Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkerfritt godteri?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 15:42   #26
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Sukkerfritt godteri?

jeg kommer ut av ketose hver gang jeg spiser sukkerfritt snop. Slår ikke feil. Spiste en liten pose dent oi i løpet av gårsdagen og nå er ikke jeg i ketose lenger..

Jeg må virkelig slutte med dette sukkerfri snopet skjønner jeg.

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 19:31   #27
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 39
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg kommer ut av ketose hver gang jeg spiser sukkerfritt snop. Slår ikke feil. Spiste en liten pose dent oi i løpet av gårsdagen og nå er ikke jeg i ketose lenger..

Jeg må virkelig slutte med dette sukkerfri snopet skjønner jeg.

Korriger meg hvis jeg tar feil altså. Men er det ikke sånn at noen av de sukkeralkoholene i sukkerfridrops blir omgjort til sukker i tarmen?

Samboeren sin ticker

Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 20:02   #28
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maskeblomst, her.

Selve søtsmaken er nok til at insulin frigjøres, men siden blodsukkeret ikke vil stige vil det ikke påvirke så mye annet en sultfølelse og søtsug - noe mange opplever blir verre ved at de drikker mye sukkerfri brus og saft. Det er en del interessant info om sukkerfrie søtningsstoffer på sukkerfritt.no

Maskeblomst

Om det med insulinet virkelig er tilfelle, så er jo ikke akkurat det så uskyldig. Stadig insulinutskillelse kan føre til lavere insulinfølsomhet, noe som ikke akkurat er så heldig for den store andelen av overvektige som alt er insulinresistente eller har dia2.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:52   #29
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Korriger meg hvis jeg tar feil altså. Men er det ikke sånn at noen av de sukkeralkoholene i sukkerfridrops blir omgjort til sukker i tarmen?

Ingen anelse.. vet bare jeg går tregere ned i vekt når jeg spiser sånt, og jeg ramler ut av ketose, så jeg bør prøve å kutte ut sånne drops.

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:58   #30
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Ingen anelse.. vet bare jeg går tregere ned i vekt når jeg spiser sånt, og jeg ramler ut av ketose, så jeg bør prøve å kutte ut sånne drops.

Ja det er sant Herregud en lang periode var sukkerfrie drops (middagen) min les 2 esker no more

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:39   #31
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Men hvor har dere det fra at det automatisk er okei å spise sukkerfritt godteri da? Mange typer søtningsstoffer blir, ettersom jeg har forstått, tatt opp av kroppen som sukker.

Så vidt jeg vet er det i utgangspunktet bare store Ifa (original type med lakrissmak) ogLäkerol Fresh Breath vi kan spise

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 16:01   #32
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Det er på ingen måter automatisk greit å spise sukkerfritt godteri (og her mener jeg da alt type godteri hvor sukkeret er erstattet med kunstig søtning). For enkelte er mange typer kunstig søtningsmidler helt greit (tenker da på sukkeralkoholer (som slutter på -ol, f.eks maltitol)). For andre igjen, fungerer disse søtningsmidlene som bremser i vektnedgangen. Noen blir til og med dårlige i magen av disse. Ved å spise kunstig søtede varer opprettholder vi søtsuget. Har man først fått smaken på noe søtt (eller som hjernen oppfatter som søtt), så vil hjernen ha mer. Derfor anbefales det ofte at man kutter ut alt av søtning for å avvenne kroppen (som Pepsi Max). Vi er som junkier når det gjelder det søte. Noen klikker i vater (ikke spør meg hva det egentlig skal bety) om de ikke får sin daglige dose Pepsi Max, for eksempel.

Det tar tid å venne seg av med søtsuget, og vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å spise "sukkerfritt" godteri. Jeg klarte det, men så måtte jeg bare prøve litt..... og nå har jeg lyst på søte ting nesten hver dag. Mange kan ha vektnedgang selv med sukkerfritt godteri, mens andre stopper opp. Eat at your own risk!

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 17:05   #33
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

For enkelte er mange typer kunstig søtningsmidler helt greit (tenker da på sukkeralkoholer (som slutter på -ol, f.eks maltitol))

Hva med feks. sorbitol da, trodde det også var fy-fy?

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 12:20   #34
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Hmmmm..... det stemmer muligens det. Da er kanskje ikke -ol regelen så innmari trygg nei

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er dette med sukkerfritt godteri? Lollypop! Ketolysekuren 5 04-09-07 11:43
Godteri i Sverige ... Monen Lavkarbo generelt 42 15-07-07 13:15
Sukkerfritt godteri hos Mix Marianne Nyheter / media 9 19-01-05 21:27
Sukkerfritt Maria Lavkarbo generelt 3 06-11-04 19:39
Helt greit med sukkerfritt??? elian Lavkarbo generelt 3 21-07-04 23:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.