| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?
*hehe* Har hatt noen slike diskusjoner i min tid ja. Bare for kødd selvfølgelig, jeg skjønner jo godt hva som menes, men av og til er det gøy å gjøre seg litt vrang.
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#27 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?For meg har det for det meste vært sånn at jeg har følt det som om både kroppen og vekta har krympet, men når jeg har målt og veid så har det ikke vært store resultatene..... Snakk om å holde seg selv for narr. Og i tillegg har jeg problemer med å huske tallet mitt på vekten, hodet mitt foreslår alltid 10 kilo lettere enn virkeligheten, før jeg med gru kommer på hva som virkelig er sant. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Jeg mener jeg hørte en lege (på et eller annet engelsk slankeprogram) som snakka om dette farlige bukfettet. Det er det man først vil bli kvitt og det er noe av det første man kvitter seg med når man slanker seg på en "riktig" måte. Nå husker jeg ikke helt hva de gjorde, men jeg husker at jeg gikk ned ganske mange kilo før det viste på målbåndet så det var nok fettet inni kroppen som forsvant først. Så begynte jeg å minke i størrelse men ikke så mye i vekt, jeg trente en del og bygde muskler i en rivende fart.
Tja BMI er jo det "alle" snakker om og måler når det gjelder overvekt, men det er jo egentlig bare en liten indikasjon på om man er overvektig. Tar jo ikke hensyn til hvor mye fett/muskler man har på kroppen, så ja den derre BMI-sakne er kanskje ikke feil men veldig misvisende
En amerikansk fotballspiller har f.eks høy BMI (i de fleste tilfeller i klassen overvektig), men de er jo ikke "feite" de er blodtrente og noen enorme muskelbunter |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose
|
|
|
#29 |
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?Jeg lurer også på dette. Jeg er på min tredje uke nå og merker på klærne at jeg er blir mindre. Jeg har vel en slags timeglassfasong men syns timeglasset er veldig svært, så jeg har litt for mye all over. Ønsker å beholde fasongen min men altså i en mye mindre utgave...
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20)
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Jeg henger ikke med på riktigheten av den heller jeg da. Det vil si at dersom jeg legger på meg 10 cm rundt hofter og rumpe, men ingen rundt livet så blir jeg _sunnere_ enn jeg er nå!? Det henger da ikke på greip? Med 72-73 cm rundt livet, ca. 91 rundt hoftene og en bmi på 23,7 er jeg godt innenfor normalvekt her, men min midje-hofte-ratio er 0,79, altså nesten i grenseland for helsefarlig! Ingen som hadde sett meg hadde tenkt noe i nærheten av helsefarlig overvekt noe sted...
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?Jeg tørr ikke påstå noe helt sikkert her, men mener jeg har lest at det fettet som legger seg på rumpe og hofter på kvinner ikke er så helsefarlig. Men det som er farlig er det fettet som legger seg rundt tarmer og organer (bukfett?). |
|
|
Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
|
|
|
#32 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Dette har du helt rett i! Det er en stor belastning på indre organer med mye abdominalt fett. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hva skjer egentlig i Egypt? | Kanutten | Generell diskusjon | 6 | 11-02-11 22:01 |
| hva skjer egentlig med kroppen? | ninasov | Spørsmål og svar | 2 | 31-01-11 23:56 |
| Er Oopsie rolls og lavkarbolapper egentlig det samme | Cammis | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 4 | 29-01-09 00:30 |
| Hva er det egentlig som skjer når man plutselig går opp? | Lykkelig | Ketolysekuren | 7 | 25-09-08 21:37 |
| Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? | Photobscura | Lavkarbo generelt | 26 | 04-05-08 22:43 |