Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 02-05-10, 11:11   #1976
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Kan jeg spise kålrot forresten? Jeg er nemlig litt sær ift grønnsaker og synes det er vanskelig å finne noen jeg liker, men kålrot synes jeg er veldig godt. Og om noen har forslag til grønnsaker så tar jeg gjerne i mot, for alle de grønnsakene jeg liker virker det som jeg ikke får spise, slik som mais og gulerøtter (sukk!). Og tomat og salatblader er utelukket, jeg får brekningsfornemmelser bare av tanken (liker dog tomater i f.eks hjemmelaget tomatsaus osv). Jeg går på Lindberg, bare sånn til informasjon.

Kålrot vokser under jorden og inneholder 6.4g karber pr 100g. Ikke så veldig mye mao, så om du vil bruke karbene dine til det, så er det vel ingen katastrofe på Lindberg.
Det er ganske mange tråder her om grønnsaker, feks denne!
Scroller du helt neders på siden i den tråden finner du mange flere tråder om grønnsaker!

Gammel 02-05-10, 11:57   #1977
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Okay, kjekt å vite. Jeg liker nemlig ikke blomkål, men da kan jeg jo bruke karbene mine til f.eks kålrotmos i steden for.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 02-05-10, 16:54   #1978
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 47
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her er en tråd du kan titte på!

takk søte kitt

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish
Gammel 02-05-10, 17:54   #1979
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Noen som vet hvordan jeg regner ut ett populasjonsstandardavvik? Med kun 1 populasjon og 10 observasjoner takk.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 02-05-10, 21:19   #1980
keke
Nytt Medlem

keke sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Gjøvik
keke er på en erverdig vei

Jeg er ny med LCHF. Det jeg lurer på er hvor mye fløte, rømme og ost som kan brukes i en porsjon mat? Har vel lest at nybegynnerfeil er for lite fett og for lite vann, men hvor mye er egentlig for lite da?
Takker for svar!
(jeg har prøvd å finne svar med søk, men går litt treigt med meg når jeg er ny på forumet... )

keke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF:)
Gammel 03-05-10, 07:22   #1981
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg lurer på - hvor får jeg kjøpt sånne ildfaste engangsformer? Har blitt tipset om Europris, men det er veeeldig utenfor allfarvei for meg (for de har vel ikke en sjappe på Sofienberg lenger, såvidt jeg har oppfattet?). Andre butikker som kan tenkes å ha dem?

Dustesyk og har rett og slett ikke sterke nok hender til å rengjøre vanlige ildfaste former

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 03-05-10, 07:23   #1982
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg lurer på - hvor får jeg kjøpt sånne ildfaste engangsformer? Har blitt tipset om Europris, men det er veeeldig utenfor allfarvei for meg (for de har vel ikke en sjappe på Sofienberg lenger, såvidt jeg har oppfattet?). Andre butikker som kan tenkes å ha dem?

Dustesyk og har rett og slett ikke sterke nok hender til å rengjøre vanlige ildfaste former

Hva med Nille?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-05-10, 08:14   #1983
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Hva med Nille?

Jeg har sett sånne på Nille, ja! Vet ikke om de har på den på Løkka, men jeg vet jeg har sett sånne former på den i Torggata .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-05-10, 08:20   #1984
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Du får kjøpt dem i mange varianter på Rema1000. Grillkongen Craig har sørget for det..

Gammel 03-05-10, 08:28   #1985
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har sett sånne på Nille, ja! Vet ikke om de har på den på Løkka, men jeg vet jeg har sett sånne former på den i Torggata .

Najs! Da skal jeg ta en kikk når jeg rusler ut på kaffetokt

Gammel 03-05-10, 08:35   #1986
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Jeg handler sånne på Staples (Binders)...de har i ulike størrelser m/lokk til å skrive på. Veldig kjekt når jeg lager posjoner til mannemannen og fryser ned... Du kan se et eksempel på bloggen min... http://www.madebymanne.com/blogg/

Gammel 03-05-10, 10:51   #1987
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Takk! Skal huske å se etter det på Binders neste gang jeg er ute ved Alnabru også, da - foreløpig fant jeg akkurat det jeg trengte på Nille. Ovnsbakt laksemiddag i vente!

Gammel 03-05-10, 11:13   #1988
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Rema 1000, Nille, jernia.... Lurer faktisk på om jeg ikke har sett det på bohus også.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 04-05-10, 10:25   #1989
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

De siste dagene har jeg bare spist og spist, og greier ikke stoppe. Jeg klarer å holde meg til lovlige ting, men det blir alt for mye mat. Jeg venter mensen, trodde den skulle kommet for noen dager siden, så jeg lurer på om det kan være derfor?
En annen teori er at det er fordi jeg har gått tom for krom (for et par uker siden). Krom regulerer jo blodsukkeret, så kan det være derfor? Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe ny pakke, for det er jo ganske dyrt med alle disse kosttilskuddene, men nå lurer jeg på om jeg kanskje bør gjøre det likevel. Noen som har noen innspill?

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 04-05-10, 11:36   #1990
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

En annen teori er at det er fordi jeg har gått tom for krom (for et par uker siden). Krom regulerer jo blodsukkeret, så kan det være derfor? Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe ny pakke, for det er jo ganske dyrt med alle disse kosttilskuddene, men nå lurer jeg på om jeg kanskje bør gjøre det likevel. Noen som har noen innspill?

Jeg har ikke noe svar til deg, men du minte meg på noe jeg skulle spørre om...

Er saker som f.eks Krom viktig å ta...eller er det bare det at det kan hjelpe mot søtsug osv?

Spurte på Helsekosten, men der fikk jeg jo bare beskjed om å kjøpe ett helt lass med saker...så jeg lot heller være med hele innkjøpet til jeg har sjekket med dere o'store kilde...

Gammel 04-05-10, 11:46   #1991
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg har ikke noe svar til deg, men du minte meg på noe jeg skulle spørre om...

Er saker som f.eks Krom viktig å ta...eller er det bare det at det kan hjelpe mot søtsug osv?

Spurte på Helsekosten, men der fikk jeg jo bare beskjed om å kjøpe ett helt lass med saker...så jeg lot heller være med hele innkjøpet til jeg har sjekket med dere o'store kilde...

Du kan jo lese hva dr. Torkil selv sier:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg er selvfølgelig innhabil, da det er jeg som selger tablettene, men du trenger en boks av hver type for 7 ukers ketolysekur.
Du kan lese om innhold og funksjon ved å klikke INFO på hver tabletttype i nettbutikken på www.ketolyse.no
Tablettene er spesialfremstillt til slankekurer basert på kostindusert ketose ( ketolysekuren, Atkins fase 1, EAT, cut the carbs etc). kromtablettene og selentablettene er også meget gode tilskudd når vekten skal stabiliseres, men da er magnesium normalt helt unødvendig.

vennlig Hilsen
Torkil

Gammel 06-05-10, 13:35   #1992
Sisteinnsats
Medlem

Sisteinnsats sin avatar

Sisteinnsats er på en erverdig vei

Hvor mange kalorier er det i en Atkinsbar? Jeg så bare på forsiden hvor det står 2,6 karbs per serving. Og dumme meg trodde det gjaldt hele greia (60 g). Så ser jeg inni at det står 31 karb/100g hvorav 1,6 er sukkerarter og 27 er sukkeralkoholer. Hva er det jeg skal regne? Beklager hvis dette er et spørsmål dere har svart på maaange ganger før, men jeg sliter litt med å forstå dette her..

Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 06-05-10, 13:54   #1993
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Du er ikke så dum likevel ser du for det er riktig det som står foran (net carbs) og det er for hele greia (60gr) Sukkeralkoholer kan du alltid trekke fra .

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-05-10, 14:00   #1994
Sisteinnsats
Medlem

Sisteinnsats sin avatar

Sisteinnsats er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Du er ikke så dum likevel ser du for det er riktig det som står foran (net carbs) og det er for hele greia (60gr) Sukkeralkoholer kan du alltid trekke fra .

Ok, takk! Fant det akkurat i en annen tråd etter masse leting.
Fikk litt panikk her, for jeg spiste en i dag og trodde jeg hadde gått laaangt over karbegrensa!

Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 06-05-10, 14:55   #1995
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Jeg var innom helsekost i går, og på noen av sjokoladene der sto det ikke sukkeralkoholer, men ett eller annet poly-ett-eller-annet - er det sukkeralkoholer som man kan trekke i fra? Der også var det litt misvisende med antallet, nemlig.......sukkerarter skjønner jo jeg også er sukker, men alt det andre som står under karbohydrater er det værre med

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 06-05-10, 15:46   #1996
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Lurer på en ting til - lagrer man mye vann i dagene før man blir syk? Den siste uka har vekta gått litt opp og litt ned, men mest stått omtrent stille - i dag var jeg plutselig 500g ned fra i går, og utover dagen har jeg blitt megaforkjøla.....kan det være at kroppen min har lagra vann, og at det nå slippes når sykdommen har slått ut?

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 06-05-10, 16:34   #1997
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg var innom helsekost i går, og på noen av sjokoladene der sto det ikke sukkeralkoholer, men ett eller annet poly-ett-eller-annet - er det sukkeralkoholer som man kan trekke i fra? Der også var det litt misvisende med antallet, nemlig.......sukkerarter skjønner jo jeg også er sukker, men alt det andre som står under karbohydrater er det værre med

Polyol = sukkeralkohol

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 06-05-10, 17:03   #1998
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Polyol = sukkeralkohol

Tusen takk, da tenkte jeg riktig - heldigvis

Gammel 06-05-10, 18:54   #1999
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Sannhet med modifikasjoner. Man kan ikke alltid trekke fra sukkeralkoholer. Les denne tråden.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-05-10, 18:59   #2000
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Lurer på en ting til - lagrer man mye vann i dagene før man blir syk? Den siste uka har vekta gått litt opp og litt ned, men mest stått omtrent stille - i dag var jeg plutselig 500g ned fra i går, og utover dagen har jeg blitt megaforkjøla.....kan det være at kroppen min har lagra vann, og at det nå slippes når sykdommen har slått ut?

Hvis du har to x-kromosomer, så har du også en syklus og i perioder lagrer kroppen vann. Men mulig at kroppen lagrer før den blir syk også, det vet jeg ingenting om.
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.