Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-05-10, 09:49   #1401
Sjefsdamå
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: rogaland
Alder: 42
Sjefsdamå er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heia
Da var dag 2 i gang med en sjokolade drikk...
Syntes kylling suppa var ganske god men ellers tror jeg ikke jeg har vert helt heldig med valg av produktene den første dagen, hehe
I dag skal jeg prøve pannekaken og en av middags rettene tenkte jeg, noen tips om hvile som er gode? Kunne også trengt noen tips om hvordan dere tilbereder gode grønnsaker til måltidene, anyone?? Og ikke minst en god sund dressing til salat
Gleder meg til di første dagene er over da hodepinen og sulten nesten tok overhånd i går.... meeeeen dett skal jeg klare!! Ha en super dag folkens

Sjefsdamå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Euro dietten Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 11:47   #1402
snickers
Juniormedlem

snickers sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
snickers er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Sjefsdamå, her.

Heia
Da var dag 2 i gang med en sjokolade drikk...
Syntes kylling suppa var ganske god men ellers tror jeg ikke jeg har vert helt heldig med valg av produktene den første dagen, hehe
I dag skal jeg prøve pannekaken og en av middags rettene tenkte jeg, noen tips om hvile som er gode? Kunne også trengt noen tips om hvordan dere tilbereder gode grønnsaker til måltidene, anyone?? Og ikke minst en god sund dressing til salat
Gleder meg til di første dagene er over da hodepinen og sulten nesten tok overhånd i går.... meeeeen dett skal jeg klare!! Ha en super dag folkens

Couscous'en synes jeg er god. Funker greit å blande med salat og sånn. Ellers skulle jeg ønske at jeg bestilte mer av den potetstappa for den synes jeg metter og smaker veldig godt. Kyllingsuppa liker jeg også godt.

Jeg har skrevet litt mer om oppskrifter og erfaringer her:
treet.blogspot.com

Ha en fin dag!

snickers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet (tidl. ketolyse) Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 16:31   #1403
Sjefsdamå
Juniormedlem

oi, pastaen du laget med saus å senneps dressing så jo helt fantastisk ut! er ikke en reser på kjøkkenet så må få spørre hvordan du tilberedet det
kjempe kjekt å lese det du hadde skrevet, takk for tipsene

Gammel 04-05-10, 19:37   #1404
snickers
Juniormedlem

snickers sin avatar

oi, pastaen du laget med saus å senneps dressing så jo helt fantastisk ut! er ikke en reser på kjøkkenet så må få spørre hvordan du tilberedet det
kjempe kjekt å lese det du hadde skrevet, takk for tipsene

Sennepsdressing:
Pleier ikke å bruke noen spesiell oppskrift, men du kan f.eks. riste sammen:

• 1/2 ss dijonsennep eller bruk sennepspulver på boks
  • 2 ss hvitvinseddik eller litt sitronsaft (for å få den litt syrlig)
  • 0,5 dl oliven- eller rapsolje
  • 1/2 ss vann
  • Salt og pepper
Tomatsausen til pastaen kan f.eks. bestå av hermetiske tomater, oregano, salt, pepper og løk (som er stekt litt på forhånd). Alt blandes sammen og kokes i 30-60 minutter. Smak til med salt og pepper.

Husk at både tomat og løk skal vi ha maks 250 g av om dagen, men det er jo ganske mye og rekker langt.

Ellers må jeg si at denne Eurodiet-pastaen virker å være satt inn med teflon! All smak sklir rett av! Salter vannet godt og tilsetter krydder i vannet uten at det merkes noe særlig. Sist gang brukte jeg en skje av en hot chilipastesak og da kjente jeg *bittelitt* forskjell. Men mett blir jeg i alle fall.

snickers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet (tidl. ketolyse) Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 21:55   #1405
Sjefsdamå
Juniormedlem

Tusen takk for svar! Det skal jeg prøve meg på, gleder meg til å smake

Gammel 04-05-10, 23:35   #1406
Sjefsdamå
Juniormedlem

Heia
Jeg leste her inne at du kunne ha et egg i omeletten, så jeg gjorde det til kvelds i dag. Ble kjempe mett å sitter med dårlig samvittighet å tenker var dette virkelig lov?
Så vet noen om dette er ok i fase 1 eller har jeg vert slem pike?

Gammel 05-05-10, 09:00   #1407
snickers
Juniormedlem

snickers sin avatar

Heia
Jeg leste her inne at du kunne ha et egg i omeletten, så jeg gjorde det til kvelds i dag. Ble kjempe mett å sitter med dårlig samvittighet å tenker var dette virkelig lov?
Så vet noen om dette er ok i fase 1 eller har jeg vert slem pike?

Jeg har også hatt egg i omeletten innimellom denne uka. Det står jo at man kan blande det eller cottage cheese i omelettene for å få litt variasjon og de nevner ikke noe om at det ikke skal gjøres i fase 1. Så jeg har tatt sjansen i alle fall.

Gammel 05-05-10, 09:06   #1408
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Velkommen alle nye. Her er det mange fantastiske og opplyste mennesker som dere kan spørre om dere lurer på noe innenfor lavkarbo.

Sjefsdåma: Iflg min kursleder så kunne man gjøre det.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 09:43   #1409
studine:)
Medlem

studine:) sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 37
studine:) er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av snickers, her.

Jeg har også hatt egg i omeletten innimellom denne uka. Det står jo at man kan blande det eller cottage cheese i omelettene for å få litt variasjon og de nevner ikke noe om at det ikke skal gjøres i fase 1. Så jeg har tatt sjansen i alle fall.

Herom strides de lærde, tror jeg. Jeg har fått streng beskjed om at all ost og ekstra proteiner ikke skal spises før i fase 2. For husk at et egg er halvparten av fase 2-måltidet... så det blir jo nesten som å spise fase 2? f.eks spiste jeg to egg til middag i går.. Det er mine tanker i alle fall=)

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 09:50   #1410
Sjefsdamå
Juniormedlem

Ok, takk for svar folkens....
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt?
Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det?

Gammel 05-05-10, 11:28   #1411
Medlem

Ok, takk for svar folkens....
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt?
Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det?

Jeg er ung selv.. så jeg skjønner problemstillingen. Jeg ville i grunn vente til jeg var i fase 2, om jeg var deg.. for fase 1 skal jo liksom være en kickstart. pluss at da er du mer vant med kostholdet. Hvor lenge har du igjen i fase 1 da? Dessuten, man tåler LITE alkohol på denne dietten, og det kan variere drastisk med dagsformen! Jeg kan tåle en flaske vin, eller så kan to glass holde til at jeg er brisen:P Hvis du føler et absolutt behov, ville jeg holdt meg til HELT tørr hvitvin eller rødvin, eventuelt ren hvit sprit med karbo-fritt blandevann.. dvs sprite zero o.l., evt farris eller funsaft. Drikk lite. Husk at alkohol forbrennes i leveren, ikke i musklene, så det handler ikke om bevegelse men om tid. Samtidig brenner ikke kroppen fett mens den forbrenner alkoholen, så å drikke store mengder alkohol kan gjøre at vekttapet stopper opp.

Drikk for all del ikke øl. Det er en karbobombe!!!!=) lykke til=)

Gammel 05-05-10, 15:41   #1412
Sjefsdamå
Juniormedlem

Heia
Har nettopp begynt så skal nok holde på di 30 dagene som er tillatt i fase 1....
Nei øl det skal jeg holde meg langt unna hehe :P
Takk for svar

Gammel 05-05-10, 20:13   #1413
Sjefsdamå
Juniormedlem

Dag 3 er snart over -
sint som et lemen
sulten som en hest
slapp som en fisk
og hode føles som det har vert på fulla i en uke (
skal jammen ikke være lett dette her, men håper at sulten forsvinner nå etter dag 3 som alle sier den skal, å forsvinner sulten forsvinner nok litt av sinnet også.
Liker til nå egentlig ingen av produktene, men har ikke smakt alle enda.... skal prøve brownie til kvelds å håper på en positiv overaskelse!

Gammel 05-05-10, 20:28   #1414
Medlem

Dag 3 er snart over -
sint som et lemen
sulten som en hest
slapp som en fisk
og hode føles som det har vert på fulla i en uke (
skal jammen ikke være lett dette her, men håper at sulten forsvinner nå etter dag 3 som alle sier den skal, å forsvinner sulten forsvinner nok litt av sinnet også.
Liker til nå egentlig ingen av produktene, men har ikke smakt alle enda.... skal prøve brownie til kvelds å håper på en positiv overaskelse!

Jeg var også veldig sliten i begynnelsen.. spesielt i fase 1. Det blir bedre, da=)Om du synes det blir helt ulevelig får du heller høre om du får starte i fase 2.

Gammel 05-05-10, 21:10   #1415
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Starten var kjempetøff for meg også. Var helt på grinern når jeg kom hjem fra jobben. Men nå etter en uke, har kroppen allerede vennet eg til det nye kostholdet.

Gammel 05-05-10, 22:50   #1416
Sjefsdamå
Juniormedlem

det er godt å høre at det går over, gleder me!! har holdt på å felle en tåre eller to innimellom jeg også.....
å blir ikke humøret bedre er jeg redd jeg står uten samboer snart haha!!

Gammel 06-05-10, 23:11   #1417
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Huff, jeg husker selv at jeg hadde verdens værste HODEPINE på dag 3. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da. Men heldigvis slapp den tak dagen etterpå. Håper du blir kvitt dine plager snarlig.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 23:40   #1418
Sjefsdamå
Juniormedlem

I dag er aaaaalt mye bedre!

har hatt det veldig travelt så må innrømme at jeg bare har hatt 3 måltider i dag... hvorav det ene ble en agurk da middaggen smakte forferdelig å havnet i båsset :P
Skal bli flinkere å planlegge så jeg får i meg alle 5 måltidene.
Men hodepinen er ihvertfall nesten borte å det er sulten også selv om jeg ser laaaaangt etter mat som jeg synes vandrer ufattelig ofte forbi, hehe rart hvordan man legger merke til ting som man ellers aldri tenker over.... det er jo mat på reklame over alt, å det sitter folk å gafler i seg noe hvor enn du går... hehe å alle snakker altid om hva di skal ha til middag eller hva di hadde i går..... jeg biter i meg missunnelsen å tenker at det må man jo bare leve med! :P
Å sist men ikke minst så er samboeren min glad for at det sinte kraprylet han hadde i hus i går er nesten borte
God natt folkens!

Gammel 07-05-10, 18:50   #1419
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Så fint at kroppen din begynner å venne seg til dette nye. Jeg er nå i min andre uke og synes det går lettere for hver dag.

Gammel 08-05-10, 00:22   #1420
Sjefsdamå
Juniormedlem

Ja det er jammen godt at det går lettere for oss etter hvert Jeg smakte grønnsaks suppen til frokost i dag å må innrømme at jeg faktisk felte et par tårer da jeg tok den første slurken... den var fæl!! Men resten av dagen har gått veldig bra

Gammel 08-05-10, 00:30   #1421
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Jeg er enig med deg i at grønnsaksuppen var fæl. Jeg greide nesten ikke å få den ned, selv om jeg hadde blandet den med kokte grønnsaker og grønnsakskraft. Men mye av det andre er helt greit.

Gammel 08-05-10, 15:11   #1422
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

livet er ikke lett,, slanking er et herk ,,hvorfor har det rammet meg, hvorfor er alle mine venner tynne ,, hvorfor skjønner dem ikke at jeg må holde meg til diettten ,, hvorfor klarer ikke jeg og holde meg til den,,

føler meg fanget i et bur ,, vil ikke ,, være asosial . vil sitte på kafe , drikke kaffe latte i det fine været , vil også drikke irish coffe ,,spise en baguett. Å nei jeg kan ikke det , for jeg ser ikke min begrensning den dagen, har jeg først skjeiet ut er jeg helt desperat hiver inn på alt jeg ikke skal ha,,og det tar tid og komme i gang igjen ,, er noe psykisk oppe i hodet mitt
men kan jeg det ,, nei jeg vil jo bli slank,,,så jeg kan gå på kafe når jeg har lyst og føler meg vel,,

har kastet bort mye tid på utskjeielser,, skulle jo inn i bunaden ti 17 mai.. det kan jeg glemme ,, skal jo kunne puste den dagen..

og hvorfor har ikke jeg klart og komme ned i min idealvekt ,,vel svaret vet jeg jo,,,slanking er fremdeles noe herk..
men innen ferien er jeg vel i nærheten av min ønskevekt ,og mine klær som ligger der og venter ,
noen tanker fra meg om min dumhet , som ikke har klart og gått ned i vekt ,men heller gått opp
jaja nå er det påan igjen,,
får være asoial en periode ,,, kan nemmlig ikke komme i nærheten av mat ,,kan ikke ha noe i huset
så send meg på finnmarksvidda,, med mine ED produkter, fire mil fra butikk ,( uten bil selvsagt) da får jeg i alle fall mosjon

egentlig har jeg det ikke å ille ,,,

Sist redigert av arkine : 08-05-10 kl 15:32.
arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 20:23   #1423
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Sånne vanskelige høytider skulle vi reist vekk til ett og samme høyfjellshotell alle vi eurospiserne. Så kunne vi sittet der sammen med posene våre .

Gammel 08-05-10, 20:53   #1424
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Sånne vanskelige høytider skulle vi reist vekk til ett og samme høyfjellshotell alle vi eurospiserne. Så kunne vi sittet der sammen med posene våre .

måtte jo bare le

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 23:17   #1425
Sjefsdamå
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

HAHA ED`s høytidshotell!!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.