Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 19:04   #26
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva drikker dere til frokost/kvelds?

Frokosten min består av eggemelk med : 1 ts kakao,1 ts cocosa og bittelitt søtning oppi Mett,glad og fornøyd i maaaange timer etterpå

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 21:57   #27
oppavsofaen
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
oppavsofaen er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Legen sa at jeg skulle ta et glass rødvin eller to hver kveld og jeg gjør alltid det legen ber meg om. Men seriøst så har jeg lagt merke til at det som blir servert i et stettglass gir ro! Kanskje fordi man roer seg ned for å nyte?? Derfor har jeg begynt å lage iste av kamomillete som jeg serverer i stettglass på kveldene. Kan jo ikke drikke vin hver kveld.. Holder med annenhver!

Ja det er sant som du sier! Jeg finner ihvertfall roen med et glass vin, og rødvin er en av de få tingene jeg faktisk klarer å nyte.. Det er vel også litt fordi det overhode ikke er godt å styrte nedpå med rødvin.. Men rødvin er jo ikke det billigste man kan få fatt i hjeller! Kanskje det ikke var så dumt å lage til en iste og servere i stettglass!!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:48   #28
Mankell
Medlem

Mankell sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Mankell er på en erverdig vei

Jeg fyller ofte opp en tilbringer med vann og tilsetter forskjellige frosne bær for å få litt smak på vannet. Akkurat nå er jordbær favoritten. Har det alltid stående i kjøleskapet. Barna elsker det.

Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 20:37   #29
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

I kveld blir det vin

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:45   #30
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Jeg drikker vann før frokost og kaffe etterpå. Kan drikke te, men bar. Ellers utover dagen må jeg drikke varmt nå om vinteren; magen har ikke godt av kaldt da. Jeg drikker f.eks. urtete, eller til og med varmt vann. Suppe inneholder mye væske. Buljong som man kjøper kan inneholde noen ugunstige ting, les på innholdsfortegnelsen.

Gammel 20-01-11, 21:56   #31
oliven83
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
oliven83 er på en erverdig vei

Heisann,
Har funnet en te fra yogi tea som heter choco aztec spice. (organisk).
På pakken står det at den er laget av ; kakaoskall (65%), lakrisrot,kanel,johannesbrød,byggmalt,kardemomme,i ngefær,nellik,kenalekstrakt, vaniljeekstrakt,sort pepper, ingerfærolje,vanilje.
Men står ingenting annet.. kan man drikke denne på en ketolysekur? og hva er best å bruke som søtstoff i te og mat?

Takker og bukker

oliven83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:14   #32
Sandra
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Sandra er på en erverdig vei

Bedtime te fra Yogi tea er også god. Men puss tenna og gjør deg klar til å sove først...

Ellers har jeg av og til laget vann med kanelsmak.
Ha en kanelstang i en stor flaske med vann. La det stå i kjøleskapet i et døgn slik at smaken får trekke ut.

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Digge pancakes til frokost og kvelds jonibulda Frokost og kveldsmat 11 22-08-10 12:06
Frokost/kvelds/snadder heart Frokost og kveldsmat 6 23-06-10 21:36
Frokost/kvelds/snadder heart Oppskrifter 12 12-04-10 14:48
Frokost og kvelds til kresen gane.. Mamsen Dr Lindbergs 7 10-03-05 22:10
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 09:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.