Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Får ikke i meg nok fett. Tips?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-09-10, 22:40   #26
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får ikke i meg nok fett. Tips?

Jeg vil anbefalle avokado med en rømme i steinhullet, det spiser jeg. Syns ikke det høres godt ut med rekesalt oppi, men det er meg

Sliter foresten med fettproblemet jeg også. I dag hadde jeg alikevel fløte med vann i kaffien. Laget kaffi, og steamet fløte iblandet vann- det var ganske godt.

Brokkolibuketer dypet i rømme er også digg kveldskos

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 15:23   #27
RitaBo
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
RitaBo er på en erverdig vei

Hei.

Ikke for å trigge søthunger altså, men jeg kjøper Gelepulver på Meny fra Eldorado som jeg blander med piska kremfløte. Settes i kjøleskap og det blir nydelig fromasj. Gele har 0 karber og kommer i jordbær- og bringebærsmak. Oppskriften står på pakka.

Et annet tips er hjemmelaget is. Pisk 3 dl krem, søtning etter ønske, jeg bruker Natreendråper. Bland inn 4 piskede eggeplommer. Og så kan du tilsette cocosa med kokossmak eller sjokoladebiter (lavkarbo), hakkede nøtter, bringebær for eks.

Eller kjøp Brieost som du pynter med en nøtt du liker, det spiser jeg ofte som kveldsmat.
Min erfaring er at er jeg flink med fettet går jeg ned fortere enn hvis kroppen går på sparebluss. Må også legge til at det tok litt tid før kroppen min omstilte seg til denne forbrenningen. Men nå er 22 kg borte

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:33   #28
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Bruk kaldpresset rapsolje. Odelia har rapsoljer både til steking og til kald mat/salater. Anbefalt til ketogen kost.

Olivenolje er bra fettkilde, og ikke minst oliven om du liker det? Majones kan du bruke - det finnes økologisk majones helt uten tilsetningsstoffer blant annet som er et godt alternativ til Mills...

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:59   #29
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Mine mest typiske fettkilder er nok smør, bacon, ost, fløte og creme fraiche. Majones bruker jeg også en del av. Jeg er veldig glad i ost, så revet ost og alt som gratineres synes jeg er supert. Jeg steker det meste av maten min for å få det fetere. Sopp trekker til seg mye fett. Fet fisk er jo et kjempebra valg! Fettrikt, naturlig og veldig sunt. Fett kjøtt (kyllinglår mot kyllingbryst, nakkekoteletter osv) gjør det også lettere å få i seg nok fett. når jeg bruker kyllingfilet bruker jeg å steke i ekstra smør og bruker gjerne å lage en fløte/CF saus - og gratinerer med ost og hiver i ovnen. Me loves cheese!! Ostesaus er jo også både godt og fullt av fett. Kokt brokkoli og blomkål kan moses med smør akkurat som nypoteter - og gratineres med ost. Blomkålgrateng (med mye bacon) er godt. Salater kan lages på samme måte som rekesalat, svømmende i dressing (dreamy har en kjempegod skinkesalat på hjemmesiden sin med pisket fløte og majones, jeg liker også cf (med eller uten salatkrydder fra santa maria) som dressing. Å få i seg nok fett synes jeg er lett. En ekstra smørklatt holder lenge.

En god oppskrift jeg er veldig glad i.
Lag squash tagliatelle (søk på carbonara med squash tagliatelle. Der står ideen, og den oppskriften er også veldig god!)
Stek bacon i biter (mye siden dette i hovedsak er proteinkilden). Ta ut av pannen. Bruk pannen og kok opp fløte (jeg bruker ca 1/2 stor squash, to pk bacon og 2-3 dl fløte). Krydre med pepper og ca 2 ts basilikum. Smelt ost i sausen til den blir passe tykk. Kan gratineres og stekes i ovnen eller blandes og serveres som den er. Denne er også god med stekt sopp. Veldig fett og veldig godt!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 02:17   #30
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Har du smakt forskjellige oljer da? Noen smaker nesten ikke noe. Jeg liker de fleste oljer. Sesamolje er billig og godt. Tistelolje smaker lite. Det er godt på salat med salt og urtekrydder. Avokado er ikke godt uten salt, synes jeg. Lammekjøtt har masse fett. Du sier du har cocosa som ikke er til steking. Noen steker med den kaldpressede også. Jeg har gjort det, snart en hel krukke, og lever fortsatt. Ørret og laks.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 10:20   #31
torgn
Medlem

torgn sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
torgn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

U
Hehe, jeg sjekka, å vi kan virkelig ikke ha peanøtter :P

For en tid tilbake kjøpte jeg meg en peanøttpose. Spiste ca 1 neve for dagen uten at det gjorde noe, men det bidrar kanskje ikke så mye til å oppfylle fettkvoten din, men godt var det i hvertfall..

torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 12:44   #32
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Takk for alle tipsa! Nå skal jeg ta meg i skinnet å få i meg mer fett

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 01:41   #33
nlerka
Medlem

nlerka sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
nlerka er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Rapsolje, er det ikke bedre med smør da?
Har ikke sånn steke cocosa..

Kan man ha peanøtter på ketolysekuren? det visste jeg ikke?

Men å bruke fløte, hva skal jeg bruke fløte i? Blir så utrolig kvalm av den smaken..

Jeg spiste bringebær med fløte på.. Var ikke det beste jeg hadde smakt, men det gikk helt greit... :P

nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 07:07   #34
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nei, nei og nei!!!
Du skal IKKE, jeg gjentar IKKE, bruke margarin!
Bare se her:

Smør vs margarin

Vær så snill å gå for et av de andre valgene!

Hvor kommer den fine tegningen fra? kostdoktorn.se ?

Gammel 04-10-10, 10:09   #35
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Hvor kommer den fine tegningen fra? kostdoktorn.se ?

Jeg henter den alltid herfra!
Men opprinnelsen aner jeg ikke, annet enn det som står med liten skrift nederst på plakaten!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 09:40
tips til gode fett-kilder?? merethe1 Spørsmål og svar 2 15-01-10 22:29
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 21:10
Noen lure tips til hvordan å øke mengden fett? memento mori Spørsmål og svar 2 17-04-09 18:46
Kan jeg få tips til hva dere spiser som inneholder fett? Vimpane Ketolysekuren 7 07-02-09 12:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.