Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-05-10, 14:01   #426
Smakfull
Medlem

Smakfull sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg prøvde brødet i går, men det var ikke godt.. Men det tror jeg er min egen feil for jeg presterte å ha 2,5 dl væske istedenfor 0,5 dl.. SÅ da pøste jeg på med kli og det ble brødet ble alt for grovt :P

Gammel 13-05-10, 14:15   #427
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Hahahaha! Fort gjort! Nesten ingen forskjell på mengden heller jo!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 14:46   #428
anette76
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 49
anette76 er på en erverdig vei

God helg alle sammen :-)

Jeg drar til hytta for å gjøre den klar for sommeren. Skal bli deilig det altså Har prøvd å planlegge maten på forhånd så jeg ikke går på en smell. Den kommer først på mandag ( men da er det lov med littegran)

Jeg hadde veiedag i dag. Minus 100 gram!! Utrolig irriterende å gå ned så lite hver uke!! Men jeg gir ikke opp!! Jeg vil ned 3-5 kg innen ferien.
DET SKAL JEG KLARE!!!!!!!!!!!!!

Håper dere får en flott 17 mai feiring alle sammen.

anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 11:12   #429
anette76
Medlem

17 mai vel overstått og noen utskeielser ble det jo da.. men vi får stramme inn igjen den uken her så går det nok greit ja

Her hos meg skinner solen om dagen fra en skyfri blå himmel. 20 grader i luften og ett deilig sommervær. Gleder meg til sommeren kjenner jeg nå..
Var ute på sykkeltur i går kveld kl 19.30 og da var det fortsatt deilig og varmt.. Herlig..

Straks lunsj og i dag er det middagsrester fra i går. Kyllinggryte.
Middag i dag blir kjøttboller med parmasan og bacon. Super godt

Ha en flott dag alle sammen.

Gammel 20-05-10, 07:36   #430
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

God torsdag!

17 mai ja...ble igrunn en god del utskeielser det, egentlg hele helga. Innviet rekesessongen og planen var at jeg skulle ta med foccacia brødet, men pga sene kvelder på jobb rakk jeg ikke det, så da blåste jeg i det og spiste loff. Første rekekveld skal vel være ordentlig??

Helt fantastisk at det er blitt så mye varmere. Deilig og trene ute uten full oppakning. Jeg sparket igang "bakkesesongen" i går, er noen helt sinnsyke bakker oppover i skogen her, er et helvete og komme opp, men deilig etterpå. Ca en halvtime gåing rett oppover, og en times jogging nedover/bortover hjem igjen. Da er det håp for sommerkroppen igjen...håper jeg...

Åssen går det med spisingen deres? Litt lei jeg, har havnet på laksekjøret - så tar gjerne i mot tips om dere har noe gøy.
Ha en fin torsdag!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 08:30   #431
anette76
Medlem

Ja da var det fredag igjen da
Her hos meg ser det ut til at vi går en strålende helg i møte ...
Solen skinner fra skyfri himmel og temperaturen er fantastisk.
Helgen skal i stor grad benyttes til å male på huset , og få orden i hagen.

Veiedag i dag er det også og venkten viste ned 500gr.
Relativt fornøyd med det men ønsket selvfølgelig mer da det har gått fryktelig smått de siste ukene...

Ha en flott helg alle sammen

Gammel 24-05-10, 18:39   #432
Smakfull
Medlem

Smakfull sin avatar

Heisann folkens Har bakt brød med egg og proteinpulver, ble overraskende ganske godt

Snublet over en amerikansk nettside med flere hundre oppskrifter:

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart1.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart2.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart4.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart5.pdf

http://www.steviva.com/recipes/SBDRecipesPart6.pdf

Tror det må være over 500 oppskrifter.. har ikke fått lest noen av dem enda, men tenkte det var greit å legge inn linken her

Gammel 25-05-10, 12:48   #433
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Hipp Hurra for nye oppskrifter! Tusen takk
Jeg som lissom skulle variere meg litt fra laks fremover, så da kjøpte jeg like greit Ørret! Haha! Snakk om fantasi.
Ble litt Thaimat her om dagen da, det var lenge siden, og meeeeget godt!

I går var det flott sommervær her - 24 mai og snø! Snø som la seg på bakken til og med. Er det mulig!! Tempraturen sank plutselig til 1.5 grader. Helt nydelig...Men resten av langhelgen var fin og solete.

Gammel 25-05-10, 16:55   #434
Hedda78
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Hedda78 er på en erverdig vei

Er på dag 3 og famler ennå fram i forhold til mat. Pga oppstart i helga har jeg manglet en del ingredienser til forskjellig, så i dag har jeg storhandlet. Skal lagt Oopsi-ruller når jeg kommer hjem.

Syns det går veldig greitt, men gleder meg til fase 2. Steig på vekta i dagtildlig og den viste fakstisk -1,3 kg!!!!!
Men jeg flyr på do heile tida så det er nok mest vann.

Syns jeg finner veldig mange gode oppskrifter til lavkarbo, og ikke så mange til dette. Tenkte kanskje det gikk an å kutte ned på fettinnhold og bruke det samme.

Hedda78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 22:34   #435
Smakfull
Medlem

Smakfull sin avatar

jau, er det jeg også gjør Kutter som regel ut CF i matrettene og tilsetter 1 boks tomatpure og 1-2 løk. og serverer yoghurt naturell til eller tyrkisk yoghurt! Tyrkisk yoghurt synes jeg var veldig godt, smaker som rømme

Prøvde meg på nannahs lavkarbovafler i kveld, men prøvde å ha stevia oppi røren og ble igjen slik rar metallsmak.. Ble liksom ikke søtt, mest bittert. Og brukt billigosten fra First Price, tror den smaker bedre med philadelphia. Men de var i allefall mektig.

Gammel 02-06-10, 10:32   #436
anette76
Medlem

Ja nå nærmer det seg ferie og sommer gitt
Herlig. Deilig temperatur hos oss om dagen så her blir det tråkket noen runder i skogen på min gode venn sykkelen om dagen

Har absolutt ikke vært flink de siste ukene. Men nå må jeg skjerpe meg noen uker altså..Drømmer jo om minus 15 kg til sommeren og da er det noen kg igjen..Mannen min som begynte samtidig som meg bare raser nedover...Han har gått ned 16 kg!!!! Jeg er grønn av misunnelse

Ha en flott dag alle sammen.

Gammel 08-06-10, 10:34   #437
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Hei hei!

Hvordan går det med folket? Jeg har vært i Canada en uke på jobb. Kan vel ikke si det ble heeelt south beach vennlig, men jeg gjorde en innsats og prøvde så godt jeg kunne. Ble tilogmed tre joggeturer, så jeg kunne absolutt vært mindre fornøyd.
Til fredag blir det en uke til Paris, da tror jeg det blir verre med trening, for her er det mye lenger dager på jobb. Ganske irriterende med så mange "avbrekk" i kuren nå før sommeren, jeg skulle også nemlig veldig gjerne klare og gå ned en god del til før ferien...Får se hvordan det går, i dag er det hvertfall ingen bønn: Ut og sykle eller jogge. Gleder meg..?..næææh..men må man så må man!

Gammel 15-06-10, 13:56   #438
anette76
Medlem

Paris og Canada høres ikke så ille ut Victory

Hos meg går alt litt tregt om dagen. Altfor mye karber og sukker har det blitt de siste ukene. Bursdag til snuppa mi , skoleavslutninger osv.
Men må ta siste skjerpingsrunde nå altså..Må ha av noen kg før ferie.
Skal i bryllup i August og da hadde det vært hyggelig å være noen kg lettere enn i dag! Men er veldig glad for de kg jeg har mistet altså

Gammel 16-06-10, 10:46   #439
anette76
Medlem

Hei på dere

Solen skinner og da blir man jo glad og optimist!!
I går fikk jeg algt inn en deilig sykkeltur , ikke så lang men med naturlige intervaller så jeg fikk da brent litt krutt

Maten gikk også greit i går. Falt for fristelsen og spiste litt nøtter og 2 små biter med mørk sjokolade , men jeg tror ikke det ble så ille alt i alt.

Ny sommeravslutning i dag med grilling etc og ny sykkeltur i kveld.

Hvordan går det med alle dere nye da??

Gammel 19-06-10, 18:58   #440
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Bonjour!
Hjemme fra Paris, en uke helt uten snev av South Beach.. takk for det!
Nå MÅ jeg begynne kjøret igjen altså! Ligger noen fiskekaker i ovnen nå, ikke helt optimalt, men bedre hvertfall.
I morgen håper jeg det blir fint vær så jeg kan komme meg ut og lufte sykkelen min, den står ute i gangen og tripper nå. Blir deilig og bevege seg litt igjen... løse opp litt i en kropp som har stått i en uke. Blir temmelig stiv og sliten i kroppen.
Det er virkelig ikke lett og holde seg i tøylene når man må ha restaurant mat hver dag altså...mange fristelser og ryke på. Men men friskt mot og full innsats så har vi litt tid til sommeren virkelig setter inn!
Heia heia, og lykke til!!!!

Gammel 21-06-10, 08:09   #441
anette76
Medlem

Godt å "se" deg igjen Victory
Nei å holde seg i tøylene på restaurant er ikke lett det er jeg enig i..Heldigvis så er gubben på samme diett som meg og det gjør det jo litt enklere iallefall
Har vært på hytta i helga og da er det heller ikke like lett å holde seg i skinnet , men tror det har gått sånn noenlunde greit.
Hadde en fin tur på sykkelen i går kveld også. 4 fine mil i strålende sol.
Kjenner at man lever da! Denne uken skal jeg også være streng med meg selv. Har absolutt noen kg til som bør av før ferien , og det er 3 uker igjen før jeg skal i ferie Da venter noen deilige dager i København , så 2 enda bedre uker på hytta

Gammel 21-06-10, 09:32   #442
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

God morgen!

Det er godt og være tilbake igjen også! Nå satser jeg hardt på en ny fase 1. Den blir litt med modereringer siden jeg skal på overnattingsmøte med jobben igjen i morgen så det blir vel gjerne litt vin. Men på matfronten skal jeg hvertfall prøve det beste jeg kan!
Startet i dag med eggerøre. Lunch blir salat fra kantina.
Sykkelen min fikk ikke luftet seg i helga, så det får bli en lang tur i dag. (Etter noen timer i sola først, jeg ser at i dag blir det litt avspasering, jeg TRENGER og kjenne litt sommer) Gikk to turer på ca 45 min i går da, så litt bevegelse ble det.
Ikke lenge til ferie her heller nå, det skal bli såååå fantastisk!!!!!!!!

Gammel 28-06-10, 18:55   #443
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Hur e leget??
Fantastisk med sommer må jeg bare si..
Fase 1 gikk ikke akkurat sånn strålende nå, innser at jordbær er en nødvendighet så da blir det streng fase 2 på en slags måte. Er ikke så god til og følge disse fasene helt jeg, har aldri kommet helt i fase 3 feks.. Hva med dere? Tenker dere over det eller spiser dere stort sett hva dere føler passer dere?

Nå er det ut på sykkel - Jippi!!!!!!

Gammel 01-07-10, 08:42   #444
anette76
Medlem

Fantastisk sommervær om dagen
Jeg er sååå glad i norsk sommer jeg. Elsker virkelig å reise på ferie til utlandet også men det er noe spesielt med norsk sommer når den er fin da.
Kjenne lukten av saltvann , høre måkeskrik og bare nyte livet...Herlig.
Jeg synes selv jeg stort sett er flink i matveien , men kunne nok vært flinkere enkelte dager. Spiser nok i overkant mye nøtter...

I dag har mannen bursdag så da blir det middag ute.
Skal ut å spise tapas i kveld. Kanskje ett glass rødvin også
En liten sykkeltur først da

Ha en flott dag i set nydelige været.

Gammel 06-07-10, 08:53   #445
anette76
Medlem

Hei på dere

Bare noen få dager igjen før jeg skal ha en uke ferie..Skal bli utrolig godt
Drar til København på fredag og blir til tirsdag. Deilig med litt opplevelser og storbyferie før det blir 2 rolige uker på hytta med bare sol,sjø og kos.

Synes alltid det er en utfordring å dra på hytta jeg da , for da skal man liksom kose seg litt ekstra og det er lett for å putte inn litt mye av det man ikke burde putte inn.. Men jeg får kjøpe litt nøtter , mørk sjokolade , litt bær osv for å unngå de verste overtrampene.
En god frokost hindrer litt iallefall

I dag blir det en liten sykkeltur. Ca 3 mil håper jeg. i morgen er planen intervaller , for så å avslutte med 5 mil på torsdag. Da blir det sykkelfri nesten 1 uke i Danmark så det er greit å få inn litt ekstra før friperiode.
Birken nærmer seg med stormskritt , og den største utfordringen er å finne noe som gir nok energipåfyll underveis og som ikke er karbobombe..
Forslag mottas med takk

Kos dere i sola..

Gammel 06-07-10, 12:29   #446
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

God dag!

Aah...høres fantastisk ut med København, jeg elsker den byen!!
Hyttetur er jeg enig blir vanskelig...får prøve og handle inn litt sundt snacks da ja. Men helt enkelt bli det vel ikke. Jeg skal på hyttetur til Kragerø om to uker faktisk, så da regner jeg med du passer på at været holder seg fint???

Nå skal jeg hvert øyeblikk ryke på årets største smell tror jeg, fire dager med Jazzfestival her i byen. Ooh som jeg gleder meg! Men er vel fare for at det blir litt for mye øl og festivalmat når man henger nede i gata hele dagen..meeen det er en gang i året, og årets høydepunkt så det tenker jeg ikke på. Jeg er ingen jazzelsker, men det er stemningen som er så utrolig bra, og masse kjentfolk man bare ser denne gangen i året omtrent. Tror det blir Røyksopp konsert på torsdag da, det blir bra!

Håper alle har en strålende sommerdag!

Hmm....noe energi ting til Birken...vet ikke helt jeg, finnes jo endel barer og shaker på div trenningssenter som ikke er så ille. Kan jo kikke på de. Jeg er seriøst imponert over at du skal sykle den. Har lyst jeg og en vakker dag..

Trim i dag blir joggings bort på treninga, en time Core og jogge hjem igjen.

Gammel 23-08-10, 14:48   #447
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Haaallooooooooo!

Er det noen her etter ferien???
Jeg har begynt på nytt med fase 1, (med lov til vin i helgene...) hehe.... Sommerferien satte helt tydelige spor kan jeg si! Men men, får håpe man klarer og komme seg inn i en fin julebord kjole om noen månder likevel.

Gammel 26-08-10, 21:28   #448
anette76
Medlem

Haaaaalllllllooo ja..

Jeg begynner i fase 1 igjen på mandag..
Skal bare bli ferdig med Birken på lørdag.

God helg.

Gammel 27-08-10, 09:09   #449
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Oi spennende!! Masse lykke til!

Ha en flott helg så "sees" vi til ny start på mandag!

Gammel 30-08-10, 09:14   #450
anette76
Medlem

Hallo :-)

Da er Birken over og jeg er like hel . Jippi!!!
Det var sykt kaldt over fjellet , og vanvittig kaldt! 3 ord kan beskrive årets utgave av Birken : Vått , gjørmete og kald!! Men innmari gøy!!

I helgen har det blitt masse karber ja.. Måtte spise litt mer karber de siste ukene for ikke å gå tom over fjellet og det funket veldig fint! Men fra i dag er det nedtrapping...
Eggerøre med skinke til frokost , salat til lunsj , og til middag vet jeg ikke helt ennå..Må friske opp hukomelsen inne på middagstråden her inne..

God mandag.

Anette

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 21:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 20:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.