Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-06-11, 12:57   #1401
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Takk for det.. men ingen tid til egenpleie, skal på jobb kl halv 3 Tror jammen jeg må lage noen gode feite Pruttis lapper med masse bacon og ta med

Oooh, det hørtes hardt ut! Det er det positive med å jobbe på sjøen istedetfor å gå skift på land, mindre tunge dager på jobb

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

RikkemOr: Nesten like spent på den kaka som du jeg - skulle gjerne vært der og smakt med deg

Angemi: Ja, alkohol på ketose er skikkelig farlig altså. Jeg hadde en såpass dårlig opplevelse første gang jeg prøvde at jeg har holdt meg unna siden -Men nå skal det sies at mange av festene jeg går på er dansefester, og der drikkes det så lite likevel at en føler seg ikke utafor om en er edru Du tar nok dine forhåndsregler neste gang tenker jeg

Jeg var litt rådvill mhp mat i dag, så jeg ville prøve noe nytt. Lette derfor litt rundt og kom over t-kaker på bloggen til Lena Beatrice
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...grove-tekaker/
Lagde de, det ble 6 t-kaker, og jeg regnet ut på diett.no at det ble under 1karb pr kake. Kan altså spises med god samvittighet. Har akkurat spist en med masse smør, peppermakrell, majones og agurk på. Kjempegodt, og så må jeg innrømme at det var litt deilig å spise noe jeg bare kunne holde i hånden igjen. Anbefales! Tror jeg skal prøve ett par av dem som "pizzabunner" til middag i dag også jeg Synes de fleste pizzabunnene jeg har testet og smakt på her inne er grusomme, og det er ett savn.... Nytt forsøk i dag da, tror jeg

Ja, det blir såå stas å få smakt.. Tror nesten jeg kan si på forhånd at det blir helt fantastisk, men dere skal få rapport etter smaking

Angående pizza.. Har du prøvd denne? Jeg og en kamerat som ikke spiser lavkarbo synes den ble driiitgod!=) Som fyll stekte jeg kjøttdeig med litt tomatpure(hvis jeg ikke har sagt det har jeg funnet ut at heinz har minst KH av alle jeg har vært borti) og la over hele i bunn som saus, og la på rødløk, jacobs baconpølse, bacon OG skinke(pga heftig mye fyll ble den litt vanskelig å holde, men er du ikke like ivrig som meg skal det gå veldig bra) og selvfølgelig toppa med masse ost da!=)

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 13:02   #1402
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Good morning!
Våknet ikke før 1200 - tydelig at jeg trengte litt søvn ja. Mm, så godt.

Huff Angemi - fylleangst OG på tur på jobb igjen. Høres ubarmhjertig ut. Få i deg masse mat og drikk vann, klyp deg i armen og minn deg selv på at det er fylleangst (= koblet til alkohol; urealistisk, ufortjent og straks bortevekk)

Spent på gullrotkaken RikkemOr; like spent på om du blir fornøyd, og hva de andre sier. Jeg har ikke bakt så mye lavkarbo, men det hadde jo vært artig å ha en kake-eller-dessert-aktig-oppskrift som alle synes var god. Har en oppskrift på iskake her et eller annet sted...som fikk knall tilbakemeldinger av de på kur og de andre.. hehe - "the others" liksom. Melder meg som prøvesmaker sammenmed bente1, nesten så jeg synes jeg kan smake den allerede..MMMmmm.

Baconcrisp er jo godt - selv om det er noe jeg aldri har spist tidligere. Har lett lenge etter KIM's sin, fordi den var anbefalt. Endte til slutt med en svensk variant, - men synes de stort sett ligger på samme verdier (0 - 0,2 g karb) så jeg antar at baconcrisp er lovlig nok for min del. Og et supert substitutt til potetgull.

Tenkte på det i sjokoladepraten deres også -. jeg har ikke smakt noe sjokoladelignende på 4 uker. (Hvilket er sykt for min del) Så tenker jeg mens jeg leser at "hm...kanskje jeg skal kjøpe en sånn sunn sukkerfri sak å kose meg med..sikkert fint å ha liggende i skapet osv osv", men så jeg er litt redd for at jeg på et vis skal vekke "sjokolademonsteret" i meg også.
Kanskje greit å la være -

Er skikkelig stolt og fornøyd med meg selv altså: 4 uker! Har vel aldri klart å holde meg på en kur i 4 uker i hele mitt liv. Også at jeg har klart det uten en sprekk!! Gosj.
Så skal det jo sies at jeg har spist ting jeg ikke burde spist - men det var ting jeg trodde var ok (jordbær med vaniljekesam). Men det regner jeg ikke med - var gjort i "god tro" som det heter.

Knallfornøyd jeg!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 13:16   #1403
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Good morning!
Våknet ikke før 1200 - tydelig at jeg trengte litt søvn ja. Mm, så godt.

Huff Angemi - fylleangst OG på tur på jobb igjen. Høres ubarmhjertig ut. Få i deg masse mat og drikk vann, klyp deg i armen og minn deg selv på at det er fylleangst (= koblet til alkohol; urealistisk, ufortjent og straks bortevekk)

Spent på gullrotkaken RikkemOr; like spent på om du blir fornøyd, og hva de andre sier. Jeg har ikke bakt så mye lavkarbo, men det hadde jo vært artig å ha en kake-eller-dessert-aktig-oppskrift som alle synes var god. Har en oppskrift på iskake her et eller annet sted...som fikk knall tilbakemeldinger av de på kur og de andre.. hehe - "the others" liksom. Melder meg som prøvesmaker sammenmed bente1, nesten så jeg synes jeg kan smake den allerede..MMMmmm.

Baconcrisp er jo godt - selv om det er noe jeg aldri har spist tidligere. Har lett lenge etter KIM's sin, fordi den var anbefalt. Endte til slutt med en svensk variant, - men synes de stort sett ligger på samme verdier (0 - 0,2 g karb) så jeg antar at baconcrisp er lovlig nok for min del. Og et supert substitutt til potetgull.

Tenkte på det i sjokoladepraten deres også -. jeg har ikke smakt noe sjokoladelignende på 4 uker. (Hvilket er sykt for min del) Så tenker jeg mens jeg leser at "hm...kanskje jeg skal kjøpe en sånn sunn sukkerfri sak å kose meg med..sikkert fint å ha liggende i skapet osv osv", men så jeg er litt redd for at jeg på et vis skal vekke "sjokolademonsteret" i meg også.
Kanskje greit å la være -

Er skikkelig stolt og fornøyd med meg selv altså: 4 uker! Har vel aldri klart å holde meg på en kur i 4 uker i hele mitt liv. Også at jeg har klart det uten en sprekk!! Gosj.
Så skal det jo sies at jeg har spist ting jeg ikke burde spist - men det var ting jeg trodde var ok (jordbær med vaniljekesam). Men det regner jeg ikke med - var gjort i "god tro" som det heter.

Knallfornøyd jeg!!

Ååååh, 12! Så deilig!=) Tror den kosten her gir meg så mye energi at jeg ikke klarer å sove lenge jeg?? I natt blei det jo ganske seint i forhold til de andre dagene( sovna rundt halv2), men likevel våkner jeg klokka 8 av meg selv og kjenner at jeg likegjerne kan stå opp som å sove no lenger.. Det er IKKE normalt for meg... Ellers har jeg liggi å sovna/våkna helt til jeg får dårlig samvittighet og må stå opp.. Gjerne i 11-12 tia.. Men er jo bare positivt det asså=) Mange flere våkne timer per dag!=)

Hvis du ikke har behov for sjokolade, så ikke kjøp.. Det er mitt tips.. Jeg hadde ikke kjøpt hvis ikke det var for den kaka, for jeg har ikke hatt behov for det og jeg synes i grunn det bare er tullete å ha det "just in case".. Da er det fort gjort å ta en titt i skapet og bare ta en liten bit når man ser den.. Hvis man er sånn at man bare måå ha, så er det litt annerledes.. Men klarer man seg uten søtningstoffer er det det beste mener jeg Og du som har vært så flink med 4 uker uten! Hvorfor ikke heller se hvor lenge du klarer uten noenting?? Det synes jeg er gøy! Utfordre meg selv på sånne ting og hele tiden sette litt krav.. Det gir en fantastisk god følelse når det er gjennomført

Gammel 25-06-11, 13:25   #1404
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Ååååh, 12! Så deilig!=)
Hvorfor ikke heller se hvor lenge du klarer uten noenting?? Det synes jeg er gøy! Utfordre meg selv på sånne ting og hele tiden sette litt krav.. Det gir en fantastisk god følelse når det er gjennomført

Jepp - tror jeg går for den altså..
Så er vel ikke 4 uker på lavkarbo noen ting - med tanke på at det er livstil og ikke noen kur.. Men for meg er det i alle fall den lengste livstilsendringen jeg har fått til. Hehe! Skal fortsette og fortsette. Og pr nå så vet jeg ikke hvordan jeg skal "justere" heller - dvs den dagen jeg ikke vil gå ned flere kilo, hva da liksom? Kan vel ikke akkurat sette meg ned å bestille en pizza heller...

Men - det er jo straks (2 uker igjen) til ferie. Mistenker at det ikke blir like lett å følge den smale sti da, både ift mat og alkohol. Og nei - det er ingen fare for at jeg blir ansett som radmager på en stund enda.. ;-)

Kanskje 4 uker om gangen er et godt mål det?
Hvor lenge har gjengen her inne holdt på tidligere da - sånn i snitt?

Gammel 25-06-11, 13:27   #1405
Nysgjerrig nok
Medlem

-tror jeg omformulerer: Hvor lenge er det ok å være i ketose?

Gammel 25-06-11, 13:32   #1406
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

-tror jeg omformulerer: Hvor lenge er det ok å være i ketose?

Jeg mener å huske(orker ikke lete det frem nå, men arrester meg hvis det er feil) at Torkil sier i boka at 6mnd kan være en fin tid å ta en liten "pause" på 2-3mnd særlig hvis man opplever stagnasjon på vekten.. Men tror det er mange som er i ketose lenger enn det..? Det blir nok bare å øke litt gradvis på KH for meg når jeg er nede i målvekt.. Skal ikke tilbake på høykarbo av den grunn=)

Gammel 25-06-11, 13:40   #1407
Nysgjerrig nok
Medlem

Mulig jeg har hørt noe sånt... 6 mnd - 5 igjen!! Men må jo se det ann da, - blir jeg for tynn så hopper jeg av og da tenker jeg som deg at det blir nok ikke høykarbo igjen. Kanskje litt mere karbo i hverdagen - eller kanskje en ukentlig utskeielse?

Luksusproblem uansett.

Gammel 25-06-11, 13:48   #1408
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

RikkemOr: Ja, har prøvd den pizza-deigen også, men var ikke helt fornøyd jeg. Tror bare jeg er veeeeldig kresen på pizzabunn, for den høykarbovarianten jeg har er bare såååå god. Må kanskje venne meg til å tenke annerledes... Men det går jo helt greit å gratinere fyllet også - jeg elsker også masse godt fyll på hjemmelaget pizza

Nysgerrig nok: Enig med RikkemOr - like greit å styre unna sjokoladen, kan godt trigge mer sjokoladebehov. Nå er ikke jeg så nøye med søtningsmidler, jeg tåler det godt og unner meg det når jeg vil egentlig. Håper bare Stevia snart kommer til salgs her i landet. Det er jo helt naturlig og mer brukt enn sukker i store deler av Asia. I Japan feks, som har verdens lengste levealder, og mye mindre overvekt og diabetes enn vi har, brukes Stevia veldig mye. På tide vi også får det
Når det gjelder etter en er ferdig slanket, så har jeg tenkt å fortsette med LCHF kosthold som livsstil, for det får meg til å føle meg så bra. Men jeg tenker da å komme ut av ketose, det er jo anbefalt å helst ta en pause fra ketose etter 6 mnd. I utgangspunktet tenker jeg å legge meg på 50-70g karber om dagen, øke hovedsaklig med mer bær og nøtter i forhold til i dag + litt bønner/linser/erter, samt tillate meg en utskjeielse en og annen gang (bare ikke for ofte). -Men her ser jeg jo at en på prøve seg veldig fram, slik at en ikke havner i "karbo-fella" igjen... -Men er veldig enig med deg i at det sikkert er smart å tenke igjennom dette på forhånd. Uansett så er det jo en stund til......

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 14:34   #1409
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Jeg har lurt på en ting de siste dagene... Karbomamma hvor har du blitt av

Gammel 25-06-11, 14:45   #1410
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jeg har lurt på en ting de siste dagene... Karbomamma hvor har du blitt av

Jaaaa, jeg også, er hun på ferie kanskje? Karbomamma: vi savner deg her inne!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 15:20   #1411
Dollsine
Gjest

God ettermiddag alle sammen. Ser at dere snakker pizza; jeg har prøvd mange varianter, og den eneste jeg likte var denne: legg kavli skivet ost med smak (jalapeno, bacon el) tett samme på bakepapir i microen. Dekk evt hullene mellom med ostebiter. Sett på full styrke ca 1 min pr skive du har inni. Dvs 4 skiver = 4 min. Ostebitene smelter sammen og voila! du har en bunn. Fyll på med det du vil ha, sett i stekeovnen og stek til osten oppå er smeltet. Deilig!

Har vært ute og gått lang tur, og nyter nå dagens lunsj; omelett med rømme, bacon, blomkål og brokkoli, stekt i mye smør. Og en solid klæsj med smør oppå mens jeg spiser den . Jeg greide å få til 87 gram fett av den porsjonen; godt jobbet tenker jeg! 38 gram protein er litt høyt, mens 2 g kh er akkurat passe. Blir vel mett til langt utpå kvelden nå tenker jeg

Jeg har bakt tekaker lenge, og spiser de som vanlig brødskive med smør og pålegg oppå. Greit å ha i fryseren, så tar jeg opp det antall jeg skal ha når jeg smører matpakka. Alltid ferskt brød; og veldig godt!

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 16:43   #1412
Nysgjerrig nok
Medlem

Er det sånne osteskiver som blir til de omtalte ostesnacks også? Lettstekte osteskiver med jalapeno?

Har hørt om ostesnacks her et sted, men ikke helt forstått hva det er.

Funker det like bra å lage dette i vanlig ovn?

Heter det snacks så er det vel godt..tenkte jeg.

Gammel 25-06-11, 16:48   #1413
bente1
Seniormedlem

Du var flink med fettet i dag, Dollsine

Er veldig glad jeg oppdaget de t-kakene. Veldig godt som en variasjon. I dag har jeg hatt litt sånn "matlei"-følelse, og siden sønnen min dro avgårde på speiderleir i dag, er det ikke noe "krav" om skikkelig middag i huset, så i dag har jeg tenkt å spre de t-kakene ut over dagen med masse godt pålegg på. Nok smør og majones vil nok ordne fettprosenten. Blir lite grønnsaker da, men for en dags skyld får det bare være Minner meg forresten på at jeg må passe på å få tatt vitaminpillene mine, det skal jeg gjøre med en gang, ekstra viktig når jeg ikke spiser noe særlig grønt i dag

Gammel 25-06-11, 16:51   #1414
bente1
Seniormedlem

Er det sånne osteskiver som blir til de omtalte ostesnacks også? Lettstekte osteskiver med jalapeno?

Har hørt om ostesnacks her et sted, men ikke helt forstått hva det er.

Funker det like bra å lage dette i vanlig ovn?

Heter det snacks så er det vel godt..tenkte jeg.

Ja, du legger bare skiver av ost på bakepapir og steker, alle typer smak kan brukes. Kan gjøres i stekeovn også. Har bare prøvd i mikron, så vet ikke hvor lang tid de trenger, men det ser du nok, når de er boblete og gyldne er de ferdige

Gammel 25-06-11, 17:00   #1415
Nysgjerrig nok
Medlem

...og spiser det som...slags potetgull? Eller som flatbrød med pålegg på? Hm - tror jeg må en tur i butikken....

Gammel 25-06-11, 17:07   #1416
bente1
Seniormedlem

...og spiser det som...slags potetgull? Eller som flatbrød med pålegg på? Hm - tror jeg må en tur i butikken....

Den med jalapeno tror jeg mange bruker sammen med tacokjøttdeig. Som litt sprøtt snacks (eneste jeg har brukt det til) Kan også brukes med smør og pålegg, da tror jeg mange lager dem doble, men det vet jeg ikke helt, jeg har ikke prøvd det.

Gammel 25-06-11, 18:44   #1417
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Tror ikke jeg ville ha kjøpt pølse. Gatekjøkkenpølser er ikke akkurat lavkarbo. Dyttet inn en god del potetmel og annet som vi ikke vil ha. Så på noen pølser i butikken istad, nesten 50 g / 100 g på den ene typen jeg så. Mulig at den var ekstrem, men gatekjøkkenpølser er ekstreme de også.

Vil bare nedtone dette litt. Tror det er Statoil, og sikkert flere av de andre bensinstasjonene også, som selger Leiv Vidars pølser, og ostepølse med bacon har bare 6,5g karber pr 100g. Ja, det er litt potetmel i den, men det er ikke mye. Jeg spiser iaf en sånn baconpølse på bensinstasjon om jeg er sulten og det er lenge til jeg får mulighet til å lage meg noe selv
Legger ved link til Leiv Vidars bedriftsvarer så dere kan se selv

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 19:13   #1418
Foksy
Medlem

Rikkem0r: Kostfiber er allerede trukket fra på norske matvarer, så du kan ikke trekke de ifra en gang til
Kanskje det var sukkeralkoholer i sjokoladen?

Kjempekoselig å høre fra deg igjen Nysgjerrig nok! Så fantastisk at du har klart den første mnd uten noen utskeielser, da har du lagt et supert grunnlag og gode rutiner

Så også noen snakke om dårlige negler...men hvem.. Går helt i surr her jeg
Jeg har fått motsatt virkning... Før hadde jeg så dårlige negler, og nå har de blitt veldig mye sterkere. Endelig ser det fint ut med litt neglelakk Rart at det var helt motsatt for deg da

Jeg var også på "fylla" i går, ble vel 5 glass Rom og pepsi max med sitron...det er MYE til meg å være. Men jeg ble ikke veldig full, eller veldig dårlig. Veldig rart, siden jeg spiste veldig lite i går, og var ute og løp 5 km bare noen timer før vi begynte å drikke... Men jeg klager ikke!

Gammel 25-06-11, 19:22   #1419
Foksy
Medlem

Ser ut som jeg driver med spam i dag
Men jeg glemte å tipse dere om denne pizzaen. Så god at tilogmed Ketolyse-torkil går god for den! Jeg har ikke prøvd den selv, men det høres jo lovende ut med en sprø pizzabunn!!

Gammel 25-06-11, 19:34   #1420
Dollsine
Gjest

Hellu... jeg vet noen kaller stekt ost for ostekjeks; kjært barn har mange navn tenker jeg. Jeg bruker dem også som backupmat; er jeg borte har jeg med ferdig stekte i tett boks; greit å spise i nøden. Bruker dem også som kveldsmat med smør og hvitost. Nammis!

Ostekjeksen er også et alternativ til tacoskjell. Ellers bruker jeg å steke gullsalami eller chorizopølse i stekeovnen på 200 grader til de bøyer seg/tørker - det er en god erstatning for potetgull/noe salt. Fungerer også som nachos til taco.

leiv vidar selges på Statoil og er veldig gode. En baconpølse herfra kan være nødmat når en ikke har tilgang på noe annet.

Så om negler: jeg nevnte at mine har vært oppfliset og tilnærmet ødelagt, mens de nå er solide som bare det.

Jeg er fortsatt stappmett etter omeletten i tre-tia i dag; og ikke tror jeg sluten kommer med det første heller Lager piroger med ost og skinke til fammen i kveld, og tar meg litt eggsalat (egg+majones) med reker for å fylle opp hvis det blir nødvendig.

Ha en god lørdagskveld alle sammen!!

Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 19:38   #1421
bente1
Seniormedlem

Så godt at det gikk bra med deg på fest Foksy. Tåler ikke to glass vin en gang jeg
Nei, du spammer ikke - kjekt det er noen andre enn meg her inne Har en late dag, multitasker med både tv, pc og bok på en gang. Rolig kveld for når sønnen min er på speiderleir

Hmmm Kanskje burde jeg prøve meg på pizza igjen, har blitt så skuffa tidligere at jeg nesten har gitt opp.

Jeg har forresten planlagt lørdagskos til i kveld: Eldorado sukkerfri bringebærgele sammen med cottage cheese - riskrem. Har gledet meg til det hele dagen - skal vente en stund til - glede meg enda lenger, så nyter jeg det enda mer

Gammel 25-06-11, 20:00   #1422
Foksy
Medlem

Latedag her også. Datteren min er på ferie hos pappa'n sin, så jeg er ensom og forlatt
Deilig å være litt lat da...sitter med tv og pc, men boka har jeg ikke tatt frem ennå. Det hadde vært et bedre alternativ, egentlig

Det hørtes godt ut med den lørdagskosen der!! Hvor får du kjøpt Eldorado sukkerfri gele? Jeg kjøpte noen pakker sukkerfri gele i Sverige, men det var latterlig dyrt, og bittesmå porsjoner...
Selv har jeg vært på Røtter i dag og kjøpt dairy-free, sugar-free is i dag, med agavesirup da...var 13g kargs/100g, så ikke helt safe, men jeg måtte bare! Har tenkt på is i flere mnd nå

Den iskremmaskinen jeg kjøpte må jeg levere tilbake, innerskålen må i fryseren i minst 8 timer før bruk, og fryseren min er ikke stor nok til å få skåla inn engang...

Gammel 25-06-11, 20:00   #1423
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Hei jenter, håper dere har hatt en fin dag og helg hittil
Selv ble jeg matforgiftet i går, spiste lunsj på en kafé i byen (omelett med bacon), og har vært e l e n d i g i etterkant. Ei venninne spiste samme og ligger langflat (på badet). Feber og toalettganger, så her går det i loff og farris. Kaster opp av omelett nå, mamma stekte egg i stad og det satte i gang brekninger med en gang. Får holde meg unna egg en stund nå, kjenner appetitten har fått seg et kick.
Så for akkurat nå, for å bevare vett og forstand - samt å opprettholde nok energi til å klare sitte oppreist - så spiser jeg fritt. Dvs. det jeg har lyst på.

Blir vel en uke nå med tarmproblemer. Hadde dette to ganger på 4 uker i fjorsommer, og i etterkant så ille tykktarmsproblemer at legen ba meg kutte ut ALL brød, så noe skade har det vel blitt?

Nei, må vel gå tilbake til lillerommet. Bra jeg har kjøpt inn de første bøkene i Sagaen om Isfolket. Noen som selger / låner ut serien? Fant bare de første to bøkene

Fin kveld mine kjære venner

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:03   #1424
Foksy
Medlem

Huff
Good bedring Prutti
Håper du kommer deg fortere enn svint!

Gammel 25-06-11, 20:19   #1425
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hei jenter, håper dere har hatt en fin dag og helg hittil
Selv ble jeg matforgiftet i går, spiste lunsj på en kafé i byen (omelett med bacon), og har vært e l e n d i g i etterkant. Ei venninne spiste samme og ligger langflat (på badet). Feber og toalettganger, så her går det i loff og farris. Kaster opp av omelett nå, mamma stekte egg i stad og det satte i gang brekninger med en gang. Får holde meg unna egg en stund nå, kjenner appetitten har fått seg et kick.
Så for akkurat nå, for å bevare vett og forstand - samt å opprettholde nok energi til å klare sitte oppreist - så spiser jeg fritt. Dvs. det jeg har lyst på.

Blir vel en uke nå med tarmproblemer. Hadde dette to ganger på 4 uker i fjorsommer, og i etterkant så ille tykktarmsproblemer at legen ba meg kutte ut ALL brød, så noe skade har det vel blitt?

Nei, må vel gå tilbake til lillerommet. Bra jeg har kjøpt inn de første bøkene i Sagaen om Isfolket. Noen som selger / låner ut serien? Fant bare de første to bøkene

Fin kveld mine kjære venner

Uff så kiipt da Pruttilutt Har savnet deg her inne i dag, men jeg tenkte kanskje du var for travelt opptatt med familien. Håper du blir frisk fort sender deg masse og

Foksy:Jeg kjøpte Eldorado sukkerfri gele på Meny, men de har det sikkert i andre ok utstyrte matvare forretninger også.
Is hørtes godt ut altså. Har lenge tenkt på å få kjøpt former og lage opp, så jeg har passe porsjoner å ta av, men har ikke fått rota meg til det enda

Sist redigert av bente1 : 25-06-11 kl 20:29.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.