste og jeg er i ketose eller ikke,hvordan vet jeg da om jeg er i ketose?

Gammel 30-08-06, 18:08   #4
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

pass på disse tubeostene, kan inneholde sukker.

Gammel 30-08-06, 18:13   #5
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av stinasol

ok men jeg trodde at de det var ketostix som viste og jeg er i ketose eller ikke,hvordan vet jeg da om jeg er i ketose?

Den viser om du er i ketose eller ikke, men det har ikke alltid sammenheng mellom farge og grad av ketose, da det er mere ketonlegemer pr ml urin om du har drukket to glass vann på en dag, enn om du har drukket to liter vann på en dag... om du skjønner hva jeg mener...

Gir den ketostixen utslag er du i ketose, enten den viser rosa eller mørk lilla

Gammel 30-08-06, 18:18   #6
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

oki,kjempe flott takk for svar! vet du om det jeg har spist er greit eller er det noe jeg burde la vær? tubesosten jeg bruker er tine`s ost og skinke noen som vet om den er grei?

Gammel 30-08-06, 18:21   #7
Daizy
Seniormedlem

Daizy sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Man skal vel helst ikke spise nøtter de 2 første ukene av atkins (induksjonstiden)

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 18:28   #8
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

oki,flott da holder jeg meg unna dem =) hørte at det gikk an å spise sukkerfri gele og men er dette noe en burde golde seg unna de første 14 dagene og eller?

Gammel 30-08-06, 18:33   #9
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Anbefaler deg å lese boken, jeg

Gammel 30-08-06, 18:37   #10
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Nøtter på induksjon er ikke lov og du bør være forsiktig med ost. Videre bør du ha tilatte grønnsaker til alle måltider. Kinakål og agurk er ikke det beste valget du kan ta. De inneholder veldig lite næringsstoffer. Bruk heller blomkål, brokkoli, grønn paprika, litt tomat, brekkbønner og skikkelig mørkegrønne fiberrike salattyper som ruccola, russo og spinat.

Etter en stund på Atkins induksjon vil avføringen minske betraktelig. Mange opplever å gå fra mange daglige dobesøk til 1-2 ganger i uka. Induksjonskost gir veldig lite avfallstoffer, ergo mye mindre avføring.

Ellers vil jeg råde deg til å lese mer om Aktins fase 1 her inne på forumet, samt at du skaffer deg den orginale versjonen av Aktinsboka. Ikke den dårlige norske versjonen, men den engelske. Når boka er skaffet.. les den grundig før du går videre..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 18:40   #11
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

En ting til.. Ligg unna kjøpedressinger. De inneholder ofte sukker og transfett. La heller egne dressinger fra bunn av. Litt seterrømme og krydderurter, eller olje og edikk-dressinger.. Finnes mange gode oppskrifter på det her på forumet.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 18:43   #12
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

ok,skal skaffe meg en bok =))

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jenter, litt pms-spørsmål.. litajenta Spørsmål og svar 3 26-01-06 16:06
Sliter litt matgal Lavkarbo generelt 17 02-06-05 14:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.