|
|
#26 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Margarin/smør
Margarin er kraftig behandlet bl.a. varmet opp til 200-230 grader og deodorisert. Ref linken din til den pdf'en over.
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
|
|
|
#28 |
|
Medlem
Hvor: Røyken
Alder: 50
![]() |
Jeg er absolutt ikke uenig i at man bør unngå margarin. Men jeg ønsker å ha litt mer harde fakta på bordet sammen med smøret jeg serverer.
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
Enig, med tanke på at fett er utpekt som synderen så er det logisk å velge margarin.
Ikke enig. En milliard lemen kan ta feil
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
![]() ![]() ![]() |
Sv: Margarin/smørEn helt uvitenskapelig og tåpelig sammenligning, men jeg tror likevel den har noe for seg. Hva tror du er mest naturlig kost for mennesket:
Min kostholdsfilosofi: OE
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
Sv: Margarin/smørOmestret fett og oljer blandes ved en temp på ca 100 grader. I tillegg deorodiseres det i vakuum ved 200-230 grader for å fjerne rester av bl.a. metanol.
|
|
|
#32 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det der er det eneste jeg ikke er enig Fedon Lindberg med, han får si hva han vil jeg bruker hans sammensetning av maten akkurat nå, men jeg steker i smør og bruker smør til alt som skal smeltes og utsettes for varme. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
|
|
|
#33 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Margarin/smørDe som lurer på hvorfor ikke margarin kan jo lese denne siden: |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
|
|
|
#34 |
|
Medlem
Hvor: Røyken
Alder: 50
![]() |
Skal fryktelig mye til for å omvende folk om ting som har vært en grunnleggende faktum i så mange år. Det har jo aldri (i hvertfall tidligere) vært reist tvil om at mettet fett er farlig og at flerumettet fett er sunnest.
Takk Imse, jeg lette egentlig etter hans hjemmeside. Blir litt ør i hodet av svensk, tusen ganger bedre med engelsk. Men jeg skal lide meg igjennom
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke) Sist redigert av Photobscura : 14-11-09 kl 14:11. Årsak: Rettet opp sitatklammer |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#35 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Margarin/smørUansett hvor sunt og godkjent og bra og i det hele tatt margarin påstås å være og skal bli så har jeg et veldig enkelt prinsipp, kanskje noe naivt, men for meg virker det fryktelig logisk. Jeg prøver rett og slett å unngå mat som er så prosessert som f.eks margarin. Mye av min filosofi handler foruten om et lavt inntak av sukker og stivelse, å la størstedelen av maten min være så ren som mulig! Om jeg med min begrensede kunnskap kan forstå prosessen og til og med i prinsippet utføre den selv så føler jeg meg langt tryggere. Og alt som gjøres for å få margarinen så helsevennlig som mulig virker fryktelig kompleks og litt skummel. Smør? Fløte som kjernes. Jeg føler meg litt tryggere på et produkt som er såpass naturlig framstilt. Enkelt, ja. Men det er i alle fall en stor trygghet for meg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|